Το μεγάλο όραμα της Hyundai: H φόρτιση των ηλεκτρικών στο χρόνο του ανεφοδιασμού βενζίνης
Η Hyundai επιβεβαίωσε πως ο απόλυτος στόχος για τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα είναι να φορτίζουν όσο γρήγορα ανεφοδιάζεται ένα βενζινοκίνητο μοντέλο.
Ακόμη κι αν πρόκειται περισσότερο για θέμα ψυχολογίας παρά πραγματικής ανάγκης, η εταιρεία αναγνωρίζει ότι η ταχύτητα φόρτισης παραμένει κρίσιμος παράγοντας για την ευρύτερη αποδοχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ο Τyrone Johnson, επικεφαλής του νέου Ευρωπαϊκού Τεχνικού Κέντρου της Hyundai, τόνισε ότι οι οδηγοί εξακολουθούν να έχουν στο μυαλό τους τον «κανόνα των τριών λεπτών» - τον χρόνο που χρειάζονται για να γεμίσουν με καύσιμο.
BUY NOW
«Ίσως να είναι θέμα αντίληψης και όχι πραγματικότητας», εξήγησε ο Johnson, «αλλά η ανησυχία για την αυτονομία παραμένει. Ο στόχος είναι να φτάσουμε στην ίδια ταχύτητα με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης».
Παράλληλα, υπογραμμίζει ότι όσοι δεν έχουν δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι πρέπει να αισθάνονται σιγουριά πως μπορούν να “γεμίσουν” γρήγορα το αυτοκίνητό τους. Το πραγματικό στοίχημα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, λέει, δεν είναι να προσθέτουν συνεχώς μεγαλύτερες μπαταρίες -που αυξάνουν το βάρος και μειώνουν τη χρηστικότητα- αλλά να εξελίξουν δραστικά την τεχνολογία φόρτισης.
Το νέο τεχνικό κέντρο της Hyundai στην Ευρώπη, ένα έργο αξίας 200 εκατ. ευρώ, αναλαμβάνει ακριβώς αυτό. Ο Johnson ζητά όμως και λίγη υπομονή: «Η βενζινοκίνητη τεχνολογία είχε πάνω από έναν αιώνα για να τελειοποιήσει ακόμη και κάτι τόσο απλό όσο ο ανεφοδιασμός καυσίμου. Στα EV περιμένουν να τα κάνουμε όλα άμεσα. Δώστε μας λίγο χρόνο - θα λειτουργήσει».
Σήμερα, ακόμη και τα ταχύτερα ηλεκτρικά, όπως η Porsche Taycan, φτάνουν έως τα 320 kW. Στα εργαστήρια όμως, η Hyundai ήδη εξελίσσει τεχνολογία φόρτισης 400 kW, η οποία υπόσχεται μεγαλύτερη αποδοτικότητα, αυξημένη αυτονομία χωρίς γιγαντιαίες μπαταρίες και -στο μέλλον- χρόνους φόρτισης που θα θυμίζουν πρατήριο βενζίνης.