Η Volkswagen ετοιμάζει το μικρό και προσιτό ID.Buzz -Ποιο μοντέλο θα αντικαταστήσει

Η εταιρεία του Wolfsburg φέρεται να εξετάζει ένα ακόμα ηλεκτρικό MPV, το οποίο θα τοποθετηθεί κάτω από το ID.Buzz στην γκάμα της και πιθανότατα θα έχει πιο συμβατική σχεδίαση.
Παρά το κύμα ενθουσιασμού που ξεσήκωσε ως ηλεκτρική αναβίωση του μυθικού Bulli, το Volkswagen ID.Buzz δεν φαίνεται να έχει σημειώσει τις πωλήσεις που πιθανόν ήλπιζε η γερμανική φίρμα αρχικά.

Ένας παράγοντας που συνέβαλε σε αυτή την πορεία ήταν οι σημαντικές καθυστερήσεις στην εξέλιξη του λογισμικού των Γερμανών, που ανέκοψαν την αρχική «φρενίτιδα» γύρω από το μοντέλο, με αποτέλεσμα να χρειαστούν χρόνια για να κυκλοφορήσει στην αγορά.
BUY NOW
Ωστόσο, η Volkswagen έχει εργαστεί εντατικά για να επιλύσει τα προβλήματα του λογισμικού, και φαίνεται να τα έχει θέσει υπό έλεγχο. Κι έτσι, προχωρά σε νέα σχέδια - ένα εκ των οποίων είναι και ένα MPV μικρότερο από το ID.Buzz.

Η Volkswagen εξετάζει ορισμένα από τα παλαιότερα ηλεκτρικά πρωτότυπά της, συμπεριλαμβανομένου του (εικονιζόμενου) Budd-e του 2016 - σύμφωνα με δημοσίευμα του βρετανικού περιοδικού Autocar.
Ένα νέο ηλεκτρικό minivan, ή MPV όπως ονομάζεται η κατηγορία στην Ευρώπη, θα μπορούσε να αντικαταστήσει το Touran και να προσφέρει στους αγοραστές μια ηλεκτρική επιλογή που δεν είναι SUV.

Το δημοσίευμα επικαλείται «πηγές που είναι εξοικειωμένες με το έργο», οι οποίες αναφέρουν ότι η VW έχει πρόσφατα «ξεθάψει» ορισμένα από τα σχέδια της από την αποθήκη, στο πλαίσιο της εν λόγω έρευνας για ένα σύγχρονο και προηγμένο MPV.
Αυτά τα σχέδια χρησιμοποιούνται για παρουσιάσεις και συζητήσεις με στελέχη, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν η σχεδίαση ενός τέτοιου τύπου αμαξώματος θα είχαν εμπορική τύχη αν έμπαινε στη γραμμή παραγωγής σήμερα.

Το Autocar σημειώνει ότι αυτό αποτελεί ένδειξη μιας αλλαγής στον τρόπο σκέψης στα κεντρικά γραφεία της VW στο Wolfsburg. Τα στελέχη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας φέρεται να αντιλαμβάνονται ότι εξακολουθεί να υπάρχει χώρος στην αγορά για ένα οικογενειακό MPV στην Ευρώπη και την Κίνα, καθώς η εταιρεία προσπαθεί να αποκαταστήσει τις πωλήσεις της - παρά την κυριαρχία των SUV και των Crossover στην αγορά.
Ένα νέο van θα ήταν μικρότερο από το ID.Buzz, ακόμα και σε σύγκριση με την έκδοση με το κοντό μεταξόνιο που πωλείται στην Ευρώπη. Το μικρότερο μέγεθος συνεπάγεται μικρότερο βάρος και χαμηλότερη τιμή.

Το τρέχον Touran βασίζεται στην πλατφόρμα MQB, η οποία χρησιμοποιείται και στο Golf. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα «Golf Van», με στοιχεία από το Golf Sportwagen, απλά με ψηλότερη οροφή. Το Touran προσφέρει επτά θέσεις και είναι δημοφιλές σε οικογένειες, καθώς και για χρήση ως ταξί στην Ευρώπη και την Κίνα.
Ενώ το Volkswagen ID.Buzz στοχεύει σε πιο premium πεδία της αγοράς, ένα μικρότερο μοντέλο θα απευθυνόταν στην «συνηθισμένη» αγορά της VW. Το δημοσίευμα αναφέρει ότι θα είναι ένα «πρακτικό, υψηλής χρηστικότητας ηλεκτρικό όχημα με συρόμενες πίσω πόρτες και ισχυρή καθημερινή χρηστικότητα».
Εάν η Volkswagen αποφασίσει να προχωρήσει με το μοντέλο, πιθανότατα θα χρησιμοποιήσει είτε μια πιο προηγμένη έκδοση της πλατφόρμας MEB+ που αποτελεί τη βάση των περισσότερων σημερινών μοντέλων της οικογένειας ID της VW, είτε την πλατφόρμα SSP.
Η πλατφόρμα Scalable Systems Platform (SSP) που εξέλιξε ο γερμανικός όμιλος έχει καθυστερήσει σημαντικά λόγω αναφερόμενων προβλημάτων με το τμήμα λογισμικού Cariad. Η γερμανική εταιρεία φέρεται να συνεργάζεται την αμερικανική Rivian για να φέρει τα νέα συστήματα στην αγορά, και θα μπορούσε επίσης να υποστηρίζει ηλεκτρικά οχήματα με αυξημένη αυτονομία (δηλαδή με υβριδικό σύστημα range-extender).