Οδηγούμε στην Πορτογαλία το νέο BMW CE 02 eParkourer

Οδηγούμε στην Πορτογαλία το νέο BMW CE 02 eParkourer

Το εισαγωγικό μοντέλο στον δίτροχο κόσμο της BMW είναι το νέο και αμιγώς ηλεκτρικό CE 02 eParkourer, το οποίο θέλει να αφήσει το δικό του σημάδι στην κατηγορία των ηλεκτρικών «125αριών».

Πόλος έλξης για τους φίλους των δύο τροχών και μη ήταν το ηλεκτρικό BMW CE 02 eParkourer κατά τη διάρκεια του πρωτόγνωρου για τα δεδομένα του ομίλου event που πραγματοποιήθηκε στη Λισαβόνα της Πορτογαλίας.

Στη χώρα της Ιβηρικής Χερσονήσου, το BMW Group μας έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά πέντε συνολικά μοντέλα από τρεις διαφορετικές μάρκες του ομίλου, μεταξύ των οποίων ήταν και το CE 02 eParkourer, το δεύτερο ηλεκτρικό μοντέλο της BMW Motorrad έπειτα από το μεγαλύτερο, ισχυρότερο και διαφορετικών σκοπών και στόχων scooter CE 04.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με μοντέρνα και ξεχωριστή σχεδίαση

Το CE 02 eParkourer δεν αποτέλεσε πόλο έλξης μόνο γιατί ήταν το μοναδικό δίτροχο μοντέλο της παρουσίασης αλλά γιατί μπορούσε να οδηγηθεί και από τους οδηγούς αυτοκινήτου καθώς ανήκει στα μοντέλα κατηγορίας διπλώματος A1 (έως 125 κ.εκ. και 15 άλογα για τα συμβατικά), ενώ είναι διαθέσιμο και σε έκδοση με ισχύ που το κατατάσσει στην κατηγορία των μοτοποδηλάτων και μπορεί να οδηγείται με δίπλωμα κατηγορίας AM.

Στα παραπάνω έρχεται να προστεθεί και η μοναδική εμφάνιση που κάνει το CE 02 eParkourer να ξεχωρίζει πραγματικά μεταξύ των μικρών μοτοσυκλετών και να χαράσσει τον δικό του μοντέρνο δρόμο.

Με το τιμόνι ψηλά και την επίπεδη και μακριά σέλα να βρίσκεται χαρακτηριστικά χαμηλά, στα 750 χλστ. από το έδαφος, το eParkourer μοιάζει με μια μοντέρνα εκδοχή των cruiser cross ποδηλάτων της 10ετίας του '80 με τις χειρολαβές του συνεπιβάτη να θυμίζουν αμυδρά την εμβληματική τους σχάρα στο πίσω μέρος της σέλας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτή η υποσυνείδητα οικεία εικόνα κάνει τους μεγαλύτερους σε ηλικία οδηγούς αυτοκινήτου να το πλησιάζουν αυθόρμητα και να θέλουν να κάνουν μια βόλτα μαζί του, ακόμη και αν δεν έχουν κάτσει σε σέλα δίτροχου από τότε που ήταν ακόμη παιδιά.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης ήταν πολλοί αυτοί που δοκίμασαν το eParkourer -την μικρότερη σε ισχύ έκδοσή του- χωρίς να έχουν πρότερη εμπειρία με μοτοσικλέτα και από αυτή την άποψη το μοτοσυκλετάκι της BMW κερδίζει ήδη τις εντυπώσεις, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι δεν έχει κιβώτιο ταχυτήτων και συμπλέκτη -και τα δύο φρένα βρίσκονται στο τιμόνι όπως στα ποδήλατα και τα scooters.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μίνιμαλ σχεδιαστική προσέγγιση της BMW έχει απήχηση και στους νεότερους κάνοντας παράλληλα το eParkourer να δείχνει σημαντικά πιο ελαφρύ από ότι είναι στην πραγματικότητα, αφού επί της ουσίας δεν υπάρχουν πλαστικά που να παίζουν τον ρόλο του "κοστουμιού", μόνο τα καλύμματα των εκτεθιμένων σε κοινή θέα μπαταριών και ηλεκτρικού μοτέρ.

Φιλικότατο και στην πράξη

Το CE 02 δεν είναι μόνο φιλικό στο μάτι αλλά και ουσιαστικά. Η μακριά και στενή σέλα και το μικρό πλάτος της μοτοσικλέτας δίνουν άμεση πρόσβαση στο έδαφος, ενώ το σχετικά ψηλά τοποθετημένο και φαρδύ τιμόνι ξενίζει αρχικά αλλά συνηθίζεται γρήγορα και επιτρέπει στον αναβάτη να οδηγεί ευχάριστα ακόμη και όρθιος.

Έναν μικρό χρόνο εξοικείωσης θέλουν και τα μαρσπιέ. Οι άνθρωποι της BMW με προέτρεψαν να το οδηγήσω δοκιμάζοντας τόσο τα εμπρός όσο και τα πίσω του συνεπιβάτη και η αλήθεια είναι ότι η κάθε θέση για τα πόδια έχει τα δικά της πλεονεκτήματα: τα πόδια στα πίσω μαρσπιέ προσφέρουν ελαφρώς καλύτερο έλεγχο συνολικά, αλλά δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν όταν υπάρχει και δεύτερο άτομο στη σέλα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, τα ποιοτικά σε αίσθηση χειριστήρια του τιμονιού βρίσκονται στο σωστό σημείο και δίνουν άμεση πρόσβαση στα δάκτυλα του αναβάτη που χρειάζεται ελάχιστο χρόνο εξοικείωσης μαζί τους. Από το αριστερό χειριστήριο ο αναβάτης έχει πρόσβαση στην μικρή οθόνη του πίνακα πληροφοριών, η οποία παρουσιάζει βασικές πληροφορίες, ενώ στη διάθεσή το έχει και μια θύρα USB-C για τη φόρτιση του κινητού του.

Οι πληροφορίες εμπλουτίζονται σημαντικά με την σύνδεση smartphone μέσω της σχετικής εφαρμογής της BMW Motorrad με τον έλεγχο του κινητού να πραγματοποιείται επίσης από το αριστερό γκριπ -στην έκδοση Highline- με τον αναβάτη να μπορεί να μεταβαίνει για την αλλαγή των πληροφοριών, από τη μία οθόνη στην άλλη, γρήγορα και εύκολα.

Το eParkourer μπορεί να μεταφέρει και δύο άτομα με τον διαθέσιμο χώρο της σέλας να είναι ωστόσο οριακός και τον συνεπιβάτη να έχει στη διάθεσή του και χειρολαβές για την καλύτερη στήριξή του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μηδενικοί ρύποι και μπόλικη ροπή

Για την κίνηση του eParkourer φροντίζει ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ που έχει τοποθετηθεί χαμηλά στο στιβαρό ατσάλινο πλαίσιο των δύο δοκών. Με μέγιστη ισχύ σχεδόν 15 ίππων, η απόδοση το κινητήρα βρίσκεται στο άνω άκρο της κατηγορίας A1 και η μετάδοση στον πίσω τροχό πραγματοποιείται με ιμάντα που συνεισφέρει στην γενικότερη ήσυχη λειτουργία του συστήματος -έναντι μιας αλυσίδας.

Στον στάνταρ εξοπλισμό ανήκουν τα δύο διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας "Flow" και "Surf" του μοτέρ, ενώ στην έκδοση Highline που είχα την ευκαιρία να γνωρίσω και στην πράξη έρχεται να προστεθεί και το πρόγραμμα "Flash".

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο "Flow" το σύστημα παρουσιάζει γλυκιά απόκριση στην περιστροφή του δεξιού γκριπ αλλά και μέτριο φρενάρισμα από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας του μοτέρ. Στο "Surf" η απόκριση γίνεται πιο άμεση και η ανάκτηση μηδενίζεται, κάτι που επιτρέπει στο eParkourer να μην φρενάρει και να διανύει σημαντικά περισσότερα μέτρα με το "γκάζι" κλειστό. Στο πρόγραμμα "Flash" η απόκριση γίνεται ακόμη πιο άμεση, ενώ πιο ισχυρή είναι και η ανάκτηση ενέργειας.

Η μικρή ηλεκτρική μοτοσυκλέτα της BMW φέρει στάνταρ εξωτερικό φορτιστή ισχύος 900 Watt που συνδέεται σε κοινή οικιακή πρίζα, ενώ υπάρχει και προαιρετικός φορτιστής 1,5 kW για την ισχυρότερη έκδοση. Η "A1" έκδοση φέρει δύο μπαταρίες, με καθεμιά να έχει χωρητικότητα 1.96 kWh -μία μπαταρία για το "50άρι" eParkourer, αλλά και 13 περίπου κιλά μικρότερο βάρος.

Με συνολική ενεργειακή χωρητικότητα που φτάνει τα 3,96 kWh, οι Βαυαροί κάνουν λόγο για αυτονομία που μπορεί να ξεπεράσει τα 90 χιλιόμετρα με μία φόρτιση για το ισχυρότερο εκ των δύο eParkourer, αν και κατά το πρότυπο WMTC, η BMW αναφέρει κατανάλωση που φτάνει τα έξι (6) kWh στα 100 χλμ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε πραγματικές συνθήκες και σύμφωνα και με την μέση κατανάλωση των 5,6 kWh που είδαμε κατά τη διάρκεια τη σύντομης επαφής με το CE 02 η αυτονομία αναμένεται να ξεπερνά τα 70 χλμ. Παράλληλα, οι Βαυαροί αναφέρουν έναν χρόνο λίγο πάνω από πέντε ώρες για να φορτίσουν οι δύο μπαταρίες από το μηδέν έως και το 100%, με τον φορτιστή του 0,9 kW και 3,5 ώρες με τον ισχυρότερο. Για το 20%-80% απαιτούνται δύο ώρες και 50 λεπτά και μία ώρα και 42 λεπτά αντίστοιχα.

Διασκέδαση, φιλικότητα και ουσία σε ένα "πακέτο"

Από τα πρώτα κιόλας μέτρα στη σέλα του eParkourer, το μικρό ηλεκτρικό δίτροχο της BMW κάνει πράξη τις υποσχέσεις τον Βαυαρών για ευχαρίστηση, φιλικότητα και ευκολία στην καθημερινή μετακίνηση στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον. Ο ηλεκτρικός κινητήρας προσφέρει ισχυρές επιταχύνσεις από στάση (0-50 χλμ./ώρα σε τρία δεύτερα) αλλά και εν κινήσει και το μοτοσυκλετάκι της BMW δεν δυσκολεύεται καθόλου να φτάσει στην τελική των 95 χλμ./ώρα.

Σε αυτή τη βόλτα των περίπου 30 χλμ. που έκανα στη σέλα του eParkourer, τα διαπιστευτήριά τους έδωσαν και οι αναρτήσεις. Το ανεστραμμένο πιρούνι με καλάμια διαμέτρου στα 37 χλστ., αλλά και το μονό αμορτισέρ, το οποίο φέρει ρύθμιση για την προφόρτιση του ελατηρίου του, κρατούν με άνεση τους τροχούς στο έδαφος και απορροφούν με άνεση της ανωμαλίες με τη λειτουργία τους να βρίσκεται πάνω από το μέσο όρο. Στην καλή λειτουργία του αμορτισέρ συνεισφέρει τα μέγιστα και η επιλογή της BMW να το εδράσει σε ένα μονόμπρατσο αλουμινένιο ψαλίδι μειώνοντας έτσι σημαντικά το μη αναρτώμενο βάρος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι καλές σε λειτουργία αναρτήσεις, η στιβαρότητα του πλαισίου αλλά και η σωστή κατανομή των μαζών ανάγουν το eParkourer σε ένα άκρως φιλικό και ικανό αστικό «όπλο» που μπορεί και ελίσσεται με την ίδια χαρακτηριστική ευκολία είτε αλλάζει κατεύθυνση κοντά στην τελική του είτε ο αναβάτης του κινείται με ταχύτητες βαδίσματος. Παράλληλα τα φαρδιά ελαστικά (120 και 150 χλστ. εμπρός και πίσω αντίστοιχα) με το μεγάλο προφίλ συμβάλλουν στην πολύ καλή άνεση αλλά και στην πρόσφυση που είναι μπόλικη για τα δεδομένα της κατηγορίας κυβισμού.

Την πολύ καλή συμπεριφορά έρχονται να ενισχύσουν με την απόδοσή τους και τα φρένα με το CE 02 να φέρει δίσκους και στα δύο άκρα (239 χλστ. εμπρός και διπίστονη δαγκάνα, 220 πίσω και μονοπίστονη), αλλά και σύστημα ABS τελευταίας γενιάς στον εμπρός τροχό, το οποίο επεμβαίνει την κατάλληλη στιγμή σε περίπτωση μπλοκαρίσματος και λειτουργεί γρήγορα και αποτελεσματικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βέβαια στην τιμή που προσφέρεται το eParkourer η επιλογή ενός δικάναλου συστήματος αντιμπλοκαρίσματος των τροχών, με λειτουργία και στον πίσω τροχό, θα ήταν το επιθυμητό, με τον αναβάτη να έχει ωστόσο καλή αίσθηση και αναλογικότητα τόσο από τη δεξιά όσο και από την αριστερή μανέτα.

Με στιλ και διάθεση αστική

Σε δύο εκδόσεις, ως “50άρι” αλλά και ως “125άρι” το BMW CE 02 eParkourer, είναι η μικρότερη μοτοσυκλέτα των Βαυαρών που μπορεί να αποκτήσει κανείς, έτοιμη να αντιμετωπίσει με επιτυχία τους δρόμων των πόλεων σε όλον τον κόσμο. Απευθύνεται σε εκείνους που προτιμούν τις μοτοσυκλέτες έναντι των scooters για τις καθημερινές τους μετακινήσεις και κλείνει το μάτι και στους οδηγούς αυτοκινήτου, λόγω της τρέχουσας νομοθεσίας.

Η ηλεκτρική πρόταση της BMW δεν έχει να ζηλέψει κάτι επί της ουσίας από τα συμβατικά αλλά και τα μοντέλα της A1 κατηγορίας, προτάσσοντας παράλληλα ιδιαίτερα υψηλή ποιότητα κατασκευής αλλά και μοναδικό στιλ, για όλους εκείνους που θέλουν να ξεχωρίζουν. Ειδοποιός ωστόσο διαφορά απέναντι στα δίτροχα της κατηγορίας είναι το υψηλό αντίτιμο που πρέπει να καταβάλλει κανείς για να έχει στην κατοχή του μια μικρή και μοναδική μοτοσυκλέτα με το σήμα της BMW.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ CE 02 eParkourer 11 kW (4 kW)
Κινητήρας:
Ηλεκτρικός αερόψυκτος, 8 PS σταθερή ισχύς, 14,95 PS μέγιστη, 55 Nm (3,2 PS σταθερή, 5 PS μέγιστη)
Μετάδοση: Τελική με ιμάντα στον πίσω τροχό, χωρίς κιβώτιο
Διαστάσεις (Μήκος, πλάτος, μεταξόνιο): 1.970 χλστ., 845 χλστ., 1.353
Ύψος σέλας: 750 χλστ.
Τροχοί: Ε:120/80-14'', Π: 150/70-14''
Χωρητικότητα μπαταρίας: 1,96 kWh X2 (1,96 kWh) 0-50 χλμ./ώρα: 3 δλ., 95 χλμ./ώρα τελική (45 χλμ./ώρα)
Βάρος: 132 κιλά (119 κιλά)
Τιμή: Από 8.850 ευρώ (7.800 έκδοση AM), χωρίς τις κρατικές επιδοτήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ