
Το Mini Cooper Cabrio S κλείνει το μάτι σε όσους αναζητούν τη χρυσή τομή μεταξύ της σπορ συμπεριφοράς και της ελευθερίας που ξέρουν να χαρίζουν μόνο τα μοντέλα με ανοιχτή οροφή, ενώ στη νέα γενιά του δείχνει πιο σύγχρονο, πιο digital και πιο ολοκληρωμένο από ποτέ.
Μέσα στον απέραντο ωκεανό των SUV, που συν τω χρόνω αυξάνουν το μερίδιό τους στην ελληνική και παγκόσμια αγορά, οι προσιτές σπορ προτάσεις μοιάζουν με ξεχασμένες βραχονησίδες, μοντέλα από από μια άλλη εποχή που έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Ακόμη πιο σπάνιο είναι αυτές να φέρουν ανοιχτή οροφή, επιτρέποντας στον οδηγό να δώσει με μια μόλις κίνηση, με το πάτημα ενός κουμπιού, μια διαφορετική, πιο ευχάριστη νότα στην καθημερινότητά του.
Σε αυτές τις δυσεύρετες πλέον προτάσεις συγκαταλέγεται και το Mini Cooper Cabrio S, που μολονότι υστερεί σε δημοφιλία συγκριτικά με την «κλειστή» έκδοση, υπόσχεται ότι μπορεί να δώσει το κάτι παραπάνω. Να προσφέρει μια ανόθευτη αίσθηση ελευθερίας.
BUY NOW
Το μοντέλο βασίζεται μια βελτιωμένη εκδοχή της πλατφόρμας UKL (όπως και τα υπόλοιπα Mini Cooper με θερμικούς κινητήρες) και είναι αποκλειστικά διαθέσιμο στην 3θυρη έκδοση, με τις διαστάσεις του να περιορίζονται στα 3,88 μ. μήκος, 1,73 μ. πλάτος και 1,43 μ. ύψος. Εμφανισιακά, το Cooper Cabrio S δεν απαρνείται το κοινώς αρεστό στιλ των προγόνων του, καθώς συνεχίζει να φέρει τα χαρακτηριστικά μπλε οβάλ φώτα, τη γνώριμη τραπεζοειδή μάσκα, απλές μινιμαλιστικές γραμμές στο αμάξωμά του και ένα μικρό καμπυλωτό καπό.

Τη στιλιστική διαφορά στη νέα γενιά Mini Cooper συγκριτικά με τις προηγούμενες κάνουν τα τριγωνικά πίσω φώτα, αλλά αυτά αποτελούν προνόμιο μόνο των εκδόσεων με την «κλειστή» οροφή. Στα κάμπριο απαντώνται τα γνωστά μακρόστενα, λόγω του ιδιαίτερου ανοίγματος του πορτμπαγκάζ (όπως στα pick-up) που κατά τα άλλα διευκολύνει τη φόρτωση και την εκφόρτωση των αποσκευών. Τόσο για τα μπροστινά όσο και για τα πίσω φώτα μπορούν να επιλεχθούν τρεις διαφορετικές φωτεινές υπογραφές, ενώ όλο το βάρος της ανάδειξης της σπορ υπόστασης του μοντέλου έχει πέσει στο γράμμα “S” (στη μάσκα και την πίσω θύρα), μιας και η μεγάλη εξάτμιση, που ίσως όλοι να περίμεναν να δουν σε μια σπορ πρόταση, λάμπει δια της απουσίας της.

Ηχηρή είναι και η απουσία paddles πίσω από το τιμόνι. Πρόκειται, ωστόσο, για ένα μικρό πταίσμα που εύκολα λησμονείται όταν ο οδηγός επιβιβαστεί στην καμπίνα του Cooper Cabrio S, όπου κάθεται χαμηλά, σε καθίσματα με πολύ καλή πλευρική στήριξη και ταυτόχρονα την ικανότητα να υποστηρίξουν δίχως κούραση ένα πολύωρο ταξίδι. Το τιμόνι με τη φαρδιά στεφάνη βρίσκεται σε ιδανική θέση, ενώ λίγο πιο πάνω, στο ταμπλό, δεσπόζει head-up-display, που προσφέρει την απαραίτητη πληροφόρηση (βλ. ταχύτητα), μιας και ο πίνακας οργάνων απουσιάζει. Αυτός δεν θα λείψει ούτε στιγμή από τον οδηγό, δεδομένου ότι όλες οι πληροφορίες είναι συγκεντρωμένες, με την προσήκουσα προσοχή, σε μια κυκλική οθόνη αφής OLED διαμέτρου 240 χλστ. που πλέον συνιστά το ψηφιακό «έμβλημα» της μάρκας.

Πέρα από την εντυπωσιακή του όψη, το πάνελ είναι εύχρηστο, καθώς οι εντολές εκτελούνται άμεσα και οι λειτουργίες εντοπίζονται άκοπα, ενώ λίγα εκατοστά χαμηλότερα υπάρχουν φυσικοί διακόπτες που έχουν εργονομικό ρόλο. Αυτοί φροντίζουν μεταξύ άλλων για τη ρύθμιση της έντασης της μουσικής όπως και την επιλογή του προγράμματος οδήγησης (Green, Core, Go Kart κ.ά.), καθένα εκ των οποίων επεμβαίνει στο σύστημα κίνησης του αυτοκινήτου και ταυτόχρονα χαρίζει ένα ξεχωριστό μοτίβο φωτισμού στην καμπίνα και δη στο ταμπλό. Συνολικά, τα υλικά της καμπίνας έχουν οικολογικό προσανατολισμό, με προσεγμένη συναρμογή και μοντέρνα αισθητική που σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητη από τις νέες γενιές οδηγών. Όσον αφορά τους πίσω επιβάτες, αυτοί δύσκολα θα αισθανθούν άνετα σε ένα μεγάλο ταξίδι, αλλά ομολογουμένως δεν είναι αυτός ο σκοπός του μοντέλου, πόσο μάλλον όταν για όσους προτάσσουν την άνεση υπάρχουν οι 5θυρες κλειστές εναλλακτικές.

Αναμφίβολα, το σήμα κατατεθέν της «ανοιχτής» έκδοσης είναι η υφασμάτινη οροφή που ανοίγει πλήρως σε 18 δευτερόλεπτα, ακόμα και σε ταχύτητες έως και 30 χλμ./ώρα. Ταυτόχρονα, οι μεσαίες κολόνες και τα πλευρικά παράθυρα χαμηλώνουν, προσφέροντας απρόσκοπτη θέα στο περιβάλλον, ενώ για το κλείσιμο της οροφής δεν απαιτούνται περισσότερα από 15 δευτερόλεπτα. Επιπροσθέτως, η κουκούλα μπορεί να ανοίξει κατά 40 εκατοστά (σαν μια κοινή ηλιοροφή), ανεξάρτητα από την ταχύτητα κίνησης. Όταν η οροφή διπλώσει πλήρως, η θεά του οδηγού προς τα πίσω περιορίζεται με αποτέλεσμα να πρέπει να δίνει περισσότερη βάση στους πλευρικούς καθρέπτες, όπως επίσης και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, από τα 215 (+5 λτ. συγκριτικά με το κλειστό Cooper S) στα 160 λίτρα. Κακά τα ψέματα, ωστόσο, πρόκειται για μικρές θυσίες, στον βωμό της ανεπιτήδευτης οδηγικής ευφορίας, της αίσθησης που δημιουργούν μόνο οι κάμπριο τετράτροχες κατασκευές.

Πηγή ζωής του Mini Cooper Cabrio S είναι ένας 4κύλινδρος TwinTurbo βενζινοκινητήρας με απόδοση 204 PS (+26 συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο) και 300 Nm (+20 Nm), πλαισιωμένος από διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο 7τάχυτο κιβώτιο, που συνδράμει στην επιτάχυνση του μοντέλου στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 6,9 δλ. Με τη μέγιστη ροπή να αποδίδεται μόλις από τις 1.450 σ.α.λ., το μοτέρ επιταχύνει με περισσή ευκολία το βάρους 1.455 κιλών Cooper Cabrio S, ενώ η δύναμη είναι παρούσα μέχρι τα υψηλότερα στρώματα του στροφόμετρου. Κιβώτιο και κινητήρας επιδεικνύουν εξαιρετική συνεργασία, εκτελώντας τις αλλαγές εκεί που θα τις ήθελε ο οδηγός και δη εκείνος που βρίσκεται στο ατέρμονο κυνήγι των επιδόσεων.
Το άκαμπτο πλαίσιο κερδίζει γρήγορα τις εντυπώσεις, και επικουρούμενο από την καλορυθμισμένη σφιχτή ανάρτηση γεμίζει αυτοπεποίθηση τον οδηγό, ο οποίος έχει παράλληλα ως σύμμαχό του ένα κοφτερό τιμόνι με αρκετή πληροφόρηση. Σε δρόμους με στροφές, οι γρήγορες αλλαγές πορείας αποδεικνύονται εύκολη... πίστα για το Mini Cooper Cabrio S. Το μοντέλο επιτρέπει στον οδηγό να κινηθεί σβέλτα και να ακολουθήσει την πορεία που έχει χαράξει, απαλλάσσοντάς τον από το άγχος της εμφάνισης ανησυχητικών κλίσεων. Πρόκειται, άλλωστε, για μια μηχανή παραγωγής ονείρων που έχει το know-how για το πώς να προσφέρει χαμόγελα.

Στην πόλη, όπου το οδόστρωμα δεν διεκδικεί δάφνες υψηλής ποιότητας, η πίσω ανάρτηση έχει κάπως ξερές αντιδράσεις. Παρ’ όλα αυτά, δεν πρόκειται για χαρακτηριστικό που ακυρώνει τη χρήση του μοντέλου ως καθημερινό αυτοκίνητο -τουλάχιστον για όσους δεν θέτουν την άνεση στην κορυφή της λίστας των προτεραιοτήτων τους.
Στο ταξίδι το Mini Cooper Cabrio S δείχνει ευθύβολο και η υφασμάτινη οροφή κρατάει αποτελεσματικά τους ήχους έξω από την καμπίνα. Όσο για την κατανάλωση, αυτή με ήπια χρήση του δεξιού πεντάλ μπορεί να περιοριστεί στα επίπεδα των 7,0 λτ./100 χλμ., αλλά για όσους αναζητούν το κάτι παραπάνω, τότε το διψήφιο νούμερο είναι μονόδρομος.

Το Mini Cooper Cabrio S δεν ενδείκνυται για όσους βάζουν σε πρώτο πλάνο την άνεση, την ευρυχωρία και την πρακτικότητα. Και εδώ που τα λέμε δεν το ενδιαφέρει κιόλας. Αντιθέτως, κλείνει το μάτι σε όσους προτάσσουν το στιλ, σε όσους ασφυκτιούν από τον κοινότοπο τρόπο ζωής, σε όσους ψάχνουν τη χρυσή τομή μεταξύ της σπορ συμπεριφοράς και εκείνης της ελευθερίας που προσφέρεται μόνο όταν έχει απομακρυνθεί η οροφή. Είναι μια ευχάριστη διέξοδος στη ζωή του κάθε οδηγού. Ενώ στη νέα γενιά του δείχνει πιο σύγχρονο, πιο digital και πιο ολοκληρωμένο από ποτέ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ MINI Cooper Cabrio S
Κινητήρας: 1.998 κ.εκ. βενζίνη, 204 PS/5.000 - 6.500 σ.α.λ., 300 Nm/1.450 – 4.500 σ.α.λ.
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 6,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 237 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,5 λτ./100 χλμ. - 148 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 3.879/1.744/1.431 χλστ., 2.495 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.455 κιλά
Χώρος αποσκευών: 215 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 37.500 ευρώ / 94,72 ευρώ