Δοκιμή: Mercedes E 300 e

Mercedes-Benz E 300 e 1

Η ανανεωμένη Mercedes-Benz E-Class κυκλοφορεί πλήρως αναβαθμισμένη και εμείς δοκιμάζουμε την βενζινοκίνητη plug-in hybrid έκδοση των 320 ίππων και 700 Nm, με την ηλεκτρική αυτονομία των 50 χλμ.

Εάν δεν είστε πρόεδρος κράτους ή μεγιστάνας αλλά θέλετε, και φυσικά μπορείτε, να πάρετε μια πλήρη γεύση από τις δυνατότητες των μοντέλων της γερμανικής φίρμας με σήμα το αστέρι, η E-Class αποτελεί την κύρια επιλογή σας.

Mercedes-Benz E 300 e 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ενδεικτικό της σημαντικότητάς της στην γκάμα της Mercedes και την ιδιαίτερα απαιτητική κατηγορία, είναι το γεγονός ότι έχει πουλήσει στην ιστορία της συνολικά κοντά στα 15 εκατομμύρια αυτοκίνητα, ενώ μόνο η τελευταία γενιά έχει πουλήσει ήδη πάνω από ένα εκατομμύριο μονάδες.

Executive Class

Mercedes-Benz E 300 e 3

Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση της ανανεωμένης E-Class W213, οι αλλαγές εντοπίζονται στη νέα μάσκα που περιλαμβάνει πιο κομψά φώτα full-LED, νέα γρίλια και εισαγωγές αέρα στον προφυλακτήρα, και στην ανασχεδιασμένη ουρά με πιο μακρόστενα φώτα LED και νέο προφυλακτήρα που παραπέμπουν στη μεγαλύτερη S-Class. Το τελικό αποτέλεσμα δείχνει αρκετά πιο σύγχρονο σε σχέση με το παρελθόν και το εναρμονίζει με την τελευταία εκδοχή της σχεδιαστικής γλώσσας της M-B.

Επιπλέον, η χρωματική παλέτα εμπλουτίστηκε με τρεις νέες αποχρώσεις (high-tech silver, graphite grey metallic και mojave silver) ενώ προστέθηκαν και νέες επιλογές για τους τροχούς με αεροδυναμικό σχεδιασμό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Mercedes-Benz E 300 e 4

Στο εσωτερικό, οι οριζόντιες γραμμές και οι ήπιες καμπύλες δίνουν την αίσθηση ότι είναι ακόμα πιο φαρδιά. Η εικόνα του ταμπλό είναι ιδιαίτερα προηγμένη για τα δεδομένα της κατηγορίας και η ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι υπεράνω κριτικής, ενώ αντίστοιχου επιπέδου είναι και η συναρμογή όλων των υλικών που το αποτελούν. Σε υψηλό επίπεδο βρίσκεται και η εργονομία, χάρη στο πολύ καλό software του MBUX και τα φυσικά πλήκτρα βασικών λειτουργιών.

Mercedes-Benz E 300 e 8
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ανανεωμένο μοντέλο έρχεται με τριάκτινο τιμόνι νέας σχεδίασης με πλήκτρα αφής και ο οδηγός ενημερώνεται από δύο δίδυμες οθόνες 10,25 ιντσών (προαιρετικά 12,3 ιντσών) του συστήματος MBUX. Υποστηρίζει φωνητικές εντολές και αναγνωρίζει χειρονομίες, με την πλειοψηφία των λειτουργιών του να δέχεται εντολές είτε από την οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, είτε από τα πλήκτρα αφής στο τιμόνι (τα δεξιά για το infotainment και τα αριστερά για το πληθωρικό μενού του ψηφιακού πίνακα οργάνων), είτε από το touchpad στην κεντρική κονσόλα. Τα καθίσματα είναι νέας σχεδίασης και μπορούν να εφοδιαστούν με λειτουργία Energizing που περιλαμβάνει μασάζ, κλιματισμό στο έδρανο και την πλάτη, καθώς και θερμαινόμενα υποβραχιόνια.

Mercedes-Benz E 300 e 9

Από πλευράς εξοπλισμού, η ανανεωμένη E-Class έρχεται με το αναβαθμισμένο Intelligent Drive που επιτρέπει ημι-αυτόνομη οδήγηση και πληθώρα ενεργών συστημάτων υποβοήθησης και ενημέρωσης, καθώς και το αυτόνομο παρκάρισμα Active Parking Assist με κάμερα 360 μοιρών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Mercedes-Benz E 300 e 11

Οι χώροι που εξασφαλίζει το μεταξόνιο των 2,94 μέτρων στην καμπίνα είναι πολύ καλοί για έως και πέντε ενήλικους, με τον τρίτο στη μέση να βολεύει τα πέλματά του περιμετρικά του μεγάλου τούνελ μετάδοσης. Η αχίλειος πτέρνα της έκδοσης είναι η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, καθώς εκεί βρίσκεται και η μπαταρία του επαναφορτιζόμενου υβριδικού συστήματος της έκδοσης 300 e που δοκιμάζουμε. Ο όγκος του είναι 370 λίτρα και έχει ακανόνιστο σχήμα που τελικά δεν βοηθά στην πλήρη εκμετάλλευσή του.

Πολυσυλλεκτικό

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η έκδοση 300 e διαθέτει plug-in hybrid σύστημα κίνησης που αποτελείται από έναν 4κύλινδρο 2λιτρο κινητήρα βενζίνης που αποδίδει 211 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 350 Nm από τις 1.600 έως τις 4.000 σ.α.λ., έναν ηλεκτροκινητήρα 122 ίππων και 440 Nm και μια μπαταρία 13,5 kWh (9,3 kWh ωφέλιμη). Ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται τοποθετημένος στο αναβαθμισμένο αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων και η κίνηση φτάνει στους πίσω τροχούς (υπάρχει και έκδοση 4MATIC με επιπλέον 3.100 ευρώ).

Mercedes-Benz E 300 e 10

Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος φτάνει τους 320 ίππους και τα 700 Nm, με τον κατασκευαστή να αναφέρει επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,8 δλ. και τελική ταχύτητα 245 χλμ./ώρα. Βλέπετε, ο συνδυασμός των δύο κόσμων καταφέρνει να υπερνικά με ευκολία τους κοντά 2 τόνους που ζυγίζει η PHEV 300 e, με τον οδηγό να απολαμβάνει αδιάκοπη επιτάχυνση όποτε το ζητήσει. Το αυτόματο κιβώτιο πραγματοποιεί γρήγορες και ομαλές αλλαγές σχέσεων, διαθέτει δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας, ενώ το προφίλ λειτουργίας του επηρεάζεται και από το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (Eco, Comfort, Sport, Sport+ και Individual). Τα τελευταία διαφοροποιούν την λειτουργία όλου του συστήματος κίνησης, καθώς και στο βάρος του τιμονιού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Mercedes-Benz E 300 e 5

Ως plug-in hybrid η E 300 e μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για περίπου 50 χλμ. χωρίς αλλαγή στο στιλ οδήγησης και με μέγιστη ταχύτητα τα 130 χλμ./ώρα. Από εκεί και πάνω ή όταν καταναλώσετε την ενέργεια της μπαταρίας, μπαίνει στο παιχνίδι με πολύ ομαλό τρόπο και ο θερμικός κινητήρας, ενισχύοντας συνολικά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας του επαναφορτιζόμενου υβριδικού συστήματος. Μόνο σε πολύ υψηλές στροφές περιστροφής θα καταφέρει να διαπεράσει την κορυφαία ηχομόνωση της καμπίνας, αλλά και πάλι δεν θα γίνει ενοχλητικός. Σε κάθε τερέν, η ανανεωμένη E-Class Ε 300 e καταφέρνει να εμπλουτίζει την αρχοντική ποιότητα κύλισης του μοντέλου είτε με την απόκοσμη ησυχία που μπορεί να προσφέρει κινούμενη ηλεκτρικά είτε με την λειτουργία coasting στον αυτοκινητόδρομο.

Mercedes-Benz E 300 e 6
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ανάρτηση επιτρέπει λογικές κλίσεις και ελέγχει πειθαρχημένα τις κινήσεις του αμαξώματος, με το τιμόνι να προσφέρει σωστό βάρος και κάμποση αίσθηση. Δεν εμπνέει για γρήγορη οδήγηση σε επαρχιακό, αλλά κινείται πολύ σβέλτα με απόλυτη ασφάλεια και λίγο κόπο από τον οδηγό. Στη πόλη, η ανάρτηση και οι τροχοί των 18 ιντσών διαχειρίζονται με ευκολία τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, ενώ χάρη στο τιμόνι που κόβει αρκετά η ευλιξία βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο για τα 4,94 μέτρα μήκους του αμαξώματος.

Στην πόλη θα δείξει και τα πλεονεκτήματά του το plug-in hybrid σύστημα που καταφέρνει με το ενεργό σύστημα ανάκτησης της ενέργειας να επιτυγχάνει τα 50 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας που ανακοινώνει η Mercedes. Και αυτή η αυτονομία αρκεί για να περιορίσετε την μέση κατανάλωση, με την προϋπόθεση να φορτίζετε καθημερινά. Με αυτό τον τρόπο θα καταναλώνετε κάτι λιγότερο από 7,5 λτ./100 χλμ. (7,3 λτ./100 χλμ στη δοκιμή μας), τιμή που είναι αρκετά καλή εάν αναλογιστούμε το μέγεθος, το βάρος και τις επιδόσεις που εξασφαλίζει το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα.

Mercedes-Benz E 300 e 12
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο ενσωματωμένος φορτιστής των 7 kW μπορεί να φορτίσει την μπαταρία των 13,5 kWh σε αντίστοιχης ισχύος wallbox σε μόλις μιάμιση ώρα. Σε παροχή ισχύος 3,7 kW χρειάζεται περίπου τρεις ώρες, ενώ με οικιακό ρεύμα απαιτεί κοντά στις έξι ώρες.

Επιπλέον, η έκδοση 300 e δεν επιβαρύνεται με ετήσια τέλη κυκλοφορίας, κυκλοφορεί καθημερινά στον Δακτύλιο και φιγουράρει με ευκολία στην λίστα εταιρικών αυτοκινήτων για υψηλόβαθμα στελέχη.

Εν κατακλείδι

Η βενζινοκίνητη plug-in hybrid έκδοση 300 e, υπάρχει και πετρελαιοκίνητη 300 de, έχει τιμή εκκίνησης τα 70.900 ευρώ και μπορεί να συνδυαστεί και με το Estate αμάξωμα (+4.450 ευρώ).

Mercedes-Benz E 300 e 7

Με πολύ μικρή διαφορά τιμής από την αρχική της γκάμας (66.300 για την ήπια υβριδική E 200), αλλά και μειωμένο χώρο αποσκευών, η E 300 e αποτελεί την καλύτερη επιλογή για αυτόν που θέλει να απολαμβάνει αστικές ηλεκτρικές μετακινήσεις στον αφρό, να έχει τις φορολογικές ελαφρύνεις που προβλέπονται και να έχει ήσυχη την συνείδησή του ότι βάζει το λιθαράκι του για ένα καθαρότερο περιβάλλον, αλλά ταυτόχρονα ξέρει ότι ανά πάσα ώρα και στιγμή μπορεί να ταξιδέψει όπου θέλει και να γευτεί υψηλού επιπέδου επιδόσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.991 κ.εκ., 211 PS/5.500 σ.α.λ., 350 Nm/1.600-4.000 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 122 PS/440 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 320 PS/700 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων, στους πίσω τροχούς
Επιδόσεις: 5,8 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 245 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 1,5 λτ./100 χλμ., 34 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.935/1.852/1.475 χλστ., 2.939 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.990 κιλά
Χώρος αποσκευών: 370 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 70.900 ευρώ- 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ