Πρώτη δοκιμή Firefly EV -Ένας πρωταθλητής πρακτικότητας σε compact διαστάσεις

Firefly EV 1

Η κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης μεγαλώνει και ο υποψήφιος αγοραστής έχει πλέον αρκετές ανταγωνιστικές και ολοκληρωμένες προτάσεις, μεταξύ αυτών και το νεότευκτο Firefly.

Το νερό της ηλεκτροκίνησης έχει μπει για τα καλά στο αυλάκι, με όλους τους κατασκευαστές να διαθέτουν πλέον προτάσεις στις πιο δημοφιλείς κατηγορίες των B SUV, C SUV και D SUV. Από άποψη κέρδους, πρόκειται για μια πολύ ορθή κίνηση από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά για να καθιερωθεί μια τεχνολογία πρέπει να αγκαλιαστεί από τις μάζες που, κακά τα ψέματα, δεν μπορούν να εκταμιεύσουν μια περιουσία για ένα σύγχρονο, αποδοτικό και ασφαλές αυτοκίνητο.

Firefly EV 5
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου διαθέτει πλέον περισσότερα από δέκα compact διαστάσεων ηλεκτρικά μοντέλα, ευρωπαϊκά και ασιατικά, με τη νεότερη έλευση να αφορά το Firefly. Η Firefly ανήκει στη Nio και άρχισε να κάνει τα πρώτα της βήματα στον κόσμο της αυτοκίνησης πριν μερικούς μήνες. Το πρώτο της μοντέλο είναι το ομώνυμο 5θυρο αυτοκίνητο που βλέπετε στις φωτογραφίες, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλα μαζεμένων διαστάσεων.

Ποιοτικό, πλούσια εξοπλισμένο και χωροταξικά μελετημένο

Το Firefly (πυγολαμπίδα στα ελληνικά) ανήκει στην B κατηγορία των compact αυτοκινήτων, με το μήκος του να φτάνει τα 4 μέτρα, το πλάτος τα 1,78 μέτρα και το ύψος τα 1,56 μέτρα. Οι αναλογίες του είναι σωστές, με τους ξακρισμένους τροχούς αλουμινίου των 18 ιντσών με τα μεταλλικά διακοσμητικά τάσια που γεμίζουν σωστά τους θόλους, να χαρίζουν και μεγάλο μεταξόνιο που ακουμπά τα 2,62 μέτρα.

Firefly EV 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σχεδιαστικά κυριαρχούν οι καμπύλες γραμμές και το χαμηλά τμήματα του αμαξώματος καλύπτονται περιμετρικά από πλαστικά προστατευτικά, παραπέμποντας σε crossover που δεν είναι. Την εικόνα συμπληρώνουν τα κυκλικά LED φώτα εμπρός και πίσω, καθώς και το οβάλ μοτίβο στη μάσκα, στη θύρα φόρτισης, την μαύρη διακοσμητική φάσα στην πίσω πόρτα και τις κρυφές χειρολαβές.

Firefly EV 25

Το ηλεκτρικό Firefly διατίθεται στην αγορά με διχρωμία, με τους καθρέφτες, την οροφή, την αεροτομή (φιλοξενεί και την κεραία με ενσωματωμένη κάμερα οπισθοπορείας) και τις κολόνες (πλην των πίσω) να είναι μαύρου χρώματος. Η χρωματική παλέτα αποτελείται από έξι επιλογές, με το αυτοκίνητο της δοκιμής να είναι χρώματος lavender.

Firefly EV 23
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατασκευαστικά, είναι πολύ προσεγμένο, με τους αρμούς των πάνελ του αμαξώματος να είναι πολύ μικροί και το κλείσιμο των θυρών να συνοδεύεται από στιβαρό ήχο και αίσθηση. Την προσοχή στη λεπτομέρεια και την ασφάλεια που έχουν δείξει οι άνθρωποι της Firefly, μαρτυρούν και τα δευτερεύοντα πίσω φώτα που ενεργοποιούνται όταν ανοίξει η πόρτα του χώρου αποσκευών, μιας και τα εξωτερικά είναι τοποθετημένα πάνω σε αυτή. Το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό απαντάται συνήθως σε premium γερμανικά μοντέλα, station wagon και SUV.

Firefly EV 11

Το εσωτερικό θυμίζει σαλόνι σπιτιού, ειδικά στην ανοιχτόχρωμη απόχρωση του αυτοκινήτου δοκιμής, και τα μαλακά και σκληρά υλικά που το αποτελούν είναι πολύ καλής ποιότητας. Για την ακρίβεια, ο οδηγός και όλοι οι επιβάτες έρχονται σε επαφή μόνο με μαλακά υλικά, με την συνολική συναρμογή να είναι κορυφαίου επιπέδου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Firefly EV 16

Ο οδηγός κάθεται σε ένα άνετο κάθισμα με λειτουργία θέρμανσης που υστερεί ελαφρώς σε πλευρική στήριξη, αλλά θα βρει εύκολα την θέση που το βολεύει χάρη στο μεγάλο εύρος ρύθμισης του μικρού «οβάλ» τιμονιού και του καθίσματος. Πάνω στην κολόνα του τιμονιού βρίσκεται μια έγχρωμη οθόνη υψηλής ανάλυσης με διαγώνιο 6 ιντσών που απεικονίζει πληθώρα στοιχείων, μέχρι και τον χάρτη του συστήματος πλοήγησης.

Firefly EV 12
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το θερμαινόμενο τιμόνι δύο ακτίνων έχει παχιά στεφάνη με επένδυση vegan δέρματος που είναι ευχάριστη στην υφή και τα δύο στρογγυλά πλήκτρα που διαθέτει εκτελούν χρηστικές συντομεύσεις (το δεξί) ή ενεργοποιούν τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2/ενεργό cruise control (το αριστερό), και το πλαίσιό τους λαμπυρίζει στο σκοτάδι. Πίσω από τη στεφάνη υπάρχει ο επιλογέας σχέσης για το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης (δεξιά) και το χειριστήριο για τα φώτα και τους υαλοκαθαριστήρες (αριστερά). Οι υπόλοιποι φυσικοί διακόπτες που υπάρχουν στην καμπίνα αφορούν τα 4 αυτόματα ηλεκτρικά παράθυρα, και όλοι τους διαθέτουν στιβαρή αίσθηση και λειτουργία που παραπέμπει σε ακριβότερο μοντέλο.

Firefly EV 18

Το σύστημα πολυμέσων που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό έχει έγχρωμη οθόνη ανάλυσης 2,5K και η διαγώνιός της είναι 13,2 ίντσες. Τα γραφικά του είναι εντυπωσιακά και το στήσιμο του μενού είναι εξαιρετικά κατανοητό, όπως αστραπιαία είναι και η απόκρισή του στις εντολές του οδηγού. Από εκεί ρυθμίζονται όλες οι λειτουργίες του αυτοκίνητου και ξεχωρίζει για τις δυνατότητες συνδεσιμότητας που προσφέρει στο οδηγό και τους επιβάτες. Μάλιστα, το προηγμένο λογισμικό του διαθέτει την φωνητική βοηθό «Lumo» που με την χρήση τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να εκτελέσει τα πάντα με μια εντολή, είτε πρόκειται για απλά πράγματα όπως μια τηλεφωνική κλήση είτε για πιο σύνθετα όπως η ρύθμιση των ηλεκτρικών καθισμάτων της πλούσιας έκδοσης. Ταυτόχρονα, συνδυάζεται με ηχοσυστήμα Dolby Atmos 7.1 14 ηχείων, με το σημείο που συναντιέται το ταμπλό με το παρμπίζ να εντοπίζουμε μία μπάρα ήχου και τους αεραγωγούς του συστήματος κλιματισμού. Το γεγονός όμως ότι όλες οι λειτουργίες περνάνε μέσα από αυτό, υποβαθμίζει την εργονομία, και ας μπορεί ο οδηγός να ρυθμίζει την θερμοκρασία, την ένταση του ανεμιστήρα και του ήχου με την χρήση δύο δακτύλων στην οθόνη ή με φωνητικές εντολές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Firefly EV 19

Οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της Firefly θα πρέπει να δεχθούν τα εύσημα για την χωροταξική μελέτη που πραγματοποίησαν, μιας και θα χωρέσουν με άνεση τέσσερις ενήλικοι ακόμα και εάν οι πίσω είναι ψηλοί. Το πορτμπαγκάζ με τη σειρά του έχει χωρητικότητα 404 λίτρων που ορίζει την κορυφή της κατηγορίας, έχει γάντζους χειραποσκευών, αλλά σε περίπτωση αναδίπλωσης της διαιρούμενης σε ποσοστό 60/40 πλάτης θα δημιουργηθεί ένα μικρό σκαλοπάτι.

Firefly EV 22
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Firefly όμως διαθέτει και μεγάλο εμπρός χώρο αποσκευών (frunk) 92 λίτρων, σπάνιο για την κατηγορία, με γάντζους που αντέχουν χειραποσκευές 5 κιλών και τάπα αποστράγγισης σε περίπτωση που θέλετε να βάλετε κάτι μουσκεμένο ή να το μετατρέψετε σε «ψυγείο» με την προσθήκη πάγου. Επιπρόσθετα, τόσο το κάθισμα του συνοδηγού όσο και το πίσω, διαθέτουν κρυφό χώρο αποθήκευσης, ενώ το εμπρός υποβραχιόνιο κρύβει τρεις διαφορετικές θήκες, εκτοξεύοντας την πρακτικότητα που προσφέρει.

Αποδοτικό, σβέλτο και fun to drive

Το Firefly διαθέτει πίσω ηλεκτρομοτέρ απόδοσης 143 ίππων (105 kW) και 200 Nm, και αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης. Παίρνει ενέργεια από ένα πακέτο μπαταριών τύπου LFP με ωφέλιμη χωρητικότητα 41,2 kWh και βάρους 314 κιλών.

Το γεγονός ότι μπαταρία δεν είναι πολύ μεγάλη, ευνοεί το συνολικό βάρος της κατασκευής που δεν ξεπερνά το 1μιση τόνο (1.467 κιλά), με τις επιδόσεις που εξασφαλίζει ο συνδυασμός να είναι από τις δυνατές της κατηγορίας. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, για να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα απαιτεί 8,1 δλ. και η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα.

Firefly EV 4
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης (Eco, Comfort και Normal) και τεσσάρων επιπέδων για την ένταση της ανάκτησης ενέργειας (Low, Standard, High και Auto), ενώ φέρει και λειτουργία one pedal.

Ανεξάρτητα από το επιλεγμένο πρόγραμμα λειτουργίας, ο οδηγός έχει αρκετή δύναμη στο δεξί του πόδι και θα νοιώσει την σπιρτάδα που χαρακτηρίζει τα ηλεκτρικά μοντέλα. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος και προσφέρει κάμποση αίσθηση, με την ρύθμιση της ανάρτησης (πολλαπλών συνδέσμων πίσω) να συνδυάζει σε μεγάλο βαθμό την άνεση με το κράτημα. Μόνο σε πολύ έντονες κακοτεχνίες θα ακουστεί ελαφρώς η εμπρός, αλλά αυτό δεν επηρεάζει την συγκροτημένη λειτουργία της και τον πειθαρχημένο έλεγχο που προσφέρει.

Firefly EV 7

Η πισωκίνητη αρχιτεκτονική της πλατφόρμας βοηθά στην κατανομή βάρους (50/50) και ο έμπειρος οδηγός μπορεί να κινηθεί πραγματικά σβέλτα χωρίς κόπο. Το σύστημα ευστάθειας απενεργοποιείται πλήρως μέχρι τα 80 χλμ./ώρα και μετά τίθεται ξανά σε λειτουργία, που όμως δεν ενοχλεί και είναι σωστά καλιμπραρισμένο. Στον αυτοκινητόδρομο θα κινηθεί με άνεση και προσφέρει καλή ποιότητα κύλισης που όμως πλήττεται ελαφρώς από τον αεροδυναμικό θόρυβο των μεγάλων καθρεφτών. Στις πιο σφιχτές αστικές συνθήκες, το Firefly θα δώσει τα ρέστα του με την ευελιξία που προσφέρει ο πολύ μικρός κύκλος στροφής των 9,4 μέτρων και την ορατότητα που εξασφαλίζουν οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Τα φρένα με την σειρά τους, αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και συμπαγείς πίσω, δείχνουν δυνατά και το πλατύ πεντάλ τους έχει σωστή διαδρομή και αντίσταση κατά το πάτημα. Ταυτόχρονα προσφέρουν και κάμποση αίσθηση, παρά το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από πλευράς κατανάλωσης ενέργειας, το Firefly αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη. Με στρωτό τρόπο οδήγησης μέσα στην πόλη, σωστό διάβασμα της ροής της κίνησης και χρήση του one pedal mode είναι δεδομένο ότι θα κινηθεί με περίπου 10 kWh/100 χλμ. Αυτό μεταφράζεται σε 400 χλμ. αυτονομίας, ενώ είναι εφικτή και ακόμα χαμηλότερη χωρίς «κόλπα». Στον επαρχιακό θα ανέβει πάνω από τις 12 kWh/100 χλμ. και στον αυτοκινητόδρομο θα πλησιάσει τις 16 kWh/100 χλμ.

Firefly EV 6

Στο τομέα της φόρτισης, το Firefly διαθέτει ενσωματωμένο φορτιστή ισχύος 11 kW και μια πλήρη φόρτιση σε αντίστοιχης ισχύος wallbox θα διαρκέσει 4μιση ώρες. Σε περίπτωση που κουμπώσει σε ταχυφορτιστή, μπορεί να τραβήξει μέχρι 100 kW και για ποσοστό φόρτισης από το 10% έως το 80% θα χρειαστεί 28 λεπτά.

Αντί συμπεράσματος

Το ολοκαίνουργιο Firefly διατίθεται σε μία έκδοση ηλεκτρικού συστήματος κίνησης και δύο εξοπλιστικά επίπεδα, Select και Comfort. Η πληρέστατη (κυριολεκτικά) εισαγωγική έκδοση Select κοστίζει 31.900 ευρώ, χωρίς να υπολογιστεί η κρατική επιδότηση των 3.000 ευρώ και το όφελος απόσυρσης παλαιού αυτοκινήτου των 1.500 ευρώ. Σε συνδυασμό με τα παραπάνω, μειώνεται στα 27.400 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πλουσιότερη έκδοση Comfort κοστίζει 2.000 ευρώ παραπάνω, και σε σχέση με την εισαγωγική προσφέρει επιπλέον γυάλινη πανοραμική οροφή, microfiber επενδύσεις εσωτερικού, φωτιζόμενους λογότυπους αμαξώματος, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα με λειτουργία μασάζ και εξαερισμό (καταργείται η θήκη κάτω από τον συνοδηγό), ηλεκτρική λειτουργία πορτμπαγκάζ, αποσμητικό καμπίνας, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, βάση ασύρματης φόρτισης τηλεφώνου με ψύξη και πολυάκτινες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών.

Firefly EV 9

Τα Firefly έχουν εγγύηση διάρκειας πέντε ετών ή 150.000 χλμ., με την μπαταρία να καλύπτεται για 8 έτη ή 160.000 χλμ. Ακόμα, στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP απέσπασε 5 αστέρια, με 96% προστασία ενηλίκων, 87% προστασία παιδιών, 82% προστασία πεζών και 86% στη λειτουργία των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

Προς το παρόν δεν υπάρχει φυσικός εκθεσιακός χώρος της νέας φίρμας, αλλά οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφθούν το pop up κατάστημα στο εμπορικό κέντρο Golden Hall για να το δουν από κοντά και φυσικά να πραγματοποιήσουν δοκιμαστική οδήγηση. Ακόμα, αξίζει να σημειωθεί ότι είναι ετοιμοπαράδοτο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Firefly EV 8

Συμπερασματικά, το Firefly αποτέλεσε μια πραγματικά ευχάριστη έκπληξη και κατάφερε με το καλημέρα να πλασαριστεί στις τοπ επιλογές της κατηγορίας μαζί με τους «εκλεκτούς» ανταγωνιστές που κατάγονται από την Γαλλία και την Μεγάλη Βρετανία. Επιτυγχάνει πολύ υψηλή βαθμολογία σε όλους σχεδόν τους τομείς, εκτός από την τιμή που κυμαίνεται στον μέσο όρο της κατηγορίας. Ένα εξαιρετικά συνιστώμενο niche ηλεκτρικό μοντέλο της κατηγορίας B που απολαμβάνεις να οδηγείς.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

  • Κινητήρας: πίσω ηλεκτρικός, 143 ίπποι (105 kW), 200 Nm
  • Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους πίσω τροχούς
  • Επιδόσεις: 8,1 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 150 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
  • Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 14,5 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
  • Αυτονομία (WLTP): 330 χλμ.
  • Χωρητικότητα μπαταρίας: 42,1 kWh (41,2 kWh ωφέλιμη)
  • Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.003/1.781/1.557 χλστ., 2.615 χλστ. μεταξόνιο
  • Βάρος: 1.467 κιλά
  • Χώρος αποσκευών: 404 λτ. (92 λτ. frunk)
  • Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 31.900 ευρώ (Από 27.400 ευρώ με επιδότηση και απόσυρση) / 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ