Δοκιμή: Mercedes GLB 180

Mercedes GLB

Με 136 ίππους ισχύος, η αρχική βενζινοκίνητη έκδοση της GLB καταφέρνει να διατηρήσει ακέραιο τον οικογενειακό χαρακτήρα του πιο πρακτικού compact SUV της Mercedes.

Η GLB έχει πάρει με επιτυχία τη θέση της στην κορυφή των compact SUV μοντέλων της Mercedes, καταφέρνοντας να προσφέρει κορυφαία στοιχεία πρακτικότητας από το υπερυψωμένο και τετραγωνισμένο αμάξωμά της. Στη γκάμα της, η έκδοση 180 με τον 1,33 λίτρων turbo κινητήρα βενζίνης είναι η αρχική διαθέσιμη, όμως με τις δυνατότητες που έχει στην πράξη, είναι πολλά περισσότερα από ό,τι η λέξη «αρχική» σημαίνει…

Τετραγωνισμένο και μακρύ SUV αμάξωμα

Mercedes GLB
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χαρακτηριστικό στοιχείο της εμφάνισης της Mercedes GLB αποτελεί το αμβλυμμένα γωνιώδες και υπερυψωμένο αμάξωμά της, που της χαρίζει μια ξεκάθαρα SUV παρουσία, ενώ προϊδεάζει και για την κορυφαία εσωτερικής της πρακτικότητα. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι παρότι το αυτοκίνητο βασίζεται πάνω στην compact πλατφόρμα της Mercedes όπου χτίζονται μια σειρά από άλλα μοντέλα (A-Class, B-Class, A-Class Sedan, CLA, GLA), είναι το μοναδικό που έχει το μακρύ μεταξόνιο των 2,829 μέτρων, ώστε να προσφέρει όσο το δυνατόν περισσότερο χώρο στους επιβάτες του. Από εκεί και πέρα, η GLB ακόμη και στην αρχική της έκδοση 180 διαθέτει κάποια περιμετρικά στοιχεία στο αμάξωμά της που τονίζουν και πάλι οπτικά τον SUV χαρακτήρα της, όπως είναι τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά χαμηλά στο αμάξωμα, οι ράγες οροφής, αλλά και οι αλουμινένιες «ποδιές» στους προφυλακτήρες.

Εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα και έμφαση στη ψηφιοποίησή του

Mercedes GLB

Η Mercedes βρίσκεται σε μια περίοδο πλήρους ψηφιοποίησης του εσωτερικού των αυτοκινήτων της, που πλέον απεμπολούν τους παραδοσιακούς διακόπτες και στη θέση τους προσφέρουν ευκρινείς οθόνες αφής, φωνητικές εντολές ή ακόμη και διακόπτες αφής πάνω στο τιμόνι, ώστε ο οδηγός να χειρίζεται με περισσότερη ευκολία τα διάφορα συστήματα και λειτουργίες του αυτοκινήτου. Έτσι λοιπόν, ακόμη και στις βασικές εκδόσεις εξοπλισμού όπως για παράδειγμα στη GLB 180 της δοκιμής, οι φυσικοί διακόπτες παραμένουν οι λιγότεροι δυνατοί, μιας και ο οδηγός χειρίζεται τις περισσότερες λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων από την μικρή αλλά εύκολη στη χρήση οθόνη αφής των 7 ιντσών ψηλά στην κονσόλα (υπάρχει μια λεπτή λωρίδα μόνο με χειριστήρια για τον κλιματισμό στο κέντρο της κονσόλας), ενώ ένα ακόμη touchpad πλοήγησης με κάποια μπουτόν γύρω του εδράζεται στο τούνελ μεταξύ των καθισμάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Mercedes GLB

Διακόπτες touch συναντούμε και πάνω στο τιμόνι, ενώ αντίστοιχου μεγέθους οθόνη με αυτή του συστήματος πολυμέσων έχει και ο διαμορφώσιμος πίνακας οργάνων. Ποιοτικά, η Mercedes «ντύνει» το εσωτερικό της GLB 180 με μαλακά και σκληρά στην αφή πλαστικά, που έχουν πολύ καλό φινίρισμα και συναρμογή. Δεν λείπουν και κάποια υλικά που αναβαθμίζουν την όλη εικόνα και απτή ποιότητα, όμως είναι το συνθετικό δέρμα στα καθίσματα ή η μεταλλική οριζόντια λωρίδα στο κέντρο του ταμπλό. Πολύ καλή είναι και η θέση οδήγησης, πλήρους ρυθμίσεων, που λόγω και των μεγάλων περιμετρικών γυάλινων επιφανειών προσφέρει άφθονη ορατότητα στον οδηγό, ενώ άνετα είναι και τα καθίσματα.

Κορυφαία πρακτικότητα και ευρυχωρία στην κατηγορία

Mercedes GLB
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Mercedes GLB χαρακτηρίζεται από την εξαιρετική της εσωτερική ευρυχωρία στην compact κατηγορία, η οποία προκύπτει όπως αναφέραμε και νωρίτερα, από την σχεδίαση του αμαξώματός της με το μακρύ μεταξόνιο. Αυτό στην πράξη συνεπάγεται ότι στο πίσω κάθισμα οι επιβάτες της απολαμβάνουν άπλετο χώρο για τα γόνατά τους, ενώ όπως συμβαίνει και μπροστά, υπάρχει πολύς χώρος και για τα κεφάλια τους. Παράλληλα, το διαθέσιμο εσωτερικό πλάτος δίνει τη δυνατότητα μεταφοράς και ενός ακόμη μεσαίου καθήμενου στο πίσω μέρος. Στο πορτ-μπαγκάζ, η χωρητικότητα είναι πολύ μεγάλη (570 λτ.), το άνοιγμα της πίσω πόρτας αντίστοιχα μεγάλο, ενώ και το όλο σχήμα του χώρου τετραγωνισμένο, με αποτέλεσμα να μπορούν να χωρέσουν με άνεση οι αποσκευές μιας οικογένειας. Σημειώστε ότι η Mercedes προσφέρει προαιρετικά και συρόμενο πίσω κάθισμα κατά 140 χλστ., που αυξάνει τα λίτρα του πορτ-μπαγκάζ έως και τα 760 όταν το κάθισμα τραβιέται μπροστά. Επίσης, υπάρχει και δυνατότητα απόκτησης της GLB και σε 7θέσια έκδοση – μια μοναδική επιλογή στη μικρομεσαία premium κατηγορία.

«Αρχικός» αλλά απολύτως ικανοποιητικός turbo κινητήρας

Mercedes GLB

Η έκδοση 180 της Mercedes GLB εφοδιάζεται με τον γνωστό μας, 1,33 λίτρων turbo κινητήρα βενζίνης των 136 ίππων, τον οποίο άλλωστε με 163 ίππους ισχύος τον συναντούμε κάτω από το καπό της έκδοσης GLB 200. H Mercedes συνδυάζει τον κινητήρα αυτό στάνταρ με το περίφημο αυτόματο, διπλού συμπλέκτη κιβώτιο 7G-Tronic, το οποίο βοηθά το μοτέρ στο να κινήσει χωρίς πολλά προβλήματα την GLB. Από χαμηλά και μέχρι και το μεσαίο φάσμα των στροφών το τράβηγμα είναι πολύ καλό, ενώ παράλληλα αρκετά πολιτισμένη είναι και η γενικότερη λειτουργία του. Σε πιο γρήγορους ρυθμούς, ο κινητήρας δείχνει να πιέζεται ιδίως όταν το αυτοκίνητο ταξιδεύει πλήρως φορτίου, ωστόσο και πάλι οι σχετικά γρήγορες αντιδράσεις του κιβωτίου στο ανεβοκατέβασμα των σχέσεων βοηθούν το μοτέρ στο να διατηρήσει σε έναν καλό ρυθμό τη GLB. Σε καθημερινές συνθήκες, ο συνδυασμός προάγει την άνεση και την ευκολία στην οδήγηση, καθιστώντας την GLB 180 έναν εξαιρετικό all rounder. Στο πεδίο της κατανάλωσης τέλος, κινούμενοι σε πόλη και εθνική καταγράψαμε μια μέση τιμή 8,7 λτ./100 χλμ., που μπορεί να μειωθεί περαιτέρω με περισσότερη χρήση του «Eco» στα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Απόλυτα ισορροπημένη στο δρόμο

Mercedes GLB

Η GLB στο δρόμο καταφέρνει να επιτύχει μια πολύ καλή ισορροπία ανάμεσα στην παροχή πολύ καλών επιπέδων άνεσης και ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς. Στο ταξίδι, παρά το τετραγωνισμένο αμάξωμα, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι περιορισμένοι και η σταθερότητα στους πλαγιομετωπικούς ανέμους εξασφαλισμένη. Στις στροφές, οι κλίσεις είναι λογικές και δεν επηρεάζουν την κατευθυντικότητα της GLB, η οποία λόγω του set-up της ανάρτησης εμφανίζει γενικά «ήπιες» και προβλέψιμες αντιδράσεις ακόμη και σε οριακές καταστάσεις. Αρκετά καλή είναι και η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός από το τιμόνι, ενώ και τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων. Στην καθημερινή οδήγηση στην πόλη, η GLB 180 καταφέρνει να προσφέρει πολύ καλή άνεση στους επιβάτες της, φιλτράροντας παραπάνω από αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Η ποιότητα κύλισης επίσης είναι πολύ καλή και δεν μεταφέρει θόρυβο στο εσωτερικό. Ο οδηγός θα εκτιμήσει σίγουρα και την αποτελεσματική περιμετρική ορατότητα, ενώ παρά το μακρύ αμάξωμα, η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας και γενικότερα πλήρους συστήματος υποβοήθησης, διευκολύνει ιδιαίτερα το παρκάρισμα.

Συμπέρασμα

Mercedes GLB
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είναι δεδομένο ότι η Mercedes GLB είναι ένα πανέξυπνα υλοποιημένο project οικογενειακού SUV, που δεν ξεφεύγει σε διαστάσεις, είναι απίστευτα πρακτική και παράλληλα, ακολουθεί κατά γράμμα τα υψηλά στάνταρ της μάρκας με το αστέρι. Στην έκδοση GLB 180, η στάνταρ ύπαρξη του πολύ καλού αυτόματου κιβωτίου και κυρίως, η πετυχημένη λειτουργία του στην πράξη διώχνει κάθε ενδοιασμό για το εάν η αρχική έκδοση είναι «αρκετή» και έτσι, δίνει ακόμη περισσότερη αξία στο  γεγονός ότι η τιμή των 37.620 ευρώ συνοδεύεται και από έναν πλήρη εξοπλισμό.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.332 κ.εκ. βενζίνη, 136 PS/5.000-6.000 σ.α.λ., 200 Nm/1.640-4.000 σ.α.λ.
Μετάδοση: 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 197 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,9 λτ./100 χλμ., 157 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.634/1.834/1.658 χλστ., 2.829 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.555 κιλά
Χώρος αποσκευών: 570 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 37.620 ευρώ / 94,2 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ