Πρώτη δοκιμή στην Ελλάδα: Νέο Ford Ranger Raptor

Ford Ranger Raptor V6 2023 1

Η νέα γενιά του θηριώδους Ranger Raptor αποτελεί το καλύτερο «εργαλείο» για αυτούς που διψάνε για περιπέτεια, με τα μελετημένα τεχνικά του χαρακτηριστικά να προσδίδουν ένα πρωτόγνωρο αίσθημα ασφάλειας και χειρισμού στον οδηγό του.

Το Ranger είναι το μοντέλο με το οποίο η Ford άλλαξε τον τρόπο που αντιμετώπιζαν οι Ευρωπαίοι τα pick-up. Η δημιουργία της έκδοσης Raptor στην προηγούμενη γενιά, απέδειξε ότι ένα προσεγμένο και ιδιαίτερα ικανό μοντέλο αυτής της κατηγορίας, μπορεί να βρει θέση στο γκαράζ ενός ιδιώτη που δεν ασχολείται με αγροτικές εργασίες ή δεν χρειάζεται τον χώρο φόρτωσης της καρότσας.

Ford Ranger Raptor V6 2023 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και έτσι μάθαμε και εμείς στην γηραιά ήπειρο, αυτά που γνωρίζουν χρόνια τώρα στις Η.Π.Α., δηλαδή τα Sport Utility Trucks επιδόσεων. Μάλιστα, το μάθαμε από τον καλύτερο και ικανότερο του είδους, καθώς η πρώτη γενιά του μοντέλου άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις για το μέλλον.

Καθολικά αναβαθμισμένο

Το νέο Ford Ranger Raptor βασίζεται σε μία βελτιωμένη εκδοχή του πλαισίου τύπου σκάλας της προηγούμενης γενιάς, με τις ομοιότητες της νέας με την παλιά γενιά να σταματούν εδώ. Παρόλα αυτά, το πλαίσιο έχει δεχθεί περαιτέρω ενισχύσεις σε καίρια σημεία που αναβαθμίζουν την ακαμψία και επιτρέπουν στην ανάρτηση να λειτουργήσει ακόμα πιο σωστά.

Ford Ranger Raptor V6 2023 3

Η σημαντικότητα της έκδοσης για την Ford είναι πολύ μεγάλη, όχι μόνο για λόγους επίδειξης των δυνατοτήτων των μηχανικών της, αλλά και γιατί απέδωσε εμπορικά. Όχι άδικα θα πούμε εμείς, μιας και αποτελεί μία πολύ ισχυρή και ικανή πρόταση για αυτούς που το lifestyle τους επιβάλει να έχουν στην κατοχή τους κάποιο όχημα με μεγάλες δυνατότητες κίνησης σε όλα τα τερέν. Και όλα αυτά, χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις και με όλες τις σύγχρονες ανέσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Ford Ranger Raptor είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από το απερχόμενο μοντέλο, πράγμα που σημαίνει ότι σε αστική χρήση θα δυσανασχετήσει, καθώς διαθέτει τις διαστάσεις ενός μεγάλου και μυώδους SUV. Το μήκος του φτάνει τα 5,36 μέτρα, το πλάτος ξεπερνά ελαφρώς τα 2 μέτρα και το ύψος του ακουμπά τα 1,97 μέτρα.

Ford Ranger Raptor V6 2023 5

Μικρή διαφορά εντοπίζουμε και στο μεταξόνιο του νέου μοντέλου σε σχέση με το απερχόμενο, που είναι ένα λίγο μεγαλύτερο και απλώνεται στα 3,27 μέτρα. Επιπλέον, σύμφωνα με τους μηχανικούς της Ford Performance που το έχουν εξελίξει, η νέα γενιά του Ranger Raptor έχει 27 πόντους απόσταση από το έδαφος και μπορεί να διασχίσει υδάτινο εμπόδιο ύψος 85 εκατοστών.

Το νέο Raptor δεν ξεχωρίζει αισθητικά μόνο στην κατηγορία του, αλλά και μεταξύ των υπόλοιπων εκδόσεών του. Πέρα από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος που εξασφαλίζει η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη heavy duty ανάρτηση με τα αμορτισέρ της Fox (Live Valve), το νέο Ranger Raptor διαθέτει ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, διαφορετική μάσκα που αυξάνει την ροή του αέρα στην εισαγωγή, εντονότερα φτερά που καλύπτουν τους τροχούς 17 ιντσών με τα τακουνάτα All Terrain ελαστικά και διπλή απόληξη στην εξάτμιση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ford Ranger Raptor V6 2023 14

Όλα αυτά όμως, χαρίζουν και μεγάλη ελευθερία κίνησης στο νέο SUT της Ford, με τις γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής που ανακοινώνει το μπλε οβάλ, να είναι 31 μοίρες, 24 μοίρες και 27 μοίρες αντίστοιχα.

Όσον αφορά τα χαρακτηριστικά που υποστηρίζουν την «επαγγελματική» του υπόσταση, οι διαστάσεις της καρότσας του διπλοκάμπινου Ranger Raptor είναι 1,54 μέτρα μήκος, 1,22 μέτρα πλάτος (στους θόλους) και ύψος 53 εκ.

Ford Ranger Raptor V6 2023 13
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ολοκαίνουργιο εσωτερικό τονίζει με τη σειρά του τον περιπετειώδη off-road χαρακτήρα του νέου Ranger Raptor. Η καμπίνα περιλαμβάνει νέα σπορ καθίσματα μπροστά και πίσω, τα οποία είναι σύμφωνα με την Ford εμπνευσμένα από τα μαχητικά αεροσκάφη F-22 Raptor και εξελιγμένα από τους μηχανικούς και σχεδιαστές της.

Την ίδια στιγμή, οι επιβάτες ψυχαγωγούνται από την τελευταία λέξη της ψηφιακής τεχνολογίας, καθώς στην προηγμένη καμπίνα δεσπόζει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,4 ιντσών με ατελείωτη πληροφορία για τον οδηγό και μία κεντρική οθόνη αφής 12 ιντσών για το σύστημα συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας SYNC 4 νέας γενιάς της Ford.

Η καμπίνα αποτελείται από καλής ποιότητας σκληρά πλαστικά που δείχνουν ότι θα αντέξουν στον χρόνο και την κακομεταχείριση, αλλά θα θέλαμε σε ορισμένα σημεία να έχουν ελαφρώς πιο προσεγμένο μοντάρισμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εργονομία είναι αρκετά καλή και ο χρόνος εξοικείωσης του οδηγού είναι μικρός, ενώ αυξημένη είναι και η πρακτικότητα, χάρη στις μεγαλύτερες θήκες που διαθέτει για τα καθημερινά μικροαντικείμενα. Αξίζει ακόμα να σημειωθεί ότι, η πλαφονιέρα περιλαμβάνει προεγκατεστημένη καλωδίωση με διακόπτες για την ηλεκτρική λειτουργία μελλοντικών αξεσουάρ που θα τοποθετήσει ο ιδιοκτήτης του.

Built Ford tough

Με ελάχιστες εξαιρέσεις, η πλειοψηφία των pick-up στην ευρωπαϊκή αγορά είναι πετρελαιοκίνητα, κάτι που συνέβαινε και με την πρώτη γενιά του Ranger Raptor. Με τη δεύτερη γενιά όμως, η γκάμα του νέου Ford Ranger Raptor αποτελείται από δύο εκδόσεις, μία βενζίνης και μία πετρελαίου.

Ford Ranger Raptor V6 2023 16

Και οι δύο κινητήρες είναι εξελιγμένοι από την ίδια την Ford, πάντα με την κατάλληλη «περιποίηση» από τους μηχανικούς της Ford Performance. Η βενζινοκίνητη έκδοση με τον 3λιτρο V6 EcoBoost όπως του αυτοκινήτου που δοκιμάζουμε, αποδίδει 292 ίππους και 491 Nm, και δείχνει η ιδανική επιλογή για ευνόητους λόγους. Το παρών βέβαια στην γκάμα δίνει και ο ισχυρός 4κύλινδρος 2.0 EcoBlue των 210 ίππων και των 500 Nm, που εξασφαλίζει όπως είναι λογικό και χαμηλότερη μέση κατανάλωση καυσίμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και οι δύο εκδόσεις κινητήρα του νέου Ranger Raptor διατίθενται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο δέκα σχέσεων με δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών μέσω των paddle στο τιμόνι, και η δύναμη μοιράζεται μέσω μίας νέας κατ’ επιλογήν τετρακίνησης με transfer case και πολύδισκο συμπλέκτη. Παράλληλα, υποστηρίζεται από μπλοκέ διαφορικό, τόσο για τον εμπρός (βενζινοκίνητο) όσο και για τον πίσω άξονα.

Ford Ranger Raptor V6 2023 6

Οι διαφορές μεταξύ των εκδόσεων κινητήρα δεν εντοπίζονται μόνο στην απουσία του εμπρός μπλοκέ διαφορικού της πετρελαιοκίνητης έκδοσης, με το βενζινοκίνητο να διαθέτει επιπλέον τα νέα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα Live Valve αμορτισέρ 2,5μιση ιντσών της FOX (το πετρελαιοκίνητο διαθέτει τα βελτιωμένα heavy duty FOX της προηγούμενης γενιάς) και φυσικά το απαραίτητο μουσικό χαλί από την εξάτμιση που αρμόζει στον macho χαρακτήρα του νέου Ranger Raptor (με ρυθμιζόμενα κλαπέτα).

Από πλευράς επιδόσεων, το νέο Ranger Raptor 3.0 V6 προσφέρει πρωτόγνωρη αίσθηση στους Ευρωπαίους οδηγούς της κατηγορίας, καθώς για να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα χρειάζεται μόλις 7,9 δλ. και η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ford Ranger Raptor V6 2023 10

Το δεκάρι κιβώτιο λειτουργεί υποδειγματικά στις αλλαγές σχέσεων και στο πρόγραμμα Sport ή Baja τις πραγματοποιεί ακόμα πιο γρήγορα, με το πεντάλ του γκαζιού σε αυτά τα προγράμματα να έχει και ανώτερη απόκριση.

Όπως είναι ευκόλως κατανοητό, ο οδηγός έχει αρωγούς τα επτά διαθέσιμα προγράμματα διαχείρισης που επεμβαίνουν στο τιμόνι, τον κινητήρα, το σασμάν, την ανάρτηση και φυσικά την κατ’ επιλογήν τετρακίνηση. Τα τρία από αυτά αφορούν οδήγηση στην άσφαλτο (Normal, Sport και Slippery) και τα άλλα τέσσερα για εκτός δρόμου χρήση (Rock crawl, Sand, Mud/Ruts και Baja).

Ford Ranger Raptor V6 2023 12
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο πρόγραμμα Baja μάλιστα προορίζεται για σπορ οδήγηση σε πατημένα χωμάτινα κομμάτια, καθώς διαμορφώνει τα ηλεκτρονικά συστήματα του νέου Ranger Raptor για μέγιστες επιδόσεις κατά τη γρήγορη οδήγηση, διατηρώντας για 3 δλ. την περιστροφή του τούρμπο στο άσε του γκαζιού, για να μην έχει lag όταν ξαναπατήσει γκάζι ο οδηγός.

Οδηγώντας το 3λιτρο Ranger Raptor νοιώθεις ότι είσαι έτοιμος να κατακτήσεις τον κόσμο, χωρίς να χρειάζεται να κάνεις κάτι εσύ. Σίγουρα, σε αστικές συνθήκες δεν θα νοιώσει άνετα λόγω μεγέθους και θα πρέπει να οδηγείς προσεκτικά, όπως θα έκανες και με ένα μεγάλο SUV.

Ford Ranger Raptor V6 2023 11

Η ανάρτησή του είναι ένα από τα highlight της έκδοσης και προσφέρει πρωτόγνωρη, για αυτοκίνητου του είδους, άνεση στους επιβάτες και διαχείριση των κινήσεων του αμαξώματος. Αδιαφορεί πλήρως για το ανάγλυφο του εδάφους, και όσο ανεβάζει ρυθμό ο οδηγός λειτουργεί ακόμα καλύτερα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσο περίεργο και εάν ακούγεται, το Raptor είναι και ένας κορυφαίος ταξιδευτής, πάντα για τα δεδομένα της κατηγορίας. Ανεξάρτητα από το φορτίο, ο οδηγός δεν θα νοιώσει ποτέ αναπηδήσεις, ενώ παρουσιάζει και πολύ καλή ευθυβολία ακόμα και κοντά στην τελική ταχύτητά του.

Ford Ranger Raptor V6 2023 4

Εκτός δρόμου, σε απαιτητικές σβέλτες διαδρομές που «σηκώνουν» το πρόγραμμα Baja, το νέο Ranger Raptor βρίσκεται στο στοιχείο του. Είναι τόσο «μαγική» η λειτουργία της ανάρτησης που μπορεί να παρασυρθείς και να ανεβάσεις ρυθμό, πραγματοποιώντας στην κυριολεξία ακροπολικά περάσματα.

Όπως είναι λογικό, ένα SUT με τα χαρακτηριστικά του Ranger Raptor που δεν σε αφήνουν να αγιάσεις, θα ανεβάσει ψηλά την κατανάλωσή του. Κατά την διάρκεια της δοκιμής στρογγυλοκάθισε στα 18,5 λτ./100 χλμ., με αυξητικές τάσεις όσο πιέζεις. Σε πιο χαλαρό ρυθμό, μία κατανάλωση κοντά στα 15+ λτ./100 χλμ. είναι εφικτή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό που πρέπει

Η νέα γενιά του Ford Ranger Raptor δεν μπορεί να θεωρηθεί ως μία ακόμα έκδοση, καθώς ο πολυτάλαντος αθλητικός χαρακτήρας του δεν απαντάται στην κατηγορία και «παίζει» στην αγορά μόνο του.

Ο πολυδιαμορφώσιμος χαρακτήρας του προσφέρει άνεση, επιδόσεις, κορυφαία οδικά χαρακτηριστικά και ατελείωτες εκτός δρόμου δυνατότητες, σε ένα εντυπωσιακά ολοκληρωμένο πακέτο που είναι ικανό να ελκύσει υποψήφιους αγοραστές και άλλων κατηγοριών (βλ. SUV).

Ford Ranger Raptor V6 2023 8

Και εάν σε ορισμένους φαίνονται πολλά τα 72.336 ευρώ που κοστίζει η βενζινοκίνητη έκδοση του νέου Ranger Raptor, θα πρέπει να αναλογιστούν ότι διαθέτει μεταξύ άλλων τα καλύτερα εξαρτήματα επιδόσεων της αγοράς και την αγωνιστική τεχνογνωσία της Ford Performance, στοιχεία που στο τέλος της ημέρας όχι μόνο «αποδίδουν», αλλά μοιάζουν και να προσφέρονται σε λογική τιμή.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 2.956 κ.εκ. βενζίνη, 292 PS/5.500 σ.α.λ., 491 Nm/2.300 σ.α.λ.
Μετάδοση: αυτόματο δέκα σχέσεων, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 7,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 13,8 λτ./100 χλμ., 315 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 5.360/2.028/1.926 χλστ., 3.270 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.555 κιλά
Διαστάσεις καρότσας: 1.564/1.224/529 χλστ.
Ωφέλιμο φορτίο: 652 κιλά
Τιμή: Από 68.970 ευρώ (από 37.462 ευρώ η γκάμα)

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ