Δοκιμάζουμε το νέο Renault Symbioz Hybrid E-Tech 145 PS

Renault Symbioz Hybrid E-Tech 145 PS 1

Η νεότερη προσθήκη στην γκάμα των SUV της γαλλικής εταιρείας υπόσχεται πρακτικότητα, ευρυχωρία και προσεγμένο κόστος χρήσης, αναδεικνύοντας το οικογενειακό της προφίλ.

Η Renault έχει μεγάλη παράδοση στα οικογενειακά αυτοκίνητα. Από την εποχή του «ιδιαίτερου» σχεδιαστικά 5θυρου χάτσμπακ 16, μέχρι και την δημιουργία του πρώτου MPV (πολυμορφικό) της γηραιάς ηπείρου, του Espace, έχει αποκτήσει εξειδίκευση και ταλέντο στην κατασκευή πρακτικών και ευρύχωρων οικογενειακών.

Renault Symbioz Hybrid E-Tech 145 PS 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο Symbioz ακολουθεί αυτό το μονοπάτι, αλλά το κάνει με τον σύγχρονο τρόπο ακολουθώντας τις τάσεις. Αυτό σημαίνει ότι διαθέτει σουλούπι SUV , όντας το τρίτο μοντέλο που διαθέτει η Renault στη μικρομεσαία κατηγορία.

Γνωστή φυσιογνωμία

Το Symbioz αποτελεί το μικρότερο C-SUV της γκάμας συμπληρώνοντας τα Austral και Arkana, ενώ είναι το τρίτο SUV της Renault που βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B που χρησιμοποιούν το μικρότερο Captur και το μεγαλύτερο Sport Activity Coupe Arkana.

Renault Symbioz Hybrid E-Tech 145 PS 3

Το μήκος του νέου Symbioz φτάνει τα 4,41 μέτρα, πράγμα που σημαίνει ότι είναι 17 εκ. μακρύτερο από το Captur και 16 εκ. πιο κοντό από το Arkana. Σε σχέση με το Austral που βασίζεται στην μεγαλύτερη CMF-C πλατφόρμα, το μήκος του είναι 12 πόντους μικρότερο.

Όπως αντιλαμβάνεστε, κουμπώνει ιδανικά στην γκάμα των SUV της γαλλικής εταιρείας, όχι μόνο λόγω χαρακτήρα, αλλά και χάρη στις μελετημένες του διαστάσεις. Σχεδιαστικά, το εμπρός μέρος ακολουθεί το μοτίβο που έχουμε δει στα ανανεωμένα Captur και Rafale, με την ανάγλυφη μάσκα να φέρει στο κέντρο της το τονισμένο Nouvel’ R σήμα. Το παρών φυσικά δίνουν τα φώτα τύπου LED Pure Vision, με τα κάθετα ημέρας που παραπέμπουν σε διαμάντι κομμένο στη μέση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Renault Symbioz Hybrid E-Tech 145 PS 21

Σε σχέση με το Captur, το Symbioz δεν έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο (παρέμεινε 2,64 μέτρα), με την διαφορά στο μεταξύ τους μήκος να εντοπίζεται στον πίσω πρόβολο. Η προσθήκη του επιπλέον όγκου δεν δείχνει παράταιρη, με τους Γάλλους σχεδιαστές να του χαρίζουν εντονότερη κλίση στην οροφή και ανασχεδιασμένο πίσω μέρος για την δημιουργία ενός αρμονικού συνόλου.

Η πίσω όψη του νέου Symbioz θυμίζει Rafale, τόσο με τα LED φώτα όσο και με τις γωνίες της πίσω πόρτας. Στο κέντρο της τελευταίας εντοπίζουμε με μεγάλα γράμματα την ονομασία του μοντέλου, προσδίδοντας μια πολύ καθαρή εικόνα.

Renault Symbioz Hybrid E-Tech 145 PS 20
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακόμα, νέα σχεδίαση έχουν και οι ζάντες αλουμινίου με τις διαστάσεις τους να κυμαίνονται από τις 17 έως τις 19 ίντσες. Η βασική έκδοση εξοπλισμού evolution διαθέτει ατσάλινους τροχούς 17 ιντσών με διακοσμητικά τάσια.

Ιδανική συμβίωση

Το εσωτερικό του νέου Symbioz δεν διαφέρει από αυτό του Captur, πράγμα που σημαίνει ότι διαθέτει την προσεγμένη εικόνα και τις χρηστικές λύσεις του μικρότερου αδελφού.

Renault Symbioz Hybrid E-Tech 145 PS 9

Με το που εισέλθει ο οδηγός στην καμπίνα, αμέσως θα παρατηρήσει την κεντρική κονσόλα που έχει ελαφριά κλίση προς τον οδηγό, και φυσικά τον εντυπωσιακό σε εφέ και γραφικά ψηφιακό «κόσμο» made by Google με το Android 12 λογισμικό.

Τα πλαστικά που απαρτίζουν το ταμπλό είναι πολύ καλής ποιότητας, με το μαλακό που καλύπτει το πάνω μέρος να είναι κορυφαίας ποιότητας. Τα υπόλοιπα πλαστικά είναι σκληρά καλής ποιότητας, ενώ δεν απουσιάζουν και διάφορες υφασμάτινες διακοσμητικές φάσες που το «ανεβάζουν» στο μάτι. Ειδικά στην έκδοση esprit Alpine που δοκιμάζουμε, οι σπορτίφ λεπτομέρειες με τα λογότυπα Alpine στα καθίσματα, τις ραφές αντίθεσης στο τιμόνι και τις γαλλικές σημαίες, προσδίδουν μια προσεγμένη και upmarket εικόνα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Renault Symbioz Hybrid E-Tech 145 PS 10

Ο οδηγός θα βρει εύκολα την θέση που τον βολεύει, χάρη στο μεγάλο εύρος ρύθμισης του τιμονιού και του καθίσματος, ενώ ενημερώνεται από ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών στη βασική έκδοση και 10,2 ιντσών στις υπόλοιπες τρεις (techno, esprit Alpine και Iconic). Διαθέτει τέσσερα διαφορετικά μοτίβα και προσφέρει μπόλικη πληροφορία στον οδηγό.

Το νέο Symbioz ξεχωρίζει σε εργονομία, καθώς οι σχεδιαστές δεν άφησαν την χρήση όλων των λειτουργιών του αυτοκινήτου να περνά μέσα από το πολύ γρήγορο και εύχρηστο σύστημα πολυμέσων, αλλά φρόντισαν να παντρέψουν με μεγάλη επιτυχία τον «αναλογικό» με τον ψηφιακό κόσμο. Ο κλιματισμός και το τιμόνι έχουν διαθέτουν φυσικά πλήκτρα, ενώ υπάρχουν και ορισμένα ακόμα για άμεση επέμβαση στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.

Renault Symbioz Hybrid E-Tech 145 PS 18
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι χώροι επιβατών δεν διαφέρουν από του Captur, πάρα την εντονότερη κλίση της οροφής. Δύο ενήλικοι θα βολευτούν με άνεση στο πίσω κάθισμα του Zymbioz, αρκεί το συρόμενο κάθισμα να είναι τέρμα πίσω. Το τελευταίο αποτελεί στάνταρ χαρακτηριστικό, ο «σιδηρόδρομος» έχει μήκος 16 εκ. και πέρα από τον χώρο για τους πίσω, μεταβάλει και την χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ που κυμαίνεται από τα 492 έως τα 624 λίτρα. Διαθέτει μεγάλο άνοιγμα και ορθογώνιο σχήμα για την πλήρη εκμετάλλευσή του, τέσσερις γάντζους για χειραποσκευές και το διπλό πάτωμα δημιουργεί επίπεδο χώρο σε περίπτωση αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος. Ακόμα, περιλαμβάνει ρεζέρβα ανάγκης και δίπλα σε αυτή μπορούν να αποθηκευτούν κάμποσα αντικείμενα.

Υπεραποδοτικό

Το Renault Symbioz διατίθεται στην ελληνική αγορά σε μία έκδοση κινητήρα/συστήματος κίνησης. Το Hybrid E-Tech σύστημα κίνησης του γαλλικού SUV αποτελείται από έναν 4κύλινδρο 1.600άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης που αποδίδει 95 ίππους και 148 Nm, δύο ηλεκτρομοτέρ με 49 ίππους/205 Nm και 20 ίππους/50 Nm αντίστοιχα, και ιδιαίτερη τεχνολογίας αυτόματο κιβώτιο. Το πιο αδύναμο ηλεκτρομοτέρ παίζει τον ρόλο εναλλάκτη/γεννήτριας, ενώ το ισχυρότερο εξασφαλίζει ηλεκτρική κίνηση μέσω ρεύματος που αντλεί από την μπαταρία ιόντων λιθίου με ωφέλιμη χωρητικότητα 1,26 kWh.

Renault Symbioz Hybrid E-Tech 145 PS 22
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το αυτόματο Multimode αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων (4 για το θερμικό και 2 για το ηλεκτρικό) που συνδυάζεται με το σύστημα ελέγχεται ηλεκτρονικά και χάρη στην ανεξάρτητη λειτουργία των ηλεκτροκινητήρων και του θερμικού, έχει την δυνατότητα 14 διαφορετικών συνδυασμών για την κίνησή του. Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος φτάνει τους 145 ίππους που κινούν αποκλειστικά τους εμπρός τροχούς, έχοντας μάλιστα την δυνατότητα να κινήσει ηλεκτρικά το Symbioz με ταχύτητα έως 75 χλμ./ώρα και για τουλάχιστον 3 χλμ.

Η εκκίνηση και του υβριδικού Symbioz γίνεται ηλεκτρικά και μόλις αυξηθεί το φορτίο ή μειωθεί η ενέργεια της μπαταρίας, τότε μπαίνει στο παιχνίδι και ο θερμικός κινητήρας. Η λειτουργία του υβριδικού συστήματος είναι καλοκουρδισμένη και το κιβώτιο λειτουργεί στρωτά, ενώ έχει την δυνατότητα να σβήσει τον κινητήρα ακόμα και με ταχύτητα ταξιδιού, αρκεί να μην πατάτε το πεντάλ του γκαζιού.

Renault Symbioz Hybrid E-Tech 145 PS 12
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαθέτει τέσσερα προγράμματα λειτουργίας, Eco, Comfort, Sport και Perso και φυσικά την λειτουργία E-SAVE που φροντίζει να διατηρεί την μπαταρία με τουλάχιστον 40% απόθεμα ενέργειας. Ταυτόχρονα, διαθέτει λειτουργία Brake στο σασμάν που ενισχύει την ανάκτηση ενέργειας. Δεν ακινητοποιεί πλήρως το υβριδικό SUV της Renault, αλλά γεμίζει ακόμα πιο γρήγορα την μπαταρία. Επιπλέον, το υβριδικό σύστημα κίνησης λαμβάνει σε πραγματικό χρόνο πληροφορία από το σύστημα πλοήγησης σχετικά με τη κίνηση στους δρόμους και το πεδίο οδήγησης, με σκοπό να είναι ακόμα πιο αποδοτικό.

Οι επιδόσεις που ανακοινώνει το εργοστάσιο για το υβριδικό Symbioz κάνουν λόγο για επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ. και τελική ταχύτητα 170 χλμ. Στην πράξη, το σύστημα κινεί με άνεση το βάρους 1.423 κιλών SUV, με το ηλεκτρομοτέρ να χαρίζει σπιρτάδα μέχρι τα 60 χλμ./ώρα.

Renault Symbioz Hybrid E-Tech 145 PS 4
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η δύναμη περνά στρωτά στο δρόμο από τα επώνυμα 19άρια ελαστικά (225/45) της έκδοσης esprit Alpine, με τους μεγάλους τροχούς να μην πλήττουν την άνεση στον βαθμό που φαντάζεσαι. Περνά ώριμα πάνω από το έντονο ανάγλυφο των ελληνικών δρόμων, συνδυάζοντας σε μεγάλο βαθμό την άνεση με το κράτημα.

Στον επαρχιακό παρουσιάζει ένα υπάκουο πρόσωπο, με άμεσο μπροστινό σύστημα και σωστή διαχείριση των κινήσεων του αμαξώματος από την ανάρτηση. Η κλίση στις στροφές είναι λογική και δεν επηρεάζει την πορεία που έχει χαράξει ο οδηγός, ενώ σε περίπτωση που το παρακάνει τα ηλεκτρονικά θα επέμβουν διακριτικά και θα επαναφέρουν την τάξη.

Renault Symbioz Hybrid E-Tech 145 PS 5

Στο ταξίδι με σταθερή ταχύτητα, ο αεροδυναμικός θόρυβος κυμαίνεται σε λογικά πλαίσια και δεν είναι ενοχλητικός, ενώ σε σταθερή πορεία το υβριδικό σύστημα διατηρεί το πράο πρόσωπο του. Υπό πίεση σε μια προσπέραση, θα ακουστεί ο θερμικός κινητήρας, αλλά όχι σε ενοχλητικό βαθμό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου, το νέο μοντέλο της Renault κατάφερε να κάψει κατά την διάρκεια της δοκιμής μας 4,8 λτ./100 χλμ. Αυτό σημαίνει ότι σε συνδυασμό με το 48άρι ρεζερβουάρ, μπορεί να γράψει χωρίς κόπο τετραψήφιο νούμερο αυτονομίας. Εάν ο οδηγός κινηθεί με κύριο γνώμονα την οικονομία καυσίμου, θα δει την κατανάλωση να πέφτει με ευκολία κάτω από 4,5 λτ./100 χλμ., ενώ σε συνθήκες ταξιδιού τα κυμαίνεται γύρω από τα 5μιση λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Αντί συμπεράσματος

Το Renault Symbioz ξεκινά την εμπορική του καριέρα στη χώρα μας σε μία έκδοση κινητήρα και τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού: Evolution, Techno, esprit Alpine και Iconic. Από την βασική κιόλας έκδοση, ο εξοπλισμός άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας είναι πολύ καλός, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων σύστημα πολυμέσων openR με οθόνη αφής 10,4 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, φώτα LED εμπρός και πίσω, και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Η τιμή εκκίνησης έχει οριστεί στα 28.900 ευρώ και σε σχέση με τις αντίστοιχες υβριδικές εκδόσεις του μικρότερου B-SUV Captur, είναι μόλις 600 με 1.000 ευρώ ακριβότερο.

Renault Symbioz Hybrid E-Tech 145 PS 8
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εν κατακλείδι, το νέο υβριδικό Renault Symbioz προσφέρει απλόχερα όλα όσα υπόσχεται, παρέχοντας την επιπλέον ευρυχωρία που μπορεί να ψάχνει ο υποψήφιος αγοραστής της κατηγορίας, σε ένα προσεγμένο πακέτο με λογικές διαστάσεις και χαμηλό κόστος χρήσης.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.598 κ.εκ., 95 ίπποι/ 5.600 σ.α.λ., 148 Nm/3.600 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρες: 49 ίπποι/205 Nm, 20 ίπποι/50 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 145 ίπποι/205 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο multi-mode 6 σχέσεων με 15 συνδυασμούς, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,6 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 170 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,7 λτ./100 χλμ., 106 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.413/1.797/1.555 χλστ., 2.638 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.423 κιλά
Χώρος αποσκευών: 492 – 624 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 28.900 ευρώ- 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ