208

Αποστολή στο Μόναχο: Πρώτη επαφή με τα μοντέλα της NIO, πότε έρχονται στην Ελλάδα

Nio innovation days

Λίγο πριν την επίσημη άφιξη της NIO στην ελληνική αγορά, ταξιδέψαμε στο Μόναχο με μοναδικό σκοπό να γνωρίσουμε από κοντά όλα τα νέα μοντέλα ενός κατασκευαστή που υπόσχεται να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε την ηλεκτροκίνηση.

Η πορεία της NIO από την ημέρα της ίδρυσής της -το όχι και τόσο μακρινό 2014- μέχρι και σήμερα είναι αν μη τι άλλο ενδεικτική των δυνατοτήτων ενός κατασκευαστή που μολονότι μετρά μόλις 11 χρόνια ζωής, έχει καταφέρει να αφήσει το δικό του στίγμα στο παγκόσμια αυτοκινητικό στερέωμα.

Όχι τυχαία, η NIO αναδείχθηκε ως το αντίπαλο δέος της Tesla, αναπτύσσοντας μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα όλα τα απαραίτητα τεχνολογικά μέσα ώστε να αμφισβητήσει το κυριαρχικό δικαίωμα της καλιφορνέζικης φίρμας να αυτοανακηρύσσεται ως ηγέτιδα δύναμη της ηλεκτροκίνησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
NIO

Δέκα χρόνια μετά, η NIO όχι μόνον έχει καταφέρει να αποκτήσει λόγο εντός και εκτός κινεζικών συνόρων αλλά και να βρίσκεται στον προθάλαμο της ελληνικής αγοράς. Με αφορμή, λοιπόν, την άφιξη της NIO στη χώρα μας, ταξιδέψαμε στο Μόναχο της Γερμανίας ώστε γνωρίσουμε από κοντά τα νέα μοντέλα ενός κατασκευαστή, το μέλλον του οποίου προμηνύεται λαμπρό.

Αν θα έπρεπε να ξεχωρίσουμε μια πρόταση, ανάμεσα σε εκείνες που στα τέλη του επόμενου μήνα πρόκειται να ξεκινήσουν την πορεία τους στην ελληνική αγορά, αυτό είναι αδιαμφισβήτητα το Firefly.

NIO
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

H Firefly αποτελεί ένα sub-brand της NIO, το οποίο αναμένεται να εστιάσει στην εξέλιξη και την κατασκευή πιο προσιτών και πιο νεανικών μοντέλων. Το πρώτο δείγμα γραφής της Firefly είναι ένα τυπικό αυτοκίνητο πόλης, ένα πεντάθυρο hatchback με μήκος που φτάνει τα 4,02 μέτρα και χώρους που θα ζήλευαν ακόμα και μεγαλύτερες, σε διαστάσεις, προτάσεις.

Το Firefly ξεχωρίζει από την πρώτη κιόλας ματιά, χάρη στην ιδιαίτερη σχεδιαστική του ταυτότητα την οποία… συνυπογράφει η τριπλέτα των φωτιστικών σωμάτων στο μπροστινό και το πίσω τμήματα του αμαξώματος.

NIO

Πέρα από τις όποιες σχεδιαστικές ιδιομορφίες του, το Firefly ποντάρει στην υψηλή κατασκευαστική ποιότητα που διακρίνει τον θάλαμο επιβατών, αλλά και τις έξυπνες λύσεις που επεκτείνουν τις χωροταξικές του δυνατότητες.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι «κρυφοί» αποθηκευτικοί χώροι κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού και την πίσω σειρά καθισμάτων αλλά και τα σχεδόν 100 λίτρα που κρύβει ο χώρος κάτω από το μπροστινό καπό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
NIO

Σημειώστε ότι το διαμέρισμα των αποσκευών έχει αφετηρία τα 402 λίτρα, γεγονός που καθιστά το Firefly την κορυφαία πρόταση της κατηγορίας του με βάση τουλάχιστον τις χωροταξικές επιδόσεις του.

Σε ό,τι αφορά στις τεχνικές προδιαγραφές του, για την ώρα το Firefly προσφέρεται σε μια έκδοση ισχύος, με απόδοση 105 kW (143 ίπποι) και 200 Nm ροπής, η οποία εφοδιάζεται με μια συστοιχία μπαταριών LFP ενεργειακής χωρητικότητας 41,2 kWh.

NIO
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Firefly, η αυτονομία αγγίζει τα 330 χιλιόμετρα, με τη μέση τιμή της κατανάλωσης να διαμορφώνεται στα 14,5 kWh ανά 100 χιλιόμετρα.

Ένα ακόμα στοιχείο που αξίζει κανείς να κρατήσει είναι το γεγονός ότι το Firefly διαθέτει ό,τι μπορεί κανείς να ζητήσει σε επίπεδο εξοπλισμού, τικάροντας από τη βασική έκδοση όλα τα κουτάκια στον τομέα της άνεσης και της ασφάλειας. Μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι μια πρόταση αυτή της κατηγορίας κατάφερε να αποσπάσει την κορυφαία διάκριση στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP.

Η διάθεση του Firefly αναμένεται να ξεκινήσει στη χώρα μας μέσα στον Οκτώβριο, με τη βασική αλλά πλήρως εξοπλισμένη έκδοση να κοστίζει 31.900 ευρώ.

NIO

Η NIO βέβαια δεν έχει να παρουσιάσει μόνο το Firefly, καθώς κεντρικό ρόλο στην προϊοντική παλέτα της διαδραματίζουν high-end προτάσεις όπως το ET9, ένα επιβλητικό σε διαστάσεις και προδιαγραφές fastback, το οποίο αποτελεί ένα πραγματικό εργαστήριο τεχνολογίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ενεργή, ηλεκτροϋδραυλική ανάρτηση, το σύστημα τετραδιεύθυνσης, η απουσία μηχανικής σύνδεσης ανάμεσα στο τιμόνι και τους κατευθυντήριους τροχούς (steer by wire), το εξαιρετικά προηγμένο σύστημα αυτόνομης οδήγησης με τους 31 αισθητήρες, καθώς και η δυνατότητα φόρτισης με τη μέγιστη ισχύ των 600 kW είναι μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά που επιτρέπουν στο NIO ET9 να διεκδικεί τον τίτλο του πιο προηγμένου ηλεκτρικού αυτοκινήτου που έχει περάσει στη γραμμή παραγωγής.

NIO

Κατά τα λοιπά, το ET9 των 5,325 μέτρων μπορεί να διανύσει με μια φόρτιση έως και 650 χιλιόμετρα και να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,3 δευτερόλεπτα χάρη στους δύο ηλεκτροκινητήρες, η συνδυαστική ισχύ των οποίων υπερβαίνει τους 700 ίππους.

Την γκάμα της NIO συμπληρώνουν τα πιο… γήινα ET5 και EL6, όπως άλλωστε και το μεγαλύτερο σε διαστάσεις SUV της φίρμας που φέρει την κωδική ονομασία EL8.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
NIO

Αν και είναι μάλλον νωρίς ώστε να μιλήσουμε για τη δημιουργία σταθμών εναλλαγής μπαταριών (swap stations) στη χώρα μας, η δυνατότητα πρόσβασης σε ένα δίκτυο εγκαταστάσεων που θα επιτρέπει την αντικατάσταση μιας αποφορτισμένης μπαταρίας με μια φορτισμένη σε μόλις 3 λεπτά αναμένεται να αποτελέσει ένα ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα για τα μοντέλα της NIO, συμπεριλαμβανομένου και του Firefly.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ