Δοκιμάζουμε τη νέα Mercedes C-Class στην πιο προσιτή έκδοση των 170 ίππων

Mercedes C 180

H νέα Mercedes C-Class χαμηλώνει τον πήχη των επιδόσεων με τη βασική-ήπια υβριδική έκδοση των 170 ίππων, χωρίς ωστόσο να χάνει την αίγλη και τις ικανότητες ενός αυθεντικού, premium sedan.

Από την εποχή της καλλίγραμμης Ponton και της δωρικής 190, η Mercedes φλέρταρε με την ιδέα της δημιουργίας ενός προσιτού -τηρουμένων των premium αναλογιών- τετράτροχου, το οποίο θα είχε την ευκαιρία να απευθυνθεί σε ένα διαφορετικό, λιγότερο απαιτητικό κοινό.

Βέβαια, το πρώτο πραγματικά προσιτό μοντέλο στην ιστορία της γερμανικής φίρμας ήρθε το 1997, τοποθετώντας τη Mercedes-Benz στον προθάλαμο της κατηγορίας των μικρομεσαίων διαστάσεων hatchbacks.

Παρά τα όποια προβλήματα νεότητας, η A-Class κατάφερε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να αποκτήσει το δικό της κοινό και να απαλλάξει τους Γερμανούς από το δημιουργικό άγχος της καταξίωσης σε μια μαζικής αποδοχής και κατανάλωσης κατηγορία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μετέπειτα επιτυχία της A-Class, η οποία ήρθε μετά και τον πλήρη μετασχηματισμό της σε ένα τυπικό μικρομεσαίων διαστάσεων hatchback, έδωσε το δικαίωμα στη μεγαλύτερων διαστάσεων και υψηλότερων προσδοκιών C-Class να αλλάξει βηματισμό, ακολουθώντας εκείνον των επιβλητικών sedan της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Δεν ήταν λίγες οι φορές, λοιπόν, που η C-Class αποτέλεσε επί της ουσίας τη μικρογραφία της S-Class, υιοθετώντας όχι μόνο την κατασκευαστική πιστότητα αλλά και το τεχνολογικό οπλοστάσιο της κορυφαίας -κατά πολλούς- μπερλίνας στον πλανήτη.

Επίθεση από τη βάση

Ντυμένη στα μαύρα και με το AMG Line να ορίζει σε μεγάλο βαθμό τον σχεδιαστικό και όχι μονό χαρακτήρα, η νέα C-Class με τον κωδικό C 180 να δηλώνει την παρουσία ενός τετρακύλινδρου κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρου κάτω από το μακρύ καπό της, μόνο ως «βασική» δεν θα μπορούσε να πολιτογραφηθεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακόμα κι αν διαφωνήσει κανείς με τις επιλογές που έχουν πραγματοποιηθεί στις μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματός της, η αισθητή αύξηση των διαστάσεων, σε συνδυασμό με την full επιθετική τακτική της συγκεκριμένης εξοπλιστικής γραμμής, δημιουργεί τη βεβαιότητα ότι απέναντί σου στέκεται η πλέον εντυπωσιακή και συνάμα επιβλητική C-Class που έχει ποτέ παραχθεί.

Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι το μήκος των 4,75 μέτρων την καθιστά αντάξια μιας E-Class του 1998, ήτοι μιας μπερλίνας που αποτέλεσε σταθμό στη μέχρι τώρα πορεία της Mercedes-Benz στην εν λόγω κατηγορία.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι η νέα C-Class κερδίζει τη μάχη των εντυπώσεων, ισορροπώντας με απόλυτη επιτυχία ανάμεσα στις αξίες που οφείλει να πρεσβεύει μια αρχετυπικό sedan με το υπέρλαμπρο άστρο στο ρύγχος της και στη γλυκόπικρη αναγκαιότητα μιας νεωτερίζουσας προσέγγισης των πραγμάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είτε μας αρέσει, είτε όχι το μέταλλο και ειδικότερα ο τρόπος με τον οποίο καταθέτει τα διαπιστευτήρια του στην άσφαλτο περνά με αργό αλλά σταθερό ρυθμό σε δεύτερη μοίρα, γεγονός που στην προκειμένη περίπτωση το αντιλαμβάνεσαι από τη στιγμή που θα στρογγυλοκαθίσεις στο γεμάτο άνεση και θαλπωρή αριστερό κάθισμα της νέας C-Class ακολουθώντας με τις διεσταλμένες κόρες των ματιών σου το φωτεινό μονοπάτι το οποίο χαράσσει η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής των 11,9 ιντσών.

Φυσικά ετούτη δεν είναι η μοναδική ψηφιακή οθόνη στο πιλοτήριο του γερμανικού panzer, καθώς στο σαγηνευτικό παιχνίδισμα εικόνων και πληροφοριών έχει υποκύψει και ο πίνακας οργάνων. Αντιθέτως, οι διακόπτες και τα χειριστήρια –με την παραδοσιακή έννοια του όρου- τείνουν να εκλείψουν από την κεντρική κονσόλα και το τριάκτινο τιμόνι, καθώς στις περισσότερες των περιπτώσεων μιλάμε πλέον για επιφάνειες αφής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ποιοτικά, η απόσταση που χωρίζει τη C-Class από τα μικρότερα σε διαστάσεις sedans της Mercedes-Benz (βλέπε A-Class Sedan και CLA) είναι τέτοια που συνιστά το έξτρα κίνητρο ώστε να ανέβεις επίπεδο και κατηγορία, αν και θα χρειαστεί να εξαντλήσεις τον μακροσκελή κατάλογο του εξοπλισμού για να βεβαιωθείς ότι θα πάρει το μέγιστο από τον θάλαμο επιβατών τόσο σε αίσθηση όσο και σε εικόνα.

Μιλώντας για τους διαθέσιμους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, η νέα C-Class τιμά τα 4,75 μέτρα του μήκους της προσφέροντας απλόχερα την άνεση και στις δύο σειρές καθισμάτων, την ίδια στιγμή που τα 455 λίτρα του διαμερίσματος των αποσκευών συναντά την επίδοση του απερχόμενου μοντέλου χωρίς να μπορεί να διεκδικήσει δάφνες απεραντοσύνης.

Βασική στα χαρτιά

Στο άκουσμα ενός sedan, το βάρος του οποίου ξεπερνά κενό φορτίου περισσότερο από 1.500 κιλά θα μπορούσες κάλλιστα να ισχυριστείς ότι η ισχύς των 170 ίππων του υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα είναι οριακή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μέχρι να φτάσεις, βέβαια, στο σημείο να μπεις στη διαδικασία να αξιολογήσεις την επάρκεια της απόδοσης του ήπια υβριδικού συνόλου, θα έχεις νωρίτερα εκτιμήσει την ικανότητα της ανάρτησης να περνά αέρινα πάνω από τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, προσπερνώντας τους τροχούς των 18 ιντσών με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά και το δυναμικότερο setup το οποίο επιβάλλει η περίσταση.

Με τη σειρά του, το σύστημα διεύθυνση κρύβει επιμελώς την ηλεκτρική του υπόσταση, χαρίζοντας τη δυνατότητα στον οδηγό να σημαδέψει με ακρίβεια και να αποφύγει την όποια υπερβολή θα έθετε υπό αμφισβήτηση την ισορροπία του πλαισίου.

Η αλήθεια είναι ότι θα χρειαστεί να προσπαθήσεις ώστε να φέρεις το γερμανικό sedan σε δύσκολη θέση και εσύ να μπεις στη διαδικασία να αναθεωρήσεις είτε τραβώντας το πόδι σου από το γκάζι είτε προσαρμόζοντας κατάλληλα την τροχιά σου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν κάτι διαθέτει περιθώρια βελτίωσης, τότε αυτό είναι σίγουρα του πεντάλ του φρένου, η «νεκρή» περιοχή του οποίου θα ξενίσει εκείνους που έχουν γαλουχηθεί στην αμεσότητα ή στην αναλογική αίσθηση μη υβριδικών κατασκευών.

Από την άλλη, η ήπια υβριδική φύση του αυτοκινήτου επιτρέπει την αποτελεσματικότερη παραμετροποίηση του, κρίνοντας από τον τρόπο με τον οποίο ο κινητήρας ανταποκρίνεται στην επιλογή του εκάστοτε προγράμματος οδήγησης.

Με το πάτημα ενός διακόπτη, λοιπόν, ο βιορυθμός της Mercedes C 180 αλλάζει και o νωχελικός ρυθμός με τον οποίο ταξιδεύει πάνω στην άσφαλτο εγκαταλείπεται χάριν ενός δυναμικότερου και σαφώς απολαυστικότερου τέμπο.

Στη εντυπωσιακή, ομολογουμένως, διαδικασία της μεταμόρφωσης συμμετέχει ενεργά και το αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων (βασικός εξοπλισμός), το οποίο έχει επιστρέψει αισθητά βελτιωμένο σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, τοποθετώντας το τρίπτυχο της αμεσότητας, της ομαλότητας και της πιστότητας στην κορυφή της πυραμίδας των αξιακών αρχών του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ενδεχομένως, οι 170 ίπποι και τα 250 Nm ροπής του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα των 1.498 κ.εκ. δεν συνιστούν ένα μέγεθος το οποίο θα σε κάνει να συνυπογράψεις δίχως δεύτερη σκέψη την υπεροχή της «βασικής» C-Class, ωστόσο, ο τρόπος με τον οποίο μπαίνουν στο παιχνίδι οι 20 επιπλέον ίπποι και τα 200 Nm ροπής του ηλεκτροκινητήρα, λύνουν τις όποιες απορίες που ενδεχομένως δημιουργεί η μετριοπαθής επιλογή των Γερμανών.

Άλλωστε στη μετριοπάθεια αυτή οφείλεις, εν πολλοίς, το γεγονός ότι η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου παραμένει πεισματικά σε μονοψήφια νούμερα, ακόμα και σε συνθήκες που δεν ταιριάζουν με τον χαρακτήρα και την κοσμοθεωρία του αυτοκινήτου.

Αντί συμπεράσματος

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μετά από αρκετά χρόνια, η C-Class δείχνει να ανακτά τη χαμένη ταυτότητά της, αξιοποιώντας την παρουσία πιο προσιτών sedans στη γκάμα της Mercedes-Benz και κλείνοντας την ψαλίδα που τη χώριζε από τις μεγαλύτερες σε διαστάσεις μπερλίνες των Γερμανών.

Το άλμα σε επίπεδο ποιότητας και τεχνολογίας είναι ενδεικτικό των προθέσεων ενός κατασκευαστή που οφείλει παρά την επέλαση των SUV να συντηρήσει μια παράδοση που τον ακολουθεί σχεδόν από την ίδρυσή του, αναζητώντας τον τρόπο με τον οποίο θα καταστήσει ελκυστική μια κλασική και διαχρονική φιγούρα.

Τα 45.350 ευρώ της Mercedes-Benz C-Class των 170 ίππων δεν είναι λίγα, αν και η ζωή στο αριστερό της κάθισμα του γερμανικού sedan είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα σου ανταποδώσει την όποια υπέρβαση πραγματοποίησες για να την αποκτήσεις.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – Mercedes-Benz C 180

Κινητήρας: 1.496 κ.εκ. βενζίνη, 170 PS/5.500 σ.α.λ., 250 Nm/1.800 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 20 PS, 200 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο 9 σχέσεων, στους πίσω τροχούς
Επιδόσεις: 8,6 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 231 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 7,2 – 6,3 λτ./100 χλμ., από 146 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.751/1.820/1.437 χλστ., 2.865 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.550 κιλά
Χώρος αποσκευών: 455 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 46.700 ευρώ – 102.20 ευρώ

Ευχαριστούμε την εταιρεία Φουρναράκης για την παραχώρηση του χώρου για τις ανάγκες της φωτογράφισης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ