H Renault παρουσίασε ένα νέο πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης

Renault Captur 2024 1

Σε μία περίοδο όπου η υβριδική τεχνολογία… κρατάει γερά σε σχέση με την ηλεκτρική επίθεση, η γαλλική εταιρεία επενδύει σε αυτόν τον τομέα.

Όχι τυχαία, η Renault κατέχει αυτήν τη στιγμή τη δεύτερη θέση για τις πωλήσεις υβριδικών στην Ευρώπη, με 750.000 πλήρη υβριδικά οχήματα που πωλήθηκαν τα τελευταία πέντε χρόνια. Και θέλει να συνεχίσει σε αυτό το μοτίβο, παρουσιάζοντας το νέο πλήρως υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης E-Tech 160 hp, που προσφέρει διπλά οφέλη: περισσότερη ισχύ, καταναλώνοντας λιγότερο καύσιμο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πλήρως υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης E-Tech εντάχθηκε στα μοντέλα της Renault το 2021. Πάνω από 150 πατέντες έχουν κατατεθεί για αυτήν την τεχνολογία, η οποία αξιοποιεί την τεχνογνωσία της μάρκας από την εμπλοκή της στο μαγικό κόσμο της Formula 1, ιδιαίτερα στην ανάκτηση και αναγέννηση ενέργειας. Πληροί ήδη υψηλά πρότυπα απόδοσης και απόδοσης σε πολλά μοντέλα γκάμας της, από το Clio έως το Rafale.

Τώρα λοιπόν, το σύστημα αυτό ανανεώνεται. Όπως ίσχυε και για την προηγούμενη γενιά, η υβριδική αρχιτεκτονική αυτού του νέου συστήματος μετάδοσης κίνησης συνδυάζει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες (έναν ηλεκτροκινητήρα 36 kW και έναν κινητήρα εκκίνησης υψηλής τάσης HSG 15 kW) με έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,8 λίτρων απόδοσης 80 kW ή 109 ίππων (στον προηγούμενο θερμικό κινητήρα οι αντίστοιχες τιμές ήταν στα 69 kW και 94 hp), με έξυπνο κιβώτιο ταχυτήτων λειτουργίας δίχως συμπλέκτη και μπαταρία 1,4 kWh.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο έμμεσος ψεκασμός της προηγούμενης γενιάς έχει αντικατασταθεί από ένα νέο σύστημα άμεσου ψεκασμού. Ως αποτέλεσμα, ο ψεκασμός καυσίμου είναι πιο ακριβής με αποτέλεσμα την καλύτερη απόδοση στην καύση. Αυτό βελτιώνει την απόδοση του κινητήρα, μειώνει τις εκπομπές ρύπων και συμβάλλει στη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Συγκεκριμένα, οι εκπομπές ρύπων ορίζονται μόλις στα 98 g CO2 /km στο Symbioz και από 99 g CO2 /km στο Captur – τα δύο μοντέλα που θα επωφεληθούν άμεσα από το παραπάνω σύστημα.

Η ροπή είναι 25% υψηλότερη (172 Nm μόνο για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, δηλαδή +22 Nm) από την προηγούμενη έκδοση. Αυτό σημαίνει ότι η μέγιστη ροπή είναι διαθέσιμη σε χαμηλότερες στροφές (περίπου 2.000 σ.α.λ.), για καλύτερες επιδόσεις και απόκριση, ιδιαίτερα κατά την επιτάχυνση. Το Captur χρειάζεται τώρα 8,9 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε σύγκριση με τα 10,6 δευτερόλεπτα που ίσχυαν μέχρι πρότινος. Το Symbioz βελτιώνει επίσης τον χρόνο επιτάχυνσής του από στάση στα 100 χλμ./ώρα: 9,1 δευτερόλεπτα σε σύγκριση με τα 10,6 δευτερόλεπτα με το προηγούμενο σύστημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως αναφέραμε νωρίτερα, το νέο υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης έχει μπαταρία 1,4 kWh (230V), σε σύγκριση με εκείνη των 1,2 kWh στην προηγούμενη έκδοση. Η αυξημένη χωρητικότητα της μπαταρίας αυξάνει την αυτονομία στην ηλεκτρική λειτουργία, βελτιστοποιώντας την απόδοση καυσίμου και παρέχοντας μεγαλύτερη ευελιξία στους οδηγούς σε αστικές διαδρομές ή μικρές αποστάσεις. Κάτω από το καπό των Captur και Symbioz, το νέο πλήρως υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης E-Tech καταναλώνει μόλις 4,3 λίτρα/100 χλμ., σε σύγκριση με 4,7 λίτρα για την προηγούμενη έκδοση. Αυτό το βελτιστοποιημένο σύστημα προσφέρει εξοικονόμηση καυσίμου έως και 40%.

Πρέπει επίσης να σημειωθεί η αυξημένη ικανότητα ρυμούλκησης, που από τα 750 kg ανεβαίνει στα 1.000 kg, παρέχοντας μεγαλύτερη ευελιξία στους οδηγούς που έχουν ρυμουλκούμενο ή τροχόσπιτο.

Ειδικά για το Symbioz, διαθέσιμο είναι και ένα ήπιου υβριδισμού σύστημα μετάδοσης κίνησης E-Tech 140 αλόγων, που περιλαμβάνει 4κύλινδρο 1300άρη υπέρ-τροφοδοτούμενο κινητήρα άμεσου ψεκασμού. Συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο ενώ υποστηρίζεται από μίζα-εναλλάκτη και μπαταρία ιόντων λιθίου 12V.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με αυτή την επιλογή, το Symbioz έχει μέγιστη ροπή 260 Nm διαθέσιμη μεταξύ 1.750 και 3.500 σ.α.λ., και συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου μόλις 5,9 λίτρα/100 χλμ., με εκπομπές CO2 που ξεκινούν από 134 g/km.

Οι παραγγελίες για τις παραπάνω επιλογές άνοιξαν, με τις πρώτες παραδόσεις να έχουν προγραμματιστεί για τις αρχές Ιουλίου 2025.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ