
Με τις εκδόσεις επιδόσεων JCW, η ΜΙΝΙ συνδυάζει ιδανικά το τερπνόν μετά του ωφελίμου και προσφέρει αυτό που «ξέχασαν» αρκετοί κατασκευαστές λόγω τάσεων.
Η καθολικά αλλαγμένη γκάμα της MINI είναι πλέον πολυσυλλεκτική και διαθέτει μοντέλα που απευθύνονται σε μεγαλύτερη μερίδα του υποψήφιου αγοραστικού κοινού.

Παρά το γεγονός ότι η MINI έχει χαράξει ένα πιο εμπορικό μονοπάτι, και καλά κάνει, δεν έχει ξεχάσει τις ρίζες της και προσφέρει σε όλα τα μοντέλα, τις σπορ εκδόσεις που τους αρμόζουν. Και λέγοντας εκδόσεις επιδόσεων σε ένα MINI, δεν εννοούμε τίποτα άλλο εκτός από από τις γνωστές σε όλους μας John Cooper Works.
BUY NOW
Ο πόλεμος των κόσμων
Η αυτοκίνηση «τρέχει» σε δύο παράλληλους κόσμους και η MINI είναι από τους ελάχιστους παραδοσιακούς κατασκευαστές που πατά με επιτυχία τα δύο της πόδια σε διαφορετικές βάρκες (συμβατική τεχνολογία και ηλεκτρική). Βλέπετε, δεν έτρεξε να καταργήσει άμεσα τις θερμικές εκδόσεις των μοντέλων της, ή όταν πήγε να το κάνει κράταγε εναλλακτικές λύσεις, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να διαθέτει μια από τις πιο ισορροπημένες γκάμες της αγοράς που περιλαμβάνει βενζινοκίνητα, ήπια υβριδικά με θερμικό κινητήρα βενζίνης, πετρελαιοκίνητα και αμιγώς ηλεκτρικά.

Έχοντας οδηγήσει στη χώρα μας όλα τα μοντέλα της σύγχρονης γκάμας, σειρά είχαν τώρα οι εκδόσεις επιδόσεων John Cooper Works να κάνουν την εμφάνισή τους. Για αυτό τον λόγο, βρεθήκαμε με αποκλειστική πρόσκληση της εγχώριας αντιπροσωπείας στη γενέτειρα των MINI, την Μεγάλη Βρετανία, και να πάρουμε μια πρώτη γεύση από τη νέα σοδειά μοντέλων JCW.
Το λανσάρισμα των νέων MINI JCW συνέπεσε και με μία πολύ σημαντική επέτειο για την βρετανική εταιρεία, καθώς πριν μερικούς μήνες γιόρτασε την 60η επέτειο από την πρώτη της νίκη στο Ράλι Μοντε Κάρλο. Υπενθυμίζουμε ότι το συγκεκριμένο επίτευγμα εδραίωσε τη φήμη της εταιρείας στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, ενώ δίκαια της «κόλλησαν» και τον χαρακτηρισμό «φονέας γιγάντων».
Είναι και φαίνονται
Σε μια εποχή που όλα μοιάζουν ίδια και οι απολαύσεις δημιουργούν ενοχές, η MINI εξακολουθεί να προσφέρει αυτό το κάτι παραπάνω στα μοντέλα της, χαρίζοντας έναν πιο πικάντικο και θελκτικό χαρακτήρα που τραβάει τα βλέμματα και αρέσει.

Η MINI είναι από τους πρωτεργάτες της αισθητικής εξατομίκευσης και οι εκδόσεις επιδόσεων των μοντέλων της ξεχωρίζαν πάντα και μαρτυρούσαν από χιλιόμετρα τον αθλητικό χαρακτήρα τους.
Τα νέα MINI John Cooper Works διακρίνονται από τις gloss black λεπτομέρειες περιμετρικά του αμαξώματος και στο εμπρός μέρος κυριαρχεί η μεγάλη οκτάγωνη μάσκα με τον λογότυπο της έκδοσης και τους ευμεγέθεις αεραγωγούς. Για την σωστή διαχείριση της θερμότητας, αλλά και για την βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης, υπάρχουν επιπλέον αεραγωγοί με κάθετα διακοσμητικά κόκκινου χρώματος. Ταυτόχρονα, οι προβολείς LED της έκδοσης διαθέτουν νέα οριζόντια φωτεινή υπογραφή, αποκλειστικά για τα JCW.

Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει το σπόιλερ έντονης αεροδυναμικής σχεδίασης που αγκαλιάζει το παρμπρίζ και διαθέτει canards στην κορυφή του. Χαμηλότερα συναντάμε διαχύτη μαύρου χρώματος που φιλοξενεί στο κέντρο του την μεγάλη μονή απόληξη της εξάτμισης (στα θερμικά μοντέλα). Η εικόνα συμπληρώνεται από τροχούς 17 ιντσών, 18 ιντσών προαιρετικά, που αναδεικνύουν ακόμα πιο πολύ το σπορτίφ και τσαμπουκαλεμένο πνεύμα των εκδόσεων.
Η παλέτα χρωμάτων είναι πληθωρική και μπορούν να γίνουν διάφοροι συνδυασμοί αντίθεσης για την οροφή και τους καθρέφτες. Το Copper Grey προσφέρεται αποκλειστικά στο Cabrio, με την υφασμάτινη οροφή να διατίθεται σε μαύρο ή γκρι χρώμα με την Union Jack πάνω της. Παράλληλα, η οροφή του Cabrio ανοίγει και κλείνει σε μόλις 18 δλ. και με ταχύτητα έως 30 χλμ./ώρα, ενώ μπορεί να ανοίξει μόνο το πρώτο της κομμάτι πάνω από οδηγό και συνοδηγό, εν είδει ηλιοροφής, ανεξάρτητα την ταχύτητα κίνησης.

Στην καμπίνα των εκδόσεων JCW εντοπίζουμε τα σπορ καθίσματα με την τονισμένη πλευρική στήριξη και το ενσωματωμένο προσκέφαλο στην πλάτη, με τα χρώματα που κυριαρχούν να είναι το κόκκινο και το μαύρο. Το τιμόνι με την παχιά στεφάνη και τις λαβές είναι ευχάριστο στην υφή και φέρει στάνταρ paddles για τις αλλαγές των σχέσεων (θερμικά JCW).
Η εικόνα συμπληρώνεται από το εμπλουτισμένο σύστημα πολυμέσων με την στρογγυλή OLED οθόνη διαμέτρου 24 εκ. Σε σχέση με τις υπόλοιπες «εκτελέσεις» του συστήματος, αυτό των JCW προσφέρει επιπλέον πληροφορία μέσω g-meter και ενδείξεων για την ροπή και την ισχύ που αποδίδει σε πραγματικό χρόνο.
Με τσαγανό
Τα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε αφορούσαν τις εκδόσεις κινητήρα John Cooper Works, όχι το εξοπλιστικό αισθητικό πακέτο που διατίθεται σε όλα τα μοντέλα. Υπενθυμίζουμε βέβαια, ότι η αντίστοιχη έκδοση του Countryman με την τετρακίνηση και τους 300 ίππους, κυκλοφορεί ήδη στους δρόμους της χώρας μας.

Το MINI Cooper διατίθεται σε έκδοση κινητήρα JCW τόσο με θερμικό όσο και με ηλεκτρικό μοτέρ, με την θερμική έκδοση να φέρει τον 2λιτρο 4κύλινδρο TwinPower Turbo που αποδίδει 231 ίππους και 380 Nm. Το ίδιο θερμικό μοτέρ φοράει και το Cabrio, με τις διαφορές στις επιδόσεις να εντοπίζονται τόσο στο 0-100 χλμ./ώρα όσο και στην τελική ταχύτητα. Για να πιάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση το Cooper χρειάζεται 6,1 δλ., ενώ το Cabrio θα χρειαστεί 6,4 δλ. Τα αντίστοιχα νούμερα που αφορούν την τελική ταχύτητα είναι 250 χλμ./ώρα και 245 χλμ./ώρα.
Από την άλλη, το MINI John Cooper Works Electric και η αντίστοιχη έκδοση του Aceman, φέρουν εμπρός ηλεκτρομοτέρ απόδοσης 258 ίππων και 350 Nm, που συνδυάζεται με πακέτο μπαταριών χωρητικότητας 54,2 kWh.

Οι επιδόσεις που χαρίζει το νέο ισχυρό ηλεκτρομοτέρ είναι πολύ δυνατές, πιο δυνατές από αυτές του θερμικού, με το 0-100 χλμ./ώρα του Cooper να ολοκληρώνεται σε 5,9 δλ. και του Aceman σε 6,4 δλ. Η τελική ταχύτητα και στις περιπτώσεις περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 χλμ./ώρα. Η αυτονομία που εξασφαλίζει η μπαταρία ιόντων λιθίου, σύμφωνα πάντα με το πρωτόκολλο WLTP, είναι 371 χλμ. για το Cooper και 355 χλμ. για το Aceman.
Όλες οι εκδόσεις φέρουν νέα πιο σφιχτή ρύθμιση στην ανάρτηση και αυξημένα κάμπερ, καθώς και αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης με κόκκινες δαγκάνες που φέρουν και τον λογότυπο της έκδοσης. Επιπλέον, το σασμάν του θερμικού Cooper και του Cabrio είναι διπλού συμπλέκτη με επτά σχέσεις, σπορ πρόγραμμα λειτουργίας και δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών. Το ηλεκτρικό Cooper και το Aceman διαθέτουν κιβώτιο μιας σχέσης με ένα paddle στο τιμόνι για την ενεργοποίηση της λειτουργίας Boost. Η τελευταία υφίσταται και στα θερμικά JCW, «ανεβάζοντας» παλμούς στο σύστημα κίνησης για ακαριαία απόκριση όταν ο οδηγός πατά βαθιά το γκάζι.

Κατά την διάρκεια της παρουσίασης οδηγήσαμε και τα τέσσερα νέα John Cooper Works στους «βομβαρδισμένους» δρόμους του Wiltshire στη νοτιοδυτική Αγγλία, οι οποίοι παρεμπίπτοντως είναι χειρότεροι από τους δικούς μας. Η μέρα ξεκίνησε βρίσκοντας μας στο δεξί κάθισμα πίσω από το τιμόνι του ηλεκτρικού Aceman JCW. Το συγκεκριμένο μοντέλο παρουσιάζει μεγάλο εμπορικό ενδιαφέρον λόγω κατηγορίας και τα χαρακτηριστικά του βοηθούν να διακρίνεται σε αρκετούς τομείς.
Στην JCW μορφή του, το γυμνασμένο κορμί που του εξασφαλίζει το έντονο αεροδυναμικό κιτ ταιριάζει γάντι στην φιλοσοφία της έκδοσης, με την δύναμη να περνά στο δρόμο στρωτά και χωρίς εξάρσεις. Η αναθεωρημένη ανάρτηση ελέγχει υποδειγματικά τις κινήσεις του βρετανικού B SUV και παρά τις έντονες κακοτεχνίες, δεν έδειχνε έξω από τα νερά του ή να δυσανασχετεί εύκολα. Η εμπειρία οδήγησης ενισχύεται και από το μουσικό χαλί που έχει επιμεληθεί ο Hans Zimmer και μοιάζει ιδιαίτερα ταιριαστό στο φουτουριστικό προφίλ του μοντέλου.

Όπως είναι λογικό, το 3θυρο Cooper με το ίδιο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και μείον 95 κιλά, προσφέρει περισσότερη αίσθηση, τόσο στον τομέα των επιταχύνσεων όσο και κατά το στρίψιμο. Το μπροστινό σύστημα είναι πολύ άμεσο και παρά την αστραπιαία δύναμη που καλείται να διαχειριστεί, είναι υπάκουο και δεν κουράζει τον οδηγό του με μικροδιορθώσεις πορείας λόγω ισχύος.
Για ευνόητους λόγους αφήσαμε την οδήγηση των βενζινοκίνητων JCW (Cooper και Cabrio) για το τέλος. Ο 4κύλινδρος B48 κινητήρας που αναπνέει κάτω από το καμπυλωτό καπό έρχεται στη ζωή συνοδευόμενος από ξερόγκαζο και η λειτουργία του έχει μια ευχάριστη μεταλλική χροιά. Η εξάτμιση δεν προσδίδει αυτό το κάτι παραπάνω στο «μουσικό» χαλί, παρά το όμορφο παρουσιαστικό της μονής απόληξης στο κέντρο.

Η δύναμη είναι πανταχού παρούσα από πολύ χαμηλά και το αγαπημένο πεδίο δράσης του κινητήρα είναι οι μεσαίες στροφές περιστροφής. Το κιβώτιο ταχυτήτων εισφέρει στην σπορ αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός, ειδικά εάν έχει επιλεγεί το σπορ πρόγραμμα λειτουργίας. Σε αυτή τη συνθήκη, οι αλλαγές μοιάζουν καρφωτές και στη χειροκίνητη λειτουργία το λογισμικό δεν επιτρέπει το ανέβασμα στον κόφτη για πλήρη έλεγχο από τον οδηγό.
Η κατευθυντικότητα των θερμικών JCW είναι ακόμα καλύτερη από αυτή των ηλεκτρικών, με την ανάρτηση να προσπαθεί να ισορροπήσει μεταξύ άνεσης και κρατήματος. Σε κάθε περίπτωση, η ζυγαριά γέρνει προς το κράτημα και η ανάρτηση διαβάζει τα πάντα χωρίς να φλυαρεί ή να ακούγεται ακόμα και όταν πρέπει να αντιμετωπίσει τις έντονες κακοτεχνίες του βρετανικού οδοστρώματος.

Σε γρήγορο ρυθμό ο οδηγός θα νοιώσει τη σωστή στήριξη των σπορ καθισμάτων και το τιμόνι με την χοντρή στεφάνη και το σωστό βάρος θα περάσει μπόλικη πληροφορία στα χέρια του οδηγού. Τα φρένα με τη σειρά τους έδειξαν αντοχή και αποτελεσματικότητα, και το πεντάλ τους αναλογικότητα στο πάτημα. Εάν μας έλλειψε κάτι, αυτό ήταν ο τονισμένος ήχος από την εξάτμιση των προηγούμενων γενεών. Τώρα, αυτό το κενό καλύπτει κατά κύριο λόγο ένας φτιαχτός ήχος που προέρχεται από τα πίσω ηχεία και υπερθεματίζει την εμπειρία με σκασίματα και μπερδέματα. Ενημερωτικά, υπάρχει και κουμπί off.
Στην σύντομη επαφή που είχαμε με τα νέα John Cooper Works μπορούμε να πούμε ότι ο στόχος της βρετανικής εταιρείας επετεύχθη, προσφέροντας στο αγοραστικό κοινό έναν μοναδικό συνδυασμό θεάματος και ουσίας που μόνο ένας κατασκευαστής σαν τη MINI μπορεί να πετύχει. Και δυστυχώς στην εποχή που ζούμε, μοιάζει και ο μόνος. Όσοι πιστοί προσέλθετε.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ MINI John Cooper Works
Κινητήρας: 1.998 κ.εκ. βενζίνη, 231 PS/5.000 - 6.000 σ.α.λ., 380 Nm/1.500 – 4.000 σ.α.λ.
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 6,1 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 250 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,5 λτ./100 χλμ. - 147 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 3.876/1.744/1.452 χλστ., 2.495 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.330 κιλά
Χώρος αποσκευών: 210 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 42.250 ευρώ / 102,90 ευρώ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ MINI John Cooper Works Electric
Εμπρός κινητήρας: ηλεκτρικός, 259 ίπποι (190 kW), 350 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 5,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 200 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 15,3 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 371 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 54,2 kWh (49,2 kWh ωφέλιμη)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 3.858/1.756/1.460 χλστ., 2.526 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.655 κιλά
Χώρος αποσκευών: 210 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 45.150 ευρώ / 0 ευρώ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ MINI John Cooper Works Aceman
Εμπρός κινητήρας: ηλεκτρικός, 259 ίπποι (190 kW), 350 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 6,4 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 200 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 16,0 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 355 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 54,2 kWh (49,2 kWh ωφέλιμη)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.079/1.754/1.514 χλστ., 2.606 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.750 κιλά
Χώρος αποσκευών: 300 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 47.150 ευρώ / 0 ευρώ