H VW γυρνά την πλάτη στους Κινέζους και θα κατασκευάζει στην Ευρώπη τις δικές της μπαταρίες

VW εργοστάσιο

Ο όμιλος Volkswagen ανακοίνωσε ότι θα διαθέσει κεφάλαια που αγγίζουν τα 20 δισεκατομμύρια δολάρια για να αναπτύξει τη δική της γραμμή παραγωγής μπαταριών για τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα.

Στόχος της γερμανικής εταιρείας με την ολοκλήρωση της επένδυσης, που πέραν των υποδομών προβλέπει και τη δημιουργία 20.000 θέσεων εργασίας, είναι να φτάσει σε παραγωγική δυναμική της τάξης των 240 GWh. Αυτή θα της επιφέρει έσοδα -επίσης- 20 δισεκατομμυρίων ευρώ το χρόνο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να το πετύχει, η VW θα ιδρύσει μια νέα εταιρεία με την ονομασία «Power Co», και φυσικά θα ξεκινήσει την εκταταμένη της έρευνα για την εξασφάλιση των πρώτων υλών και των προμηθειών. Απότερος στόχος είναι να καλύψει τις ενεργειακές ανάγκες όλων των μελλοντικών ηλεκτρικών της αυτοκινήτων.

Την ίδια στιγμή, η Power Co θα διαχειρίζεται όλη την αλυσίδα της παραγωγής: από την έρευνα και εξέλιξη νέων τεχνολογιών, μέχρι την εξόρυξη των πρώτων υλών και την ανακύκλωση παλαιότερων μπαταριών.

Τα ιδιαίτερα φιλόδοξα αυτά πλάνα του ομίλου VW ανακοινώθηκαν από την εταιρεία στο πλαίσιο των εγκαινίων του πρώτου της εργοστασίου μπαταριών, στο Salzgitter της νότιας Σαξονίας στη Γερμανία. Όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος Herbert Diess, «η επιχείρηση των κυψελών μπαταριών είναι ένας από τους θεμέλιους λίθους της στρατηγικής μας στην αυτοκίνηση, και θα κάνει τη Volkswagen τον παγκόσμιο ηγέτη στη βιώσιμη, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη κινητικότητα του αύριο».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Diess χαρακτήρισε το πλάνο της VW ως «τεραστίων διαστάσεων», τόσο από τεχνική όσο και από οικονομική άποψη. Που επεκτείνει σε δυσθεώρητο βαθμό τον μέχρι πρότινος προγραμματισμό της για κατασκευή 6 εργοστασίων μπαταριών στην Ευρώπη -μετά το Salzgitter στη Σουηδία, στην Ισπανία και στην Ανατολική Ευρώπη- και στη Βόρεια Αμερική, ως το 2030.

VW εργοστάσιο

Πέραν αυτών, ο γερμανικός όμιλος ήδη συνεργάζεται με τους γίγαντες της κατασκευής μπαταριών Samsung και CATL, και έχει επενδύσει ήδη 2 δισεκατομμύρια δολάρια στην αντίστοιχη αμερικανική startup QuantumScape στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ για την εξέλιξη των πιο συμπαγών και αποδοτικών μπαταριών στέρεου τύπου.

Παράλληλα, μέχρι το 2030 το 80% των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων της VW θα διαθέτουν το νέο πρισματικό σχεδιασμό των κυψελών στις μπαταρίες τους, ο οποίος θα μπει στην παραγωγή -αρχικά στο Salzgitter- από τις αρχές του 2023.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κι όλα αυτά ενώ η Volkswagen έχει επιβεβαιώσει, δια στόματος του ίδιου του Diess, ότι στην ουσία έχει ήδη πουλήσει όλη την παραγωγή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που έχει προγραμματίσει να κατασκευάσει μέσα στο 2022 για την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική. Που σημαίνει ότι για να αποκτήσει κανείς ένα ηλεκτρικό Volkswagen, Audi, Seat, Skoda ή Cupra θα πρέπει να περιμένει -τουλάχιστον- μέχρι το 2023.

Θυμίζουμε ότι εκτός από τη VW, αντίστοιχα πλάνα κατασκευής μπαταριών για τα αυτοκίνητά τους έχουν και άλλες εταιρείες. Η Ford Motor Co κατασκευάζει ήδη τρία εργοστάσια με στόχο παραγωγής 129 GWh το χρόνο, η General Motors συνεργάζεται με την LG Chem για τέσσερα εργοστάσια μπαταριών στις ΗΠΑ (ετήσιας απόδοσης 140 Gwh), ο όμιλος Stellantis χτίζει εργοστάσιο 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ στην Indiana των ΗΠΑ, και οι Toyota και Hyundai έχουν ήδη λάβει αντίστοιχες αποφάσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ