Δοκιμάζουμε το νέο Toyota Aygo X Auto

Toyota Aygo X 1.0 S-CVT 1

Σε μία κατηγορία που συρρικνώνεται διαρκώς, η Toyota πάει κόντρα στο ρεύμα και παρουσιάζει την τρίτη γενιά του μίνι Aygo.

Η κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων έχει χάσει την δυναμική της τα τελευταία χρόνια και τα μοντέλα που την απαρτίζουν είναι ελάχιστα. Το κόστος κατασκευής τους και ο εξοπλισμός που πρέπει να φέρουν για να πληρούν τις προδιαγραφές της γηραιάς ηπείρου, δεν αφήνει μεγάλα περιθώρια κέρδους στους κατασκευαστές που συνεχίζουν να προσφέρουν μοντέλα αυτής της κατηγορίας.

Toyota Aygo X 1.0 S-CVT 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Toyota όμως δεν είναι κανένας τυχαίος κατασκευαστής και θέλει να έχει παρουσία και σε αυτή την κατηγορία. Στόχος της όμως δεν ήταν να το κάνει με έναν συμβατικό τρόπο, και από την στιγμή που πλέον “παίζει” μόνης το πρότζεκτ, αποφάσισε να ακολουθήσει τις τάσεις. Βλέπετε, η αποχώρηση του Ομίλου Stellantis από την κατηγορία και κατά συνέπεια από την κοινοπραξία Citroen C1 – Peugeot 108 – Toyota Aygo που μας συνοδεύει από το 2005, οδήγησε την ιαπωνική εταιρεία στην εξαγορά του Τσέχικου εργοστασίου και την δημιουργία ενός νέου αυτοκινήτου πόλης από το μηδέν.

X όπως Cross

Toyota Aygo X 1.0 S-CVT 3

Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά το νέο Toyota Aygo X έχει κερδίσει σημαντικά σε όλες τις διαστάσεις του και φέρει τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρείας. Στον δυναμισμό εισφέρουν οι μεγάλοι θόλοι με τα πλαστικά προστατευτικά, οι έντονες ακμές και και η “triple” bubble οροφή. Οι μεγάλοι τροχοί που ξεκινούν από τις 17 και φτάνουν έως τις 18 ίντσες, και η ικανή απόσταση από το έδαφος, εξασφαλίζουν την απαραίτητη πια crossover αισθητική στο νέο Aygo X. Το μόνο κοινό σχεδιαστικό σημείο με την προηγούμενη γενιά εντοπίζεται στα γραφικά των κάθετων πίσω φώτων και τα πίσω παράθυρα που ανοίγουν προς τα έξω με μεντεσέ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο Toyota Aygo X έχει μεγαλώσει 23,5 εκ σε μήκος, αλλά η πιο όρθια και σφηνοειδής σχεδίασης του αμαξώματος, και το μεγαλύτερο κατά 9 εκ. μεταξόνιο, δημιουργούν σωστές αναλογίες που κρύβουν τον όγκο του. Πιο συγκεκριμένα, το μήκος του φτάνει τα 3,7 μέτρα με το ύψος να βρίσκεται στα 1,53 μέτρα και το πλάτος στα 1,74 μέτρα. Παράλληλα, τα 146 χλστ. απόστασης από το έδαφος (+1,1 σε σχέση με το παρελθόν) και οι καλές γωνίες προσέγγισης και διαφυγής, υπόσχονται και ελαφριά χρήση σε πατημένες εκτός δρόμου διαδρομές.

Toyota Aygo X 1.0 S-CVT 4

Το σημαντικότερο όμως “συστατικό” του νέου Toyota Aygo X είναι η νέα πλατφόρμα TGNA-B που χρησιμοποιούν και τα Yaris και Yaris Cross. Μπορεί να μην την βλέπουμε, αλλά στο δρόμο κάνει αισθητή την παρουσία της με την ακαμψία και είναι η μέρα με τη νύχτα σε σχέση με το παρελθόν. Η αυξημένη στιβαρότητα και η νέα γεωμετρία της ολοκαίνουριας ανάρτησης προσφέρουν κορυφαίου επιπέδου άνεση ακόμα και με τους βασικούς τροχούς των 17 ιντσών, ενώ προσφέρει αντίστοιχου επιπέδου κράτημα και ποιότητα λειτουργίας που δεν απαντάται σε κάνενα άλλο μοντέλο της κατηγορίας. Μεγάλο ρόλο σε αυτό παίζει και το μακρύτερο μεταξόνιο, τα φαρδύτερα μετατρόχια και γενικά τα γερά θεμέλια που εξασφαλίζει η διαμορφώσιμη πλατφόρμα. Ακόμη και στον αυτοκινητόδρομο τα επίπεδα θορύβου συγκρατούνται σε σχετικά ικανοποιητικά επίπεδα λόγω CVT, προσφέροντας παράλληλα σταθερότητα και ευθυβολία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με στιλ αστικό

Toyota Aygo X 1.0 S-CVT 8

Το νέο Toyota Augo X διατίθεται σε μία έκδοση κινητήρα βενζίνης με τον γνωστό 3κύλινδρο του 1,0 λίτρου. Αποδίδει 72 ίππους και 93 Nm και συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων ή αυτόματο S-CVT με επτά προεπιλεγμένες σχέσεις στην χειροκίνητη λειτουργία. Τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του είναι αρκετά ποιοτικά και είναι συμβατός με τις προδιαγραφές Euro 6D.

Σύμφωνα με την Toyota, για να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα η αυτόματη έκδοση που δοκιμάζουμε, χρειάζεται 14,8 δλ., με την τελική ταχύτητα να ξεπερνά ελαφρώς τα 150 χλμ./ώρα (151 χλμ./ώρα).

Toyota Aygo X 1.0 S-CVT 15
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως είναι λογικό, οι επιδόσεις δεν είναι κάτι που απασχολεί το κοινό της κατηγορίας, και όπως αντιλαμβάνεστε το σύνολο δίνει προτεραιότητα στην άνεση των καθημερινών μετακίνησεων και την οικονομία καυσίμου. Το αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT κάνει φιλότιμες προσπάθειες να διατηρήσει να διατηρήσει χαμηλά τις σ.α.λ. του κινητήρα, με τον τελευταίο όμως να σπάει την ηχομόνωση και να ακούγεται όταν ψάχνουμε τις επιδόσεις.

Οι επτά προεπιλεγμένες σχέσεις χαρίζουν μια μικρή συμμετοχικότητα, αλλά στην έκδοση X-Trend που έχουμε στα χέρια μας δεν διαθέτει paddles στο τιμόνι. Και πάλι όμως, ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει τον επιλογέα για να επιλέξει την σχέση που θέλει.

Toyota Aygo X 1.0 S-CVT 13

Ταυτόχρονα, με μέση κατανάλωση δοκιμής τα 5,9 λίτρα/100 χλμ είναι μια απολύτως λογική τιμή για ένα 1000άρι ατμοσφαιρικό σύνολο με αυτόματο κιβώτιο. Σε οικονομικό ρυθμό κίνησης θα την δείτε να γυροφέρνει το 5άρι, ενώ υπό πίεση δεν θα ξεπεράσει τα 6,7 με 6,8 λίτρα/100 χλμ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Νεανικό και επίκαιρο

Toyota Aygo X 1.0 S-CVT 7

Οι μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις μεταφράζονται και σε μια πιο ευρύχωρη καμπίνα σε σχέση με το παρελθόν. Μεγάλοι κερδισμένοι ο οδηγός και ο συνοδηγός, οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους περισσότερο πλάτος και ύψος και νιώθουν σαφώς πιο άνετα σε κάθε διαδρομή.

Τα νέα εμπρός καθίσματα προσφέρουν καλή άνεση και πλευρική στήριξη, ενώ η ψηλότερη τοποθέτησή τους εξασφαλίζει εποπτική θέα. Η ορατότητα προς τα εμπρός και το πλάι είναι ευνοημένη, αλλά διαγώνια προς τα πίσω εμποδίζεται από τις φαρδιές κολόνες. Ο οδηγός δεν θα δυσκολευτεί να φέρει τη θέση οδήγησης στα μέτρα του, παρά το γεγονός ότι το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο σε ύψος, με τη γενικότερη εργονομία να βρίσκεται στα γνωστά πρότυπα της ιαπωνικής εταιρείας και να απαιτεί ελάχιστο χρόνο εξοικείωσης. Παράλληλα, τα σκληρά υλικά που αποτελούν την καμπίνα είναι καλής ποιότητας και είναι καλοβιδωμένα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Toyota Aygo X 1.0 S-CVT 10

Οι ρυθμίσεις για τα συστήματα του αυτοκινήτου γίνονται όλες από το τιμόνι, εύκολα και γρήγορα, με την μεγάλη οθόνη αφής των 9 ιντσών της έκδοσης στο κέντρο του ταμπλό να παρουσιάζει τις πληροφορίες κατανοητά και να προσφέρει γρήγορη πρόσβαση στα υπόλοιπα συστήματα του νέου Aygo X.

Οι χώροι είναι πολύ καλοί για τους εμπρός και απλά επαρκείς για τους πίσω. Αν οι τελευταίοι βρίσκονται άνω των 1,80 μέτρων θα δυσκολευτούν να βολευτούν πίσω από αντίστοιχου ύψους μπροστινούς επιβάτες, ενώ και το μπες βγες δεν είναι η ευκολότερη υπόθεση, μιας και το άνοιγμα των πίσω θυρών είναι μικρό.

Toyota Aygo X 1.0 S-CVT 12
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σαφώς πιο εξυπηρετικός και πρακτικός είναι ο χώρος αποσκευών, ο οποίος έχει μεγαλώσει κατά 60 λίτρα. Πλέον έφτασε τα 231 λίτρα και διαθέτει γάτζους για χειραποσκευές, αλλά έχει σχετικά ψηλό κατώφλι φόρτωσης.

Με ανάλογο αντίτιμο

Toyota Aygo X 1.0 S-CVT 14

Το νέο Toyota Aygo X διατίθεται σε επτά εκδόσεις όταν συνδυάζεται με το χειροκίνητο κιβώτιο και έξι όταν εφοδιάζεται με το αυτόματο S-CVT. Η τιμή εκκίνησης της χειροκίνητης γκάμας είναι τα 14.370 ευρώ (έκδοση Χ) και της αυτόματης τα 16.070 ευρώ, καθώς η βασική της έκδοση είναι η πλουσιότερη X-Play που δεν παρουσιαζει ελλείψεις σε χαρακτηριστικά άνεσης.

Η ιαπωνική εταιρία εφοδιάζει τo νέο Aygo X με την τελευταία γενιά του πακέτου Toyota Safety Sense, που διαθέτει έναν συνδυασμό κάμερας και χιλιοστομετρικού ραντάρ. Το σύστημα προ-σύγκρουσης (PCS) με ανίχνευση οχημάτων λειτουργεί πλέον σε υψηλότερες ταχύτητες, ενώ στο Aygo X κάνουν το ντεμπούτο του το σύστημα ανίχνευσης πεζών ημέρας και νύχτας (Day and night Pedestrian Detection), η ανίχνευση δικυκλιστών, η υποστήριξη μετριασμού σύγκρουσης, το ευφυές προσαρμοζόμενο Cruise Control, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (Lane Trace Assist) και η υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης για ελιγμούς έκτακτης ανάγκης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Toyota Aygo X 1.0 S-CVT 6

Εν κατακλείδι, το νέο Toyota Aygo X καταφέρνει με τον εναρμονισμένο με τις σύγχρονες τάσεις και καλοαναθρεμένο χαρακτήρα του, να προσφέρει αίσθηση στις μετακινήσεις από την αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία, αλλά οικονομοτεχνικά οφέλη της κατηγορίας του (χαμηλή κατανάλωση, χαμηλά πάγια έξοδα, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελευθερία εισόδου στο Δακτύλιο). Το κερασάκι στην τούρτα, τα 6 χρόνια εγγύησης για τα μηχανικά του μέρη.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 998 κ.εκ. βενζίνη, 72 PS/6.000 σ.α.λ., 93 Nm/4.400 σ.α.λ.
Μετάδοση: αυτόματο τύπου CVT, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 14,8 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 151 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,9 λτ./100 χλμ., 112 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 3.700/1.740/1.525 χλστ., 2.430 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 970 κιλά
Χώρος αποσκευών: 231 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 16.070 ευρώ (Από 14.370 ευρώ το χειροκίνητο)/-

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ