Δοκιμάζουμε το νέο Volvo C40 Recharge των 408 ίππων

Volvo C40 Recharge

H Volvo προσθέτει στη φαρέτρα της το δεύτερο, κατά σειρά, ηλεκτροκίνητο βέλος, αποκτώντας διπλή και πέρα από κάθε αμφιβολία ισχυρή εκπροσώπηση στην κατηγορία των μικρομεσαίων διαστάσεων SUVs.

Όπως κάθε αυτοκινητοβιομηχανία που σέβεται τον εαυτό της, έτσι και η Volvo, έχει δρομολογήσει τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της, ακολουθώντας με θρησκευτική ευλάβεια ένα πλάνο στο οποίο εντάσσεται η γενικότερη αναθεώρηση των κατασκευαστικών προτύπων και η ευρύτερη προσπάθεια περιορισμού του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος.

Στη δέσμευση, λοιπόν, των Σουηδών για την εξάλειψη των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων έρχεται να προστεθεί εκείνη του μηδενισμού των τοπικά εκλυομένων ρύπων και της υιοθέτησης μιας βιώσιμης στρατηγικής σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής ενός αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Volvo C40 Recharge

Μέσα στα επόμενα τρία χρόνια η Volvo φιλοδοξεί ότι 50% των πωλήσεών της θα αντιστοιχεί σε αμιγώς ηλεκτροκίνητες προτάσεις. Ως και το τέλος της δεκαετίας, η διαδικασία εξηλεκτρισμού της σουηδικής φίρμας θα έχει ολοκληρωθεί με το λανσάρισμα τουλάχιστον πέντε νέων EVs, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζει ένα μικρό και τηρουμένων των αναλογιών προσιτό SUV, ενώ το 2040 η Volvo θα έχει κατακτήσει την περίφημη κλιματική ουδετερότητα.

Μέχρι να φτάσουμε έως εκεί βέβαια, τον πρώτο -και τον τελευταίο- λόγο θα έχουν το γνωστό στους περισσότερους XC40 και το άρτι αφιχθέν C40, με το προσωνύμιο «Recharge» και το καλοκάγαθο προφίλ ενός μικρομεσαίων διαστάσεων SUV.

Volvo C40 Recharge
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η σουηδική ταυτότητα

Το C40 Recharge αξιοποιεί τη σχεδιαστική ιδιαιτερότητα των μεταλλικών επιφανειών του αμαξώματος ώστε να αποκτήσει την απαραίτητη απόσταση από τον συγκάτοικό του στη δυαδική ηλεκτροκίνητη γκάμα της Volvo.

Προφανώς αναφερόμαστε στον τρόπο με τον οποίο η οροφή της σουηδικής πρότασης προσεγγίζει την τρίτη κολόνα δημιουργώντας τις ιδιαίτερες αναλογίες ενός coupe SUV. Την ίδια στιγμή, η έντονη κλήση του πίσω παρμπρίζ σε συνδυασμό με τα πίσω φωτιστικά σώματα και τη σταθερή αεροδυναμική πτέρυγα δημιουργούν μια γνώριμη στους περισσότερους εικόνα, παραπέμποντας εμμέσως πλην σαφώς στο C30.

Volvo C40 Recharge

Την εικόνα συμπληρώνουν τα καίρια τοποθετημένα σκουρόχρωμα προστατευτικά αμαξώματος, η ερμητικά… κλειστή κεντρική εισαγωγή αέρα στο ρύγχος του ηλεκτροκίνητου Volvo και φυσικά οι ζάντες αλουμινίου των 20 ιντσών, οι οποίες ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό.

Στον ίδιο κατάλογο -εκείνον του βασικού εξοπλισμού- θα βρείτε και τη σταθερή μεν, πανοραμική δε ηλιοροφή, η οποία μπορεί να μην συμμετέχει με την ίδια βαρύτητα στη διαμόρφωση της εικόνας του αυτοκινήτου, η συμβολή της ωστόσο στη δημιουργία μιας εξαιρετικά φιλόξενης ατμόσφαιρας στον θάλαμο επιβατών είναι καθοριστική.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Volvo C40 Recharge

Μιλώντας για το εσωτερικό του αυτοκινήτου και ειδικότερα για το πιλοτήριο του οδηγού, το C40 Recharge ακολουθεί το ούτως ή άλλως επιτυχημένο παράδειγμα του XC40, αφήνοντας την κάθετης διάταξη ψηφιακή οθόνη της κεντρικής κονσόλας και τον επίσης ψηφιακό πίνακα οργάνων να αναδείξουν τον τεχνολογικό του πλούτο.

Η άρρηκτα συνδεδεμένη με τη σουηδική αισθητική, στρατηγική του «less is more» έχει μειώσει στο ελάχιστο τον αριθμό των φυσικών διακοπτών, ενώ από το C40 Recharge απουσιάζει ακόμα και ο παραδοσιακός διακόπτης της «μίζας».

Volvo C40 Recharge
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρόσβαση στα κρίσιμα υποσυστήματα του σουηδικού SUV χαρίζει η κεντρική οθόνη των 9 ιντσών, η οποία ενσωματώνει με απόλυτη επιτυχία και φυσικότητα τις γνωστές στους περισσότερους υπηρεσίες της Google.

Στην περίπτωση, λοιπόν, που ο ψηφιακός κόσμος ενός σύγχρονου αυτοκινήτου σάς τρομάζει, αρκεί μια φωνητική εντολή ώστε το Google Assistant να κάνει -ως σύγχρονο τζίνι- την επιθυμία σας πραγματικότητα.

Volvo C40 Recharge

Τεχνηέντως, οι Σουηδοί έχουν αποφύγει οποιαδήποτε σχεδιαστική υπερβολή προσδίδοντας στον cockpit του C40 Recharge μια «καθαρή» και ταυτόχρονα συμπαγή εικόνα. Ένα ακόμα στοιχείο το οποίο λάμπει δια της απουσίας του από τον θάλαμο επιβατών του σουηδικού SUV είναι τα τετριμμένα στοιχεία πολυτέλειας τα οποία και θυσιάστηκαν στον βωμό του περιορισμού των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των δερμάτινων επενδύσεων, οι οποίες για ευνόητους λόγους αποπέμφθηκαν από τον κατάλογο του εξοπλισμού, δίνοντας τη θέση τους σε υλικά που αποτελούν προϊόν ανακύκλωσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Volvo C40 Recharge

Η άνεση που προσφέρει στους επισκέπτες της η δεύτερη σειρά καθισμάτων και τα 419 λίτρα συνιστούν με τη σειρά τους την απτή απόδειξη ότι η παρουσία των συσσωρευτών ηλεκτρικής ενέργειας και των δύο ηλεκτροκινητήρων δεν έχει οδηγήσει σε κάποιον οδυνηρό συμβιβασμό σε ό,τι αφορά στη χωροταξία του σουηδικού SUV.

Volvo C40 Recharge

Υπεράνω κάθε υποψίας

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρατηρώντας το C40 Recharge και γνωρίζοντας τους φιλόδοξους στόχους της περιβαλλοντικής ουδετεροποίησης που έχει θέσει η Volvo, το τελευταίο πράγμα περνά από το μυαλό σου είναι ότι απέναντί σου στέκεται μια πρόταση η οποία αποδίδει 408 ίππους και 600 Nm ροπής, ενώ εξαντλώντας τη διαδρομή του αριστερού πεντάλ είναι ικανή να σε εκτοξεύσει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,7 δευτερόλεπτα.

Και πιστέψτε μας, τα παραπάνω νούμερα είναι τόσο εντυπωσιακά όσο… ακούγονται, απαιτώντας μπόλικο θάρρος, ανοιχτό δρόμο και έναν καλό… δικηγόρο ώστε να μετρήσεις τις δυνάμεις σου απέναντι στο υπεράνω κάθε υποψίας SUV της Volvo.

Volvo C40 Recharge

Ευτυχώς, για όλους μας, η μέγιστη ταχύτητα κίνησης περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα, γεγονός που φαντάζει από μόνο του αρκετό για να χαλιναγωγήσει τις άγριες διαθέσεις σου.

Δεν είναι, ωστόσο, μόνον οι… κεραυνοβόλες επιδόσεις του C40 Recharge που θα υπερασπιστούν την ηλεκτροκίνητη υπεροχή του αλλά και η ικανότητα του πλαισίου να κρύβει τους περίπου 2,2 τόνους του συνολικού βάρους, χωρίς να γίνεται κουραστικό και προ πάντων χωρίς να δημιουργεί το αίσθημα της αμφιβολίας ή της ανασφάλειας κάθε φορά οι κατευθυντήριοι τροχοί βρεθούν υπό γωνία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει το σωστό βάρος, το πεντάλ του φρένου είναι απαλλαγμένο από την ξύλινη και μεταβλητή αίσθηση μιας plug-in υβριδική υλοποίησης και οι τροχοί των 20 ιντσών με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά ανεβάζουν ακόμα ψηλότερο τον πήχη της πρόσφυσης.

Volvo C40 Recharge

Είναι σχεδόν βέβαιο ότι τα πράγματα θα ήταν πολύ διαφορετικά αν από την εξίσωση έλλειπε η διαρκής συμμετοχή των δύο ηλεκτροκινητήρων και η αστραπιαία αναπροσαρμογή της κατανομής ισχύος μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα.

Κάπως έτσι ένα υπεράνω υποψίας crossover μετατρέπεται σε μια εξαιρετικά αποτελεσματική μηχανή οδήγησης, η οποία όχι μόνον δεν θα απογοητεύσει εκείνους που θα επιχειρήσουν την πολυπόθητη μετάβαση από το αμαρτωλό-θερμικό παρελθόν της αυτοκίνησης στο πολλά υποσχόμενο ηλεκτροκίνητο μέλλον αλλά και θα ενθουσιάσει και τους πλέον υποψιασμένους-εξοικειωμένους με την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης και τις αρετές της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περί αυτονομίας

Το Volvo C40 Recharge των 408 ίππων εφοδιάζεται με μπαταρίες ενεργειακής χωρητικότητας 78 kWh, γεγονός που σου επιτρέπει, σε συνθήκες οι οποίες δεν απέχουν από τη σκληρή ελληνική πραγματικότητα, να διανύσεις με μία φόρτιση περίπου 400 χιλιόμετρα.

Απαραίτητη προϋπόθεση για να το πετύχεις αυτό είναι να διαγράψεις από τη σκέψη σου την πιθανότητα αξιοποίησης των 408 ίππων και των 600 Nm και να ενεργοποιήσεις τη λειτουργία του One Pedal, η οποία μεγιστοποιεί την ένταση της ανάκτησης ενέργειας κάθε φορά που απομακρύνεις το πόδι σου από το δεξί πεντάλ και τα ενεργειακά κέρδη από τη διαδικασία της επιβράδυνσης.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι χρειάζεται χρόνος για να εξοικειωθείς με την ικανότητα του C40 Recharge να επιβραδύνει και να ακινητοποιείται χωρίς τη χρήση του συστήματος πέδησης και στρατιωτική πειθαρχία ώστε να δεις τη μέση τιμή της κατανάλωσης ενέργειας να περιορίζεται κάτω από τα επίπεδα των 20 kWh/100 χλμ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε αντίθετη περίπτωση, εξαντλώντας δηλαδή συχνά-πυκνά τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ, η πραγματική αυτονομία του ηλεκτροκίνητου Volvo περιορίζεται και μάλιστα σημαντικά, καθώς οι εκρηκτικές επιδόσεις ενός ηλεκτροκίνητου SUV 2,2 τόνων δεν προκύπτουν χωρίς το ανάλογο ενεργειακό τίμημα.

Volvo C40 Recharge

Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε ότι το Volvo C40 Recharge έχει την ικανότητα να φορτίζει με εναλλασσόμενο ρεύμα με τη μέγιστη ισχύ των 11 kW, υποστηρίζοντας σε συσκευές φόρτισης συνεχούς ρεύματος την ισχύ των 150 kW.

Αντί συμπεράσματος

Αξιοποιώντας την εμπειρία που αποκόμισαν από το Volvo XC40 Recharge, οι Σουηδοί έπραξαν το αυτονόητο, μεταλαμπαδεύοντας τη φυσική-ηλεκτρική υπεροχή ενός καταξιωμένου SUV σε ένα αντίστοιχων προδιαγραφών και χαρακτήρα crossover.

Βέβαια, με δύο μοτέρ και 408 ίππους, το C40 Recharge δεν αποτελεί απλώς την απτή απόδειξη ότι η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης προσφέρει λύσεις και μάλιστα αξιόπιστες στις προκλήσεις της καθημερινότητας, αλλά ότι διαθέτει πλέον την ικανότητα να σταθεί αντάξια των υψηλών προσδοκιών εκείνων που συνεχίζουν να κοιτούν… αφ’ υψηλού το πέρασμα της αυτοκίνησης σε μια νέα εποχή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Volvo C40 Recharge

Κινητήρες: Δύο ηλεκτρικά μοτέρ, 408 PS, 660 Nm
Μετάδοση: Μονής σχέσης, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 4,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Αυτονομία: 20,7 kWh/100 χλμ. - 415 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 78 kWh
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.440/1.873/1.591 χλστ., 2.702 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.185 κιλά
Χώρος αποσκευών: 413 λίτρα + 21 λίτρα (μπροστινός χώρος αποθήκευσης)
Τιμή - Τέλη κυκλοφορίας: 58.082 ευρώ – 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ