Οδηγούμε το νέο Lexus ES 300h

Lexus ES 300h

Φέροντας το 4η γενιάς υβριδικό σύστημα της Lexus το ανανεωμένο ES 300h αποτελεί μια δυνατή εναλλακτική στα μεγάλα πολυτελή σεντάν έναντι των μοντέλων της κατηγορίας με συμβατικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου.

Το Lexus ES είναι ένα από τα «παραδοσιακά» μοντέλα των Ιαπώνων με παρουσία στη γκάμα από το ξεκίνημα της εταιρίας, πριν από 32 χρόνια. Το 2018 η τελευταία γενιά του ES έκανε απόβαση και στις ευρωπαϊκές αγορές έχοντας στις αποσκευές της δυνατά διαπιστευτήρια και πωλήσεις όλων των προηγούμενων ES, που φτάνουν συνολικά στις 2,75 εκατ. μονάδες σε όλο τον κόσμο.

Οι Ιάπωνες προχώρησαν στην ανανέωση του μεγάλου σεντάν τους για φέτος φρεσκάροντας την αισθητική του εκτός αλλά και εντός, ενώ έκαναν μικρές στοχευμένες αλλαγές στο σύστημα πέδησης και την ανάρτηση για να βελτιώσουν την επικοινωνία του ES 300h με τον οδηγό του, αλλαγές που έδειξαν να λειτουργουν και στην πράξη, όπως διαπιστώσαμε από τη σύντομη οδηγική επαφή που είχαμε μαζί του στη Μαγιόρκα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έντονη παρουσία

Στατικά αυτό που προκαλεί εντύπωση με το μεγάλο σεντάν της Lexus είναι το ίδιο το μέγεθος του αυτοκινήτου με το μήκος να φτάνει στα 4.975 χλστ. και να επιβάλλει την παρουσία του στον παρατηρητή, υποβοηθούμενο από το πλάτος των 1.865 χλστ. και το σχετικά περιορισμένο ύψος των 1.445 χλστ. Η εντυπωσιακή ανασχεδιασμένη μάσκα που πλαισιώνεται από τα νέα και μικρά σε μέγεθος LED φωτιστικά σώματα κλέβει επίσης τις εντυπώσεις, ενώ το πίσω μέρος παρουσιάζεται πιο διακριτικό και αποτελεί αδιαμφισβήτητα μέρος ενός αρμονικού συνόλου με έντονη προσωπικότητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο άνοιγμα της εμπρός πόρτας η πολυτέλεια κάνει διακριτικά την εμφάνιση της με τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα να είναι εκείνα που κερδίζουν τις εντυπώσεις τόσο με την σχεδίαση τους όσο και με τον τρόπο που αγκαλιάζουν το σώμα. Η δε ποιότητα κατασκευής βρίσκεται στα γνωστά υψηλά επίπεδα της Lexus με εξαιρετική συναρμογή και προσοχή στη λεπτομέρεια, αλλά και μαλακά στην αφή υλικά που κάνουν την εμφάνιση τους στις περισσότερες επιφάνειες της καμπίνας και φυσικά στο ταμπλό. Το πολυρυθμιζόμενο κάθισμα, σε συνδυασμό με το ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο τιμόνι σε αφήνουν να βρεις εύκολα τη θέση που σου ταιριάζει μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, ενώ λίγος είναι και ο χρόνος εξοικείωσης με τα κουμπιά και τα χειριστήρια που βρίσκονται πάνω και πίσω από το τιμόνι όσο και στην κεντρική κονσόλα. Εκεί δεσπόζει η νέα μεγάλη οθόνη αφής των 12,3 ιντσών, με τον οδηγό να ελέγχει ενδείξεις και ρυθμίσεις και από το pad που βρίσκεται χαμηλά ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, εύκολα και γρήγορα. Το ES φέρει κάμερες και οθόνες στη θέση των καθρεπτών και βάζει στο ράφι το παραδοσιακό κάτοπτρο, με τις μικρές οθόνες στα άκρα του ταμπλό να απαιτούν ένα μικρό χρόνο εξοικείωσης καθώς το μάτι πηγαίνει διαρκώς στην εξωτερική κάμερα για να πληροφορηθεί για το τι γίνεται πίσω.

Χώροι ανάλογοι του μεγέθους

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από τις μεγάλες διαστάσεις του ES 300h επωφελούνται φυσικά και οι πίσω επιβάτες. Πολύ απλά δεν τίθεται θέμα χώρων για εκείνους που θα βρεθούν στο πίσω κάθισμα του υβριδικού σεντάν, αφού ειδικά ο διαθέσιμος χώρος για τα πόδια θα μπορούσε να ανήκει και σε μια μικρή λιμουζίνα. Για το τελευταίο φροντίζει το μεταξόνιο των 2.870 χλστ., ενώ η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει στα ικανοποιητικά 454 λίτρα.

Executive φιλικότητα

Στη σύντομη οδηγική επαφή που είχαμε με τον ιαπωνικό executive σεντάν δύο είναι τα πράγματα που το έκαναν να ξεχωρίσει αρχικά. Η ποιότητα κύλισης που μοιάζει να βρίσκεται σε κορυφαία επίπεδα με τους καλοστρωμένους δρόμους του ισπανικού νησιού να μην μπορούν να βάλουν δύσκολα στην ανάρτηση, κάτι που δεν μπόρεσαν να κάνουν ούτε τα μεγάλα σαμάρια που βρήκαμε μέσα στα μικρά χωριά από όπου περάσαμε. Η ανάρτηση λειτουργεί εξαιρετικά στην απορρόφηση των ανωμαλιών κρατώντας την ίδια στιγμή υπό έλεγχο το αμάξωμα με το τελευταίο να μην δυσκολεύεται να δείξει τα υψηλά επίπεδα στιβαρότητας που το διακρίνουν. Οι τριγμοί είναι κάτι που δεν συμπεριλαμβάνεται στο λεξιλόγιο του μεγάλου σεντάν της Lexus, όπως επίσης και ο θόρυβος, με την καμπίνα να παραμένει χαρακτηριστικά ήσυχη τουλάχιστον έως τα όρια ταχύτητας που θα συναντήσει κανείς στον αυτοκινητόδρομο. Παράλληλα το τιμόνι είναι όσο άμεσο χρειάζεται, ενώ το σύστημα πέδησης πείθει για τη δυνατότητα του να επιβραδύνει γρήγορα και καθυσηχαστικά το 300h και το πεντάλ των φρένων, που έχει ανασχεδιαστεί για να προσφέρει ακόμη καλύτερη αίσθηση, εκπληρώνει επαρκώς τις προθέσεις των Ιαπώνων μηχανικών προσφέροντας την αναλογική αίσθηση που χρειάζεται σε κάθε συνθήκη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο μόνος ήχος που εισβάλλει με την ευχάριστη χροιά του στην καμπίνα είναι αυτός του κινητήρα εσωτερικής καύσης, στο βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ, με το CVT κιβώτιο να φροντίζει κάθε φορά να τον φέρει στο βέλτιστο επίπεδο απόδοσης για την εκάστοτε αποστολή που καλείται να φέρει εις πέρας. Η συνδυαστική του λειτουργία με τον ηλεκτρικό κινητήρα είναι αψεγάδιαστη με τον οδηγό να μην αντιλαμβάνεται ποτέ τις εναλλαγές μεταξύ αμιγώς ηλεκτρικής λειτουργίας και επανεκκίνησης του θερμικού μοτέρ για την προσφορά των δικών του υπηρεσιών στο έργο της κίνησης. Χαρακτηριστικά μεγάλο είναι παράλληλα και το διάστημα που το μοτέρ των 2,5 λίτρων μένει σβηστό, σε κάθε ευκαιρία και αυτό οδηγεί σε ανάλογα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Η κατανάλωση στα 120 περίπου χιλιόμετρα της διαδρομής παρέμεινε στα 5,7 λίτρα στα 100 χλμ., ένα νούμερο, αν μη τι άλλο, ενδεικτικό για την εξέλιξη των υβριδικών συστημάτων της ιαπωνικής εταιρίας. Το εν λόγω σύστημα δεν φτιάχτηκε για να βάζει φωτιά στο δρόμο αλλά για να προσφέρει όσο το δυνατό μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση και οι 218 ίπποι του προσφέρουν «επίσημα» 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δευτερόλεπτα με την τελική να φτάνει στα 180 χλμ./ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημεία που συμβάλλουν στην πληροφόρηση και την ηρεμία οδηγού και επιβατών είναι το πολύ καλό Head up Display με τις ευδιάκριτες ενδείξεις αλλά και το σύστημα πλοήγησης, το οποίο πληροφορεί σε άπταιστα ελληνικά και στο σωστό χρόνο για τις όποιες αλλαγές πορείας. Τέλος, πολύ θετικές εντυπώσεις μας άφησε και το hi-end σύστημα ήχου της Mark Levinson με την εξαιρετική του απόδοση να μην αφήνει περιθώρια για παράπονα.

To Lexus ES 300h αποτελεί μια ξεχωριστή πρόταση που συνδυάζει τους χώρους και την πολυτέλεια με ένα υβριδικό σύστημα που φροντίζει για την χαμηλή κατανάλωση αλλά και τους σημαντικά μειωμένους εκπεμπόμενους ρύπους. Στο στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται μια ευρύτατη γκάμα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης και, σε συνδυασμό με τα πολυτελή χαρακτηριστικά, δίνουν τη δυνατότητα στο μοντέλο της ιαπωνικής εταιρίας να παίξει δυνατά ως εναλλακτική πρόταση για εκείνους που δεν θέλουν να ακολουθήσουν την πεπατημένη στην κατηγορία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Υβριδικό σύστημα κίνησης: 218 PS
Μετάδοση: Αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, στους μπροστινούς τροχούς
Επιδόσεις: 8,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,2 λτ./100 χλμ., 119 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.975/1.865/1.445 χλστ., 2.870 χλστ. Μεταξόνιο
Βάρος: 1.680 κιλά
Χώρος αποσκευών: 454 λτ.
Τιμή: 76.900 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ