Fiat 500 Hybrid: Έρχεται η νέα υβριδική έκδοση του ιταλικού citycar

FIAT 500e 4

Μετά το Fiat 500 Electric, έρχεται και το 500 Ibrida, το οποίο -επίσημα επιβεβαιώθηκε ότι- θα λανσαριστεί στην ευρωπαϊκή προς το τέλος του 2025. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, θα έχει κινητήρα 1.2 Turbo και τιμή από 18.000 ευρώ.

Το εργοστάσιο της Fiat στο Mirafiori, που κατασκευάζει από το 2020 το ηλεκτρικό 500, ετοιμάζεται να υποδεχθεί στη γραμμή παραγωγής του και το νέο υβριδικό μοντέλο του δημοφιλούς ιταλικού αυτοκινήτου πόλης σε περίπου έναν χρόνο.

To αμιγώς ηλεκτρικό Fiat 500 Electric
To αμιγώς ηλεκτρικό Fiat 500 Electric
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Fiat 500 Ibrida θα πάρει τη θέση του τωρινού βασικού 500, λόγω της αυστηροποίησης των προδιαγραφών που έχει θέσει η ευρωπαϊκή ένωση για τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας. Η παραγωγή του σημερινού μοντέλου θα φτάσει στο τέλος της αυτό το καλοκαίρι, του 2024.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Stellantis, Carlos Tavares, επιβεβαίωσε την απόφαση του ομίλου για την εξέλιξη της ήπιας υβριδικής έκδοσης του 500, στη βάση του 500 Electric. Σε μεγάλο βαθμό η απόφαση αυτή οφείλεται στην εμπορική επιτυχία του υβριδικού 500 στην Ιταλία, που σημειώνει σχεδόν 50% περισσότερες πωλήσεις στη χώρα σε σχέση με το ηλεκτρικό.

H τρέχουσα, βασική υβριδική Fiat 500
H τρέχουσα, βασική υβριδική Fiat 500

Η απόφαση της Stellantis να βασίσει το υβριδικό 500 στο ηλεκτρικό σημαίνει ότι θα χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα - η οποία είναι διαφορετική από το τρέχον θερμικό 500. Η αρχιτεκτονική θα έχει τις απαραίτητες τροποποιήσεις, αλλά το σχήμα του αυτοκινήτου δεν θα αλλάξει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ίδιο ισχύει και για τον κλασσικό σχεδιασμό του 500, με τις ρετρό παραπομπές του, που έτσι κι αλλιώς είναι από τα πλέον ελκυστικά στοιχεία του. Εξάλλου, η διατήρηση του ίδιου σχεδίου με το ηλεκτρικό έχει οφέλη και για την αναγνωρισιμότητά του, και για τον περιορισμό του κόστους παραγωγής.

Συγκεκριμένα, οι πληροφορίες αναφέρουν πως το μόνο που θα αλλάξει στο υβριδικό 500 θα είναι η μάσκα, με λίγο διαφορετικό σχέδιο της γρίλιας και χαμηλότερους αεραγωγούς στον εμπρός προφυλακτήρα. Στον πίσω, βεβαίως, θα τοποθετηθεί η απόληξη της εξάτμισης, ενώ το εσωτερικό αναμένεται να παραμείνει απαράλλαχτο από την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.

Το νέο υβριδικό 500 θα είναι κατά πάσα πιθανότητα διαθέσιμο και ως Convertible, με την κλασσική roll-top μαλακή οροφή. Προς το παρόν δεν είναι βέβαιο ποιόν θερμικό κινητήρα θα επιλέξει η Fiat. Ο όμιλος διαθέτει τη μονάδα 1.0 λίτρου και 70 hp στο σημερινό 500 Hybrid, αλλά υπάρχει και το μοτέρ του 1.2 λίτρου με 100 hp που έχουν και τα νέα Fiat 600, Lancia Ypsilon, όπως και το Jeep Avenger.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εξάλλου, ο ίδιος θερμικός κινητήρας 1.2 100 hp με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V θα κρύβονται κάτω από το καπό του νέου Citroen C3 από το Φθινόπωρο του 2024, με αυτόματο κιβώτιο DSG 6 σχέσεων. Το γαλλικό μοντέλο, με αυτή τη διαμόρφωση, αναμένεται να ξεκινά κάτω από τις 20.000 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι το νέο 500 Ibrida πιθανότατα θα κοστίζει περισσότερο από τη σημερινή βασική υβριδική έκδοση, αλλά αρκετά λιγότερο από το 500 Electric - γύρω στις 18.000 ευρώ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ