Οδηγούμε σε πίστα τα νέα Hyundai i20 N και i30 N

Hyundai i20 N

Η Hyundai επεκτείνει διαρκώς την γκάμα των μοντέλων υψηλών επιδόσεων N και εμείς παίρνουμε μια μικρή γεύση οδηγώντας τα στο φυσικό τους περιβάλλον.

Τα μοντέλα του τμήματος N Performance στην ευρωπαϊκή αγορά είναι τρία: i20, i30 και Kona. Το νέο i20 N ανήκει στην ολιγομελή κατηγορία των μικρών GTi και όπως είναι ευκόλως κατανοητό, αποτελεί πνευματικό παιδί της αγωνιστικής έκδοσης που τρέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Από την άλλη, το Kona είναι η νεότερη προσθήκη στην οικογένεια μοντέλων N και εισβάλει στην διαρκώς αναπτυσσόμενη και δημοφιλή κατηγορία των SUV επιδόσεων. Στην κορυφή της γκάμας συναντάμε τον πρωτεργάτη των Hyundai N, το i30 Hatchback και Fastback, που πλέον περνά στην δεύτερη νιότη του με αρκετές βελτιώσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η γνωριμία μας με τα νέα N μοντέλα της Hyundai έγινε στην πίστα των Μεγάρων, μόνο που λόγω αστάθμητων παραγόντων δεν μπορέσαμε να βάλουμε στο χέρι το SUV της γκάμας, το νέο Kona N των 280 ίππων. Θα έρθει όμως και αυτή η στιγμή μιας και θα ακολουθήσει πλήρης δοκιμή του μοντέλου.

Μικρό στο μάτι

Hyundai i20 N 1

Το πουλέν των Hyundai N, το νέο i20 N, κέρδισε από την αρχή το ενδιαφέρον μας καθώς πρόκειται για την νεότερη έλευση στην αγαπημένη κατηγορία των μικρών GTi. Το ιδιαίτερα επιθετικό αεροδυναμικό κιτ με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα και την κόκκινη ρίγα χαμηλά, οι 18άρηδες τροχοί και η μεγάλη απόληξη της εξάτμισης δημιουργούν την απαραίτητη αισθητική διαφορά από τα ταπεινά συμβατικά αδέρφια του.

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο νέος GAMMA II 1.6 TGD-I άμεσου ψεκασμού, με συνεχώς μεταβλητό χρονισμό (CVVD), πίεση καυσίμου στα 350 bar, και χαρακτηριστικά Flat Power. Σύμφωνα με την Hyundai, οι Flat Power κινητήρες ξεχωρίζουν για την βελτιωμένη καμπύλη απόδοσης της ροπής σε ακόμα μεγαλύτερο εύρος στροφών. Αυτό επιβεβαιώνεται και από τα τεχνικά χαρακτηριστικά, μιας και η απόδοση του νέου κινητήρα φτάνει τους 204 ίππους από τις 5.500 έως τις 6.000 σ.α.λ. και τα 275 Nm από τις 1.750 έως τις 4.500 σ.α.λ.. Επιπλέον, διαθέτει και λειτουργία overboost που ανεβάζει την ροπή στα 304 Nm από τις 2.000 έως τις 4.000 σ.α.λ.. Συνδυάζεται αποκλειστικά με ενισχυμένο χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και λειτουργία lauch control που εκτοξεύει το i20 των 1.190 κιλών από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,2 δλ. και την τελική να φτάνει τα 230 χλμ./ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Hyundai i20 N corner

Σε περίπτωση προσθήκης και του πακέτου N Performance (+1.500 ευρώ), το κιβώτιο ενσωματώνει και ένα μηχανικό μπλοκέ διαφορικό τύπου Torsen. Τα υπόλοιπα στοιχεία του πακέτου είναι ο αυτόματος κλιματισμός, είσοδος και εκκίνηση του κινητήρα του χωρίς κλειδί, και ο αισθητήρας βροχής. Στον βασικό εξοπλισμό συναντάμε το σετ προγραμμάτων οδήγησης N Grin Control System (Eco, Normal, Sport, N και N Custom), που ρυθμίζουν ανάλογα τη λειτουργία του κινητήρα, το βάρος του τιμονιού, την παρεμβατικότητα του ESP και τον ήχο της εξάτμισης. Στο προφίλ N Custom ο οδηγός επιλέγει τις ρυθμίσεις που προτιμά, μεταξύ των Eco, Normal, Sport και Sport+ για κάθε παράμετρο, ενώ από το κόκκινο πλήκτρο στο τιμόνι μπορεί να επιλέξει αν ο κινητήρας θα κάνει Rev matching στα κατεβάσματα σχέσης. Ακόμα, η ECU του i20 N επιτρέπει και το πάτημα του φρένου με το αριστερό πόδι, ταυτόχρονα με το γκάζι, ενώ το σύστημα ευστάθειας απενεργοποιείται πλήρως.

Το πλαίσιο του νέου i20 N είναι πιο άκαμπτο από των συμβατικών εκδόσεων χάρη στις ενισχύσεις που έχει δεχθεί σε 12 σημεία, ενώ και η κρεμαγιέρα είναι κοντύτερη για καλύτερη αίσθηση. Οι 18άρες ζάντες έχουν ειδικά εξελιγμένα ελαστικά Pirelli P Zero HΝ (Hyundai N) διάστασης 215/40 και μέσα τους φωλιάζουν ενισχυμένα φρένα με εμπρός αεριζόμενους δίσκους 320 χλστ. (+40 χλστ. Σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις). Στην ανάρτηση βρίσκουμε ένα ειδικά εξελιγμένο σετ ελατηρίων και αμορτισέρ που το φέρνουν 10 mm πιο κοντά στο έδαφος, νέα εμπρός αντιστρεπτική και νέα γεωμετρία με περισσότερο κάμπερ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Hyundai i20 N 3

Η καμπίνα του i20 N ξεχωρίζει από το μπάκετ καθίσματα, το σπορ τριάκτινο τιμόνι με τα επιπλέον κουμπιά, το σφαιρικό επιλογέα ταχυτήτων και τα μεταλλικά πεντάλ. Το παρών δίνει και ο εμπλουτισμένος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών με shift lights, καθώς και το σύστημα πολυμέσων που φτάνει τις 10,25 ίντσες και περιλαμβάνει όλες τις επιπλέον ρυθμίσεις των μοντέλων N.

Η οδηγική επαφή μας με το νέο μίνι GTi της Hyundai ήταν μικρής διάρκειας και περιορίστηκε σε μερικούς γύρους με την έκδοση Performance. Όπως αντιλαμβάνεστε, χρόνος για παιχνίδι με τα προγράμματα δεν υπάρχει, θα ακολουθήσει δοκιμή και στον δρόμο, οπότε ντυνόμαστε στα χρώματα του πολέμου με “τερματισμένες” όλες τις διαθέσιμες επιλογές. Στην πιο “καθαροαίμη” μορφή του, ο κινητήρας δείχνει από την αρχή την διάθεση του με μπόλικη δύναμη σε όλο των φάσμα των στροφών, χωρίς κενά ή ξεσπάσματα. Το κούμπωμα του επιλογέα ταχυτήτων είναι αρκετά θετικό στις σβέλτες αλλαγές και το μηχανικό μπλοκέ δεν αφήνει περιθώρια για χαζοσπιναρίσματα, παράγοντας έργο και εξαλείφοντας την υποστροφή. Σε συνεργασία δε με την καλοκουρδισμένη ανάρτηση που ελέγχει πειθαρχημένα το ελαφρύ i20 N και δεν αγχώνεται από τα κατσαρά της πίστας, καθώς και το ακριβές και με σωστό βάρος τιμόνι, το νέο μικρότερο μοντέλο N είναι ακλόνητο. Μπορεί να μην δείχνει την διάθεση για παιχνίδι και να μην διαθέτει το αέρινο πάτημα του Ford Fiesta ST, όμως η σταθερότητα και η υπακοή στις εντολές του οδηγού του νέου i20 N χαρίζουν υψηλό αίσθημα ασφάλειας που σίγουρα θα βοηθήσει τους πιο άπειρους οδηγούς σε αυτό το περιβάλλον και θα εμπνεύσει τους έμπειρους να το κυνηγήσουν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο παλιός

Hyundai i30 N 1

Ακριβώς δίπλα από το νέο i20 N μας περίμενε το ανανεωμένο i30 N Hatchback. Το πρώτο i30 N παρουσιάστηκε το 2017 και δημιούργησε το μονοπάτι που ακολουθούν σήμερα όλα τα μοντέλα του τμήματος N Performance.

Σχεδιαστικά, οι αλλαγές του ανανεωμένου i30 N εντοπίζονται στη νέα μάσκα, στους μεγαλύτερους πλαϊνούς αεραγωγούς που ψύχουν και τα φρένα, στις νέες σφυρήλατες 19άρες ζάντες, τις ακόμα μεγαλύτερες απολήξεις της εξάτμισης και φυσικά τις κόκκινες λεπτομέρειες. Στο εσωτερικό βρίσκουμε τα νέα καθίσματα N Light Seats με ενσωματωμένα προσκέφαλα, φωτιζόμενο έμβλημα N και επένδυση από δέρμα και Alcantara. Τα προαιρετικά αυτά καθίσματα προσφέρουν αυξημένη πλευρική στήριξη και ζυγίζουν 2,2 kg λιγότερο από τα στάνταρ. Την εικόνα συμπληρώνουν τα σπορ πεντάλ, οι ραφές Performance Blue και οι μπλε ζώνες ασφαλείας. Η προαιρετική οθόνη αφής 10,25 ιντσών στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας η οποία ενσωματώνει το αναβαθμισμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, καθώς και νέα γραφικά για το Performance Driving Data System. Το τριάκτινο τιμόνι διατηρεί τα γνωστά πλήκτρα αλλαγής λειτουργίας οδήγησης ενώ παρών δηλώνει και ο σπορ επιλογέας ταχυτήτων με το έμβλημα N.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Hyundai i30 N 2

Όπως και πριν, έτσι και τώρα με την ανανέωση το i30 N διατίθεται σε δύο εκδόσεις του Theta 2.0 TGD-I. Στην βασική του έκδοση αποδίδει 250 ίππους από τις 5.500 έως τις 6.000 σ.α.λ. και 353 Nm από τις 2.100 έως τις 4.700 σ.α.λ., και συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο έξι σχέσεων. Στην έκδοση με το πακέτο Performance όπως αυτά που είχαμε στην διάθεσή μας, ο Flat Power 2.0 TGD-I αποδίδει 280 ίππους (+5 ίππους από το προηγούμενο i30 N Performance) και 392 Nm στις αντίστοιχες σ.α.λ..To πακέτο Performance περιλαμβάνει ακόμα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό eLSD, τις σφυρήλατες ζάντες 19 ιντσών που ρίχνουν το βάρος 14.4 κιλά και μεγαλύτερα αεριζόμενα δισκόφρενα και στις τέσσερις γωνίες( 360 από 330 χλστ. εμπρός και 314 από 300 χλστ. πίσω). Ακόμα, η συγκεκριμένη έκδοση μπορεί να συνδυαστεί είτε με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων είτε με το ολοκαίνουριο αυτόματο διπλού συμπλέκτη N-DCT 8 με δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών από τα paddles ή από τον λεβιέ με αγωνιστική φορά (μπροστά κατέβασμα, πίσω ανέβασμα). Το N-DCT διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας, το N Grin Shift (NGS) που αποδίδει ο κινητήρας μέγιστη δύναμη για 20 δλ. με το πάτημα ενός κουμπιού στο τιμόνι (με 40 δλ. cooldown), το N Power Shift (NPS) που ενεργοποιείται όταν πατάτε το γκάζι πάνω από 90% και εξαλείφει τα όποια κενά ροπής κατά τις αλλαγές σχέσεων, και το N Track Sense Shift (NTS) που αναγνωρίζει τις συνθήκες πίεσης και ευνοεί την δυναμική οδήγηση. Επιπλέον, διαθέτει και launch control. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η Hyundai για το ανανεωμένο i30 N είναι πολύ δυνατές, με 0-100 χλμ./ώρα σε 6.4 δλ. για την έκδοση των 250 ίππων και 5,9 δλ. για την Performance των 280 ίππων (5,4 η N-DCT με launch control). Και στις τρεις περιπτώσεις, η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.

Το hot hatch της Hyundai διατηρεί το σύστημα N Grin Control με τα πέντε προγράμματα λειτουργίας - Eco, Normal, Sport, N και N Custom που αλλάζουν την σκληρότητα των αμορτισέρ, την ελαστικότητα ή την απουσία του συστήματος ευστάθειας (ESC), την λειτουργία του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού N Corner Carving Differential, την ταχύτητα αλλαγών στο N-DCT, το βάρος του τιμονιού αλλά και τον ήχο της εξάτμισης. Σύμφωνα με τη Hyundai, η ενεργή ανάρτηση με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και το τιμόνι έχουν επαναρυθμιστεί σε όλες τις εκδόσεις του ανανεωμένου i30 N για ακόμα καλύτερο κράτημα. Το hot hatch εξοπλίζεται επίσης με Rev Matching, Launch Control στην αυτόματη έκδοση και διαθέτει πίσω μπάρα θόλων για μεγαλύτερη ακαμψία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Hyundai i30 N 2

Η έκδοση Performance φορά και αυτή ειδικά εξελιγμένα ελαστικά Pirelli P-Zero, ενώ η βασική φορά τροχούς 18 ιντσών με Michelin Pilot Super Sport. Παράλληλα, το i30 N Performance έχει και μεγαλύτερα φρένα με δίσκους 360 mm εμπρός (αντί για 345 mm του προηγούμενου i30 N Performance).

Τα αυτοκίνητα που είχαμε στην διάθεσή μας ήταν Performance και διέφεραν ως προς το σασμάν. Και πάλι όμως, η επαφή μας μαζί τους περιορίστηκε σε μερικούς γύρους. Ήταν αρκετοί όμως για να αντιληφθούμε την πιο γεμάτη απόδοση του κινητήρα που σχεδόν εξαλείφει την όποια υστέρηση στις χαμηλές σ.α.λ., καθώς και το πιο εύστροφο πρόσωπο στις υψηλές σ.α.λ. Η μεταλλική χροιά του κινητήρα ψηλά συνδυάζεται ιδανικά από το εύηχο και φασαριόζικο σύστημα εξαγωγής με τα έντονα σκασίματα στις αλλαγές και τα άσε, με αποτέλεσμα να μην σε αφήνει να αγιάσεις και να πιέσεις και άλλο. Το περιθώριο πρόσφυσης είναι πολύ μεγάλο και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό με τη νέα γεωμετρία της εμπρός ανάρτησης δεν επιτρέπουν στο i30 να υποστρέψει έντονα, ενώ το καλοζυγισμένο πλαίσιο σε βοηθά να το τοποθετήσεις σωστά στη στροφή, με λίγη βοήθεια και από τον πίσω άξονα. Στην περίπτωση του N-DCT θα πρέπει να προσθέσεις σε όλα αυτά την ταχύτητα αλλαγών στις σχέσεις που εξασφαλίζουν αδιάκοπη επιτάχυνση, με αποτέλεσμα να κινείσαι ταχύτερα και πιο προσηλωμένος στο τιμόνι. Επιπλέον, είναι πολύ υπάκουο στα κατεβάσματα, κατεβάζοντας σε 3η από 8η ανάλογα με τις συνθήκες ή την εντολή του οδηγού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο ψηλός

Hyundai Kona N 1

Το νεότερο μέλος των N Performance είναι το Kona. Χωρίς να απολέσει τα crossover χαρακτηριστικά του, το Kona N μπαίνει σε μια διαρκώς αναπτυσσόμενη κατηγορία, αυτή των compact SUV επιδόσεων. Όπλα του σε αυτό τον ιδιαίτερα σκληρό στίβο μάχης, έχει τα μηχανικά μέρη της έκδοσης Performance του i30 N. Αυτό μεταφράζεται σε 2λιτρο Flat Power 2.0 TGD-Ι που συνδυάζεται αποκλειστικά με το N-DCT των οκτώ σχέσεων. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα διαρκεί 6.4 δλ. (5.5 δλ. με launch control) και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 230 χλμ./ώρα.

Οι υψηλές επιδόσεις συνοδεύονται και από ένα άκρως επιθετικό αεροδυναμικό κοστούμι, 19άρες σφυρήλατες ζάντες και δύο μεγάλες απολήξεις για την εξάτμισης. Επιπλέον, το σήμα και η μάσκα που παραπέμπει σε καρό σημαία τερματισμού είναι σκουρόχρωμα, ενισχύοντας τις υποψίες σου για το ποιόν του μοντέλου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Hyundai Kona N 2

Δυστυχώς, η απουσία επιπλέον σετ ελαστικών δεν επέτρεψαν την ολοκλήρωση της πρώτης μας γνωριμίας με το Kona N, αλλά θα επανέλθουμε με πλήρη δοκιμή στο μέλλον.

Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι η 5ετής εργοστασιακή εγγύηση χωρίς χιλιομετρικό περιορισμό για τα μηχανικά μέρη, ισχύει και για χρήση σε track days.

Hyundai i20 N
Κινητήρας: Βενζίνη, 1,6 λίτρα, 204 PS, 275 Nm (304 Nm με overboost)
Μετάδοση: Μηχανικό 6 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 6,2 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 230 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2 6,9 λτ./100 χλμ., 158 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.075/1.775/1.440 χλστ., 2.580 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.190 κιλά
Χώρος αποσκευών: 352 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 24.990 ευρώ-110,6 ευρώ

Hyundai i30 N Performance N-DCT
Κινητήρας: Βενζίνη, 2,0 λίτρα, 280 PS, 392 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 5,4 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 250 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2 8,4 λτ./100 χλμ., 191 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.340/1.795/1.445 χλστ., 2.650 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.455 κιλά
Χώρος αποσκευών: 381 - 395 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 38.990 ευρώ-162,40 ευρώ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Hyundai Kona N N-DCT
Κινητήρας: Βενζίνη, 2,0 λίτρα, 280 PS, 392 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 5,5 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 250 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2 8,5 λτ./100 χλμ., 194 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.215/1.800/1.565 χλστ., 2.600 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.510 κιλά
Χώρος αποσκευών: 361 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 42.990 ευρώ-164,90 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ