Οδηγούμε τις νέες BMW X2 και iX2 στην Πορτογαλία

BMW iX2

Έχοντας για πρώτη φορά και αμιγώς ηλεκτρικό εκπρόσωπο, η ολοκαίνουργια BMW X2 πλασάρεται ως το πιο σπορ κόμπακτ coupe SUV της αγοράς και δείχνει να έχει τα εφόδια για να υπερασπιστεί τη θέση του και στην πράξη.

Το επόμενο κεφάλαιο στην επιτυχημένη εμπορικά ιστορία της X2 έχει ήδη ξεκινήσει με τη δεύτερη γενιά του SUV coupe μοντέλου των Βαυαρών να είναι διαθέσιμη για παραγγελία και στην ελληνική αγορά με τις τιμές να ξεκινούν από τα 42.150 ευρώ για την sDrive20i. Η BMW μας έδωσε την ευκαιρία να «γνωριστούμε» με τη νέα X2 στις δύο κορυφαίες εκδόσεις του μοντέλου που δημιούργησε μια νέα κατηγορία όταν πρωτοπαρουσιάστηκε, εκείνη των μικρομεσαίων SUV coupe και εμείς φυσικά δεν θα μπορούσαμε να πούμε όχι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μεγαλύτερη και πιο ευρύχωρη

Σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά, η νέα γενιά της X2 είναι μεγαλύτερη σε διαστάσεις προς όλες τις κατευθύνσεις και το επιπλέον μήκος, πλάτος και ύψος αξιοποιήθηκε από τους σχεδιαστές των Βαυαρών όχι μόνο στη βελτίωση των προσφερόμενων χώρων για επιβάτες και αποσκευές αλλά και στον τομέα του design.

Έναντι της πρώτης γενιάς η ολοκαίνουργια X2 έχει μεγαλώσει σημαντικά σε διαστάσεις κάνοντας τον όρο «compact» SUV να μοιάζει πλέον λίγο παράταιρος. Η X2 παρουσιάζεται μακρύτερη κατά 194 ολόκληρα χιλιοστά (σύνολο 4.554 χλστ.) και αυτό σημαίνει ότι έχει μεγαλύτερο μήκος και από τη νέα X1, με την οποία μοιράζεται μηχανικά μέρη, κατά 66 χιλιοστά. Μεγαλύτερο είναι και το πλάτος έναντι της προηγούμενης X2 στα 1.845 χλστ. (+21), όπως και το ύψος το οποίο έχει κερδίσει 64 χλστ. και βρίσκεται πλέον στα 1.590 χλστ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι μεγαλύτερες διαστάσεις έχουν φέρει μαζί τους και καλύτερους χώρους για τους επιβάτες της X2 που μπορεί να φιλοξενήσει στο εσωτερικό της έως και πέντε άτομα κανονικού μεγέθους, με μικρές -και φυσιολογικές- παραχωρήσεις για τα κεφάλια των ψηλότερων στα πίσω καθίσματα.

Σε αντίθεση με την εντελώς διαφορετική εξωτερική εικόνα της X2 σε σχέση με τη νέα X1, το εσωτερικό δεν κρύβει εκπλήξεις έναντι του αδελφού μοντέλου, κάτι που στη συγκεκριμένη περίπτωση συγκαταλέγεται στα θετικά. Και εδώ η προσοχή στη λεπτομέρεια που έχουν επιδείξει οι Βαυαροί είναι αξιοπρόσεκτη, κάτι που ισχύει και για το επίπεδο της συναρμογής και της συναρμολόγησης τόσο στην X2 M35i xDrive όσο και στην ηλεκτρική iX2 xDrive30 που κατασκευάζεται στην ίδια γραμμή παραγωγής του iFactory του BMW Group στο Regensburg της Βαυαρίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο οδηγός απολαμβάνει δύο μεγάλες οθόνες υψηλής ευκρίνειας που κυρτώνουν διακριτικά προς την μεριά του στο πλαίσιο της οδηγοκεντρικής φιλοσοφίας της BMW, οι οποίες βρίθουν πληροφοριών. Η γρήγορη σε απόκριση οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων δίνει απρόσκοπτη πρόσβαση σε διάφορες λειτουργίες και ρυθμίσεις του αυτοκινήτου ενώ το νέο λειτουργικό OS 9 δείχνει να εκτελεί σωστά τον ρόλο του, παρόλο που κάποιες φορές παρατηρήθηκαν κάποια πολύ μικρά κολλήματα.

Τα φυσικά και μη χειριστήρια βρίσκονται παράλληλα εκεί που περιμένει κανείς από ένα μοντέλο της BMW και συνηθίζονται γρήγορα από αυτόν που κάθεται πίσω από το τιμόνι ακόμη και αν δεν έχει βρεθεί ξανά σε ένα μοντέλο των Βαυαρών.

Άκρως ικανοποιητικός παρουσιάζεται και ο χώρος αποσκευών, ο οποίος, ανάλογα με το σύστημα κίνησης και την έκδοση της X2 ξεκινά από τα 525 και φτάνει έως και τα 560 λίτρα με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους. Με την αναδίπλωσή τους ο αποθηκευτικός χώρος μπορεί να αυξηθεί έως και τα 1.400-1.470 λίτρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αθλητικότητα και δυναμισμός

Μεγαλύτερη και πιο «μυώδης», η νέα X2 έχει μία αθλητικά κομψή σιλουέτα και σαφώς πιο «ηχηρή» παρουσία στον δρόμο σε σχέση με την προηγούμενη γενιά πετυχαίνοντας έτσι με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια.

Το έξτρα μήκος αξιοποιήθηκε και στη βελτίωση των αναλογιών στους όγκους της X2, ειδικά στο πίσω μέρος που δείχνει μακρύτερο, πιο εντυπωσιακό και πιο «SUV coupe» από ποτέ, χάρη στη μεγαλύτερη σε μήκος κεκλιμένη οροφή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, το μεγαλύτερο πλάτος έδωσε περισσότερο χώρο στην ανάπτυξη των θόλων των τροχών και κοιτάζοντας κανείς από πίσω την X2 έχει την εντύπωση ότι είναι ακόμη πιο πλατιά από ότι στην πραγματικότητα.

Οι καλοσμιλεμένες επιφάνειες και ρέουσες γραμμές της X2 τονίζονται από τις χωνευτές χειρολαβές που δεν εξέχουν από τις πόρτες όπως πριν και συνεισφέρουν στη βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης, αλλά και από την προσοχή που έδωσαν οι Βαυαροί στη σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων.

Τα εμπρός και τα πίσω φώτα μοιάζουν σχεδιαστικά και έχουν τοποθετηθεί και στις δύο περιπτώσεις στα άκρα του αμαξώματος τονίζοντας περαιτέρω το πλάτος της νέας X2. Τα εμπρός χαρακτηρίζονται από τα κάθετα, διπλά, «τρισδιάστατα» φώτα ημέρας που ντουμπλάρουν και ως φλας, ένα μοτίβο που ακολουθείται και στη σχεδίαση των πίσω φώτων που εκπλήσσουν επίσης ευχάριστα με την προσοχή που έχει δοθεί στην εσωτερική τους σχεδίαση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φυσικά τον σπορ χαρακτήρα της νέας X2 ενισχύουν ακόμη περισσότερο οι προφυλακτήρες με την κορυφαία της γκάμας M35i xDrive που είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από πρώτο χέρι να είναι και η μοναδική έκδοση της γκάμας με εμφανείς απολήξεις για τα τελικά της εξάτμισής της, με δύο διπλές μπούκες διαμέτρου 100 χλστ. να έχουν τοποθετηθεί στις άκρες του προφυλακτήρα.

Αισθητικά οι διαφορές μεταξύ της συμβατικής και της ηλεκτρικής X2 εντοπίζονται στο μπλε περίγραμμα γύρω από κάθε σήμα των Βαυαρών για την iX2 αλλά και τη διαφορετική εσωτερική σχεδίαση των «νεφρών», τα οποία για την περίσταση δεν εσωκλείουν γρίλια όπως στη συμβατική αλλά μια κλειστή επίπεδη επιφάνεια που διακρίνεται για το γραφικό μοτίβο που έχει επιλέξει η BMW.

Οι διαφορετικές όψεις του ίδιου νομίσματος

Ως οι πιο "φρέσκιες" προτάσεις της BMW οι X2 M35i xDrive και iX2 xDrive30 δεν δείχνουν μόνο το πού «βαδίζουν» οι Βαυαροί αυτή τη στιγμή αλλά αποκαλύπτουν και ένα μικρό μέρος από το μέλλον της εταιρείας που θέλει να διατηρήσει το σπορ DNA της και στην εξηλεκτρισμένη εποχή των τεσσάρων τροχών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η οδηγική επαφή με τη νέα X2 ξεκίνησε με την κορυφαία συμβατική πρόταση του SUV Coupe που δείχνει τις προθέσεις της από την πρώτη κιόλας στιγμή με τα μπάκετ καθίσματα να αγκαλιάζουν ευχάριστα το σώμα και τη θέση οδήγησης να έρχεται γρήγορα στα μέτρα του οδηγού.

Η X2 M35i xDrive δίνει την αίσθηση μιας σοφιστικέ κατασκευής από τα πρώτα κιόλας μέτρα που κυλούν οι τροχοί της και ελέγχει τα επίπεδα θορύβου που φτάνουν στην καμπίνα σε πολύ υψηλό βαθμό. Παράλληλα, η λειτουργία της ανάρτησης είναι εξαιρετική καθώς καταφέρνει να φιλτράρει με εμφατικό τρόπο όλες τις ενοχλητικές ανωμαλίες του οδοστρώματος χωρίς να απομονώνει τον οδηγό από τα δρώμενα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το δίλιτρο 4κύλινδρο turbo μοτέρ των 300 ίππων αποδίδει μεστά και συνεργάζεται σωστά με το Steptronic 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη στα ανεβάσματα αλλά και τα κατεβάσματα με την ροπή να κάνει την εμφάνισή της από χαμηλά.

Όλα τα παραπάνω μέχρι ο οδηγός να επιλέξει το Sport πρόγραμμα λειτουργίας που αλλάζει τον χαρακτήρα της X2 M35i xDrive προς το σαφώς πιο σπορ. Εδώ ο κινητήρας λειτουργεί πιο άμεσα στο πάτημα του δεξιό πεντάλ ενώ πιο ζωντανό παρουσιάζεται και το κιβώτιο ταχυτήτων και η καμπίνα "γεμίζει" από τεχνητό ήχο το «μενού» του οποίου περιλαμβάνει ακόμη και σκασίματα από την εξάτμιση όταν ο οδηγός παίρνει το πόδι του από το γκάζι.

Η 4κινητη X2 φτιάχνει τη διάθεση του οδηγού και μπορεί να ακολουθήσει χωρίς ενδοιασμούς τις ορέξεις του με το άμεσο σε αίσθηση τιμόνι να παίζει τον δικό του ρόλο σε αυτό. Το ίδιο κάνει και η ρύθμιση του συστήματος της 4κίνησης που ανοίγει όσο χρειάζεται την τροχιά του πίσω μέρους και στρέφει το εμπρός προς τη σωστή κατεύθυνση και πάντα υπό έλεγχο στο βαθύ πάτημα του γκαζιού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα ίδια ισχύουν σε γενικές γραμμές και για την iX2 xDrive30, η οποία ωστόσο ενισχύει ακόμη περισσότερο την αίσθηση της άνεσης και της πολύ υψηλής ποιότητας κύλισης λόγω της ηλεκτρικής φύσης της. Και εδώ το σύστημα της 4κίνησης, αν και εντελώς διαφορετικό σε σχέση με το… φυσικό της X2 M35i xDrive λειτουργεί τουλάχιστο το ίδιο γρήγορα με την iX2 xDrive30 να στρίβει με τον ίδιο ακριβώς τρόπο όπως και η πιο σπορ αδερφή της.

Και αν στην ηχητική πανδαισία που επικρατεί στην καμπίνα της M35i xDrive είναι πιο δύσκολο να το καταλάβει κανείς, στη iX2, όπου το μοτέρ βγαίνει ουσιαστικά από την εξίσωση της παραγωγής κραδασμών και λοιπών ανεπιθύμητων θορύβων, η υψηλή ποιότητα κατασκευής υποδηλώνεται με ακόμη πιο εμφατικό τρόπο. Τα δύο αθόρυβα μοτέρ -εφόσον δεν έχει επιλεχθεί κάποιο πρόγραμμα που να αναπαράγει ήχους κατά την επιτάχυνση- θα μπορούσαν εύκολα να εκθέσουν τις όποιες κατασκευαστικές ατέλειες που θα έκαναν την εμφάνισή τους, έστω ακουστικά ως τριγμοί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η iX2 xDrive30 δεν πάσχει από τέτοια ποιοτικά προβλήματα με την εξαιρετική λειτουργία της ανάρτησης και σε αυτή την περίπτωση να συμβάλλει τα μέγιστα στη συνολικά δεμένη αίσθηση που δίνει το νέο SUV coupe της BMW η οποία βρίσκεται σε πραγματικά πολύ υψηλά επίπεδα. Κερασάκι στη τούρτα η απόδοση του συστήματος κίνησης -αλλά και η εξαιρετική ενεργειακή διαχείριση- που χαρακτηρίζεται από τη γνωστή και πάντα απολαυστική αμεσότητα που προσφέρουν οι ηλεκτρικοί κινητήρες στις προσταγές του οδηγού, πόσο μάλλον όταν αυτός έχει στη διάθεσή του 313 ίππους και σχεδόν 500 Nm ροπής.

Κερδίζει τις εντυπώσεις

Άκρως θετικές είναι οι εντυπώσεις που αποκόμισα από αυτή την πρώτη επαφή με τη δεύτερη και ολοκαίνουργια γενιά της BMW X2 που μοιάζει να θέλει να θέσει τα στάνταρ στην κατηγορία της. Είναι ένα αυτοκίνητο που έχει μελετηθεί και προσεχτεί σε βάθος και δεν κάνει καμία προσπάθεια να το κρύψει αυτό με την αρχή να γίνεται κιόλας από την εξωστρεφή και αθλητική της εμφάνιση. Είτε ως ηλεκτρική iX2 xDrive30 είτε ως πιο σπορ X2 M35i xDrive η νέα SUV coupe πρόταση της BMW έχει τον τρόπο της να κερδίζει τις εντυπώσεις και να κάνει τον οδηγό της να θέλει να βρίσκεται στο τιμόνι όλο και πιο συχνά, όλο και πιο πολύ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ BMW X2 M35i xDrive
Κινητήρας: 1.998 κ.εκ. βενζίνη, 300 ίπποι, 400 Nm
Μετάδοση: αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, στους τέσσερεις τροχούς
Επιδόσεις: 5,4 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 250 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 7,8 λτ./100 χλμ., 177 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.554/1.843/1.590 χλστ., 2.670 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: -
Χώρος αποσκευών: 560 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 67.200 ευρώ/150,45 ευρώ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ iX2 xDrive30
Κινητήρας: δύο ηλεκτρικοί, 313 ίπποι, 495 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους τέσσερεις τροχούς
Επιδόσεις: 5,6 δευτ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: -
Αυτονομία (WLTP): έως 449 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 66,5 kWh
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.554/1.843/1.590 χλστ., 2.670 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: -
Χώρος αποσκευών: 525 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 56.560 ευρώ (χωρίς την κρατική επιδότηση)/0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ