Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 308 1,2 Puretech των 130 ίππων

Peugeot 308

Το νέο Peugeot 308 στρέφει και πάλι το βλέμμα μας στην κατηγορία των μικρομεσαίων διαστάσεων hatchbacks, επιβάλλοντας την αναθεώρηση των προταιρετοτήτων μας.

Είναι τρελοί αυτοί οι Γαλάτες; Την ίδια στιγμή που η κεντρική σκηνή της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας μετασχηματίζεται, έτοιμη να υποδεχθεί νέα κατασκευαστικά ήθη και έθιμα - μια νέα δυσανάλογα ηλεκτρική τάξη πραγμάτων, οι άνθρωποι της Peugeot εξασφαλίζουν την καλύτερη δυνατή συνέχεια σε μια παράδοση που κρατά από τις αρχές του προηγούμενου αιώνα.

Αθεράπευτα ρομαντικοί, δίνουν σχήμα στο μέταλλο όχι με τον απροκάλυπτα διεκπεραιωτικό τρόπο των Γερμανών, μήτε με την αβάσταχτη φλυαρία της μεγάλης του κορεατικού γένους σχόλης, αλλά με τη φινέτσα και τη φυσική ροπή στην καινοτομία που επιβάλλει το σφυρηλατημένο στο πέρασμα του χρόνου DNA τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εν μέσω πανδημικών εξάρσεων, ελλείψεων σε κάθε μορφής chip και θεομηνιών, το νέο Peugeot 308 πατά επί ελληνικού εδάφους, χαρίζοντας νέο ενδιαφέρον στην πάλαι ποτέ κραταιά κατηγορία των μικρομεσαίων διαστάσεων hatchbacks.

Peugeot 308 1.2 Puretech

Ας συστηθούμε

Αν και πρόκειται για την τρίτη κατά σειρά γενιά ενός αυτοκινήτου που φιλοξενεί στις μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματος την ίδια αλληλουχία αριθμών, κοινώς το 308, η Peugeot καταπιάνεται με τα συμπαγών διαστάσεων hatchbacks πολύ πριν την εκρηκτική τους άνοδο και τη μετέπειτα οδυνηρή πτώση τους.

Θα ήταν άδικο, λοιπόν, να μην συμπεριλάβουμε στο γενεαλογικό δέντρο του αυτοκινήτου που στέκεται αμήχανα μπροστά μας όχι μόνον το Peugeot 307 που εισέβαλε στη ζωή μας λίγο μετά την άφιξη της νέας χιλιετίας αλλά και το παλαιότερο 306 ή ακόμα και το 309.

Επιστρέφοντας στο σήμερα, μετά από τη σύντομη αλλά αναμφίβολα χρήσιμη ιστορική αναδρομή, η τρίτη κατά σειρά γενιά του Peugeot 308 είναι εκείνη που κομίζει τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της γαλλικής φίρμας, στο επίκεντρο της οποίας τοποθετείται ο ανανεωμένος θυρεός της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Peugeot 308 1.2 Puretech

Με το ρύγχος του αμαξώματος να παραπέμπουν εμμέσως πλην σαφώς στο προσφάτως ανανεωμένο Peugeot 3008 και τις νέες αναλογίες-διαστάσεις του πεντάθυρου αμαξώματος να δοκιμάζουν τα όρια της κατηγορίας, υποδηλώνοντας τη διάθεση αναβάθμισης σε όλα ανεξαιρέτως τα επίπεδα, μπορείς πλέον να προχωρήσεις στα ενδότερα, κρατώντας στο πίσω μέρος του μυαλού σου την εικόνα ενός αυτοκινήτου το οποίο διακρίνεται για την κομψή και ταυτόχρονα δυναμική σιλουέτα του.

Ο εσωτερικός κόσμος      

Αν ο σχεδιασμός του πεντάθυρου αμαξώματος κατάφερε να σε κερδίσει, τότε οι πιθανότητες να απογοητευτείς απ’ όσα θα αντικρίσεις στον θάλαμο επιβατών του νέου Peugeot 308 είναι μικρότερες και από εκείνες εμφάνισης φαλαινοκαραρχαρία στη λιμνοθάλασσα του Μεσολογγίου.

Peugeot 308 1.2 Puretech
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κι αυτό γιατί η εξελικτική πορεία του i-cockpit έχει «αναγκάσει» τους Γάλλους να επανεφεύρουν τον premium εαυτό τους και να γράψουν από την αρχή τους κανόνες της κατασκευαστικής πιστότητας.

Παρά, λοιπόν, τον πολυεπίπεδο σχεδιασμό και τη σύνθετη αρχιτεκτονική, η οποία περιλαμβάνει την συνεχή εναλλαγή άριστα συνδυασμένων μεταξύ τους υλικών, λάμπουν δια της απουσίας τους οι ατέλειες στο φινίρισμα ή τη συναρμογή.

Peugeot 308 1.2 Puretech

Τον high-end χαρακτήρα του cockpit συμπληρώνει η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής των 10 ιντσών, η οποία διαθέτει μια ξεχωριστή επιφάνεια όπου φιλοξενούνται οι εικονικοί διακόπτες άμεσης πρόσβασης σε βασικές λειτουργίες εφαρμογών άνεσης, ψυχαγωγίας και ενημέρωσης.

Χαμηλότερα, η κεντρική κονσόλα συνεχίζεται με τους διακριτικούς διακόπτες αεροπορικού τύπου, πριν καταλήξει κανείς στη βάση της και στις προσεκτικά σχεδιασμένες υποδοχές για μικροαντικείμενα.

Peugeot 308 1.2 Puretech
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σήμα κατατεθέν του i-cockpit, το μικρό σε διάμετρο ελλειπτικό τιμόνι επιβάλλει στο βλέμμα σου να αναζητήσει τις ενδείξεις του ψηφιακού πίνακα οργάνων λίγο ψηλότερα απ’ ότι συνηθίζεται, κάτι που με το πέρασμα του χρόνου βοηθά ώστε να μην αποσπάτε η προσοχή σου από τον δρόμο.

Με δεδομένη την αριθμητική ανωτερότητα του νέου Peugeot 308 έναντι της προηγούμενης γενιάς του –το μήκος του αμαξώματος έχει αυξηθεί κατά 11 εκατοστά εκ των οποίων τα 5,5 εκατοστά αντιστοιχούν στο μεγαλύτερο μεταξόνιο- οι χώροι κυρίως για τους πίσω επιβάτες αλλά και για τις αποσκευές είναι σημαντικά μεγαλύτεροι σε σχέση πάντα με το πρόσφατο παρελθόν.

Στον αντίποδα, ο περιορισμός του ύψους και ο τρόπος με τον οποίο συγκλίνει η οροφή, λίγο πριν συναντήσει τις πίσω κολώνες, μετριάζει την αίσθηση της ευρυχωρίας χωρίς παρ’ όλα αυτά να θέτει υπό αμφισβήτηση τη θετική αποτίμηση των νέων χωροταξικών δεδομένων.

Peugeot 308 1.2 Puretech
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε θέση βασικού

H γκάμα του νέου Peugeot 308 έχει αφετηρία τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,2 λίτρου, γνωστός από την παρουσία του κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες της προηγούμενης γενιάς του αυτοκινήτου όσο και στις υπόλοιπες προτάσεις της γαλλικής φίρμας.

Στην έκδοση των 130 ίππων (υπάρχει και με 110 ίππους) κλήθηκε να υπερασπιστεί την επιλογή των Γάλλων να το διατηρήσουν ανάμεσα στις προδιαγραφές του νέου Peugeot 308 και να υπενθυμίσει σε όλους μας την ευκολία με την οποία προσπερνά τον χαμηλό κυβισμό του.

Ακόμα και χωρίς τη συνδρομή του αυτόματου κιβωτίου της Aisin και την πυκνή κλιμάκωση των οκτώ σχέσεων, o Puretech 130 κερδίζει από την πρώτη στιγμή εντυπώσεις όντας ιδιαίτερα ελαστικός χαμηλά και εξαιρετικά πρόθυμος να ακολουθήσει έναν πολύ διαφορετικό ρυθμό κάθε φορά που εξαντλείς τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ.

Peugeot 308 1.2 Puretech
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πέρα από έναν ελαφρύ συριγμό που ανά διαστήματα φτάνει στα αυτιά σου και προέρχεται από τη μετάδοση, το μηχανικό κιβώτιο δεν θα προβληματίσει εκείνους που θα το επιλέξουν ώστε να συμπιέσουν τα κόστη, διαθέτοντας θετικό κούμπωμα και ευρέως… αποδεκτές διαδρομές.

Ένα ακόμα προσόν του παραπάνω συνδυασμού πέρα από το αυταπόδεικτο των άκρως ικανοποιητικών επιδόσεων -το χρονόμετρο της γαλλικής φίρμας για το πατροπαράδοτο «0-100 χλμ./ώρα» σταμάτησε στα 9,6 δευτερόλεπτα- είναι η κατά αναλογία χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Σε αστικές και περιαστικές συνθήκες, οι ενεργειακές απαιτήσεις του γαλλικού μικρομεσαίου hatchback περιγράφονται από το εντυπωσιακό αλλά απολύτως ρεαλιστικό νούμερο των 7,0 λίτρων/100 χλμ., το οποίο θα περιοριστεί περαιτέρω σε ευνοϊκότερες συνθήκες κίνησης.

Peugeot 308 1.2 Puretech

Της γαλλικής σχολής

Ανάλαφρο πάτημα, άμεσο σύστημα διεύθυνσης και ένα πλαίσιο που σου έδινε αν μη τι άλλο την ευκαιρία να το εμπιστευτείς ακόμα και στα δύσκολα. Αυτή ήταν η εικόνα από την προηγούμενη γενιά του Peugeot 308, αυτή είναι εν πολλοίς και η αίσθηση που αποκομίζεις από την τρίτη κατά σειρά γενιά του, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι δεν έχουν υπάρξει διορθωτικές κινήσεις οι οποίες σηματοδοτούν τη αργή αλλά ουσιώδη διαδικασία ωρίμανσης του αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρώτο σημείο διαφοροποίησης ταξιδεύοντας από το παρελθόν στο παρόν του μικρομεσαίων διαστάσεων hatchback της Peugeot προκύπτει από τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται η ανάρτηση τις κακοτεχνίες της ασφάλτου.

Peugeot 308 1.2 Puretech

Χωρίς, λοιπόν, να τίθεται υπό αίρεση η άνεση των επιβατών ή η κορυφαία ποιότητα κύλισης, γίνεται ευθύς αμέσως αντιληπτό ότι οι Γάλλοι επιχειρούν να προσδώσουν μεγαλύτερη ακρίβεια στα κινηματικά χαρακτηριστικά των αναρτήσεων, καθιστώντας κατά αυτόν τον τρόπο πιο πειστικό το πάτημα του αυτοκινήτου στο οδόστρωμα.

Οι πληροφορίες που καταλήγουν στα αισθητήρια όργανα του οδηγού από την αλληλεπίδραση των τροχών με την άσφαλτο είναι περισσότερες από ποτέ και είναι πλέον στη διακριτική σου ευχέρεια αν και πώς θα τις αξιοποιήσεις.

Peugeot 308 1.2 Puretech
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένα νέο σημείο ισορροπίας μεταξύ αμεσότητας και ακρίβειας έχει βρει και το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι μέσα από το οποίο καλείσαι να μοιραστείς τη σκέψη σου με την άσφαλτο. Με λιγότερο επιθετικό turn in και πιο «αργό» βήμα δεν φλερτάρεις πλέον τόσο έντονα με την υπερβολή, διατηρώντας το δικαίωμα στη διόρθωση αν αυτό κριθεί απολύτως απαραίτητο.

Σε γενικές γραμμές η συμπεριφορά του νέου Peugeot 308 δεν χαρακτηρίζεται από εξάρσεις. Τουναντίον, πίσω από το κατά τι επιθετικότερο setup της ανάρτησης θα διακρίνεις τα ψήγματα της πηγαίας ευγένειας που ανέκαθεν διέκριναν τη γαλλική σχολή.

Αντί συμπεράσματος

Το νέο Peugeot 308 πράττει το αυτονόητο. Αποκτά την απαραίτητη απόσταση από τον ανταγωνισμό ακονίζοντας ακόμα περισσότερο τον premium χαρακτήρα που μπορεί να συναντήσει κανείς πλέον σε όλες ανεξαιρέτως τις προτάσεις της γαλλικής φίρμας.

Εξαιρετικά ευχάριστο και αποτελεσματικό στον δρόμο, σαγηνευτικό στο μάτι ακόμα και του απλού παρατηρητή, το 308 δείχνει στην γαλλική φίρμα τον δρόμο για την κορυφή μιας κατηγορίας, η οποία μπορεί να έχει χάσει την αίγλη της όχι όμως και τη σημαντικότητά της μια αγορά όπως ελληνική.

Peugeot 308
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τεχνικά Χαρακτηριστικά - Peugeot 308 1.2 Puretech 130

Κινητήρας: 1.198 κ.εκ. βενζίνη, 131 PS/5.500 σ.α.λ., 230 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: Μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, στους μπροστινούς τροχούς
Επιδόσεις: 9,6 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 210 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,5 λτ./100 χλμ., 125 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.367/1.852/1.444 χλστ., 2.675 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.258 κιλά
Χώρος αποσκευών: 412 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 25.500 ευρώ / 80 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ