Δοκιμάζουμε τη Ford Mustang Mach-E με τους 294 ίππους και την αυτονομία των 600 χιλιομέτρων

Ford-Mustang-Mach-E-294ps

Η Ford Mustang Mach-E βάζει οριστικό τέλος στη συζήτηση περί αυτονομίας, σπάζοντας στη δικίνητη έκδοση των 294 ίππων και των σχεδόν 99 kWh το ψυχολογικό φράγμα των 600 χιλιομέτρων.

Μέχρι πρότινος η αυτονομία αποτελούσε ένα μάλλον αδιάφορο νούμερο, ανάμεσα στα πολλά που μπορούσε να συναντήσει κανείς ξεφυλλίζοντας τις τεχνικές προδιαγραφές ενός τετράτροχου.

Σήμερα, ενόψει της «ηλεκτρικής καταιγίδας» που πρόκειται να πλήξει τον κόσμο του αυτοκινήτου, αλλάζοντας μια για πάντα τη μορφή του, η αυτονομία και δη εκείνη ενός ηλεκτρικού οχήματος έχει αναδειχθεί σε μείζον ζήτημα, το οποίο χρήζει έως και… ψυχιατρικής ανάλυσης.

Το περίφημο «range anxiety» -κοινός το άγχος που προκαλεί η πεπερασμένη αυτονομία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου- θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως η ασθένεια του μέλλοντος, αν το ίδιο το παρόν δεν είχε φροντίσει ώστε να δώσει τις απαραίτητες απαντήσεις σε εκείνους που εξακολουθούν να διατυπώνουν αμφιβολίες για την επόμενη ημέρα της αυτοκίνησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Προφανώς η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης οφείλει να διανύσει πολύ δρόμο ακόμα ώστε να άρει τους όποιους οικονομοτεχνικούς περιορισμούς τη χαρακτηρίζουν σήμερα, ακόμα και έτσι ωστόσο ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει ότι στον τομέα της αυτονομίας τουλάχιστον έχουν ήδη γίνει τα απαραίτητα βήματα για να αντιμετωπιστούν οι παιδικές ασθένειες των ηλεκτρικών οχημάτων.

Η περίπτωση της Ford Mustang Mach-E  

Έχοντας διαψεύσει πανηγυρικά όσους θέλησαν να αμφισβητήσουν την ικανότητα ενός SUV να σταθεί αντάξιο της ιστορίας που κουβαλά στις πλάτες η Ford Mustang, η Mach-E συνιστά μία πό τις πιο… τίμιες και αποτελεσματικές ηλεκτροκίνητες προτάσεις που μπορεί να συναντήσει κανείς σήμερα στην ελληνική αγορά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πόσο μάλλον όταν απέναντί σου βρίσκεται η δικίνητη έκδοση με τους 294 ίππους και τα σχεδόν 99 kWh των συσσωρευτών ηλεκτρικής ενέργειας. Τα νούμερα φαντάζουν από μόνα τους αρκετά ώστε να τραβήξουν την προσοχή μας, μια δοκιμή ωστόσο και μάλιστα σε απολύτως ρεαλιστικές συνθήκες είναι αυτή που αναλαμβάνει να αλλάξει την κοσμοθεωρία ακόμα και των πλέον δύσπιστων.

Για αρχή κρατήστε ότι ακόμα και στο μουντό, γκρίζο χρώμα του αυτοκινήτου της δοκιμής, η Mustang Mach-E έχει τον τρόπο να γυρνά τα κεφάλια των περαστικών, είτε χάρη στις «καλογυμνασμένες» επιφάνειες του αμαξώματος είτε χάρη στο άγνωστο στους περισσότερους έμβλημα ενός brand που γεννήθηκε και ανδρώθηκε μέσα στη μεγάλη οικογένεια της Ford.

Κάτι παραπάνω από θετικές είναι οι εντυπώσεις και από το εσωτερικό του αυτοκινήτου, το οποίο ναι μεν επιχειρεί να πάρει αποστάσεις από οποιαδήποτε άλλη λιγότερο ή περισσότερο γνωστή πρόταση της μπλε οβάλ φίρμας, από την άλλη η πλοήγηση στον ψηφιακό κόσμο της Ford Mustang Mach-E και στις επιμέρους εφαρμογές που κρύβει πίσω της η τεραστίων διαστάσεων οθόνη αφής προκύπτει απολύτως φυσικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κεντρικά τοποθετημένη, με κάθετη διάταξη -σε μορφή tablet- και διαγώνιο 15,5 ιντσών, η οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας είναι πέρα από κάθε αμφιβολία το σημείο αναφοράς μιας εξαιρετικά φιλόξενης καμπίνας.

Μολονότι, λοιπόν, σε μια… Mustang 294 ίππων και 430 Nm ροπής δεν περιμένεις να βρεις αρετές όπως η άνεση, η ευρυχωρία και η πρακτικότητα, η Mach-E τα προσφέρει και μάλιστα απλόχερα καθιστώντας τη μετάβαση σε μια νέα, ηλεκτρική πραγματικότητα πιο ομαλή.

Ο στόχος των 600 χιλιομέτρων

Η έκδοση της Ford Mustang Mach-E με κίνηση στους πίσω τροχούς και την μπαταρία των 98,7 kWh είναι εκείνη που προσφέρει τη μέγιστη δυνατή αυτονομία στην γκάμα του αμερικανοθρεμένου SUV.

Λαμβάνοντας υπόψη τις μετρήσεις του κατασκευαστή, βάσει του προτύπου WLTP, η αυτονομία φτάνει στο εντυπωσιακό νούμερο των 600 χιλιομέτρων και μάλιστα σε μεικτές συνθήκες κίνησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ford Mustang Mach-E 294 PS

Η επίδοση αυτή, βέβαια, θα μπορούσε να απέχει από την πραγματική και ειδικότερα από εκείνη που μπορεί να επιτύχει η ηλεκτροκίνητη Mustang Mach-E στους αφιλόξενους δρόμους της Αττικής.

Μένοντας μακριά από τη χρήση ενεργοβόρων υποσυστημάτων, όπως αυτό του κλιματισμού, και αξιοποιώντας τα εργαλεία που το ίδιο το αυτοκίνητο σού προσφέρει ώστε να μεγιστοποιήσεις την αυτονομία του, η πρώτη αίσθηση είναι ότι ο στόχος των 600 χιλιομέτρων είναι άκρως ρεαλιστικός.

Ford Mustang Mach-E 294 PS
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η λειτουργία One Pedal –η επιβράδυνση του οχήματος πραγματοποιείται απομακρύνοντας το πόδι από το πεντάλ του γκαζιού και αξιοποιώντας πλήρως την ανάκτηση ενέργειας από τον ηλεκτροκινητήρα- γράφει από την αρχή τους κανόνες της αποδοτικής ή αν προτιμάτε της προνοητικής οδήγησης και φροντίζει ώστε να μετατρέψει το «σταμάτα-ξεκίνα» στην πόλη από καθημερινό εφιάλτη σε έναν ενεργειακό παράδεισο.

Μόνο τυχαίο δεν είναι ότι σε αυτές ακριβώς τις συνθήκες η Mustang Mach-E, όπως άλλωστε και κάθε ηλεκτροκίνητη πρόταση που σέβεται τον εαυτό της- θα επιτύχει τις βέλτιστες επιδόσεις στον τομέα της κατανάλωσης ενέργειας.

Ford Mustang Mach-E 294 PS

Στην προκειμένη περίπτωση, η κίνηση μέσα στην πόλη με ένα SUV 4,7 μέτρων και βάρους 2,2 τόνων δεν στοιχίζει περισσότερα από 16 kWh/100 χλμ., εκτοξεύοντας το… προσδόκιμο ζωής των μπαταριών πάνω από τα 600 χιλιόμετρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κρίσιμο για την επίτευξη μιας θεαματικής πέρα από κάθε αμφιβολία επίδοσης είναι η επιλογή του ηπιότερου προγράμματος οδήγησης (Whisper) ενώ σκόπιμη θα μπορούσε να θεωρηθεί και η ενεργοποίηση του «L» από τον επιλογέα των ταχυτήτων ώστε να μεγιστοποιηθεί η ένταση του φαινομένου της ανάκτησης ενέργειας και τα όποια οφέλη από αυτήν.

Ford Mustang Mach-E 294 PS

Θεωρήστε δεδομένο ότι η λειτουργία του One Pedal Drive απαιτεί εξοικείωση και μια διαφορετική προσέγγιση ώστε να αποδώσει, την ίδια στιγμή που οποιαδήποτε υπερβολή με το γκάζι φαντάζει ικανή να στερήσει το… extra mile που υπό άλλες συνθήκες μπορεί να προσφέρει η Mustang Mach-E.

Η απόφαση να στερηθείς τις υπηρεσίες των 294 ίππων και των 430 Nm ροπής μόνο εύκολη δεν είναι, θα μπορούσε κάλλιστα ωστόσο να ισχυριστεί κανείς πως αποτελεί ένα αναγκαίο… καλό, βλέποντας το κόστος κίνησης να ελαχιστοποιείται και τη διαδικασία της φόρτισης να αποκτά ολοένα και μικρότερη συχνότητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ford Mustang Mach-E 294 PS

Σε διπλό ρόλο

Όπως και στο πρόσφατο παρελθόν, έτσι και τώρα, η Ford Mustang Mach-E δείχνει έτοιμη να υπηρετήσει τον -διπλό- ρόλο που της αναλογεί. Στις περισσότερες φορές αρκεί το βύθισμα των δεξιού πεντάλ ώστε το επιβλητικό σε διαστάσεις και προδιαγραφές SUV να επιβεβαιώσει τη… φήμη του και να προσφέρει συγκινήσεις που μόνον έναν sportscar έχει την πολυτέλεια να προσφέρει.

Ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση της τυπικής διαδικασίας του 0-100 χλμ./ώρα -περίπου 7 δευτερόλεπτα- είναι ενδεικτικός της εκρηκτικότητας του χαρακτήρα της, μολονότι η συγκεκριμένη διαμόρφωση απέχει από την κορυφαία Mach-E GT των 487 ίππων.

Ford Mustang Mach-E 294 PS
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το δυναμικό setup του πλαισίου επικυρώνει τη διάθεση του αυτοκινήτου να υπερβεί τον… καθωσπρεπισμό μιας ηλεκτροκίνητης πρότασης, θυσιάζοντας λίγο από την άνεση, αν και με τους τροχούς των 18 ιντσών και το γενναιόδωρο προφίλ των ελαστικών, η Mustang Mach-E της δοκιμής αποδείχθηκε λιγότερο τιμωρητική στην ελληνική άσφαλτο.

Πάντως, αν με ένα μαγικό ραβδί θα μπορούσαμε να αλλάξουμε κάτι σε μια εξαιρετική, κατά τ' άλλα, υλοποίηση τότε αυτό θα ήταν η δραστική μείωση του βάρους και η υπερευαισθησία που επιδεικνύει το σύστημα αυτόνομης πέδησης.

Ford Mustang Mach-E 294 PS

Αντί συμπεράσματος

H Mustang Mach-E των 294 ίππων και των 98,7 kWh αποτελεί τη ζωντανή απόδειξη ότι ένα ηλεκτρικό τετράτροχο μπορεί πλέον να σε πάει -πολύ- μακριά, χωρίς αστερίσκους και χωρίς να κινδυνεύει να καταχωρηθεί στη λίστα των αποδοτικών αλλά απελπιστικά αδιάφορων EVs.

Τουναντίον χαρακτήρας και επιδόσεις προσφέρουν το επιπλέον κίνητρο για εκείνον που θα καταφέρει να φτάσει σε αυτό το επίπεδο χρημάτων και θα διαθέτει ένα σταθερό-ιδιωτικό σημείο φόρτισης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: ηλεκτροκινητήρας 294 PS, 430 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους πίσω τροχούς
Επιδόσεις: 7,0 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 17,3 kWh/100 χλμ., 0 g/km
Αυτονομία (WLTP): 600 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 98,7 kWh
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.713/1.881/1.625 χλστ., 2.984 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.235 κιλά
Χώρος αποσκευών: 402 λτ. (+81 λτ. εμπρός)
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 69.996 ευρώ / 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ