Δοκιμάζουμε το νέο Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 2WD

Suzuki S_Cross Hybrid 2WD 2022 1

Η νέα γενιά του μικρομεσαίου SUV της Suzuki έρχεται καλά διαβασμένη και αναμένεται να βάλει δύσκολα στον ανταγωνισμό με τον πληθωρικό της χαρακτήρα.

Το ευρωπαϊκό τμήμα της Suzuki περνάει την καλύτερη του περίοδο, μιας και η γκάμα έχει φτάσει τα επτά διαφορετικά μοντέλα και όλα τους είναι εξηλεκτρισμένα. Είτε με χρήση ήπια υβριδικής τεχνολογίας, είτε υβριδικής, είτε επαναφορτιζόμενης υβριδικής (PHEV). Επιπλέον, είναι η μόνη εταιρεία που προσφέρει δυνατότητα τετρακίνησης σε όλα της μοντέλα, πλην του υβριδικού Swace.

Suzuki S_Cross Hybrid 2WD 2022 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το S-Cross αποτελούσε μέχρι την έλευση του Across τη ναυαρχίδα της γκάμας της Suzuki, με την δεύτερη γενιά να βρίσκεται στην αγορά για αρκετά χρόνια. Ήταν ένα ολοκληρωμένο μοντέλο που πόνταρε στην ουσία και εκπλήρωνε με ευκολία πολλές οικογενειακές και μη υποχρεώσεις, χωρίς τυμπανοκρουσίες.

Στον όγκο

Suzuki S_Cross Hybrid 2WD 2022 3

Με την τρίτη γενιά του μοντέλου, η Suzuki θέλει να το αλλάξει αυτό και να τονώσει το εγώ του. Για αυτό τον λόγο ασχολήθηκε αρκετά με τα εξωτερικά σχεδιαστικά του χαρακτηριστικά και αναβάθμισε την ευρύχωρη καμπίνα. Στο εμπρός μέρος συναντάμε μια κάθετη και αρκετά πιο ογκώδη μάσκα με μεγάλα ορθογώνια LED φώτα που ενώνονται μεταξύ τους με ένα χρωμιομένο διακοσμητικό φιλέτο και τονίζουν το πλάτος. Ακόμα, η μικρότερη κλίση του εμπρός καπό το έκανε πιο επιβλητικό. Στο πλάι, τα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους έχουν πιο τετράγωνο σχήμα, ενώ πίσω συναντάμε νέο προφυλακτήρα με εντονότερες ακμές και Lexus style φώτα τύπου LED. Φυσικά δεν λείπουν και τα ασημί διακοσμητικά εμπρός και πίσω που παραπέμπουν σε προστατευτικές ποδιές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Suzuki S_Cross Hybrid 2WD 2022 4

Στο εσωτερικό, οι αλλαγές που έχει η τρίτη γενιά του S-Cross είναι μικρότερης έκτασης και αφορούν την κεντρική κονσόλα με το νέο σύστημα πολυμέσων στην πλούσια έκδοση GLX, τους νέους κεντρικούς αεραγωρούς, τις ταπετσαρίες και το διαφορετικής σχεδίασης μαλακό πλαστικό πολύ καλής ποιότητας εμπρός από τον συνοδηγό, με την ακόμα πλουσιότερη γέμιση.

Το νέο σύστημα πολυμέσων της πλούσιας έκδοσης έχει έγχρωμη HD οθόνη 9 ιντσών, οι υπόλοιπες έχουν 7 ιντσών, διαθέτει αυξημένη συνδεσιμότητα και κάμερα 360 μοιρών για περιμετρικό έλεγχο όταν κινούμαστε με μικρή ταχύτητα. Ακόμα, διαθέτει πλοηγό και λειτουργία αναγνώρισης φωνής.

Suzuki S_Cross Hybrid 2WD 2022 6
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά τα άλλα, η εικόνα της καμπίνας και τα χαρακτηριστικά της είναι γνώριμα. Η θέση οδήγησης είναι σχετικά ψηλή και μπορείς να τη φέρεις στα μέτρα σου, παρότι η κλίση της πλάτης του καθίσματος είναι σκαλωτή. Το κάθισμα παρέχει αξιοπρεπή πλευρική στήριξη, αλλά έχει διατηρήσει το άβολο εξόγκωμα ανάμεσα στις ωμοπλάτες που είχε και η δεύτερη γενιά. Η ορατότητα προς τα εμπρός είναι καλή, προς τα πίσω όμως όχι τόσο.

Suzuki S_Cross Hybrid 2WD 2022 10

Η εργονομία στην καμπίνα είναι σωστή, όσο για την ποιότητα, να πούμε πως κάποια από τα πλαστικά χαμηλά είναι οικονομικής επιλογής, αλλά όλα είναι καλά φινιρισμένα και γερά βιδωμένα. Οι χώροι είναι αρκετά καλοί για τέσσερις ενηλίκους, με τον χώρο αποσκευών να βολεύει και όλες τους τις αποσκευές (430 έως 440 lt χωρητικότητα ανάλογα με την κλίση της πλάτης του πίσω καθίσματος στις εκδόσεις GL+ και GLX). Σε περίπτωση μάλιστα που καθίσουν τρεις πίσω, ο μεσαίος δεν θα έχει πρόβλημα να βολέψει τα πέλματά του, μιας και το τούνελ δεν έχει μεγάλο ύψος. Κανένα πρόβλημα με τα πέλματά τους δεν θα έχουν και οι δύο πίσω από τα εμπρός καθίσματα, καθώς κάτω από τα τελευταία βρίσκονται η μπαταρία του ήπια υβριδικού συστήματος (κάθισμα συνοδηγού) και ο μετατροπέας τάσης (κάθισμα οδηγού). Οι θήκες για μικροπράγματα στην καμπίνα δεν είναι ούτε πάρα πολλές ούτε μεγάλες, είναι όμως πρακτικές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίκαιρο και αποδοτικό

Suzuki S_Cross Hybrid 2WD 2022 12

Το νέο Suzuki S-Cross διατίθεται αποκλειστικά με ήπια υβριδικό σύστημα 48V σε δικίνητες ή τετρακίνητες εκδόσεις. Το συγκεκριμένο σύστημα συνδυάζεται με τον 1.4 BoosterJet και τροφοδοτεί μια ηλεκτρογεννήτρια με 14 ίππων και 53 Nm. Ο αναβαθμισμένος βενζινοκινητήρας τούρμπο των 1,4 λίτρων με τον άμεσο ψεκασμό και κωδική ονομασία K14D αποδίδει 129 ίππους και 235 Nm. Διαθέτει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων VVT (ηλεκτρική ενεργοποίηση στην εισαγωγής και υδραυλικά στην εξαγωγή) και αυξημένη πίεση στο σύστημα ψεκασμού, ενώ συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων με λεβιέ που έχει μικρές διαδρομές και εύκολο κούμπωμα.

Suzuki S_Cross Hybrid 2WD 2022 9
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ηλεκτρογεννήτρια συνδέεται με ιμάντα στον στροφαλοφόρο άξονα και παίρνει ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 48V χωρητικότητας 0,38 kWh. Όπως γίνεται σε όλα τα αντίστοιχα συστήματα, η ηλεκτρογεννήτρια είναι ουσιαστικά το δυναμό, που παράλληλα παίζει τον ρόλο της μίζας για τη γρήγορη και ανεπαίσθητη επανεκκίνηση του κινητήρα όταν σβήνει στο φανάρι. Από την άλλη, όταν ο οδηγός ζητάει επιτάχυνση, τότε η ηλεκτρογεννήτρια γίνεται κινητήρας και μέσω του ιμάντα υποβοηθά τον θερμικό κινητήρα, με σκοπό την μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων.

Suzuki S_Cross Hybrid 2WD 2022 7

Σύμφωνα με την Suzuki, οι επιδόσεις που χαρίζει το ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης στο ελαφρύ S-Cross των 1.195 κιλών (2WD) είναι πολύ καλές και η αίσθηση που έχει ο οδηγός κατά την επιτάχυνση μοιάζει ακόμα πιο δυνατή. Για να πιάσει από στάση τα 100 χλμ./ώρα χρειάζεται 9,5 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 195 χλμ./ώρα. Παρόμοιο καλό πρόσωπο παρουσιάζει και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, με το 48βολτο κύκλωμα να εξαλείφει την υστέρηση του τούρμπο στις χαμηλές σ.α.λ. Τα φρένα αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και συμπαγής πίσω, δείχνουν ανθεκτικά στην συνεχή χρήση, με το μεσαίο πεντάλ να έχει αναλογικότητα στο πάτημα αλλά να μην ξεχωρίζει σε αίσθηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αλλαγές ουσίας

Suzuki S_Cross Hybrid 2WD 2022 13

Οδηγώντας το S-Cross τρίτης γενιάς, θα αντιληφθείς αμέσως τις αλλαγές που πραγματοποιήσαν οι μηχανικοί της Suzuki για να του χαρίσουν ένα πιο ώριμο πρόσωπο στο δρόμο. Σε σχέση με το παρελθόν, άλλαξαν την γεωμετρία των βραχιόνων και το υποπλαίσιο της εμπρός ανάρτησης, και τοποθέτησαν ενισχυμένα γόνατα. Πίσω, επαναρυθμίστηκαν τα αμορτισέρ και τα ελατήρια του ημιάκαμπτου άξονα, ενώ δεν απουσιάζει και η δοκός σχήματος U που βρίσκουμε και στο Vitara.

Το αποτέλεσμα όλων αυτών των αλλαγών είναι η βελτιωμένη λειτουργία της ανάρτησης και η αυξημένη αίσθηση στιβαρότητας. Ο έλεγχος του αμαξώματος σε μια στριφτερή διαδρομή είναι πολύ καλός, με λογικές κλίσεις και ήπιες αντιδράσεις υπό πίεση, ενώ ακόμα και εάν συναντήσετε ανωμαλίες ή κατσαρό οδόστρωμα μέσα στην στροφή, δεν θα αλλοιωθεί η πορεία που έχετε χαράξει. Το τιμόνι με την σειρά του είναι άμεσο και ακριβές, αλλά θα θέλαμε λίγο περισσότερο βάρος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Suzuki S_Cross Hybrid 2WD 2022 11

Στον ανοιχτό δρόμο με ταχύτητα ταξιδιού, οι αλλαγές στην ανάρτηση και η ενισχυμένη ηχομόνωση στους θόλους και τον χώρο του κινητήρα, βελτίωσαν αρκετά την ποιότητα κύλισης, που όμως πλήττεται ελαφρώς από τον αεροδυναμικό θόρυβο που προέρχεται από τους καθρέφτες. Η άνεση σε κάθε περίπτωση είναι καλή, με την ανάρτηση να μην δυσανασχετεί ποτέ. Ακόμα και σε πατημένο χώμα, εκμεταλλευόμενοι την απόσταση των 17,5 εκ. από το έδαφος και τα ελαστικά με το ικανό προφίλ (215/55 R17), το S-Cross δεν πρόκειται να σας ταλαιπωρήσει και να ταλαιπωρηθεί.

Σε δύο ταμπλό

Suzuki S_Cross Hybrid 2WD 2022 15
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid καταφέρνει να παίζει σε δύο ταμπλό, καθώς μπορεί λόγω τιμής να κοντράρει και μοντέλα της αμέσως μικρότερης κατηγορίας. Αυτή έχει καθοριστεί, μαζί με το όφελος Hybrid For U της εγχώριας αντιπροσωπείας, στα 20.670 ευρώ για την έκδοση GL, με την πλούσια έκδοση GLX που δοκιμάζουμε να κοστίζει 26.390 ευρώ. Εξαιρετικά συνιστώμενη όμως είναι και η έκδοση GL+ που κοστίζει 23.620 ευρώ και είναι πλήρης σε εξοπλιστικά χαρακτηριστικά άνεσης και ασφάλειας. Σε κάθε περίπτωση, ο εξοπλισμός όλων των εκδόσεων περιλαμβάνει την ομπρέλα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού Suzuki Safety Support.

Suzuki S_Cross Hybrid 2WD 2022 8

Ακόμα, η μέση κατανάλωση κατά την διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 6,5 λίτρα/100 χλμ., μια αρκετά καλή τιμή εάν αναλογιστούμε και τις επιδόσεις που μπορεί να προσφέρει το σύνολο. Σε συνδυασμό μάλιστα με τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας που εξασφαλίζουν τα 120 γρ./χλμ. CO2 και την ελεύθερη είσοδο στον Δακτύλιο λόγω ήπια υβριδικής τεχνολογίας, το νέο S-Cross παρουσιάζει και ένα πολύ προσεγμένο οικονομοτεχνικό πρόσωπο. Επιπλέον, καλύπτεται με εγγύηση για πέντε χρόνια ή 100.000 χλμ..

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Suzuki S_Cross Hybrid 2WD 2022 16

Εν κατακλείδι, το νέο δικίνητο Suzuki S-Cross Hybrid καταφέρνει με τον πολυδιάστατο χαρακτήρα του να προσφέρει όλα όσα ζητά ο αγοραστής της κατηγορίας, με την τονισμένη πλέον παρουσία του να γίνεται αισθητή και να αγχώνει τον ανταγωνισμό δύο διαφορετικών κατηγοριών.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.373 κ.εκ. βενζίνη 48V mild hybrid, 129 PS/5.500 σ.α.λ., 235 Nm/2.000-3.000 σ.α.λ.
Μετάδοση: χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,5 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 195 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,3 λτ./100 χλμ., 120 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.300/1.785/1.585 χλστ., 2.600 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.195–1.235 κιλά
Χώρος αποσκευών: 430-440 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 21730 ευρώ/0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ