Οδηγούμε στη Γερμανία το νέο Opel Corsa

νέο opel corsa

Το γερμανικό best-seller εξοπλίζεται με ακόμα πιο σύγχρονη εμφάνιση, τελευταίας γενιάς τεχνολογίες και μια πλήρως αναβαθμισμένη ηλεκτρική έκδοση, όντας αποφασισμένο να συνεχίσει να κυριαρχεί στα ευρωπαϊκά αυτοκινητικά δρώμενα.

Με χρυσά γράμματα έχει γράψει το Opel Corsa το όνομά του στη Βίβλο της αυτοκινήσης, καθώς από το 1982, όταν και συστήθηκε για πρώτη φορά στον κόσμο των τεσσάρων τροχών, έχει σημειώσει πάνω από 14 εκατ. πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, τυγχάνοντας της απόλυτης εμπιστοσύνης του αγοραστικού κοινού.

Αυτό το success story συνεχίζεται και από την 6η, τρέχουσα, γενιά του, η οποία αποτελεί εκ των αδιαφιλονίκητων πρωταγωνιστών στον ευρωπαϊκό εμπορικό στίβο, την ίδια ώρα που στην Ελλάδα το Corsa είναι ο απόλυτος «σταρ», φιγουράροντας το πρώτο 9μηνο του τρέχοντος έτους στην κορυφή των πωλήσεων (ανεξαρτήτως κατηγορίας), με 5.380 μονάδες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
νέο opel corsa electric δοκιμή

Πρόκειται για μια επιτυχία που επιθυμεί να κεφαλαιοποιήσει η Opel, προχωρώντας στο κατάλληλο τάιμινγκ στην ανανέωση του best-seller μοντέλου της. Αυτό εξοπλίζεται με ακόμα πιο σύγχρονη εμφάνιση, τελευταίας γενιάς τεχνολογίες, ακόμα πιο αποδοτικά και εξηλεκτρισμένα κινητήρια σύνολα, αλλά και μια νέα αμιγώς ηλεκτρική έκδοση που είναι ακόμα ισχυρότερη και έχει μεγαλύτερη αυτονομία κίνησης από αυτή των 136 ίππων η οποία θα συνεχίσει να διατίθεται.

Το carandmotor.gr βρίσκεται στη Γερμανία απ' όπου σας μεταφέρει τις πρώτες του εντυπώσεις από την επικαιροποιημένη εκδοχή του γερμανικού supermini, και κάθεται πίσω από το τιμόνι της ολοκαίνουργιας ισχυρής ηλεκτρικής έκδοσης των 156 ίππων.

Πιο μοντέρνο από ποτέ

Η ανανέωση του Corsa ξεκίνησε από την εμφάνισή του, η οποία δείχνει πιο σύγχρονη και ελκυστική από ποτέ, έχοντας ως αιχμή του δόρατος το νέο «πρόσωπο» της Opel. Πρόκειται για το Opel Vizor, την επιβλητική μάσκα που είδαμε για πρώτη φορά στο νέο Mokka, πλέον κοσμεί όλα τα μοντέλα της, και ορίζει τη νέα ζηλευτή σχεδιαστική προσέγγιση που ακολουθεί το brand.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στις δύο άκρες του Opel Vizor εδράζονται οι στάνταρ LED κεντρικοί προβολείς, με την καθόλα αναγνωρίσιμη φωτεινή τους υπογραφή, ενώ η κορυφαία έκδοση Ultimate (Design και GS οι δύο άλλες) ενσωματώνει την πρωτοποριακή για τα δεδομένα του b-segment τεχνολογία IntelliLux LED Matrix, η οποία αναβαθμίστηκε με συνολικά 14 ανεξαρτήτως ρυθμιζόμενα LED στοιχεία που προσαρμόζονται άμεσα και αυτόματα στις επικρατούσες κυκλοφοριακές συνθήκες, και απενεργοποιούνται μεμονωμένα ώστε να μην τυφλώνονται οι οδηγοί που κινούνται στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.

νέο opel corsa electric δοκιμή

Επιπλέον δόσεις στιλ χαρίζουν οι νέες 17άρες μαύρες ζάντες αλουμινίου, η νέα κεραία «καρχαρία» (shark fin) στην οροφή, το πρωτοεμφανιζόμενο χρώμα λανσαρίσματος Grafik Grey, όπως και η αναγραφή της πλήρους ονομασίας του μοντέλου, κάτω από το λογότυπο της Opel, στην πόρτα του πορτμπαγκάζ.

Εκ των λίγων στοιχείων διαφοροποίησης των ηλεκτρικών εκδόσεων από το συμβατικής τεχνολογίας μοντέλο είναι το διακριτικό “e” στο πίσω μέρος του αμαξώματος, η απουσία εξάτμισης και η ενσωμάτωση ζαντών αλουμινίου ελαφρού κράματος 16” σε μοτίβο diamond cut.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εσωτερικό: Κορυφαία ποιοτικά χαρακτηριστικά, τεχνολογική υπεροχή

Περνώντας στο εσωτερικό του ανανεωμένου Opel Corsa, η εταιρεία προχώρησε σε στοχευμένες επεμβάσεις στον διάκοσμο του μοντέλου, διαφοροποιώντας ελαφρώς τη σχεδίαση του τιμονιού και του επιλογέα ταχυτήτων, την ίδια ώρα που πρόσθεσε νέα μοτίβα στα καθίσματα.

Εκεί που το ανανεωμένο Corsa δείχνει να αλλάζει πραγματικά επίπεδο είναι στο τεχνολογικό κομμάτι, με την ενσωμάτωση του τελευταίας γενιάς συστήματος πολυμέσων της Opel.

Αξιοποιώντας την επικουρούμενη από την τεχνητή νοημοσύνη (AI) αρχιτεκτονική Snapdragon του αμερικανικού κολοσσού ημιαγωγών Qualcomm, η διεπαφή χρήστη (user interface) έχει ενισχυθεί περαιτέρω, επιτρέποντας στον οδηγό να περιηγηθεί ακόμα πιο εύκολα στην εμπλουτισμένη δέσμη λειτουργιών του infotainment, το οποίο ενσαρκώνεται σε μια νέα οθόνη αφής έως 10”. Πίσω απο τιμόνι εδρεύει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 7,0” (3,5” στη βασική έκδοση), ο οποίος διανθίζεται με νέα, ακόμα πιο καλαίσθητα γραφικά.

νέο opel corsa electric δοκιμή
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για πρώτη φορά το Corsa επιτρέπει την ασύρματη φόρτιση του κινητού τηλεφώνου, διευκολύνοντας περαιτέρω τη ζωή του οδηγού, ενώ τον ίδιο σκοπό εξυπηρετούν η τεχνολογία συνδεδεμένης 3D πλοήγησης, οι over-the-air αναβαθμίσεις, αλλά και ο ψηφιακός βοηθός με αναγνώριση φωνητικών εντολών που ενεργοποιείται με την εντολή "Hey Opel".

Όπως διαπιστώσαμε κατά τη συνύπαρξή μας με το μοντέλο, η ενίσχυση του τεχνολογικού υποβάθρου του δεν αλλοίωσε τον εργονομικό χαρακτήρα του, με την Opel να διατηρεί κάποια φυσικά μπουτόν για τη ρύθμιση ορισμένων βασικών λειτουργιών, συμπεριλαμβανομένου του κλιματισμού.

Παράλληλα, η ποιότητα των υλικών (μίγμα μαλακών και σκληρών πλαστικών) συνεχίζει να ακολουθεί τα υψηλά στάνταρ που έθεσε το απερχόμενο μοντέλο, την ίδια ώρα που η συναρμογή δεν αφήνει πολλά περιθώρια για παράπονα.

Υψηλό βαθμό παίρνει ακόμα η θέση οδήγησης, με τον οδηγό να κάθεται σε ένα αναπαυτικό κάθισμα (με επένδυση Alcantara στην έκδοση που οδηγούμε) το οποίο παρέχει καλή πλευρική στήριξη στο ύψος της ωμοπλάτης, έχει μεγάλο εύρος ρυθμίσεων και επιτρέπει στον οδηγό να βρει εύκολα την ιδανική θέση.

Corsa Electric
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε επίπεδο χώρων, τέσσερις ενήλικες δεν θα συναντήσουν την παραμικρή δυσκολία να βρουν θέση στο σαλόνι του ανανεωμένου Corsa, αλλά και να μεταφέρουν τις αποσκευές τους στο χωρητικότητας 309 λίτρων (267 λτ. στις ηλεκτρικές εκδόσεις λόγω της μπαταρίας) πορτμπαγκάζ όταν αποφασίσουν να εγκαταλείψουν το αστικό περιβάλλον για τις διακοπές τους.

Σημειώνεται ότι το Corsa εφοδιάζεται από τη βάση της γκάμας με μια πλούσια δέσμη συστημάτων ασφαλείας και υποβοήσης του οδηγού, όπως προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης με έκτακτο φρενάρισμα και προστασία πεζών, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση κόπωσης του οδηγού, park pilot (πίσω) και αναγνώριση πινακίδων οδικής σήμανσης.

Με νέα, εξηλεκτρισμένα κινητήρια σύνολα και ισχυρότερη ηλεκτρική έκδοση

Κατά την ανανέωση του Corsa η Opel υλοποίησε ένα ακόμα μεγάλο βήμα προς το εξηλεκτρισμένο παρόν και μέλλον της, εξοπλίζοντάς το για πρώτη φορά με 48βολτη υβριδική τεχνολογία στις εκδόσεις με τον 1.200άρη PureTech των 100 και 130 PS, που πλαισιώνονται από ένα νέο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Σύμφωνα με την εταιρεία, σε αστικές περιοχές, έως και το 50% του χρόνου οδήγησης μπορεί να καλυφθεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, και να επιτευχθεί εξοικονόμηση καυσίμου έως και 15%.

Σημειώνεται ότι το ίδιο μοτέρ συνεχίζει και χωρίς hybrid υποβοήθηση και με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, προσφέροντας στους υποψήφιους αγοραστές τη δυνατότητα να επιλέξουν μέσα από μία μεγάλη γκάμα κινητήρων που ικανοποιεί κάθε ανάγκη, ενώ υπάρχει και ατμοσφαιρική έκδοση των 75 ίππων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
νέο opel corsa electric δοκιμή

Ακόμα μεγαλύτερη προσοχή δόθηκε και στο αμιγώς ηλεκτρικό Corsa που αποτελεί και το μοντέλο που οδηγήσαμε στη Γερμανία. Αυτό πλέον διατίθεται και σε έκδοση με κινητήρα 156 ίππων/260 Nm, ενσωματώνοντας μια νέας γενιάς μπαταρίας ενεργειακής χωρητικότητας 54 kWh που παρέχει αυξημένη κατά 15% αυτονομία στα 405 χλμ. έναντι των 357 χλμ. που εξασφαλίζει η μπαταρία των 50 kWh στην έκδοση των 136 ίππων.

Αυξημένη ισχύς συνεπάγεται και καλύτερες επιδόσεις, με το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 8,1 δλ., την ίδια ώρα που η κατανάλωση ενέργειας, με λελογισμένη χρήση του δεξιού πεντάλ και επιλεγμένο το πρόγραμμα Eco (Normal & Sport τα άλλα δύο), περιορίζεται εύκολα μπορεί να βρεθεί στα ίδια, χαμηλά νούμερα που ανακοινώνει η Opel (14,3 kWh/100 χλμ.).

Όσον αφορά στην φόρτιση, η Opel ανακοινώνει ότι στο Corsa, που διατίθεται με ενσωματωμένο φορτιστή 7,4 kWh, σε ένα μονοφασικό Wallbox 7,4 kW ένας πλήρης κύκλος ολοκληρώνεται σε 7,5 ώρες, ενώ με ένα τριφασικό 11 kW ο χρόνος μειώνεται στις 5. Υποστηρίζει, επίσης, ταχυφορτιστή 100 kWh, που μειώνει την πλήρωση της μπαταρίας στο 80% στα 30 λεπτά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στον δρόμο

Βασιζόμενο στη σύγχρονη πλατφόρμα CMP του ομίλου Stellantis, και με αρωγούς το χαμηλό κέντρο βάρος του και την καλορυθμισμένη ανάρτηση, το αμιγώς ηλεκτρικό Corsa υπακούει άμεσου στις εντολές του αρκετά κοφτερού τιμονιού σε δρόμους με στροφές, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι μετρημένες, και το ESP να είναι πάντα να έτοιμο να επέμβει διακριτικά όταν χρειαστεί.

νέο opel corsa electric δοκιμή

Στην πόλη αποδεικνύεται ευκολοδήγητο, και διαχειρίζεται χωρίς πρόβλημα τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, με τις περιστασιακές αναπηδήσεις του πίσω άξονα να εμφανίζονται ως επί το πλείστον στις μεγάλες λακούβες, δίχως ωστόσο να διαταράσσουν την ηρεμία των επιβατών.

Στο ταξίδι το γερμανικό best-seller αποδεικνύεται ευθύβολο, άνετο και κινείται ήσυχα ακόμα και στην περιορισμένη για λόγους αυτονομίας τελική ταχύτητα των 150 χλμ. χάρη στην πολύ καλή δουλειά που έχει κάνει η Opel στον τομέα της ηχομόνωσης, ενώ τα φρένα βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο από άποψη δύναμης και αντοχής. Επίσης έχουν γραμμική και καλή αίσθηση, δίνοντας την εντύπωση στον οδηγό ότι κάθεται πίσω από το τιμόνι ενός συμβατικής τεχνολογίας μοντέλου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο ταμείο

Η εμπορική επιτυχία του Corsa δεν αποπροσανατόλισε την Opel, η οποία την κατάλληλη στιγμή προχώρησε σε μια εκτενή ανανέωση του best-seller της. Το αναβαθμισμένο μοντέλο στέκεται απέναντι στον ανταγωνισμό με ακόμα πιο ελκυστική εμφάνιση, τελευταίας γενιάς τεχνολογίες, μια αναβαθμισμένη γκάμα θερμικών κινητήρων, αλλά και μια νέα ισχυρότερη ηλεκτρική έκδοση, στέλνοντας το μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση ότι πέρα από από το παρελθόν και το παρόν του, λαμπρό θα είναι και το μέλλον του.

Το Corsa, με τους κινητήρες βενζίνης, θα βρίσκονται στις εκθέσεις της Opel σε όλη την Ελλάδα έως και τις αρχές Νοεμβρίου, με επαρκή διαθεσιμότητα και αρκετά ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα. Η άφιξη των ηλεκτρικών και υβριδικών εκδόσεων εκτιμάται ότι θα γίνουν τον Δεκέμβριο και το 1ο τρίμηνο του 2024, αντίστοιχα.

νέο opel corsa electric δοκιμή

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας
: ηλεκτρικός, 156 ίπποι, 260 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 8,1 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 150 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 14,3 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 405 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 54 kWh (50,8 kWh ωφέλιμη)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.060/1.765/1.435 χλστ., 2.538 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.544 κιλά
Χώρος αποσκευών: 267 λτ.
Άφιξη στην Ελλάδα: Νοέμβριος 2023 (εκδόσεις βενζίνης)

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ