Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα το ηλεκτροκίνητο Fiat 500e 3+1

Fiat 500e

Η πολυαναμενόμενη “4θυρη” έκδοση αμαξώματος του νέου Fiat 500e δεν αποτελεί απλά μία ακόμα προσθήκη στην γκάμα του ιταλικού ηλεκτρικού μίνι, αλλά έχει όλα τα εχέγγυα για να αναδειχθεί ως η καλύτερη επιλογή.

Η νέα γενιά του δημοφιλούς Fiat 500 πάτησε τους τροχούς της στη χώρα μας πριν περίπου ένα χρόνο και ως γνωστόν είναι αμιγώς ηλεκτρική. Είναι τέτοια η σημαντικότητα, αλλά και η αναγνωρισιμότητα του μοντέλου, που οι άνθρωποι της Fiat δεν τοποθέτησαν τον λογότυπο της ιταλικής εταιρείας στο χαμογελαστό πρόσωπό του, αλλά προτίμησαν να βάλουν ένα τονισμένο 500. Σε συνδυασμό μάλιστα και με την συναισθηματική αξία που φέρει για ορισμένους φανατικούς του φίλους, η νέα γενιά του 500 είναι ο καλύτερος δυνατός εκπρόσωπος της Fiat στη νέα εποχή της ηλεκτροκινήσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
FIAT 500e 3+1 2

Χωρίς δεύτερη ματιά, είναι σχεδόν βέβαιο ότι όλοι θα αναγνωρίσουν την φιγούρα του και θα αντιληφθούν ότι κάτι φρέσκο κρύβεται κάτω από τις καμπύλες επιφάνειες του αμαξώματος. Ειδικά σε αυτό το ακριβό περλέ Celestial Blue χρώμα (1.900 ευρώ) που παίζει με τις ακτίνες του ήλιου και κάνει όμορφη αντίθεση με τις σκουρόχρωμες 16άρες ζάντες της έκδοσης Icon που δοκιμάζουμε, είναι σίγουρο ότι δεν περνά απαρατηρήτο.

3+1=500!

Είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε τέτοια έκδοση αμαξώματος στην σύγχρονη ιστορία του Fiat 500, και η αλήθεια είναι ότι της έλειπε. Χωρίς να αλλοιωθεί το σχήμα ή το μέγεθος του και με μία μόνο τομή που θυμίζει “πλαστική επέμβαση” υψηλής ακρίβειας, πρέπει να είσαι παρατηρητικός για να καταλάβεις ότι από την πλευρά του συνοδηγού υπάρχει μία ακόμα πόρτα.

FIAT 500e 3+1 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πίσω πόρτα της έκδοσης 3+1 του 500e ανοίγει με αντίθετη φορά (suicide door), σχεδόν 90 μοίρες, και μόνο όταν είναι ανοιχτή η πόρτα του συνοδηγού για ευνόητους λόγους. Ο συγκεκριμένος τύπος θυρών συνδυάζεται κλασικά με αφαίρεση της μεσαίας κολόνας, δημιουργώντας ένα αρκετά μεγάλο άνοιγμα για να μπει ή να βγει ένας ενήλικος μετρίου αναστήματος ή ένα παιδί. Η αυξημένη πρακτικότητα που προσφέρει η μία επιπλέον μικρή πόρτα του 500e 3+1, θα τιμηθεί δεόντος και από τα νέα ζευγάρια που μόλις έκαναν οικογένεια και κυκλοφορούν με παιδικό καθισματάκι, μιας η τοποθέτησή του είναι πλέον μια εύκολη υπόθεση σε σχέση με το 3θυρο.

FIAT 500e 3+1 10

Η εικόνα της καμπίνας δεν αλλάζει, με την πίσω πόρτα να μην διαφέρει σε σχεδίαση ή υλικά σε σχέση με το 3θυρο και να προσφέρει το ίδιο πεδίο ορατότητας στον πίσω επιβάτη και τον οδηγό. Ο τελευταίος απολαμβάνει καλή ευρυχωρία, με το άνετο κάθισμα μέτριας πλευρικής στήριξης να ρυθμίζεται ως προς το ύψος όταν υπάρχει το πακέτο Comfort Seats (500 ευρώ, +εμπρός υποβραχιόνιο, διαιρούμενο πίσω κάθισμα 50/50 και κλειστή κονσόλα δαπέδου) που διέθετε το 500e 3+1 της δοκιμής. Σε συνδυασμό και με το μεγάλο εύρος ρύθμισης του τιμονιού, όλοι οι σωματότυποι θα βρούν μία σωστή θέση οδήγησης. Γενικά, οι χώροι είναι αναλλοίωτοι σε σχέση με το 3θυρο, με το πορτμπαγκάζ των 185 λίτρων να αρκεί για τα ψώνια της εβδομάδας ή μια ολιγοήμερη εκδρομή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
FIAT 500e 3+1 11

Τα υλικά που αποτελούν κατά κύριο λόγο το ταμπλό είναι σκληρά πολύ καλής ποιότητας, με την έγχρωμη vegan διακοσμητική φάσα με τις μικρές ραβδώσεις να έχει ωραία υφή και να ενισχύει την αίσθηση του πλάτους. Το μοντάρισμα των υλικών είναι αρκετά γεροδεμένο και όλοι οι διακόπτες είναι εκεί που τους περιμένεις. Το γεγονός μάλιστα ότι υπάρχουν τέτοιοι για τις βασικές λειτουργίες όπως ο κλιματισμός και η ρύθμιση της έντασης του ήχου από τον συνοδηγό (ο οδηγός έχει και τα πλήκτρα στο τιμόνι), ευνοεί την εργονομία χωρίς να υποβαθμίζει την σχεδίαση ή το τεχνολογικό προφίλ του μοντέλου. Απεναντίας, το σύγχρονο με το συμβατικό συνυπάρχουν αρμονικά και προσφέρουν ένα εκμοντερνισμένο οικείο περιβάλλον.

FIAT 500e 3+1 15
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην κορυφή του ταμπλό συναντάμε την widescreen οθόνη των 10,25 ιντσών του συστήματος Uconnect5 με τα σύγχρονα γραφικά και τα ζωηρά χρώματα. Το προηγμένο σύστημα διαθέτει δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης Android Auto και Apple Car Play, ενώ υπάρχει και δυνατότητα ασύρματης φόρτισης για smartphone αντίστοιχης τεχνολογίας (+150 ευρώ). Ο οδηγός ενημερώνεται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων με έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών που απεικονίζει πληθώρα πληροφοριών και ρυθμίσεων, μέχρι και τον χάρτη του πλοηγού.

FIAT 500e 3+1 12

Χωρίς αλλοιωμένη γεύση

Όταν αφαιρούμε δομικά μέρη από ένα αυτοκίνητο, πρέπει να το ενισχύουμε σε ορισμένα καίρια σημεία έτσι ώστε να διατηρήσει την ακαμψία του και την προσφερόμενη παθητική ασφάλεια. Οι μηχανικοί της Fiat κατάφεραν να πραγματοποιήσουν αυτή την αλλαγή με την τοποθέτηση ενισχύσεων που πρόσθεσαν μόλις 30 κιλά στο συνολικό του βάρος (1.395 κιλά), ενώ είναι και 10 κιλά ελαφρύτερο από το Cabrio. Η κορυφαία ακαμψία του 500e δεν άλλαξε, με τον οδηγό να το αντιλαμβάνεται από τα πρώτα κιόλας μέτρα πίσω από το τιμόνι του και να μην εντοπίζει κραδασμούς και στρεβλώσεις. Σε αυτό βέβαια βοηθά και η μασίφ πλατφόρμα με το μεγάλο πακέτο μπαταριών χωρητικότητας 42 kWh (37,3 kWh ωφέλιμη).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
FIAT 500e 3+1 9

Όπως είναι λογικό, ανεπηρέαστες έμειναν και οι επιδόσεις που εξασφαλίζει το ηλεκτρομοτέρ των 118 ίππων και των 220 Nm της έκδοσης 3+1 (δεν συνδυάζεται με το 95άρι μοτέρ και την μικρότερη μπαταρία), με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 9 δλ. και την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα. Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης έχει τρία προγράμματα λειτουργίας. To Normal για κίνηση σε ανοιχτό δρόμο με ελάχιστη ανάκτηση ενέργειας, το Range που χρησιμοποιεί στο μέγιστο το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας και επιτρέπει την οδήγηση με αυξομείωση του γκαζιού μέχρι την πλήρη ακινητοποίηση, και το Sherpa που επεμβαίνει στην απόδοση του μοτέρ (μέγιστη ταχύτητα 80 χλμ./ώρα) και του συστήματος κλιματισμού για να προσφέρει όσο το δυνατόν περισσότερη αυτονομία.

FIAT 500e 3+1 4
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ανάρτηση του 500e έχει μια ευχάριστα σφιχτή ρύθμιση που λειτουργεί ακόμα καλύτερα με τις 16άρες ζάντες της έκδοσης Icon. Η άνεση που προσφέρει είναι πολύ καλή και ο έλεγχος του βάρους ακριβής, ενώ χάρη στην καλή ηχομόνωση και τον ελάχιστο αεροδυναμικό θόρυβο με τριψήφια ταχύτητα, η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός θυμίζει μεγαλύτερο και ακριβότερο αυτοκίνητο. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και δεν προσφέρει αρκετή πληροφορία, αλλά κόβει αρκετά για να ελλίσεται στους στενούς δρόμους της πόλης. Τα φρένα με την σειρά τους αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω, είναι δυνατά και το πλατύ πεντάλ έχει σωστή διαδρομή και αντίσταση κατά το πάτημα, παρά την ύπαρξη ανάκτησης ενέργειας.

FIAT 500e 3+1 5

Στο διάστημα της δοκιμής μας με το 500e 3+1 κινηθήκαμε κυρίως με τα προγράμματα Normal και –περισσότερο– με το Range, με την αυτονομία να κυμαίνεται με ευκολία μεταξύ 250 και 300 χλμ.. Η μέση κατανάλωση σε αστικές συνθήκες καρφώθηκε, με οδήγηση one pedal, στις 11,5 kWh/100 χλμ. και σε μικτές συνθήκες με χρήση του Normal προγράμματος στις 14,6 kWh/100 χλμ.. Σε ό,τι αφορά τέλος στη φόρτισή του, η ιταλική εταιρεία ανακοινώνει ότι μέσω ενός Wallbox 11 kWh το 500e 3+1 μπορεί να φορτίσει πλήρως την μπαταρία του σε περίπου 4 ώρες, μιας και διαθέτει ισχυρό ενσωματωμένο φορτιστή αντίστοιχης ισχύος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
FIAT 500e 3+1 13

Top tier επιλογή

Από την πρώτη δοκιμή του νέου Fiat 500e αναφέραμε ότι πρόκειται για μια κορυφαία επιλογή στην κατηγορία του, που πέρα από την φινετσάτη εικόνα και την upmarket αύρα της κατασκευής συνολικά, διαθέτει και ικανή αυτονομία. Έτσι, εάν το χρησιμοποιείτε κυρίως στην πόλη δεν θα χρειάζεται να φορτίζετε περισσότερες από δύο φορές την εβδομάδα.

FIAT 500e 3+1 18
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εάν σε αυτά προσθέσετε και την αυξημένη πρακτικότητα της μία επιπλέον πόρτας του 3+1, θα αντιληφθείτε με ευκολία ότι αυτή είναι η έκδοση αμαξώματος που ψάχνετε στην γκάμα του νέου 500e. Θυμίζουμε, ότι το 3+1 το συνδυάζεται μόνο με το ισχυρό ηλεκτρομοτέρ και την μεγάλη μπαταρία, στις εκδόσεις Icon και La Prima.

FIAT 500e 3+1 19

Το 500e είναι πλέον και ένα από τα πιο προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα της αγοράς, καθώς με την αναθεωρημένη κρατική επιδότηση “Κινούμαι Ηλεκτρικά” των 8.000 ευρώ, τα 1.000 ευρώ της απόσυρσης και τα 250 ευρώ της προωθητικής ενέργειας της εγχώριας αντιπροσωπείας, η τιμή του 500e 3+1 ξεκινά από τα 24.550 ευρώ για την καλοεξοπλισμένη και συνιστώμενη έκδοση Icon. Αξίζει όμως να αναφέρουμε ότι η τιμή εκκίνησης της γκάμας του ηλεκτρικού 500e είναι τα 19.900 ευρώ και αφορά το 3θυροHatchback στην έκδοση RED με την μπαταρία των 23,65 kWh.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
FIAT 500e 3+1 8

Ακόμα, επωφελείται από τη μείωση φορολογίας που αφορά εταιρικά ηλεκτρικά οχήματα και απαλλάσσεται πλήρως από τέλη ταξινόμησης και κυκλοφορίας, εισέρχεται ελεύθερα στον Δακτύλιο και εξαιρείται από τα δημόσια τέλη στάθμευσης για 2 χρόνια.

Τέλος, το 500e 3+1 καλύπτεται από πέντε χρόνια ή 200.000 χλμ. εργοστασιακής εγγύησης με αντίστοιχης διάρκειας δωρεάν υπηρεσία οδικής βοήθειας, ενώ η εγγύηση της μεγάλης μπαταρίας φτάνει έως τα 8 χρόνια ή τα 160.000 χλμ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: ηλεκτρικό, 118 ίππων, 220 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 150 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 14,3 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 313 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 42 kWh (37,3 kWh ωφέλιμη)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 3.632/1.683/1.527 χλστ., 2.322 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.395 κιλά
Χώρος αποσκευών: 185 λτ.
*Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 24.550 ευρώ (Από 19.900 ευρώ η γκάμα) / 0 ευρώ
*Η τιμή περιλαμβάνει το κρατικό όφελος αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου (8.000 ευρώ), απόσυρση συμβατικού αυτοκινήτου (1.000 ευρώ) και έκπτωση αντιπροσωπείας (250 ευρώ).

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ