audi q3

Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Opel Mokka GSE

Opel Mokka GSE 1

Η κορυφαία έκδοση επιδόσεων του Mokka διαθέτει ηλεκτρικό σύστημα κίνησης 282 ίππων που υποστηρίζεται από αντίστοιχων προδιαγραφών μηχανικά, και όχι μόνο, μέρη και φέρνει το αγωνιστικό DNA της γερμανικής εταιρείας στο δρόμο.

Η Opel έχει παράδοση στην κατασκευή γρήγορων εκδόσεων για τα μοντέλα της. Η ιστορία τους ξεκίνησε με τις εκδόσεις GSi (Grand Sport Injection), οι οποίες μετεξελίχθηκαν σε OPC (Opel Performance Center), και για ένα μικρό διάστημα της προηγούμενης δεκαετίας οι δύο σπορ λογότυποι συνυπήρχαν στην γκάμα της γερμανικής εταιρείας με διαφοροποιημένο, αλλά σπορ χαρακτήρα.

Οι συγκεκριμένες εκδόσεις όμως αποτελούν παρελθόν από την γκάμα όλων των μοντέλων της Opel, και την θέση τους πήραν τα νεότερα GSe. Δεν είναι η πρώτη φορά που η Opel χρησιμοποιεί αυτόν λογότυπο σε κάποιο μοντέλο της, καθώς κοσμούσε τις σπορ εκδόσεις των Commodore και Monza του παρελθόντος. Βέβαια, το GSE εκείνης της εποχής σήμαινε Grand Sport Einspritzung (Grand Sport Injection στα αγγλικά), αλλά πλέον είναι τα αρχικά του Grand Sport Electric.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Opel Mokka GSE 4

Η αρχή έγινε πριν μερικά χρόνια με τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά (PHEV) Astra και Grandland, με το πρώτο να είναι προσθιοκίνητο με 225 ίππους και το δεύτερο τετρακίνητο με 300.

Mokka era

Το γερμανικό compact SUV αποτελεί ευρωπαϊκή εμπορική επιτυχία και δικαιολογημένα οι προβολείς της Opel έχει στραφεί πάνω του. Η γκάμα του είναι πληθωρική και διαθέτει εκδόσεις βενζίνης 136 ίππων, υβριδική 145 ίππων και αμιγώς ηλεκτρική 156 ίππων, καλύπτοντας μεγάλο φάσμα των αγοραστικών αναγκών.

Το αίμα όμως δεν γίνεται νερό, με αποτέλεσμα οι άνθρωποι της Opel να προχωρήσουν στη δημιουργία μιας νέας έκδοσης επιδόσεων, η οποία όμως είναι σύμφωνη με τις σύγχρονες τάσεις. Και με αυτά κατά νου, εγένετο η έκδοση GSE του Mokka που εγκαινιάζει και μία νέα σειρά αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων με τον συγκεκριμένο λογότυπο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Opel Mokka GSE 3

Η νέα έκδοση επιδόσεων στρογγυλοκάθεται δικαιολογημένα στην κορυφή της γκάμας, καθώς έτσι επιτάσσουν οι προδιαγραφές του. Η νέα έκδοση GSE αποτελεί ένα ολοκληρωτικά μεταμορφωμένο Mokka και είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό GSE, με το παρουσιαστικό του να κλέβει τις εντυπώσεις και να μαρτυρά το ψυχωμένο ποιόν του. Όπως αναφέρει και η γερμανική εταιρεία, η νέα έκδοση φέρνει τον κόσμο των rally, στο δρόμο.

Το νέο Mokka GSE διαθέτει ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω με τον λογότυπο της έκδοσης να αποτελεί διακοσμητικό στοιχείο στον εμπρός, ενώ τον ίδιο εντοπίζουμε και στα πλευρικά προστατευτικά των μαρσπιέ. Οι ζάντες αλουμινίου έχουν αεροδυναμική σχεδίαση και η διάστασή τους είναι 20 ιντσών, με τα επώνυμα ελαστικά που τις ντύνουν να είναι σπορ προδιαγραφών και οικολογικής προσέγγισης (Michelin Pilot Sport EV, 225/40). Προαιρετικά, η έκδοση μπορεί να εφοδιαστεί με μαύρο καπό που τονίζει ακόμα πιο πολύ τον ξεχωριστό χαρακτήρα της ή ελαστικά που εξασφαλίζουν και 12 χλμ. μεγαλύτερη αυτονομία (Goodyear Eagle F1), αλλά υστερούν ελαφρώς σε κράτημα στο βρεγμένο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Opel Mokka GSE 7

Στο οδηγοκεντρικής σχεδίασης εσωτερικό, δεν εντοπίζονται χωροταξικές αλλαγές, αλλά την την διαφορά σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις κάνουν τα εμπνευσμένα από το Mokka GSE Rally σπορ καθίσματα με την ενισχυμένη πλευρική στήριξη, τα ενσωματωμένα στην πλάτη προσκέφαλα και την επένδυση από Alcantara που δεν επιτρέπει να γλιστράς στο κάθισμα. Την εικόνα συμπληρώνουν το flat top και bottom τιμόνι, τα αλουμινένια πεντάλ και το διαφοροποιημένο λογισμικό του ψηφιακού του κόσμου. Ο διαμορφώσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10 ιντσών και η αντίστοιχη οθόνη του συστήματος πολυμέσων διαθέτουν νέα γραφικά και απόχρωση, και προσφέρουν επιπλέον πληροφορία που αφορά τις επιδόσεις, την διαχείριση της μπαταρίας, τις δυνάμεις G κ.α.

Κάτω από το καπό βρίσκουμε ένα ισχυρό ηλεκτρομοτέρ μέγιστης απόδοσης 282 ίππων (207 kW) και 345 Nm, που παίρνει ενέργεια από μία αναβαθμισμένη μπαταρία τύπου NMC χωρητικότητας 54 kWh και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης. Η αυτονομία σύμφωνα με το πρωτότυπο WLTP ορίζεται στα 336 χλμ., ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι όλα τα εξαρτήματα υψηλής τάσης προέρχονται από το αγωνιστικό Mokka GSE Rally (κινητήρας Μ4, inverter, μπαταρία, καλωδίωση κ.α.).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Opel Mokka GSE 5

Το σύστημα διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης, Eco, Normal και Sport. Στο πρώτο η μέγιστη απόδοση φτάνει τους 191 ίππους (140 kW) και τα 300 Nm με την τελική να περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα , στο δεύτερο τους 232 ίππους και 345 Nm με τελική 180 χλμ./ώρα, και στο τρίτο αποδίδει τα μέγιστα και ανεβάζει την τελική ταχύτητα στα 200 χλμ./ώρα.

Η δύναμη μοιράζεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός ελεγχόμενου διαφορικού Torsen και σύμφωνα με τον κατασκευαστή για να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα το Mokka GSE των 1.597 κιλών απαιτεί μόλις 5,9 δλ.

Opel Mokka GSE 9
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Την περιποίηση του αγωνιστικού τμήματος της Opel δέχθηκαν τόσο το σύστημα διεύθυνσης, όσο και αυτό της πέδησης. Το τιμόνι διαθέτει εντελώς νέα κρεμαγέρα με αντίστοιχες ρυθμίσεις, είναι πολύ πιο γρήγορο (2,7 στροφές), ενώ τα φρένα είναι της Alcon με 4πίστονες δαγκάνες εμπρός που σφίγγουν αεριζόμενους δίσκους 380 χλστ. (268 χλστ. πίσω) και racing τακάκια με σωληνάκια υψηλής πίεσης. Ταυτόχρονα, όταν ο οδηγός επιλέξει το Sport πρόγραμμα οδήγησης, καταργείται η λειτουργία brake blending, λειτουργώντας μηχανικά για καλύτερη αίσθηση και ακρίβεια στο πάτημα. Ακόμα, το νέο Mokka GSE διαθέτει ειδικά εξελιγμένα αμορτισέρ με υδραυλικά τέρματα, καινούργια ελατήρια και νέες παχύτερες αντιστρεπτικές ράβδους, με την συνολική απόσταση από το έδαφος να είναι μικρότερη κατά 1 εκ. σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις που βλέπουμε όλοι στους δρόμους.

Pocket Rocket

Η σύντομη επαφή που είχαμε με το νέο Opel Mokka GSE στην πίστα Jarama και στους δρόμους της Μαδρίτης, αρκούσε για να καταλάβουμε ότι έχουμε να κάνουμε με κάτι πραγματικά ξεχωριστό. Παρά το γεγονός ότι το εσωτερικό δεν βροντοφωνάζει τις δυνατότητες της έκδοσης, τα πολεμικά καθίσματα, ο κίτρινος ατμοσφαιρικός GSE φωτισμός και το μαζεμένων διαστάσεων τιμόνι σε βάζουν αμέσως στο κλίμα.

Opel Mokka GSE 11
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και εκεί που αντιλαμβάνεσαι την σοβαρή δουλειά που έχουν κάνει οι μηχανικοί της Opel σε συνεργασία με το αγωνιστικό τους τμήμα, είναι στον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται την δύναμη το μπλοκέ διαφορικό, και φυσικά η νέα ανάρτηση. Το νέο Opel Mokka GSE προσφέρει πολύ πρόσφυση και εμπνέει ασφάλεια και σιγουριά στον οδηγό, και σε συνδυασμό με την καλοκουρδισμένη σφιχτή ανάρτηση που ελέγχει πειθαρχημένα το αμάξωμα και δεν δυσανασχετεί στις κακοτεχνίες του δρόμου, καταφέρνει να σιγοντάρει πολύ πετυχημένα τον οδηγό όταν ανεβάζει ρυθμό. Ακόμα και υπό πίεση, θα αρνηθεί πεισματικά να ανοίξει την τροχιά του, με την ανάρτηση να εξασφαλίζει μετρημένες κλίσεις και ομοιογενείς αντιδράσεις χωρίς να κάνει τσικ. Η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός είναι μασίφ, παραπέμποντας σε πολύ ακριβότερα και πιο σπορ μοντέλα, μαρτυρώντας με αυτό τον τρόπο την ποιότητα των μηχανικών μερών που έχουν χρησιμοποιηθεί.

Τα φρένα με την σειρά τους είναι πολύ δυνατά, δυνατότερα από ότι ίσως θα χρειαζόταν αλλά αυτό δεν είναι κακό, και το πλατύ πεντάλ τους διαθέτει λογική διαδρομή και σωστή αντίσταση στο πάτημα, ακόμα και όταν ο οδηγός έχει επιλέξει την λειτουργία Brake για εντονότερη ανάκτηση της ενέργειας.

Opel Mokka GSE 14
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συμπερασματικά, και μέχρι να έρθει η έκδοση στη χώρα μας για μια πλήρη δοκιμή, η κορυφαία έκδοση επιδόσεων του Mokka φέρει επάξια τον βαρύ λογότυπο GSE της γερμανικής εταιρείας και αποτελεί σοφή επιλογή από τους ανθρώπους της εταιρείας να εκκινήσει τη νέα οικογένεια ηλεκτρικών μοντέλων υψηλών επιδόσεων, το αυτοκίνητο σύμβολο της σύγχρονης γκάμας. Μια ιδιαίτερα πετυχημένη εκτέλεση που θα εκτιμήσουν ακόμα και οι petrolheads.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

  • Κινητήρας: ηλεκτρικός, 282 ίπποι (207 kW), 345 Nm
  • Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους εμπρός τροχούς
  • Επιδόσεις: 5,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 200 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
  • Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 18,5 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
  • Αυτονομία (WLTP): 336 χλμ.
  • Χωρητικότητα μπαταρίας: 54 kWh (50,8 kWh ωφέλιμη)
  • Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.150/1.787/1.506 χλστ., 2.561 χλστ. μεταξόνιο
  • Βάρος: 1.597 κιλά
  • Χώρος αποσκευών: 310 λτ.
  • Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 40.900 ευρώ (με προωθητική ενέργεια και επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά» / 0 ευρώ)

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ