Αποστολή στην Αυστρία: Οδηγούμε το Dacia Spring Extreme ELECTRIC 65

Dacia Spring

Το best seller ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης του Renault Group αναβαθμίζεται στα σημεία και αποκτά ένα ισχυρότερο μοτέρ. Οδηγούμε το νέο Dacia Spring Extreme ELECTRIC 65 και μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις.

To Dacia Spring έκανε την πρώτη του εμφάνιση το 2021 όντας ένα από τα πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα της αγοράς. H νέα πρόταση του Renault Group έγινε αμέσως εμπορική επιτυχία και έτσι το Spring παραμένει μέχρι και σήμερα στα best seller EVs της αγοράς (το 2022 ήταν το 3ο σε πωλήσεις λιανικής σε όλη την Ευρώπη).

dacia spring
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στις αρχές του έτους η Dacia προχώρησε στην αναβάθμιση του ηλεκτρικού μοντέλου της, με βάση τη νέα σχεδιαστική νόρμα που συναντούμε- πλέον -σε όλη την γκάμα της φίρμας, ενώ πρόσθεσε στις επιλογές έναν ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα 65 ίππων ο οποίος συνδυάζεται αποκλειστικά με το κορυφαίο εξοπλιστικό πακέτο Extreme. Το συγκεκριμένο, δηλαδή το Dacia Spring Extreme ELECTRIC 65 όπως είναι η ακριβής του ονομασία, θα λανσαριστεί και στη χώρα μας από τον επόμενο μήνα με την τιμή του να μην είναι ακόμη γνωστή. Πάμε να δούμε τα όσα καταγράψαμε από την πρώτη επαφή μας το μοντέλο της Dacia.

dacia spring

Αστικό crossover με εμφάνιση αλά Dacia Duster

H ανασχεδιασμένη μάσκα με τον νέο λογότυπο της Dacia στον εμπρόσθιο μέρος είναι σίγουρα ένα από τα πιο ισχυρά σχεδιαστικά του 4θυρου αμαξώματος. Διαθέσιμο αποκλειστικά στην εικονιζόμενη χρωματική απόχρωση, Slate Blue, το ηλεκτρικό μοντέλο πόλης της Dacia επωφελείται αισθητικά από μια σειρά στοιχείων όπως οι μπάρες οροφής, τα καλύμματα των καθρεπτών, τα περιφερειακά διακοσμητικά σε χάλκινο χρώμα, τα μαύρα προστατευτικά στις πόρτες και πολλά άλλα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
dacia spring

Αντίστοιχης λογικής επεμβάσεις συναντούμε και στην καμπίνα του μοντέλου όπου, εκτός του νέου τιμονιού, έχουν τοποθετηθεί νέες επενδύσεις στο χρώμα του χαλκού σε πολλά σημεία. Την ίδια στιγμή, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων παρέχει όλες τις απαραίτητες ενδείξεις που χρειάζεται ο οδηγός και η κεντρική οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων δίνει μια τεχνολογική νότα στο λιτό εσωτερικό του Spring (τα σκληρά πλαστικά που συναντούμε στο θάλαμο επιβατών ικανοποιούν σε γενικές γραμμές με τη συναρμογή τους).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης, θα πρέπει να επισημάνουμε πως ο οδηγός θα χρειαστεί να κάνει κάποιες παραχωρήσεις καθώς το τιμόνι και το κάθισμα δεν ρυθμίζονται και έτσι άτομα πέραν του μετρίου αναστήματος ίσως δυσκολευτούν να βρουν την ιδανική θέση. Τέλος, θα πρέπει να επισημάνουμε πως οι χώροι για τους πίσω επιβάτες και το πορτ παγκάζ των 270 λίτρων κινούνται εντός των πλαισίων της κατηγορίας των μίνι μοντέλων και δεν θα προβληματίσουν.

dacia dashboard

Με 65 ίππους και αυτονομία έως 305 χιλιόμετρα

Το Spring Extreme ELECTRIC 65 διαθέτει αρκετές αναβαθμίσεις συγκριτικά με την ηπιότερη version των 45 ίππων που πωλείται παράλληλα σε άλλες αγορές της Ευρώπης. Η διαφορά των 20 ίππων έρχεται μέσω μια σειράς βελτιώσεων που περιλαμβάνουν υψηλότερο αριθμό στροφών λειτουργίας στις 14.700 σ.α.λ., νέα ρουλεμάν και πηνία στο ηλεκτρομοτέρ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η νέα ισχυρή έκδοση του Spring, σύμφωνα πάντα τις εργοστασιακές μετρήσεις της Dacia, ολοκληρώνει την επιτάχυνση 0-50 χλμ./ώρα σε 3,9 δλ. (1,9 δλ. λιγότερα από την έκδοση των 45 ίππων), ενώ η ενδιάμεση επιτάχυνση 80-120 χλμ./ώρα στο αυτοκινητόδρομο έχει μειωθεί σχεδόν στο μισό, δηλαδή στα 13,5 δευτερόλεπτα από τα 26 (η επιτάχυνση στα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχεται σε 13,7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 125 χιλιόμετρα ανά ώρα).

Παράλληλα, η διατήρηση του βάρους κάτω από 1.000 κιλά (975 για την ακρίβεια) και η καλή διαχείριση της ενέργειας πάνω στην οποία έχουν εστιάσει οι μηχανικοί της Dacia, φαίνεται πως έχουν θετικά αποτελέσματα την αυτονομία και έτσι η μπαταρία των 27,4 kWh μπορεί να καλύψει 305 χιλιόμετρα σε αστικό κύκλο (μέτρηση WLTP) και 220 χιλιόμετρα σε μικτή διαδρομή (κατά την πρώτη επαφή μας με το μοντέλο καταγράψαμε μια κατανάλωση της τάξης των 12,5 kWh ανά 100 χιλιόμετρα κάτι που μεταφράζεται σε μια εφικτή αυτονομία σε πραγματικές συνθήκες περίπου στα 220 χιλιόμετρα).

dacia spring
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, το νέο Dacia Spring Extreme προτάσσει κατά βάση τον αστικό του χαρακτήρα. Τα 65 άλογα επαρκούν στην πράξη και δεν προβληματίζουν κατά τις επιταχύνσεις, χωρίς φυσικά να σε βάζουν σε σκέψεις για οποιαδήποτε μορφή σπορτίφ αναζήτησης. Παράλληλα το σύστημα διεύθυνσης έχει ελαφριά αίσθηση και σε συνδυασμό με τις compact διαστάσεις του αμαξώματος διευκολύνει το οδηγό εντός της πόλης. Ένα ακόμη στοιχείο που θα εκτιμήσει ο οδηγός και επιβάτες είναι τα επίπεδα άνεσης που προσφέρει η ανάρτηση του Spring καθώς καταφέρνει να απορροφά με ευκολία τις ανωμαλίες του οδοστρώματος (σε συνάρτηση με τους τροχούς των 14 ιντσών και 70άρι προφίλ των ελαστικών).

Οι παραγγελίες για το Dacia Spring Extreme ELECTRIC 65 θα ανοίξουν στη χώρα μας από τον επόμενο μήνα, ταυτόχρονα με την ανακοίνωση της τιμής του.

dacia spring
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: ηλεκτρικός, 65 PS/113 Nm (FWD)
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 13,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 125 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 11 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): από 220 έως 305 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 27,4 kWh
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 3.734/1.579/1.579 χλστ., 2.423 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 975 κιλά
Χώρος αποσκευών: 270 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Αναμένεται - 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ