Volvo EX30: Όσα γνωρίζουμε μέχρι τώρα για το σουηδικό ηλεκτρικό B-SUV

volvo concept

Το ηλεκτρικό baby-SUV της Volvo, EX30, θα ξεπερνά σε αυτονομία τα 450 χιλιόμετρα καθώς θα μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα με το νέο Smart #1 - το οποίο θα ανταγωνίζεται ευθέως.

Το Volvo EX30 θα τοποθετηθεί κάτω από το XC40 Recharge και την coupe-SUV παραλλαγή του, C40. Στα δύο αυτά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που μέχρι στιγμής διαθέτει η Volvo στη γκάμα της, πολύ σύντομα θα προστεθεί η ηλεκτρική ναυαρχίδα EX90, ο ηλεκτρικός διάδοχος του XC90, που θα παρουσιαστεί στις 9 Νοεμβρίου 2022.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αμέσως μετά θα ακολουθήσει το ΕΧ30. Αυτό έχει επιβεβαιωθεί άλλωστε από τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της Volvo, Hakan Samuelsson, καθώς δήλωσε: «Είχαμε πει πως το νέο μας ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα είναι ο διάδοχος της SUV ναυαρχίδας μας, και μετά από αυτό θα ακολουθήσει ένα μικρότερο SUV. Και είναι πολύ πιθανό ότι θα κατασκευάζεται στην Κίνα, ναι».

Η κατασκευή του στην Κίνα, από τη -μητρική εταιρεία της Volvo- Geely, σημαίνει ότι θα βασίζεται και στην ηλεκτρική πλατφόρμα που έχει εξελίξει η τελευταία, όπως εξήγησε ο Samuelsson. Συγκεκριμένα, το ΕΧ30 δεν θα χρησιμοποιεί την αρχιτεκτονική CMA αλλά τη νέα Sustainable Experience Architecture (SEA) της Geely.

Η SEA, που θα περάσει και στα νέα Polestar στο μέλλον, προσφέρει τη δυνατότητα προσαρμογής σε μεγάλο εύρος μεγέθους διαφόρων αυτοκινήτων. Στη μεγαλύτερη εκδοχή της αποτελεί τη βάση μεγάλων αυτοκινήτων όπως το ΕΧ90 και τα Polestar, ενώ στη μικρότερο εκδοχή της SEA-E (όπου ‘E’ σημαίνει 'entry') χρησιμοποείται για μικρά αυτοκίνητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ήδη στη SEA-E έχει βασιστεί το νέο Smart #1, καθώς στη νέα του εποχή το smart μετασχηματίστηκε από minicar πόλης σε συμπαγές SUV, έπειτα από τη συνεργασία της Geely με της Mercedes.

Το Volvo EX30 θα είναι, κατά συνέπεια, άμεσος εμπορικός ανταγωνιστής του Smart #1. Στο τελευταίο η πλατφόρμα SEA-E φιλοξενεί μπαταρία χωρητικότητας 66 kWh, που προσφέρει 440 χιλιόμετρα αυτονομίας με δυνατότητα φόρτισης ως και 150 kW. Όμως, μέχρι την έλευση του Volvo EX30, η πρόοδος της τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης και των μπαταριών θα χαρίσουν στο σουηδικό baby-SUV καλύτερες αντίστοιχες προδιαγραφές.

Το νέο Volvo EX30 αναμένεται να παίξει καθοριστικό ρόλο στο στόχο της Volvo να αυξήσει τις παγκόσμιες πωλήσεις της από περίπου 800 χιλιάδες το χρόνο, που είναι τώρα, σε 1,2 εκατομμύρια ανά έτος, από το 2025. Το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις πωλήσεις αυτές φυσικά θα αυξηθεί, από το 10% που είναι το 2022, καθώς η σουηδική εταιρεία προγραμματίζει από το 2030 να κατασκευάζει αποκλειστικα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ