audi q3

Αξιοπιστία ηλεκτρικών: Ποιο EV κάλυψε χωρίς πρόβλημα 660.000 χλμ. σε τρία χρόνια

Hyundai Ioniq 5

Γκρεμίζοντας προκαταλήψεις και στερεότυπα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στα χέρια ενός Νοτιοκορεάτη το Hyundai Ioniq 5 διένυσε πάνω από 660.000 χιλιόμετρα σε μόλις τρία χρόνια, χωρίς ούτε μία σοβαρή μηχανική βλάβη.

Ο συγκεκριμένος οδηγός κάλυπτε καθημερινά περίπου 600 km για τις ανάγκες της εργασίας του, θέτοντας το αυτοκίνητο σε εξαιρετικά απαιτητική χρήση - και κάπως έτσι απέδειξε ότι η αντοχή των ηλεκτρικών οχημάτων δεν έχει πλέον τίποτα να ζηλέψει από τα συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μπαταρία, φυσικά, είναι το πρώτο στοιχείο που τραβά την προσοχή. Στα 580.000 km, η Hyundai ζήτησε προαιρετικά να αντικαταστήσει μπαταρία και κινητήρα, ώστε να τα εξετάσει σε βάθος. Το αποτέλεσμα ήταν εκπληκτικό: η μπαταρία διατηρούσε 87,7% της αρχικής χωρητικότητάς της, χάρη στην κορυφαία αρχιτεκτονική 800V που επιτρέπει υπερταχεία φόρτιση και σταθερή θερμική διαχείριση.

Από οικονομικής πλευράς, τα οφέλη είναι ακόμη πιο χειροπιαστά. Σε τρία χρόνια, σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο SUV βενζίνης, το Ioniq 5 εξοικονόμησε πάνω από 20.000 ευρώ σε συντήρηση, ενέργεια και καύσιμα. Η ανάκτηση ενέργειας μείωσε σημαντικά και τη φθορά των φρένων, ρίχνοντας ακόμη περισσότερο το κόστος χρήσης.

Στην καθημερινότητα, το μεγάλο και αθόρυβο εσωτερικό κάνει τις πολύωρες μετακινήσεις σαφώς πιο άνετες - κάτι που σπάνια αναφέρεται όταν μιλάμε για αξιοπιστία, παίζει όμως σημαντικό ρόλο στη ζωή όσων περνούν ατελείωτες ώρες πίσω από το τιμόνι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πίσω από όλα αυτά βρίσκεται η συνεχής έρευνα της Hyundai. H κορεατική εταιρεία παρακολουθεί συστηματικά τη συμπεριφορά μπαταριών σε ακραία χιλιομετρικά φορτία, συγκρίνοντας προβλέψεις με δεδομένα πραγματικής χρήσης. Οι αναλύσεις από περισσότερα από 50.000 Ioniq 5 έδειξαν ότι η συντριπτική πλειονότητα διατηρεί πάνω από 90% της αρχικής απόδοσης ακόμα και μετά τα 400.000 km.

Η Hyundai εξελίσσει διαρκώς και τα συστήματα διαχείρισης μπαταρίας. Από το 2026, το νέο BMS θα αξιοποιεί προηγμένα μοντέλα πρόβλεψης από το cloud και δεδομένα περιβάλλοντος σε πραγματικό χρόνο για ακόμη ακριβέστερες διαγνώσεις. Ενισχυμένα μέτρα ασφαλείας -από νέα θερμικά διαφράγματα μέχρι εξελιγμένα ρελέ και βελτιωμένη ψύξη- συμπληρώνουν το πακέτο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και το μέλλον φαίνεται ακόμη πιο αισιόδοξο καθώς μέχρι το 2027, η Hyundai αναμένει 30% μείωση του κόστους των μπαταριών, 15% αύξηση της ενεργειακής πυκνότητας και 15% μικρότερους χρόνους φόρτισης.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ