Δοκιμή: Ηλεκτρικό Lexus UX 300e και υβριδικό UX 250h

Δοκιμή ηλεκτρικό Lexus UX 300e και UX 250h

Δοκιμάζουμε το UX 300e, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία της Lexus και το φέρνουμε σε απευθείας αντιπαράθεση με το υβριδικό UX 250h.

Ως πρωτοπόρος στον τομέα του εξηλεκτρισμού στον κόσμο των τεσσάρων τροχών, με πωλήσεις που ξεπερνούν τα 15 εκατ. υβριδικά, ο όμιλος της Toyota άργησε χαρακτηριστικά αλλά έσπασε τελικά την αμιγώς ηλεκτρική «σιωπή» του, παρουσιάζοντας το Lexus UX 300e, το πρώτο μοντέλο στην ιστορία του ιαπωνικού group που κινείται αποκλειστικά από μπαταρίες.

Το UX 300e έρχεται να διευρύνει τις διαθέσιμες επιλογές στη γκάμα του μικρομεσαίου της Lexus που μέχρι τώρα είχε ως μοναδικό εκπρόσωπο στην Ελλάδα το αδελφό υβριδικό UX 250h. Έχοντας και τα δύο μοντέλα στη διάθεσή μας για δοκιμή ανακαλύψαμε τις αρετές του πρώτου ηλεκτρικού Lexus, ενώ είδαμε σε πραγματικό χρόνο τι έχει να «πει» γι' αυτές το υβριδικό αδερφάκι του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Δοκιμή Lexus UX 300e

Ξεχωρίζει παντού

Αν είστε από εκείνους που θέλουν να κινούνται πραγματικά διακριτικά στου δρόμους της πόλης, το μικρότερο SUV στη γκάμα της Lexus, είναι σίγουρα ένα SUV που δεν θα σας… βοηθήσει σε αυτό. Λίγο η χαρακτηριστική ταυτότητα των μοντέλων της Lexus που εκφράζεται κυρίως μέσω της εντυπωσιακής μάσκας, λίγο το γεγονός ότι αποτελεί σπάνιο φαινόμενο στους ελληνικούς δρόμους, το UX καταφέρνει να συγκεντρώνει πάνω του τα βλέμματα του κόσμου με τη λευκή πέρλα βαφή του έντονα ανάγλυφου αμαξώματος να αναδεικνύει όλες τις δυναμικές λεπτομέρειες με τον καλύτερο τρόπο και να του ταιριάζει γάντι. Την χαρακτηριστική εμπρός γρίλια τονίζουν τα στενά φωτιστικά σώματα με το πίσω μέρος να είναι επίσης χαρακτηριστικό χάρη στη φωτεινή μπάρα που το διατρέχει από τη μία έως την άλλη άκρη, αλλά και τα ανάγλυφα πίσω φωτιστικά σώματα που ενσωματώνουν στη σχεδίαση τους μικρά "φτεράκια". Κάτι που έχουμε να δούμε 10ετίες ολόκληρες στο αυτοκινητικό design με τη Lexus να αναφέρει κέρδος και στη συνολική αεροδυναμική απόδοση του μοντέλου της. Η εικόνα ολοκληρώνεται από τις αποκλειστικές για το 300e ζάντες αλουμινίου

Τι λέει το UX 250h...

Οι διαφορές στη σχεδίαση μεταξύ των δύο εκδόσεων του UX είναι ουσιαστικά ανύπαρκτες με τα διαφορετικά σήματα στο πίσω μέρος, αλλά και το "Hybrid" που αντικαθιστά το "Electric" στις πίσω πόρτες, να αποτελούν και την διακριτική ειδοποιό διαφορά. Οι πιο προσεκτικοί θα δουν και τη μεγαλύτερη "τάπα" για την παροχή του ηλεκτρικού ρεύματος στο αριστερό τμήμα του αμαξώματος του ηλεκτρικού UX.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Δοκιμή Lexus UX 250h

Με προσοχή στη λεπτομέρεια... αλά ιαπωνικά

Δοκιμή Lexus UX 300e

Περνώντας στο εσωτερικό του UX 300e, η εικόνα που αντικρίζει κανείς είναι μάλλον τυπική για entry level μοντέλο της Lexus. Το μικρομεσαίο ιαπωνικό SUV, που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Kyushu Ιαπωνία, διακρίνεται για το σπορ (για την κατηγορία) ύφος σχεδίασης του ταμπλό του, με την προσοχή στη λεπτομέρεια σε όλες τις πλαστικές και μη επιφάνειες να φτάνει στα γνωστά υψηλότατα επίπεδα «ψυχαναγκασμού» των Ιαπώνων. Στην παραγωγή του άλλωστε συνεισφέρουν και επιβλέπουν οι κορυφαίοι Takumi τεχνίτες της Lexus. Τίποτα δεν έχει αφεθεί στην τύχη του με τη συναρμογή να μην επιδέχεται κριτικής και την απουσία τριγμών, ακόμη και όταν το UX 300e περνά από «δύσκολες» ανωμαλίες, να αποτελεί απτή απόδειξη για τη συνολική δουλειά που έχει γίνει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Δοκιμή Lexus UX 300e

Αντίστοιχα υψηλή είναι και η εργονομία με τα ποιοτικότατα στη χρήση τους κουμπιά και χειριστήρια να βρίσκονται σε σωστές θέσεις και τη Lexus να ακολουθεί έναν ελαφρώς διαφορετικό σε σχέση με τους περισσότερους κατασκευαστές, αναφορικά με τον έλεγχο του συστήματος πολυμέσων. Η μεγάλη οθόνη του multimedia, δεν είναι αφής με τον έλεγχο των λειτουργιών να πραγματοποιείται από touch pad στην κεντρική κονσόλα, εκεί όπου θα βρείτε και κουμπιά για γρήγορο έλεγχο του εξαιρετικού hi-end ηχοσυστήματος της Mark Levinson. Σίγουρα χρειάζεται ένας μικρός χρόνος εξοικείωσης από την πλευρά του οδηγού και του συνοδηγού, ωστόσο αυτός κυμαίνεται σε απολύτως λογικά πλαίσια και έπειτα, η λειτουργία του multimedia συστήματος και οι αλλαγές στις ρυθμίσεις των διαφόρων συστημάτων του UX γίνονται σχεδόν διαισθητικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι λέει το UX 250h...

Όπως και στην εμφάνιση των δύο εκδόσεων, έτσι και στις καμπίνες τους, οι διαφορές μεταξύ των δύο UX είναι ελάχιστες. Οπτικά ο οδηγός αντιλαμβάνεται αρχικά τις διαφορές από τον πίνακα πληροφοριών. Στο υβριδικό η αναλογική ένδειξη για τα επίπεδα φόρτισης της μπαταρίας έχει δώσει τη θέση της στην ένδειξη θερμοκρασίας του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ κάτω από αυτή έχει προστεθεί η στάθμη του καυσίμου.

Οι διαφορές συνεχίζονται στην κεντρική κονσόλα με τον επιλογέα του CVT κιβωτίου που έχει άλλο σχήμα και μεγαλύτερες διαστάσεις σε σχέση με αυτό του ηλεκτρικού, ενώ επιπλέον πληροφορίες για τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος κίνησης έχουν προστεθεί στις ενδείξεις της κεντρικά τοποθετημένης οθόνης των 10,25 ιντσών.

Επαρκείς χώροι για επιβάτες και αποσκευές

Το σπορ δυναμικό ύφος στη σχεδίαση του μήκους 4.495 χλστ. UX 300e επηρεάζει ανάλογα και τους προσφερόμενους χώρους στην καμπίνα του. Για τους εμπρός δεν τίθεται θέμα, ενώ και πίσω δύο ενήλικες μέσου ύψους δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα, παρά μόνο κατά την είσοδο τους λόγω του σχετικά μικρού ανοίγματος των πίσω θυρών. Σε σχετικά ικανοποιητικά επίπεδα βρίσκεται η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, η οποία φτάνει στα 367 λίτρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Δοκιμή Lexus UX 300e

Έναντι του υβριδικού UX 250h ο χώρος αυτός παρουσιάζεται αυξημένος κατά 40 λίτρα, λόγω του χώρου που έχει «δεσμευτεί» σε αυτό το σημείο και για τις ανάγκες της 4κίνητης έκδοσης του υβριδικού. Από την άλλη ελαφρώς αυξημένος παρουσιάζεται ο χώρος για τους πίσω επιβάτες στο 250h σε ύψος αλλά και πλάτος.

Ησυχία και ηλεκτρικές επιδόσεις

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Lexus της ιστορίας φέρει κάτω από το καπό του έναν κινητήρα απόδοσης 204 ίππων με μέγιστη τιμή ροπής τα 300 Nm. Το συγκεκριμένο μοτέρ προσφέρει άκρως ικανοποιητικές επιδόσεις με τα «επίσημα» 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνονται σε 7,5 δευτερόλεπτα και την τελική να φτάνει στα 160 χλμ./ώρα του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για την τροφοδοσία του φροντίζει μιας τελευταίας γενιάς συστοιχία μπαταριών ιόντων-λιθίου που αποτελείται από 288 κελιά έχει ενεργειακή χωρητικότητα 54,3 kWh. Με αυτή στο 100% το UX 300h μπορεί να καλύψει έως και 315 χλμ. με μία μόνο φόρτιση, κατά το πρότυπο WLTP. Σε πραγματικές «καλοκαιρινές» συνθήκες κίνησης με τον κλιματισμό να εργάζεται σχεδόν ασταμάτητα η αυτονομία φτάνει στα 250 περίπου χιλιόμετρα, πριν χρειαατεί να ψάξετε για σημείο φόρτισης. Η αυτονομία επαρκεί για τον αστικό και περιαστικό χαρακτήρα το UX 300e, με τη μέση κατανάλωση να φτάνει στα 18,5 kWh/100 χλμ.

Στην πράξη, η αμεσότητα στην απόκριση του ηλεκτρικού κινητήρα και η εκ γενετής ήσυχη και χωρίς οποιοδήποτε είδος κραδασμού λειτουργία του έρχονται να προσθέσουν επιπλέον πόντους στην εξαιρετική ποιότητα κύλισης που εκπλήσσει ακόμη περισσότερο στους ελληνικής ποιότητας δρόμους. Σε αυτό μεγάλο ρόλο παίζει και η ανάρτηση με τη Lexus να έχει εξελίξει αμορτισέρ ειδικά για το ηλεκτρικό της μοντέλο. Ο οδηγός έχει στη διάθεση του τρία προγράμματα λειτουργίας που επηρεάζουν την απόκριση και την κατανάλωση του μοτέρ με το Sport να ο κάνει ακόμη πιο άμεσο και το Eco να αποτελεί εκείνο που θα χρησιμοποιήσετε περισσότερο στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον, ακόμη και από το Normal πρόγραμμα.

Να σημειωθεί σε αυτό το σημείο και η εγγύηση "μαμούθ" των 1.000.000 χιλιομέτρων (ή 10 ετών, όποιο έρθει πρώτο) που δίνει η Lexus για την μπαταρία του UX 300e, που μέχρι στιγμής είναι μοναδική στα ηλεκτρικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι λέει το UX 250h...

Η τεχνογνωσία που έχουν αναπτύξει οι Ιάπωνες στα υβριδικά συστήματα κίνησης μαζικής παραγωγής το τελευταίο τέταρτο του αιώνα δύσκολα κρύβεται και στο UX 250h βρίσκει μάλιστα έναν από τους κορυφαίους εκφραστές της, στην τέταρτη γενιά του από πλευράς τεχνολογίας. Με συνδυαστική απόδοση 184 ίππων το κινητήριο σύνολο χαρακτηρίζεται από εξαιρετικά ραφιναρισμένη λειτουργία, με τη μετάβαση από την αμιγώς ηλεκτρική στην υβριδική κίνηση και αντίστροφα να πραγματοποιείται χαρακτηριστικά ανεπαίσθητα.

Δοκιμή Lexus UX 250h

Παράλληλα, η καμπίνα των επιβατών παραμένει... παγερά αδιάφορη όσον αφορά στα επίπεδα θορύβου που παράγει το μοτέρ εσωτερικής καύσης κατά τη ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία του, με τη δουλειά που έχουν κάνει οι Ιάπωνες στην ηχομόνωση να βάσει το κερασάκι στην τούρτα. Μόνο σε αποφασιστικό βύθισμα του δεξιού πεντάλ θα γίνει αντιληπτός ο θόρυβος από τη λειτουργία του θερμικού κινητήρα και αυτό λόγω του CVT κιβωτίου που τού επιτρέπει να ανεβάσει στροφές στα επιθυμητά κάθε φορά επίπεδα. Το σύνολο προσφέρει «γλυκιές», σβέλτες επιταχύνσεις ανά πάσα στιγμή, ενώ δείχνει τις πραγματικές του δυνατότητες στο πρόγραμμα λειτουργίας Sport+, με την γενικότερη απόδοση να ικανοποιεί σε μεγάλο βαθμό, χωρίς φυσικά να μπορεί να χαρακτηριστεί αμιγώς σπορ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ιαπωνική εταιρία κάνει λόγο για 0-100 χλμ./ώρα σε 8,5 δευτερόλεπτα με την τελική να φτάνει στα 177 χλμ./ώρα. Τα νούμερα της επιτάχυνσης να μην απέχουν ως αίσθηση στην πραγματικότητα, τη στιγμή που η τελική του υβριδικού Lexus δεν είναι σε θέση να προκαλέσει την αψεγάδιαστη σταθερότητα και ευθυβολία του. Η κατανάλωση τέλος έφτασε κατά τη διάρκεια της δοκιμής στα 5,8 λτ./100 χλμ., μια λογική τιμή για δίλιτρο εν σειρά 4κύλινδρο 152 ίππων που συνεργάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ 80 ίππων και 202 Nm.

Σου ψιθυρίζει ηλεκτρικά

Δοκιμή Lexus UX 300e
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο δρόμο το UX 300e εκπληρώνει με το παραπάνω τον σκοπό του προσφέροντας υψηλά επίπεδα άνεσης και επιταχύνσεις που θα ζήλευαν πολλά "σπορ" αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα. H ήσυχη και απόλυτα πολιτισμένη λειτουργία του ηλεκτρικού μοτέρ ταιριάζει γάντι στη φιλοσοφία της Lexus και μάλλον μας δείχνει το μέλλον για το τι θα επακολουθήσει στη γκάμα της αναφορικά με τα μεγαλύτερα μοντέλα. Ακόμη και με τα υψηλά στάνταρ των ηλεκτρικών, το UX 300e φέρνει την «απομόνωση» από τις ενοχλήσεις του περιβάλλοντος σε νέα επίπεδα, όπως και την ηρεμία οδηγού και επιβατών.

Η προσφερόμενη άνεση δεν στέκεται εμπόδιο στη συμπεριφορά του ηλεκτρικού Lexus που γεμίζει με αυτοπεποίθηση τον οδηγό του όταν αυτός βρεθεί εκτός των τειχών της πόλης σε μια διαδρομή που θα του κεντρίσει το ενδιαφέρον. Το τιμόνι είναι άμεσο, η αίσθηση από το πεντάλ των φρένων καλή και τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης επεμβαίνουν διακριτικά μόνο όταν χρειάζεται πραγματικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι λέει το UX 250h...

Η υβριδική έκδοση του μικρομεσαίου crossover των Ιαπώνων δεν διαφέρει σημαντικά σε αίσθηση έναντι του αμιγώς ηλεκτρικού UX 300e. Πέρα από τη διαφορετική αίσθηση που προσφέρει λόγω του υβριδικού κινητήριου συνόλου με τις πιο γλυκιές επιταχύνσεις, το UX 250h είναι σχεδόν εξίσου άνετο και ήσυχο, ενώ δίνει φυσικά τη δυνατότητα και για την κάλυψη σημαντικά μεγαλύτερων αποστάσεων χωρίς να υπάρχει το άγχος του ανεφοδιασμού.

Ηλεκτρική απόλαυση η αστική

Ως το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία της Lexus, το UX 300e παρουσιάζεται με το «καλημέρα» ως μια ολοκληρωμένη πρόταση στην κατηγορία, ενσωματώνοντας στη σχεδίαση του όλα εκείνα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τα μοντέλα των Ιαπώνων: εξαιρετικά ραφιναρισμένη λειτουργία και ποιότητα κύλισης, ποιότητα κατασκευής με την υπογραφή της Lexus και design που κερδίζει τις εντυπώσεις και παράλληλα διαφέρει από τον ανταγωνισμό. Οι τιμές ξεκινούν από τα 42.800 ευρώ για το ηλεκτρικό UX με την κρατική επιδότηση και από τα 32.900 ευρώ για το υβριδικό 250h.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Δοκιμή Lexus UX 250h και UX 300e

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Ηλεκτρικός, 204 PS, 300 Nm
Μετάδοση: Μίας σχέσης, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 7,5 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 160 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 18,5 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ
Αυτονομία (WLTP): 315 χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.495/1.840/1.545 χλστ., 2.640 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.785-1.840 κιλά
Χώρος αποσκευών: 367 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 42.800 (με κρατική επιδότηση)- 0 ευρώ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Εσωτερικής καύσης δίλιτρος και ηλεκτρικός, 184 PS
Μετάδοση: CVT, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 8,5 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 177 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,8 lt./100 χλμ., 120 γρ./χλμ
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.495/1.840/1.540 χλστ., 2.640 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.540 κιλά
Χώρος αποσκευών: 320 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 32.900 - 0 ευρώ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ