208

Κίνηση-ματ της Xiaomi: Προσέλκυσε τον σχεδιαστή των Porsche και Lamborghini

Xiaomi YU7

Η Xiaomi έκανε μια ιδιαίτερα ηχηρή κίνηση για το μέλλον της στην αυτοκινητοβιομηχανία, εξασφαλίζοντας τις υπηρεσίες του Fabian Schmolz - ενός από τους πλέον διακεκριμένους σχεδιαστές σπορ αυτοκινήτων στην Ευρώπη.

Ο Schmolz έχει συνδέσει το όνομά του με σημαντικά προγράμματα, όπως η Porsche 718 Boxster, τη Mission E (που μετεξελίχθηκε στην Taycan), το VisionGT και πρόσφατα τη Lamborghini Temerario.

Fabian Schmolz
Fabian Schmolz
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πλέον, όμως, ο Schmolz αφήνει πίσω του τους ευρωπαϊκούς κολοσσούς για να αναλάβει την εξωτερική σχεδίαση των μελλοντικών αυτοκίνητων της Xiaomi Auto στην Ευρώπη - σε μια κίνηση που φιλοδοξεί να αλλάξει ριζικά την εικόνα της κινεζικής φίρμας.

Τα πρώτα μοντέλα της Xiaomi, το SU7 και το YU7, ήδη έχουν λανσαριστεί στην ευρωπαϊκή αγορά. Όμως, λόγω του σχεδιασμού του, το SU7 χαρακτηρίστηκε ως «η Taycan της Κίνας», ενώ το YU7 συγκρίθηκε με τη Ferrari Purosangue, με τα social media να γεμίζουν με χιουμοριστικά λογοπαίγνια.

Xiaomi YU7
Xiaomi YU7

Η έλευση του Schmolz έρχεται την κατάλληλη στιγμή, με στόχο να προσδώσει στην εταιρεία ταυτότητα και σχεδιαστική υπογραφή που θα απομακρύνει τις εύκολες συγκρίσεις. Σύμφωνα με τον Li Tianyuan, επικεφαλής βιομηχανικού σχεδιασμού της Xiaomi, η τεχνολογία μπορεί να αντιγραφεί, αλλά αυτό που κάνει έναν καταναλωτή να ερωτευτεί ένα αυτοκίνητο είναι η αίσθηση που του δημιουργεί όταν το αντικρίζει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Schmolz έχει αναλάβει να διαμορφώσει μια νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που θα είναι αναγνωρίσιμη, συγκινησιακή και ικανή να χτίσει γέφυρες επικοινωνίας με το κοινό. Το πλεονέκτημα για τη Xiaomi είναι πως, χωρίς βαρύ ιστορικό παρελθόν, μπορεί να πειραματιστεί ελεύθερα και να διαμορφώσει μια εντελώς νέα αφήγηση γύρω από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η περίπτωση του Schmolz δεν είναι μεμονωμένη. Τα τελευταία χρόνια, η Κίνα έχει καταφέρει να προσελκύσει κορυφαίους σχεδιαστές από την Ευρώπη. Ο Laurens van den Acker, με θητεία στη Renault, συνεργάστηκε με τη NIO. Ο Peter Horbury, με εμπειρία σε Volvo και Ford, ηγήθηκε της σχεδίασης στη Geely και στη Lynk & Co. Ο Kai Zhang, με προϋπηρεσία σε Audi και Mercedes, πλέον εργάζεται στη Xpeng, ενώ ο Charles Treen, πρώην designer της Jaguar, συνέβαλε στον σχεδιασμό νέων ηλεκτρικών της BYD.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μετακίνηση αυτών των ονομάτων αποδεικνύει ότι η Κίνα έχει πάψει να είναι απλώς η «χώρα των φθηνών αντιγράφων» και εξελίσσεται σε ισχυρό δημιουργικό κέντρο, όπου γεννιούνται ιδέες και τάσεις που επηρεάζουν παγκόσμια την αυτοκινητοβιομηχανία.

Για αγορές -όπως η ελληνική- όπου οι κινεζικές φίρμες κερδίζουν συνεχώς έδαφος, το μήνυμα είναι σαφές: οι επόμενες αφίξεις δεν θα ξεχωρίζουν μόνο για την τεχνολογία τους, αλλά και για τον σχεδιασμό τους, ικανό να σταθεί ισάξια δίπλα στα πιο παραδοσιακά και καταξιωμένα ονόματα της Ευρώπης.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ