Οδηγούμε το νέο Suzuki e Vitara με 184 ίππους στην πίστα καρτ στα Σπάτα
CAR & MOTOR TEAM / PHOTOS: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
Ο όμιλος Σφακιανάκη επέλεξε ένα διαφορετικό μέρος για την επίσημη παρουσίαση του πρώτου ηλεκτρικού ιαπωνικού μοντέλου.
Την πίστα καρτ SFi Karting Circuit στα Σπάτα επέλεξε ο όμιλος Σφακιανάκη, η εισαγωγική εταιρεία της Suzuki στην Ελλάδα και όχι μόνο, για να παρουσιάσει το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας που δεν είναι άλλο από το e Vitara το οποίο και αναμένεται να έρθει στην Ελλάδα τον Μάρτιο του 2026.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο Διευθυντής της Suzuki κ. Βασίλης Θεοδώρου το νέο Suzuki e Vitara θα έρθει σε άκρως ανταγωνιστική τιμή στην Ελλάδα και όπως όλα τα υπόλοιπα ηλεκτροκίνητα μοντέλα του ομίλου (υπονοώντας την BYD) δεν βασίζονται στην κρατική επιδότηση που υπάρχει μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» και οι προσφορές τους είναι άκρως δελεαστικές.
BUY NOW
Με το δυναμισμό ενός SUV
Οι σχεδιαστές του Suzuki Vitara όπως αποδείχθηκε ήθελαν να συνδυάσουν την στιβαρή φύση ενός SUV με τα προηγμένα και μοναδικά χαρακτηριστικά που φέρουν τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν το θέμα σχεδίασης του νέου e Vitara είναι «High-Tech & Adventur».
Το αμάξωμα έχει εντυπωσιακή σχεδίαση με μεγάλης διαμέτρου τροχούς και μακρύ μεταξόνιο ενώ οι διαστάσεις του είναι λίγο μεγαλύτερες από το συμβατικό Vitara με μήκος 4,275 μέτρα και μεταξόνιο 2,7 μέτρα.
Οι ακμές με τις καμπύλες συνδυάζονται με μοναδικό τρόπο σε όλο το αυτοκίνητο προσδίδοντας μια ιδιαίτερη αισθητική.
Στο εμπρόσθιο μέρος η εμπρός κλειστή μάσκα με τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα τονίζουν το νέο χαρακτήρα του ηλεκτρικού αυτοκινήτου ενώ τα πλαϊνά προστατευτικά με τους τονισμένους θόλους και τους μεγάλους τροχούς υπενθυμίζουν τον SUV χαρακτήρα του νέου e Vitara.
Στο πίσω μέρος βρίσκεται το λογότυπο και αναγράφεται το μοντέλο, ενώ υπάρχει μια γυάλινη μπάρα που ενώνει τα δύο φωτιστικά σώματα.
Hitech εσωτερικό
Εντελώς νέο και hitech είναι το εσωτερικό του Suzuki e Vitara. Το πλατύ κυρτό ταμπλό με δύο οθόνες και flat bottom τιμόνι δίνουν ένα σπορ τόνο ενώ ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από την κεντρική κονσόλα προσδίδει την χρηστικότητα της καμπίνας επιβατών.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων διαθέτει τρεις διαφορετικές επιλογές απεικόνισης και το σύστημα πολυμέσων έχει όμορφα γραφικά ενώ η απόκριση αποδείχθηκε πολύ γρήγορη στις εντολές που δίνει ο οδηγός ή ο συνοδηγός.
Σε επίπεδο ευρυχωρίας, το e Vitara αποδείχθηκε ότι μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση 5 επιβάτες εκ των οποίων αυτοί που κάθονται στο πίσω κάθισμα θα εκτιμήσουν δεόντως το επίπεδο πάτωμα.
Η μπαταρία επηρεάζει το συνολικό μέγεθος του χώρου αποσκευών ο οποίος υπολογίζεται στα 310 λίτρα αλλά με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα αυτός αυξάνεται στα 1.052 λίτρα!
Να τονίσουμε ότι η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ανέπτυξε νέες λειτουργίες για το Suzuki Connect, κάνοντας την οδήγηση του e Vitara ακόμη πιο πρακτική και άνετη. Στις κύριες νέες λειτουργίες περιλαμβάνονται πληροφορίες μπαταρίας, διαχείριση φόρτισης, απομακρυσμένος έλεγχος κλιματισμού, εντοπισμός οχήματος, προγραμματισμός διαδρομής, προσαρμογή wallpaper οθόνης.
Ιπποδυνάμεις και αυτονομίες
Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Suzuki είναι διαθέσιμο με δύο μπαταρίες, χωρητικότητας 49 kWh και 61 kWh. Η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα είναι 144 και 174 ίπποι, αντίστοιχα, με τη ροπή να αγγίζει τα 193 Nm και στις δύο περιπτώσεις , ενώ η κίνηση μεταφέρεται στο δρόμο από τους εμπρός τροχούς. H μεγάλη μπαταρία προσφέρεται και στην έκδοση AWD με δύο ηλεκτροκινητήρες, που αποδίδουν συνδυαστικά 184 ίππους και 307 Nm ροπή.
Οι ηλεκτρικές αυτονομίες σύμφωνα με την Siuzuki ανέρχονται σε 344 χλμ. για την έκδοση 49kWh 2WD, 426 χλμ. για την 61kWh 2WD, και 395 χλμ. για την 61kWh 4WD, που καλύπτουν τις ανάγκες των κατόχων ώστε να χρησιμοποιούν το όχημά τους χωρίς το άγχος της φόρτισης.
Στην έκδοση AWD το «ALLGRIP-e» είναι ένα ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης που αξιοποιεί την τεχνογνωσία της Suzuki στην τετρακίνηση, με δύο ανεξάρτητα eAxles εμπρός και πίσω. Το σύστημα προσφέρει όχι μόνο ισχυρή απόδοση αλλά και εξαιρετική ανταπόκριση με ακριβή έλεγχο. Επιπλέον, περιλαμβάνει λειτουργία Trail για ομαλή διέλευση σε δύσκολα εδάφη, μειώνοντας την ισχύ στους τροχούς που χάνουν πρόσφυση (σπινάρουν) και διανέμοντας τη ροπή κίνησης στον αντίθετο τροχό με την καλύτερη πρόσφυση (λειτουργία LSD).
Πρώτη επαφή στην πίστα Kart στα Σπάτα
Αν και η πίστα καρτ στα Σπάτα δεν αποτελούσε το ιδανικό μέρος για να οδηγήσει κανείς το αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Suzuki, ωστόσο ο ήχος που προκαλούσε η τριβή των ελαστικών έκανε ιδιαίτερα ευχάριστη την πρώτη επαφή που είχαμε με το e Vitara.
Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε ήταν το τετρακίνητο e Vitara των 184 ίππων, η ανάρτηση του οποίου αποδείχθηκε ότι είναι ρυθμισμένη με στόχο την υψηλή ποιότητα κύλισης. Στις κλειστές στροφές της πίστας καρτ SFi η τετρακίνηση έκανε τη δουλειά της και φρόντιζε ώστε να κρατά μέσα στην τροχιά του το αυτοκίνητο και μαζί και με τα ηλεκτρονικά αντιστάθμιζε την συχνή τάση για υποστροφή.
Θετικό στοιχείο αποτέλεσε το γεγονός ότι στις απότομες εναλλαγές κατεύθυνσης οι κλίσεις του αμαξώματος δεν ήταν τόσο έντονες χάρη στην σωστή ρύθμιση του συστήματος ανάρτησης. Επίσης, τα φρένα έδειξαν να ακινητοποιούν άμεσα το βαρύ αμάξωμα του ιαπωνικού μοντέλου και δεν παρουσίασαν σημάδια κόπωσης.
Η επιτάχυνση είναι ικανοποιητική και τα 3 διαφορετικά προφίλ οδήγησης (Normal, Eco και Sport), διαφοροποιούν την εμπειρία της οδήγησης με πιο εντυπωσιακό το Sport mode. Τέλος, καλή είναι η θέση οδήγησης και μόνο το υψηλά τοποθετημένο κάθισμα ίσως απαιτήσει κάποιες ώρες προσαρμογής από τους υψηλότερους οδηγούς.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ