
Η ακαταμάχητη γοητεία του κλασικού συνεχίζει να αποτελεί τον «οδηγό» για τη Renault, η οποία μετά το εμβληματικό «R5» προχωρά στην αναβίωση ενός ακόμα ζωντανού θρύλου της αυτοκίνησης.
Η προϊοντική επίθεση της Renault συνεχίζεται και μάλιστα με αμείωτο ρυθμό, αποδεικνύοντας ότι η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία εξακολουθεί να διαθέτει τον απαραίτητο σφυγμό.
Δίχως υπερβολή, οι Γάλλοι αποτελούν τη μοναδική όαση στο μέσον μιας άγονης ερήμου λαθεμένων επιλογών, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις ώστε να ηγηθούν της προσπάθειας ανασύνταξης του ευρωπαϊκού μετώπου.
BUY NOW
Προτάσεις, λοιπόν, όπως το Renault 4 E-Tech δεν βρίσκονται εδώ απλώς για να αποτίνουν φόρο τιμής στο μακρινό -πλην ένδοξο- παρελθόν, αλλά για να βρεθούν στην πρώτη γραμμή υπεράσπισης των κεκτημένων απέναντι στην κινεζική απειλή.

Στην περίπτωση, μάλιστα, που αναρωτιέται κανείς αν ένας μοναχικός κούκος είναι αρκετός ώστε να φέρει την Άνοιξη, τότε η απάντηση προκύπτει αυθόρμητα, υποκύπτοντας αμαχητί στην ακαταμάχητη νέο-ρετρό γοητεία του Renault 4.
Σχεδόν 35 χρόνια από τον μάλλον άδικο παραγκωνισμό του και έχοντας ήδη «γράψει» τον αστρονομικό αριθμό των 8,1 εκατομμυρίων πωλήσεων, το Renault 4 επιστρέφει στις προθήκες της γαλλικής φίρμας, σε έναν πολύ διαφορετικό ρόλο από εκείνον που το καταξίωσε στο παγκόσμια αυτοκινητικό στερέωμα.

Όπως και η σύγχρονη εκδοχή του εμβληματικού R5, έτσι και το Renault 4 προσφέρεται, προς ώρας, σε αμιγώς ηλεκτροκίνητες εκδόσεις, γεγονός που καθορίζει εν πολλοίς και τον αστικό χαρακτήρα του.
Με μήκος που σταματά λίγο πάνω από τα 4,1 μέτρα, τοποθετείται ανάμεσα στα Clio και Captur, έχοντας φροντίσει παρ’ όλα αυτά να αξιοποιήσει κάθε πιθαμή μετάλλου και να προσφέρει ένα απρόσμενα γενναιόδωρο χωροταξικό αποτύπωμα.

Μικρό αλλά σε κάθε περίπτωση πρακτικό, το νέο Renault 4 μοιάζει πως έχει τις απαντήσεις στις προκλήσεις της καθημερινότητας, χωρίς φυσικά αυτό να συνιστά μια ασφυκτική για τη διαμόρφωση του χαρακτήρα του προτεραιότητα.
Η ημίψηλη αρχιτεκτονική, ας μην ξεχνάμε ότι το R4 κινείται και επισήμως στη σφαίρα των αστικών crossovers, ενισχύει περαιτέρω την αίσθηση της άνεσης και της ευρυχωρίας στον πενταθέσιο θάλαμο επιβατών, χαρίζοντας ταυτόχρονα την αξιοπρεπέστατη επίδοση των 375 λίτρων στο διαμέρισμα των αποσκευών.

Σε ό,τι αφορά στο πιλοτήριο, οι δύο ψηφιακές οθόνες μεγέθους 10,1 ιντσών (πίνακας οργάνων) και 10 ιντσών (infotainment) δίνουν τον τόνο, αφήνοντας το περιθώριο σε στοιχεία, όπως για παράδειγμα τα καθίσματα και το φινίρισμα συγκεκριμένων επιφανειών του ταμπλό, να προσδώσουν έναν πιο νοσταλγικό τόνο.
Όπως είναι φυσικό, από το τεχνολογικό οπλοστάσιο του Renault 4 δεν λείπουν οι επιβεβλημένες εφαρμογές άνεσης και ασφάλειας, μολονότι οποιαδήποτε αναφορά σε συστήματα που παρεμβάλλονται ανάμεσα στον οδηγό και το αυτοκίνητο φαντάζει στην προκειμένη περίπτωση περιττή.

Ως έναν έντιμο συμβιβασμό θα μπορούσε να αναγνώσει κανείς την επιλογή των Γάλλων να προχωρήσουν στην αναβίωση του R4, πατώντας πάνω σε μια πλατφόρμα που θεωρητικά τουλάχιστον «απαγορεύει» οποιαδήποτε θερμική… εκτροπή.
Έτσι, λοιπόν, η νεοσύστατη γκάμα του γαλλικού crossover απαρτίζεται από δύο ηλεκτροκίνητες εκδόσεις, ισχύος 120 και 150 ίππων, κάθε μία από τις οποίες συνοδεύεται από δύο διαφορετικές συστοιχίες μπαταριών.

Ειδικότερα, η έκδοση των 120 ίππων προσφέρεται με μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 40 kwh, ενώ εκείνη των 150 ίππων εφοδιάζεται με μπαταρίες 50 kWh. Στην πρώτη περίπτωση η μέγιστη αυτονομία φτάνει τα 308 χιλιόμετρα και στη δεύτερη τα 409 χιλιόμετρα, «επιδόσεις» που δεν βρίσκονται μακριά από τον μέσο όρο της κατηγορίας.
Στους δρόμους της Πορτογαλίας με το νέο Renault 4
Με πρόσφατο το παράδειγμα του Renault 5 E-Tech και με δεδομένη τη τεχνολογική συγγένεια-ταύτιση ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα, το βασικό ερώτημα στο οποίο καλείται να απαντήσει το Renault 4 E-Tech στους δρόμους της Πορτογαλίας είναι αν η… παραπανίσια απόσταση από το έδαφος (18,1 εκατοστά) έχει αλλοιώσει τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα ενός αυτοκίνητου που είναι… καταδικασμένο να πετύχει.

Μετρ του είδους, οι Γάλλοι δεν δυσκολεύτηκαν να βρουν και πάλι τη χρυσή τομή μεταξύ άνεσης και δυναμικής, διατηρώντας την ακριβή αλλά αποτελεσματικότερη από κάθε άποψη λύση των πολλαπλών συνδέσμων για την πίσω ανάρτηση.
Με τους 150 ίππους και τα 245 Nm «ηλεκτρικής» ροπής να κινούν με χαρακτηριστική ευκολία τα περίπου 1.500 κιλά του γαλλικού συνόλου, ο οδηγός δεν έχει από το να δείξει την απαραίτητη εμπιστοσύνη στο πλαίσιο του R4 ώστε να ξεδιπλώσει τις ικανότητές του.
Ασφάλτινο μεν, πρόθυμο δε να λασπώσει τους τροχούς και να τα βάλει με απαιτητικότερα τερέν, επενδύοντας όχι μόνον στην αυξημένη απόσταση που το χωρίζει από το έδαφος αλλά και στο σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης που υπόσχεται με τα δύο προγράμματα λειτουργίας «Snow» και «All-Terrain».

Στα θετικά της σύντομης επαφής μας με το νέο Renault 4 E-Tech στους δρόμους της Πορτογαλίας συγκαταλέγονται και οι περιορισμένες ενεργειακές απαιτήσεις του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, με τη μέση τιμή της κατανάλωσης να μην υπερβαίνει -παρά τη χρήση κλιματισμού- τις 13 kWh/100 χλμ.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι η Renault έχει ήδη στα σκαριά εκδόσεις με υφασμάτινη-ανοιγόμενη οροφή, οι οποίες ωστόσο αναμένεται να ακολουθήσουν το λανσάρισμα του αυτοκινήτου στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές.
Σε ό,τι αφορά στην Ελλάδα, η άφιξη του Renault 4 είναι προγραμματισμένη για τον ερχόμενο Σεπτέμβρη, σε τιμές κατά τι υψηλότερες από εκείνες του Renault 5 E-Tech.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: Ηλεκτρικός, 150 PS, 245 Nm.
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης, στους μπροστινούς τροχούς
Xωρητικότητα μπαταρίας: 52 kWh
Επιδόσεις: 8,2 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 150 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 15,1 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία: Έως 409χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.144/1.808/1.552 χλστ., 2.540 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.462 κιλά
Χώρος αποσκευών: 375 λίτρα
Άφιξη στην Ελλάδα: Σεπτέμβριος 2025