Νέα αυξημένη επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού ΙΧ για όσα μοντέλα έχουν ευρωπαϊκή μπαταρία

Κράτος μέλος της ΕΕ ξεκινά να επιδοτεί τους αγοραστές αυτοκινήτων που έχουν συναρμολογηθεί στην Γηραιά Ήπειρο.
Η Γαλλική κυβέρνηση ανακοίνωσε ένα επιπλέον μπόνους 1.000 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου εξοπλισμένου με ευρωπαϊκή μπαταρία από την 1η Οκτωβρίου 2025. Το μέτρο, το οποίο παρουσιάστηκε από τους υπουργούς Agnès Pannier-Runacher (Οικολογική Μετάβαση) και Marc Ferracci (Βιομηχανία και Ενέργεια), στοχεύει στην υποστήριξη της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας απέναντι στον κινεζικό ανταγωνισμό, ενθαρρύνοντας παράλληλα την ενεργειακή μετάβαση.
Αυτό το εξαιρετικό πρόσθετο μπόνους προστίθεται στο οικολογικό μπόνους, το οποίο έχει ενισχυθεί από την 1η Ιουλίου 2025. Συνδυάζοντας τα δύο προγράμματα, η συνολική βοήθεια μπορεί να φτάσει τα 5.200 ευρώ για τα πιο οικονομικά νοικοκυριά και τα 4.100 ευρώ για άλλους αγοραστές. Είναι ένα σημαντικό δώρο για τους κατοίκους της περιοχής του Παρισιού που θέλουν να κάνουν τη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα, ειδικά καθώς ο αριθμός των ζωνών χαμηλών εκπομπών (ZFE) στην περιοχή αυξάνεται.
BUY NOW
Για να πληροί τις προϋποθέσεις για αυτό το ενισχυμένο κίνητρο, το όχημα πρέπει να πληροί συγκεκριμένα κριτήρια όπως: Να έχει συναρμολογηθεί στην Ευρώπη με ευρωπαϊκή μπαταρία, να κοστίζει λιγότερο από 47.000 ευρώ και να έχει βάρος κάτω από 2,4 τόνους.

Ποια είναι η στρατηγική πίσω από αυτό το μέτρο;
Το μέτρο αυτό αποτελεί μέρος μιας προσπάθειας για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στον κινεζικό ανταγωνισμό. Απηχεί την έκκληση του Mario Draghi για «εφαρμογή σαφών κριτηρίων Made in Europe». Με αυτόν τον τρόπο, η Γαλλία επιθυμεί να ενθαρρύνει τη μετεγκατάσταση της αλυσίδας αξίας των ηλεκτρικών οχημάτων και να υποστηρίξει την απασχόληση στην ευρωπαϊκή βιομηχανία.
Πολλά εργοστάσια μπαταριών έχουν δημιουργηθεί στη βόρεια Γαλλία, συμπεριλαμβανομένων της ACC, η οποία προμηθεύει τις μάρκες Stellantis, και Envision, η οποία πρόκειται να παράγει για τη Renault. Αυτό το μπόνους θα πρέπει να ενθαρρύνει τους κατασκευαστές να προμηθεύονται από αυτά τα ευρωπαϊκά εργοστάσια και όχι από ασιατικά.

Πώς λειτουργεί το νέο σύστημα βοήθειας;
Από την 1η Ιουλίου 2025, το οικολογικό μπόνους άλλαξε το όνομά του και δεν χρηματοδοτείται πλέον από το Κράτος αλλά από πιστοποιητικά εξοικονόμησης ενέργειας (CEE) από προμηθευτές ενέργειας. Ανάλογα με το εισόδημα και τη σύνθεση του νοικοκυριού, η βοήθεια κυμαίνεται από 3.100 έως 4.200 ευρώ, αύξηση σε σχέση με τα προηγούμενα 2.000 έως 4.000 ευρώ.
Το νέο μπόνους των 1.000 ευρώ ολοκληρώνει αυτό το ήδη ενισχυμένο πρόγραμμα. Για τα νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος, αυτό αντιπροσωπεύει μια σημαντική εξοικονόμηση που μπορεί να κάνει τη διαφορά κατά την επιλογή ενός ηλεκτρικού οχήματος. Επιπλέον, ορισμένοι κατασκευαστές προσφέρουν πρόσθετα κίνητρα με τη Renault, για παράδειγμα, να αυξάνει την επιδότηση έως και στα 4.770 ευρώ από την 1η Σεπτεμβρίου.