Δοκιμάζουμε το νέο Ford Puma Vivid Ruby των 155 ίππων

Δοκιμή Ford Puma ST-Line X Vivid Ruby 155 PS carandmotor.gr

Η περιορισμένης παραγωγής έκδοση Vivid Ruby του Puma προσθέτει επιπλέον κομψότητα στις επιθετικές διαθέσεις του αιλουροειδούς της Ford και δίνει χρώμα στις καθημερινές σας μετακινήσεις.

Με τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του και το δυναμικό του design, το Ford Puma έχει δικαίως κατακτήσει το δικό του μερίδιο στην ελληνική και όχι μόνο αγορά ως μία από τις πλέον δημοφιλείς προτάσεις της μικρής κατηγορίας των SUV.

Η Ford λανσάρισε πρόσφατα και στην ελληνική αγορά τη νέα περιορισμένης παραγωγής έκδοση Vivd Ruby, μια έκδοση που αναμφίβολα ξεχωρίζει για την χρωματική επιλογή της αμερικάνικης εταιρείας στο χρώμα του ρουμπινιού (Beautiful Berry το ονομάζει), αλλά και τα πλούσια επίπεδα εξοπλισμού της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ξεχωρίζει διακριτικά και προκαλεί

Εξοπλιστικά, η έκδοση Vivid Ruby τοποθετείται κοντά στην κορυφή της γκάμας και περιλαμβάνει πληθώρα στοιχείων και χαρακτηριστικών. Εκτός από τις ηλεκτρικές ευκολίες που περιμένει κανείς από μία κορυφαία εξοπλιστική έκδοση και την χαρακτηριστική διχρωμία του αμαξώματος στο χρώμα του ρουμπινιού με την μαύρη οροφή, η συγκεκριμένη έκδοση περιορισμένης παραγωγής ξεχωρίζει εξωτερικά από τη διχρωμία των αλουμινένιων ζαντών των 18 ιντσών, τα μαρσπιέ και τα φρύδια των θόλων που είναι βαμμένα μαύρα, όπως μαύρα είναι τα καλύμματα των καθρεπτών και οι γρίλιες της μάσκας και του εμπρός προφυλακτήρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα είναι βαμμένοι και οι προφυλακτήρες στο κάτω μέρος τους, όπως και η σχετικά μεγάλη αεροτομή της πέμπτης πόρτας, με τα κρύσταλλα των φωτιστικών σωμάτων να είναι ελαφρώς φιμέ και τα πίσω να φέρουν μαύρο γυαλιστερό πλαίσιο. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής η έκδοση Vivid Ruby δεν δυσκολεύτηκε καθόλου να... κλέψει τα βλέμματα των περαστικών με την επιλογή της Ford να χαρακτηρίζεται επιτυχημένη.

Με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό για τους απαιτητικούς

Η Vivid Ruby έκδοση φέρει στάνταρ αυτόματο κλιματισμό, εσωτερικό ατμοσφαιρικό φωτισμό, ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, θερμαινόμενα ημιδερμάτινα καθίσματα και θερμαινόμενο δερμάτινο τιμόνι, πίσω πόρτα με ηλεκτρική λειτουργία και φωτιζόμενα μαρσπιέ. Στα καθίσματα, στις πόρτες, στο τιμόνι αλλά και στην δερμάτινη επένδυση του επιλογέα βλέπουμε επίσης ασορτί με το χρώμα του αμαξώματος ραφές, ενώ τα μαρσπιέ είναι φωτιζόμενα.

Ο πλούσιος στάνταρ εξοπλιμός συνεχίζεται με σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, ασύρματη φόρτιση κινητού, σύστημα πολυμέσων SYNC 3 με οθόνη αφής 8 ιντσών και σύστημα πλοήγησης, δυνατότητα σύνδεσης smartphone, Apple Car Play και Google Android Auto, hi-fi ηχοσύστημα Bang & Olufsen, Full LED φωτιστικά σώματα και προβολείς ομίχλης και ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην υποβοήθηση του οδηγού συνεισφέρουν επίσης το αυτόματο σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης Active Park Assist, με αισθητήρες απόστασης στάθμευσης εμπρός και πίσω, η κάμερα οπισθοπορείας με πανοραμική προβολή 180 μοιρών, τα τέσσερα προγράμματα οδήγησης (Normal, Eco, Sport, Slippery και Trail) αλλά και όλα τα απαραίτητα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και το ενεργό cruise control.

Η εξοπλιστική έκδοση Vivid Ruby συνδυάζεται στη χώρα μας με την ισχυρότερη εκδοχή του πολυβραβευμένου 1.0 EcoBoost Hybrid (ήπια υβριδικό 48V) των 155 ίππων και 240 Nm -με overboost και ηλεκτρική υποβοήθηση, με το μοτέρ να συνεργάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Πολιτισμός και επιδόσεις σε ένα «πακέτο»

Ο παραπάνω συνδυασμός προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο μικρό SUV με την διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε εννέα (9) δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να φτάνει στα 205 χλμ./ώρα. Στις τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων, η Ford ανακοινώνει 5,5 λτ./100 χλμ. κατά WLTP και 125 γρ./χλμ. CO2 αντίστοιχα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό που δεν αποτυπώνουν τα παραπάνω νούμερα είναι η συνολική λειτουργία και απόδοση του χιλιάρη κινητήρα της Ford με την ήπια υποβοήθηση από το μικρό ηλεκτρικό μοτέρ, ένας συνδυασμός που το ανάγει ως την κορυφαία ίσως πρόταση στα υπετροφοδοτούμενα μηχανικά σύνολα με χωρητικότητα στο ένα λίτρο ή και λίγο πάνω από αυτό.

Η πολύ καλή απόκριση στο γκάζι από τις χαμηλές στροφές οφείλεται και στην υποβοήθηση από το ηλεκτρικό μοτέρ των 15,5 ίππων και 50 Nm. Ο ηλεκτρικός κινητήρας καλύπτει τα όποια κενά με εξαιρετικό τρόπο και σε τέτοιο βαθμό που ο οδηγός έχει διαρκώς την αίσθηση ότι κάτω από το καπό του Puma βρίσκεται ένα σαφώς μεγαλύτερης χωρητικότητας σύνολο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, η δουλειά που έχει γίνει σε επίπεδο απομόνωσης κραδασμών είναι χαρακτηριστική. Τίποτα το ενοχλητικό δεν περνάει στην καλοφτιαγμένη καμπίνα και ο οδηγός αντιλαμβάνεται επί της ουσίας ότι πρόκειται για τρικύλινδρο μοτέρ μόνο από τον ευχάριστο ήχο που φτάνει στα αυτιά του όταν βυθίζει το δεξί πεντάλ στο πάτωμα. Αυτή η πράξη φέρνει μαζί της μεστή και γραμμική επιτάχυνση έως και το όριο της περιστροφής με την παρουσία της ροπής να περιορίζει σημαντικά τις αλλαγές στο πολύ καλό κιβώτιο με την σωστή κλιμάκωση και αίσθηση, ακόμη και όταν το Puma είναι φορτωμένο.

Το mHEV σύνολο των 155 ίππων δείχνει τις αρετές του και το αστικό περιβάλλον καταβάλλοντας κάθε δυνατή προσπάθεια για τον περιορισμό της κατανάλωσης που πέφτει εύκολα ακόμη και κάτω από τα έξι λίτρα στα 100 χλμ., με ελάχιστη προσοχή από την πλευρά του οδηγού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ήπιο υβριδικό σύστημα της Ford απενεργοποιεί τον κινητήρα ακόμη και εν κινήσει, με ταχύτητες κάτω από 15 χλμ./ώρα και το πεντάλ του συμπλέκτη πατημένο. Παράλληλα, η ύπαρξη μια μικρής μπαταρίας ιόντων λιθίου, που φορτίζει κατά την επιβράδυνση, αφήνει το θερμικό μοτέρ... στη λήθη του για χαρακτηριστικά μεγάλα χρονικά διαστήματα, ακόμη και όταν λειτουργεί ο κλιματισμός. Σε γενικές γραμμές το μοτέρ των 155 ίππων της Ford χαρακτηρίζεται για τις χαμηλές ποσότητες βενζίνης που καταναλώνει σε κάθε συνθήκη με την μέση κατανάλωση κατά την διάρκεια της δοκιμής να μην υπερβαίνει τα 6,3 λτ./100 χλμ.

Γνώριμο και ολοκληρωμένο

Κατά τα άλλα, σε αυτή την τελευταία μέχρι στιγμής επαφή με το μικρό SUV της Ford, το Puma απέδειξε για μία ακόμη φορά γιατί θεωρείται ως μία από τις καλύτερες προτάσεις στην κατηγορία του. Παρά τις περιορισμένες διαστάσεις που κινούνται στα πλαίσια της κατηγορίας που ανήκει, το Puma ικανοποιεί τόσο με την ποιοτική εικόνα της σύγχρονης καμπίνας του όσο και με τους διαθέσιμους χώρους. Οι τελευταίοι επαρκούν για την άνετη μεταφορά τεσσάρων ενήλικων και ενός παιδιού, με μπόνους τους διαθέσιμους χώρους για μικροαντικείμενα αλλά και το απόλυτα εκμεταλλεύσιμο πορτμπαγκάζ των 402 λίτρων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κάτω από το αφαιρούμενο πάτωμά του χώρου αποσκευών υπάρχει μάλιστα το Mega Box, ο επιπλέον αποθηκευτικός χώρος που κάνει το Puma μοναδικό στην κατηγορία του. Με χωρητικότητα 50 λίτρων, ο έξτρα αυτός χώρος που είναι κατασκευασμένος από ανθεκτικό πλαστικό, φέρει τάπα αποστράγγισης και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ποικιλοτρόπως: από την φόρτωση μεγάλων σε ύψος αντικειμένων που συνήθως είναι αδύνατο να μεταφερθούν με επιβατικό αυτοκίνητο, έως και το γέμισμά του με… πάγο για την προσωρινή χρήση του ως ψυγείο.

Στα δυνατά σημεία του Puma, που το έχουν κάνει τόσο δημοφιλές, συγκαταλέγεται και ο δυναμικός και ώριμος χαρακτήρας που επιδεικνύει στο δρόμο με τη Ford να έχει βάλει την υπογραφή της και σε αυτόν τον τομέα. Το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο, τα δυνατά φρένα -δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς στη συγκεκριμένη έκδοση- συνοδεύονται από σωστή αναλογική αίσθηση στο μεσαίο πεντάλ, ενώ οι ελαφρώς σφιχτές αναρτήσεις ελέγχουν με ακρίβεια το αμάξωμα και προσφέρουν τα απαραίτητα επίπεδα άνεσης ακόμη και στην κάλυψη μεγάλων αποστάσεων. Το Puma δικαιολογεί απόλυτα της επιλογές της Ford και παρουσιάζεται υποδειγματικά σταθερό στον αυτοκινητόδρομο αλλά και έτοιμο να ακολουθήσει με ευχαρίστηση τις ορέξεις του οδηγού του σε έναν δρόμο όπου οι ευθείες απουσιάζουν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μοδάτο αλλά και ουσιαστικό

Αν η αποκλειστικότητα και η εξατομίκευση βρίσκονται ψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων σας, η νέα έκδοση Vivid Ruby του Ford Puma είναι αναμφίβολα αυτή τη στιγμή η πιο φρέσκια πρόταση της αγοράς. Η περιορισμένη παραγωγή και το μοδάτο χρώμα ανάγουν παράλληλα το μικρό SUV της Ford σε ένα μοντέλο με μοναδικά χαρακτηριστικά, για εκλεπτυσμένα γούστα. Σε συνδυασμό με το πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού, το Ford Puma Vivid Ruby παρουσιάζεται ως μια ολοκληρωμένη πρόταση που «σκοράρει» δυνατά σε όλα τα επίπεδα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 999 κ.εκ. βενζίνη, 155 PS, 240 Nm
Μετάδοση: 6άχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 205 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,5 λίτρα/100 χλμ., 125 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.186/1.805/1.548 χλστ., 2.588 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.326 κιλά
Χώρος αποσκευών: 452 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 33.213 ευρώ / 150 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ