Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Renault Austral

Renault Austral

Το Austral ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Renault, αναθεωρώντας τις προτεραιότητες των Γάλλων και επαναπροσδιορίζοντας τις αρετές με τις οποίες ένα σύγχρονο SUV οφείλει να συνθέτει τον πολυδιάστατο χαρακτήρα του.  

Μολονότι η παρουσία της Renault στην κατηγορία των μικρομεσαίων διαστάσεων SUV προηγήθηκε της άνοιξης που γνώρισε η ευρύτερη κατηγορία των οχημάτων ελευθέρου χρόνου και της εκρηκτικής διασποράς της σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη, ο σύντομος πλην έντιμος βίος των Koleos και Kadjar δεν κατάφερε να δημιουργήσει μια ισχυρή παράδοση, έναν κρίσιμο όγκο υποψήφιων αγοραστών που θα ακολουθούσε no matter what το σίκουελ των γαλλικών επιτυχιών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μόνον τυχαίο δεν είναι άλλωστε το γεγονός ότι οι άνθρωποι της Renault επιχειρούν να γράψουν την ιστορία των μικρομεσαίων SUV από την αρχή, γυρίζοντας επιδεικτικά ετούτη τη φορά την πλάτη τους στο ίδιο τους παρελθόν και εστιάζοντας σε αξίες συνυφασμένες με ένα πλήρως εξηλεκτρισμένο μέλλον.

Δεν αποτελεί υπερβολή, λοιπόν, αν ισχυριστεί κανείς ότι το Renault Austral δημιουργήθηκε από λευκό χαρτί, θέτοντας επί τάπητος κρίσιμα ζητήματα όπως αυτό της πλήρους ψηφιοποίησης του περίφημου user experience εμπειρίας του χρήστη και του εξηλεκτρισμού των... ζωτικών του οργάνων.

Η τεχνολογία στο επίκεντρο

Ρίχνοντας μια γρήγορη ματιά στις προδιαγραφές του Austral σύντομα καταλήγει κανείς ότι το νέο μικρομεσαίο SUV της Renault αποτελεί και την πιο προηγμένη τεχνολογικά πρόταση στη σημερινή γκάμα των Γάλλων.

Οι δύο ψηφιακές οθόνες 12 ιντσών και το έγχρωμο head-up display των κορυφαίων εξοπλιστικών εκδόσεων αποτελούν τη γραμμή κρούσης ενός θαυμαστού τεχνολογικού σύμπαντος, αφήνοντας τη… βρώμικη δουλειά στα 32 διαφορετικά και πέρα από κάθε αμφιβολία κρίσιμα για την έκβαση του τελικού αποτελέσματος συστήματα υποστήριξης οδηγού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το σύστημα τετραδιεύθυνσης 4CONTROL Advanced, στην τρίτη κατά σειρά γενιά του και τα υβριδικά κινητήρια σύνολα τα οποία απαρτίζουν τη νεοσύστατη γκάμα του συνηγορούν στο ίδιο ακριβώς συμπέρασμα, αναγκάζοντας ακόμα και τους πλέον δύσπιστους να σταθούν με τον απαραίτητο σεβασμό απέναντι στην επιβλητική κορμοστασιά του.

Γαλλικός δυναμισμός

Ένα ακόμα στοιχείο που επιτρέπει στο Renault Austral να διαφοροποιείται από το παράδειγμα του ανταγωνισμού είναι το παρουσιαστικό του. Η νέα πλατφόρμα πάνω στην οποία βασίζεται (CMF-CD) επέβαλλε νέες σχεδιαστικές νόρμες, οι οποίες αποτυπώνονται με τον πλέον δυναμικό τρόπο στο μυώδες αμάξωμα του γαλλικού SUV.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μιλώντας μάλιστα για την κορυφαία εξοπλιστική γραμμή που φέρει -όχι τυχαία- την υπογραφή της Alpine, τότε αυτομάτως το Austral αναβαθμίζεται από τη μαζική κατηγορία του “next door SUV” σε ιδιαίτερη, στα όρια της εξωτικής, κατασκευή. Πρωταγωνιστικό ρόλο στη διαμόρφωση της εικόνας του Austral διαδραματίζουν τα φωτιστικά σώματα, οι τροχοί που φτάνουν σε διάμετρο έως και τις 20 ίντσες και φυσικά η… λαίμαργη κεντρική εισαγωγή αέρα που καταλαμβάνει το ρύγχος του αυτοκινήτου. Σε ό,τι αφορά τα φυσικά μεγέθη του νέου SUV της Renault, το μήκος των 4,51 μέτρων φροντίζει με τον δικό του τρόπο ώστε να μην περάσεις απαρατήρητος.

Σημασία στη λεπτομέρεια

Σε μεγάλο βαθμό η άνεση την οποία αισθάνεσαι από την πρώτη στιγμή στο εσωτερικό του Austral πηγάζει από το γεγονός ότι οι Γάλλοι δείχνουν να έχουν φροντίσει ακόμα και την παραμικρή λεπτομέρεια.

Η είδηση, λοιπόν, δεν είναι ότι η νέα πρόταση της Renault κινείται ποιοτικά πάνω από τα συνήθη για την κατηγορία επίπεδα, αλλά ότι από τη συμβίωση μαζί της προκύπτουν διαρκώς στοιχεία που υποδεικνύουν τη φροντίδα την οποία έχει δεχθεί ώστε να υπηρετήσει τον πολυδιάστατο ρόλο της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από τη near premium αίσθηση που «αναδύουν» τα υλικά, στον state of the art ατμοσφαιρικό φωτισμό και την πρακτικότητα που απλόχερα προσφέρουν τα συρόμενα πίσω καθίσματα και τα 555 λίτρα του χώρου αποσκευών, το Renault Austral δηλώνει απερίφραστα ότι τίποτα δεν έχει αφεθεί στην τύχη του.

Στην απίθανη περίπτωση, λοιπόν, που αποδράσει κανείς από το βαρυτικό πεδίο των ψηφιακών απεικονίσεων της κεντρικής οθόνης ελέγχου των 12,3 ιντσών και αναζητήσει χειροπιαστά δείγματα της γαλλικής ανωτερότητας, το Austral διαθέτει τις απαντήσεις.

Με υβριδική καρδιά      

Το Renault Austral έχει την τύχη να διαθέτει, σχεδόν από το ξεκίνημα της εμπορικής του πορείας στην ευρωπαϊκή ήπειρο, την πληρέστερη γκάμα υβριδικών συνόλων. Πρόκειται για συνολικά πέντε υβριδικούς συνδυασμούς, ανάμεσα στους οποίους ξεχωρίζουν οι full hybrid διαμορφώσεις των 160 και των 200 ίππων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

H τεχνολογία E-TECH επενδύει στον συνδυασμό ενός νέου, υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,2 λίτρου με ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 50 kW. Τις προδιαγραφές των εκδόσεων με τους 160 ή τους 200 ίππους συμπληρώνει ένα αυτόματο κιβώτιο και η μπαταρία ιόντων λιθίου των 2 kWh.

O τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης του 1,2 αποτελεί την αφετηρία και ενός ήπια υβριδικού συνόλου με απόδοση 130 ίππων και σαφώς πιο προσιτά χαρακτηριστικά. Εδώ ο ρόλος του ηλεκτρικού μοτέρ/εναλλάκτη είναι ξεκάθα υποβοηθητικός ή αν προτιμάτε… ενισχυτικός ως προς την αποδοτικότητα της κινητήριας μονάδας.

Ένα σκαλί ψηλότερα στην γκάμα του Renault Austral τοποθετείται ο τετρακύλινδρος κινητήρας βενζίνης του 1,3 λίτρου, ο οποίος στην ήπια υβριδική διαμόρφωση προσφέρεται σε εκδόσεις των 140 και των 160 ίππων, με την τελευταία να συνδυάζεται κατά αποκλειστικότητα με αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στους δρόμους της Μαδρίτης

Διαθέσιμο στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού και ισχύος, εκείνη των 200 ίππων, και με το σύστημα τετραδιεύθυνσης ανάμεσα στις προδιαγραφές του, το Renault Austral  δεν άργησε να αποδείξει στην ισπανική άσφαλτο ότι διαθέτει όλα τα εχέγγυα ώστε να ξεχωρίσει στην κατηγορία του και να αποκτήσει το δικό του κοινό.

Δεν του λείπει η δύναμη, αν και δεν διακρίνεται γι’ αυτή, είναι φιλικό αν και άκρως αποτελεσματικό και εξαιρετικά αποδοτικό, ακόμα κι αν υπερβάλεις πιέζοντας περισσότερα απ’ όσο έπρεπε το υβριδικό σύνολο των 200 ίππων.

Πέρα από την ευελιξία που χαρίζει το σύστημα τετραδιεύθυνσης, αναβαθμίζοντας ταυτόχρονα και την κατευθυντικότητα του γαλλικού SUV, εκείνο που αξίζει να σημειώσει κανείς είναι ο τρόπος με τον οποίο η ανάρτηση κρύβει την απόσταση των 18 ιντσών από το έδαφος και «ισιώνει» τις κακοτεχνίες της ασφάλτου, γεμίζοντας με σιγουριά και αυτοπεποίθηση κάθε σου κίνηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κάποια κομπιάσματα στη διαδικασία της πλήρους επιτάχυνσης μαρτυρούν την υβριδική φύση του κινητήριου συνόλου, στην οποία όπως είναι φυσικό ταιριάζει περισσότερο ένας ηπιότερος ρυθμός. Σε αυτόν τον ρυθμό άλλωστε πρόκειται να μεγιστοποιήσεις τα οφέλη και σε επίπεδο κατανάλωσης καυσίμου, η οποία σε πραγματικές συνθήκες κινείται πολύ κοντά στα 6,0 λίτρα/100 χλμ.

Το Renault Austral αναμένεται στη χώρα μας τον προσεχή Φεβρουάριο με τις τιμές των ήπια ή πλήρως υβριδικών εκδόσεών του να μην έχουν γίνει μέχρι σήμερα γνωστές.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Renault Austral E-TECH 200 PS

Kινητήρας βενζίνης: 1.199 κ.εκ. 130 PS/4.500 σ.α.λ., 205 Nm/1.750-3.500 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 50 kW 205 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 200 PS
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 8,4 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 175 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,6 λίτρα/100 χλμ., 104 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.510/1.843/1.618 χλστ., 2.667 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.517 κιλά
Χώρος αποσκευών: 555 λτ.
Άφιξη στην Ελλάδα: Φεβρουάριος 2023

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ