Αμιγώς ηλεκτρικές όλες οι Alfa Romeo, DS, Lancia και Maserati από το 2025

alfa romeo Giulia GTAm

Στο παρελθόν θα ανήκουν οριστικά οι καινούριες Alfa Romeo και Maserati με θερμικό κινητήρα από το 2025. Σε μόλις τρία χρόνια τα νέα αυτοκίνητα των δύο ιταλικών εταιρειών, καθώς και των DS και Lancia, θα είναι μόνο ηλεκτρικά.

Οι τέσσερις premium εταιρείες της Stellantis ακολουθούν το τολμηρό πρόγραμμα εξηλεκτρισμού Dare 2030 του γιγαντιαίου ομίλου αυτοκινητοβιομηχανιών -που έχει στόχο τη μείωση του αποτυπώματος CO2 κατά 50% ως το 2030- και βάσει αυτού θα κάνουν την πλήρη στροφή στην ηλεκτροκίνηση το 2025.

Alfa Romeo Stelvio & Giulia
Alfa Romeo Stelvio & Giulia
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι υπόλοιπες εταιρείες της Stelantis που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη, οι Peugeot, Citroen, Fiat / Abarth, Jeep και Opel / Vauxhall θα εγκαταλείψουν οριστικά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνης και diesel) ένα χρόνο αργότερα, το 2026.

Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale

Όπως γίνεται εύκολα κατανοητό, με αυτή την κίνηση ως το 2025 θα παύσει η παραγωγή των τωρινών γενεών της Giulia και της Stelvio (που διατίθενται και οι δύο μόνο με κινητήρες εσωτερικής καύσης), καθώς και οι θερμικές και υβριδικές εκδόσεις της νέας Tonale. Αυτό θα βάλει τέλος και στη διαχρονική ιταλική πλατφόρμα Giorgio, καθώς και στον V6 κινητήρα 2.9 λίτρων.

Κατά συνέπεια, οι νέες γενιές των Stelvio και Giulia, που αναμένονται μετά την παρουσίαση του συμπαγούς SUV Brennero του χρόνου, θα είναι αμιγώς ηλεκτρικές, ενώ το 2024 η ιταλική εταιρεία θα αποκαλύψει την ηλεκτρική Tonale. Η Brennero αναμένεται να έχει εξαρχής EV έκδοση, ενώ δεν αποκλείεται να αναγγενηθεί GTV ως ηλεκτρικό sports coupe για να αντιμετωπίσει την Porsche Taycan.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Maserati Levante
Maserati Levante

Η Maserati, από την πλευρά της, ετοιμάζει για το 2023 δύο νέα ηλεκτρικά μοντέλα, τις εκδόσεις Folgore του νέου SUV Grecale και του sports coupe Granturismo. Προς το παρόν διαθέτει σε mild-hybrid εκδόσεις τις Ghibli και Levante, αλλά ακόμα το μέλλον αυτών για τη μετά-2024 εποχή δεν έχει γίνει γνωστό - όπως και για το sedan Quattroporte και το supercar MC20.

DS 4
DS 4
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πέραν του υπάρχοντος DS 3 Crossback E-Tense, τα ηλεκτρικά πλάνα της DS προς το παρόν περιλαμβάνουν για τα προσεχή δύο χρόνια την EV εκδοχή του νέου Crossovoer-Hatchback DS 4, καθώς και ένα εξαρχής σχεδιασμένο ως ηλεκτρικό βασισμένο στην πλαφόρμα STLA της Stellantis για το 2024. Η γαλλική εταιρεία σήμερα διαθέτει με θερμικούς κινητήρες τα DS 4 και DS 9.

H Lancia είναι η εταιρεία που περισσότερο από τις τρεις άλλες premium του ομίλου θα επανεφεύρει τον εαυτό της ενόψει το στρατηγικού στόχου του 2025 - δεδομένου ότι τα τελευταία χρόνια διαθέτει μόνο την παλιά Ypsilon, και μόνο στην ιταλική αγορά.

Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon

Τα Lancia της νέας εποχής θα είναι από την πρώτη στιγμή αμιγώς ηλεκτρικά, καθώς ο ισχυρός άνδρας της Stellantis Carlos Tavares έχει εκφράσει την αποφασιστικότητά του να αναγεννήσει την ιστορική ιταλική εταιρεία, να την κάνει βιώσιμη και κερδοφόρα. Ενδεχομένως, για αρχή, ένα πρώτο Lancia EV να βασιστεί στην πλατφόρμα του αμιγώς ηλεκτρικού Fiat 500.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με τα πλάνα της για τις Alfa Romeo, DS, Maserati και Lancia, η Stellantis προγραμματίζει να τετραπλασιάσει τον κύκλο εργασιών της στα premium αυτοκίνητα στο σύνολο των κατηγοριών, και να πενταπλασιάσει τα έσοδά της στο ίδιο πεδίο μέχρι το 2030. Ευελπιστεί ότι στο ξεκίνημα της νέας δεκαετίας τα premium αυτοκίνητα θα αντιπροσωπεύουν το 11% του συνολικού κύκλου εργασιών της, σε σχέση με το 4% που κατέχουν σήμερα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ