
Δύο εξαιρετικά συνιστώμενα compact SUV διασταυρώνουν τα ξίφη τους για τον τίτλο του καλύτερου οικογενειακού υβριδικού μοντέλου της κατηγορίας. Ποιο ξεχωρίζει;
Τα μικρά SUV αποτελούν την ιδανική εναλλακτική για αυτόν που θέλει μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο τύπου χάτσμπακ, αλλά ταυτόχρονα του αρέσει και η πιο macho εμφάνιση των πρώτων.

Για αυτό τον λόγο, η επιλογή του αγοραστή σε αυτή την περίπτωση κρίνεται και συναισθηματικά, μιας και το παρουσιαστικό των crossover προϊδεάζει για αποδράσεις και περιπέτεια. Το βασικότερο πεδίο δράση τους όμως θα είναι σίγουρα το αστικό.
BUY NOW
Εκτός όμως από την ζωηρή και σε ακολουθία με τις τάσεις σχεδίαση που διαθέτουν, τα compact SUV προσφέρουν αρκετές επιλογές στην γκάμα τους, με διάφορα πακέτα εξατομίκευσης, προηγμένα συστήματα κίνησης και χαρακτηριστικά πολυτέλειας που ανεβάζουν την τιμή τους.
Δύο από αυτά τα μοντέλα είναι τα δημοφιλή και καθιερωμένα Toyota Yaris Cross και Renault Captur. Το ιαπωνικό μοντέλο παρατάσσει μια πιο SUV εικόνα που παραπέμπει ξεκάθαρα στο RAV4 και δεν θυμίζει σε τίποτα ανασηκωμένο Yaris. Από την άλλη, η Renault έχει ακολουθήσει τα τελευταία χρόνια πορεία ριζικής αλλαγής και τα μοντέλα της απέκτησαν ακαταμάχητη σχεδίαση που αρέσει σε όλους.
Οι εκδόσεις των Renault Captur και Toyota Yaris Cross που συγκρίνουμε είναι από τις πιο ταιριαστές στην γκάμα τους και σύμφωνες με τις τάσεις της εποχής, με το πρώτο να εφοδιάζεται με το υβριδικό σύστημα κίνησης των 145 ίππων με τον ατμοσφαιρικό 1.6, και το δεύτερο με το υβριδικό σύστημα τέταρτης γενιάς με τον θερμικό κινητήρα βενζίνης των 1,5 λίτρων.
Θέμα γούστου
Οι σχεδιαστές της γαλλικής εταιρείας δημιούργησαν μια νέα μάσκα που το κέντρο της κοσμείται από το Nouvel’ R σήμα και η τοποθέτηση του καπό ψηλότερα και σε πιο οριζόντια θέση, τόνισαν αρκετά τη μουσούδα και πλέον το Captur των 4,24 μέτρων δείχνει πιο τσαμπουκαλεμένο.
Ανασχεδιασμένος είναι ο εμπρός προφυλακτήρας με τις διαφορετικές εισαγωγές, ενώ η εικόνα εμπρός ενισχύεται από τα νέα φώτα τύπου LED, με τα έντονα κάθετα ημέρας να παραπέμπουν σε διαμάντι που είναι κομμένο στη μέση.

Στο πλάι ξεχωρίζουν τα νέα διακοσμητικά στα εμπρός φτερά και στα χαμηλά σημεία των θυρών, με τις πλαστικές προεκτάσεις να «ντύνουν» τα μαρσπιέ για να μην λερωθούν τα μπατζάκια των επιβατών στο έμπα έβγα. Ανασχεδιασμένοι είναι και οι τροχοί αλουμινίου, με την πλούσια έκδοση εξοπλισμού Techno να έχει στάνταρ 18άρηδες με ακτίνες που θυμίζουν λεπίδες. Πίσω, συναντάμε νέο προφυλακτήρα και λογότυπο, ενώ τα LED φώτα διαθέτουν πλέον διάφανο πλαστικό κάλυμμα.
Όπως προαναφέραμε, το παρουσιαστικό του Yaris Cross θυμίζει περισσότερο τον προπάτορα των SUV, το Toyota RAV4, και αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο. Οι γραμμές του βέβαια είναι πιο νεανικές και το εμπρός μέρος θυμίζει αρπακτικό με τους LED “κυνόδοντες” και την τονισμένη μουσούδα που φιλοξενεί τη μεγάλη μάσκα.
Από το πλάι ξεχωρίζουν οι μεγάλοι ώμοι και τα πλαστικά προστατευτικά με τον λογότυπο του μοντέλου που καλύπτουν και τα μαρσπιέ, ενώ πίσω συναντάμε κολόνα τύπου μπούμερανγκ και μια μεγάλη αεροτομή. Οι τροχοί αλουμινίου έχουν διάμετρο που ξεκινά από τις 16 ίντσες και φτάνει μέχρι τις 18.
Το μήκος του Toyota Yaris Cross δεν ξεπερνά 4,2 μέτρα (4,18 μ.), γεγονός που το φέρνει στην καρδιά της κατηγορίας και δημιουργεί την απαραίτητη “απόσταση” στην γκάμα της ιαπωνικής εταιρείας.
Με πλούσιο εσωτερικό κόσμο
Η βασική σχεδίαση του ανανεωμένου Captur δεν έχει διαφοροποιηθεί και μόνο το χαμηλό τμήμα της κεντρικής κονσόλας έχει αλλάξει. Τα περιστροφικά χειριστήρια του αυτόματου κλιματισμού της προηγούμενης «γενιάς» καταργήθηκαν και στην θέση τους μπήκε μία θήκη για το τηλέφωνο του οδηγού.
Η κεντρική κονσόλα έχει διατηρήσει την κλίση της προς τον οδηγό, με την εργονομία συνολικά να κυμαίνεται σε υψηλό επίπεδο. Τα πλαστικά που απαρτίζουν το ταμπλό είναι πολύ καλής ποιότητας, με το μαλακό που καλύπτει το πάνω μέρος να είναι κορυφαίας ποιότητας.

Νέα σχεδίαση έχουν και οι οικολογικού προσανατολισμού ταπετσαρίες, με τις σύγχρονες χρωματικές επιλογές να δείχνουν ταιριαστές. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την θέση που τον βολεύει, χάρη στο μεγάλο εύρος ρύθμισης του τιμονιού και του καθίσματος, ενώ ενημερώνεται από έναν καινούργιο ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών (υπάρχει και με 10,2 ίντσες) με τρία διαφορετικά μοτίβα και μπόλικη πληροφορία. Το σύστημα πολυμέσων έχει έγχρωμη οθόνη αφής 10,4 ιντσών και λογισμικό Google, ενώ διαθέτει υψηλότερες δυνατότητες και κορυφαία γραφικά.
Οι πολύ καλοί χώροι για τέσσερις ενηλίκους δεν έχουν διαφοροποιηθεί προφανώς και ο χώρος αποσκευών με το συρόμενο πίσω κάθισμα (κατά 16 εκ.) κυμαίνεται μεταξύ 348 λτ. και 480 λτ., και συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων σε χωρητικότητα για την κατηγορία. Επιπλέον, διαθέτει μεγάλο άνοιγμα για διευκόλυνση στο φόρτωμα, γάντζους για χειραποσκευές και σε περίπτωση αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος θα δημιουργηθεί επίπεδος χώρος φόρτωσης.
Για το εσωτερικό, η Toyota προτίμησε την οικεία εικόνα του Yaris, με πανομοιότυπο ταμπλό και πάνελ θυρών. Τα υλικά που αποτελούν το ταμπλό είναι ένα μίγμα μαλακών και σκληρών πλαστικών καλής ποιότητας με αντίστοιχη συναρμογή και ακόμα καλύτερη εργονομία.
Κύριο σχεδιαστικό χαρακτηριστικό αποτελεί η οθόνη του συστήματος πολυμέσων των 9 ιντσών (φτάνει μέχρι τις 10.5 ίντσες) και συνεργάζεται αντίστοιχα με την οθόνη του digital cockpit των 7 ιντσών. Διαθέτει ζωντανά και σύγχρονα γραφικά, ενώ προσφέρει σύνδεση σε όλα τα σύγχρονα πρωτόκολλα.
Οι χώροι του θα βολέψουν τέσσερις ενήλικους, αρκεί οι δύο πίσω να μην είναι πολύ ψηλοί μιας και θα αναζητήσουν περισσότερο χώρο για τα γόνατά τους. Ο χώρος αποσκευών από την άλλη έχει χωρητικότητα 397 λίτρα, διαθέτει πάνινη εταζέρα και το άνοιγμα της πίσω πόρτας είναι αρκετά μεγάλο. Αυτό που λείπει είναι γάντζοι για τις χειραποσκευές.
Υβριδικός πόλεμος
Το Renault Captur διατίθεται σε τέσσερις εκδόσεις κινητήρα (βενζίνης, διπλού καυσίμου με LPG, ήπια υβριδική και υβριδική), ενώ το Toyota Yaris Cross σε δύο υβριδικές εκδόσεις, μία με 116 και μία με 130 ίππους.

Το Hybrid E-Tech σύστημα κίνησης του γαλλικού SUV αποτελείται από έναν 4κύλινδρο 1.600άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης που αποδίδει 95 ίππους και 148 Nm, δύο ηλεκτρομοτέρ με 49 ίππους/205 Nm και 20 ίππους/50 Nm αντίστοιχα, ένα ιδιαίτερης τεχνολογίας αυτόματο κιβώτιο και μια μπαταρία χωρητικότητας 1,26 kWh.
Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος φτάνει τους 145 ίππους που κινούν αποκλειστικά τους εμπρός τροχούς, έχοντας μάλιστα την δυνατότητα να κινήσουν ηλεκτρικά το Captur. Διαθέτει τέσσερα προγράμματα λειτουργίας, Eco, Comfort, Sport και Perso και φυσικά την λειτουργία E-SAVE που φροντίζει να διατηρεί την μπαταρία με τουλάχιστον 40% απόθεμα ενέργειας. Επιπλέον, το υβριδικό σύστημα κίνησης λαμβάνει σε πραγματικό χρόνο πληροφορία από το σύστημα πλοήγησης σχετικά με τη κίνηση στους δρόμους και το πεδίο οδήγησης, με σκοπό να είναι ακόμα πιο αποδοτικό.
Οι επιδόσεις που ανακοινώνει το εργοστάσιο για το υβριδικό Captur κάνουν λόγο για επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ. και τελική ταχύτητα 170 χλμ. Στην πράξη, το σύστημα κινεί με άνεση το βάρους 1.370 κιλών SUV, με το ηλεκτρομοτέρ να χαρίζει σπιρτάδα.
Το Toyota Yaris Cross Hybrid διατίθεται σε δικίνητη ή τετρακίνητη έκδοση (με διπλά ψαλίδια πίσω στην τετρακίνητη αντί για ημιάκαπτο) με το υβριδικό σύστημα κίνησης που γνωρίζουμε από το τελευταίας γενιάς Yaris. Το σύστημα της ισχυρής υβριδικής έκδοσης αποτελείται από έναν 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων και 92 ίππων που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson με έμμεσο ψεκασμό και έλεγχο βαλβίδων VVT-iE, ένα ηλεκτρομοτέρ 85 ίππων και μια μπαταρία 2,5 kWh. Η συνδυαστική ισχύς του υβριδικού συστήματος είναι 130 ίπποι και πλαισιώνεται από ένα αυτόματο κιβώτιο e-CVT.
Η λειτουργία του συστήματος είναι ραφιναρισμένη και ιδιαίτερα αποδοτική, με το ιδανικό περιβάλλον οδήγησης να είναι το αστικό. Είναι αρκετά ικανό ώστε να κινήσει για αρκετά μεγάλο διάστημα το Yaris Cross αμιγώς ηλεκτρικά.
Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η Toyota για το προσθιοκίνητο υβριδικό Yaris Cross των 130 ίππων είναι παρόμοιες με αυτές του υβριδικού Captur, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται από στάση σε 10,7 δλ. και την τελική ταχύτητα να ακουμπά τα 170 χλμ./ώρα.

Στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου, η Renault ανακοινώνει κατανάλωση καυσίμου 4,6 λτ./100 χλμ. Αυτό σημαίνει ότι σε συνδυασμό με το 48άρι ρεζερβουάρ, μπορεί να γράψει χωρίς κόπο τετραψήφιο νούμερο αυτονομίας. Η Toyota ανακοινώνει για το Yaris Cross μέση κατανάλωση 4,4 λτ./100 χλμ. και το ρεζερβουάρ του έχει την μικρή χωρητικότητα των 36 λίτρων.
Στο δρόμο, ο οδηγός και των δύο μοντέλων απολαμβάνει ένα πολύ προηγμένο περιβάλλον οδήγησης. Στον αστικό ιστό, θα κινηθούν με την απόκοσμη ησυχία των ηλεκτρικών για όσο έχει απόθεμα η μπαταρία, με την ανάρτηση και των δύο μοντέλων να απορροφά αρκετές από τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων.
Το ανανεωμένο Renault Captur έχει διατηρήσει το ευχάριστο πρόσωπο που γνωρίζουμε, με ομοιογενή οδικά χαρακτηριστικά, λογική κλίση στις στροφές και άνεση υψηλού επιπέδου, μόνο που τώρα έχει ποιοτικότερη λειτουργία και ελαφρώς πιο άμεσες αντιδράσεις. Το τιμόνι με την σειρά του έχει επανακαλιμπραριστεί και είναι αρκετά άμεσο και με σωστό βάρος.
Το Toyota Yaris Cross διαθέτει ανάρτηση με πιο σφιχτή ρύθμιση και το μπροστινό του σύστημα είναι αρκετά άμεσο, αναβαθμίζοντας την εικόνα του. Η κλίση στις στροφές είναι λογική και δεν επηρεάζουν την πορεία του. Η άνεση που προσφέρει σε σχέση με το γαλλικό μοντέλο είναι ελαφρώς υποδεέστερη, όπως και η ποιότητα κύλισης που πλήττεται από τον αεροδυναμικό θόρυβο.
Ακόμα, η απόσταση από το έδαφος ορίζεται στους 17 πόντους για το Captur και στους 16 πόντους για το Yaris Cross, πράγμα που σημαίνει ότι θα κινηθούν με σχετική άνεση σε έναν πατημένο χωματόδρομο. Τα όρια σε αυτές τις συνθήκες θα τα θέσουν τα ελαστικά δρόμου των δύο μοντέλων και φυσικά η έλλειψη ρεζέρβας στο Yaris Cross. Το Captur διαθέτει εφεδρικό τροχό ανάγκης.
Συμπέρασμα
Τα Renault Captur και Toyota Yaris Hybrid αποτελούν δύο από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην κατηγορία των B-SUV. Η τιμή εκκίνησης της δικίνητου Yaris Cross των 130 ίππων είναι 25.020 ευρώ και του Captur 27.900 ευρώ, με τον βασικό εξοπλισμό άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας των δύο μοντέλων να είναι πλήρης.

Και τα δύο μοντέλα παρουσιάζουν το ίδιο προσεγμένο κόστος χρήσης και παρεμφερείς εγγυήσεις μηχανικών μερών (5 έτη το Renault και 6 έτη το Toyota), όμως στην περίπτωση της ιαπωνική φίρμας υπάρχει δυνατότητα επέκτασης έως και τα 11 χρόνια. Επίσης, το Toyota Yaris Cross έχει και το πλεονέκτημα της πιο προσιτής τιμής εκκίνησης. Το γαλλικό όμως μοντέλο υπερέχει στον τομέα των χώρων για τους επιβάτες, της ποιότητας στην καμπίνα και της πιο καλορυθμισμένης ανάρτησης που χαρίζει υψηλότερη άνεση και ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Renault Captur Hybrid E-TECH 145 PS
Κινητήρας βενζίνης: 1.598 κ.εκ., 95 ίπποι/ 5.600 σ.α.λ., 148 Nm/3.600 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρες: 49 ίπποι/205 Nm, 20 ίπποι/50 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 145 ίπποι/205 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο multi-mode 6 σχέσεων με 15 συνδυασμούς, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,6 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 170 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,6 λτ./100 χλμ., 105 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.239/1.797/1.575 χλστ., 2.639 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.370 κιλά
Χώρος αποσκευών: 348 – 480 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 27.900 ευρώ- 0 ευρώ
Τεχνικά χαρακτηριστικά Toyota Yaris Cross Hybrid 130 PS
Κινητήρας βενζίνης: 1.490 κ.εκ., 92 PS/ 5.500 σ.α.λ., 120 Nm/3.600-4.800 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 85 PS, 185 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 130 PS, 207 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο e-CVT, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 170 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,4 λτ./100 χλμ., 101 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.180/1.765/1.595 χλστ., 2.560 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.200 κιλά
Χώρος αποσκευών: 397 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 25.020 ευρώ- 0 ευρώ