Δοκιμάζουμε το επετειακό Mazda MX-5 Roadster 100th Anniversary

Mazda MX-5

Η επετειακή έκδοση του Mazda MX-5 βάζει στον τραπέζι την αποκλειστικότητα αλλά και τη συλλεκτικότητα για το best seller roadster όλων των εποχών.

Η Mazda έκλεισε τη χρονιά που μας πέρασε έναν αιώνα ζωής και οι ειδικές επετειακές εκδόσεις που δημιούργησε για τη γκάμα των μοντέλων της κρίθηκαν ως απολύτως κατάλληλες για να αποτελέσουν μέρος των εορτασμών για τα 100 χρόνια της. Τα επετειακά μοντέλα δεν είναι όλα διαθέσιμα σε όλες τις αγορές που δραστηριοποιείται η Mazda. Όμως αυτή που είναι ίσως η πιο σημαντική και αφορά το νέο MX-5 είναι διαθέσιμη και στο ελληνικό, δίνοντας μία άκρως ελκυστική επιλογή σε όλους εκείνους που έχουν στο στόχαστρό τους το ιαπωνικό roadster.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Δοκιμή Mazda MX-5 100th Anniversary Special Edition

«Πολύ ωραίο ρε φίλε»

Αυτό ήταν μόνο ένα από τα σχόλια που άκουσα ουκ ολίγες φορές τις ημέρες που είχα το MX-5 Roadster 100th Anniversary Special Edition. Η επετειακή έκδοση, τραβά βλέμματα και σχόλια κυριολεκτικά σαν μαγνήτης χάρη στη λευκή πέρλα μεταλλική βαφή και την μπορντώ χρώματος υφασμάτινη οροφή, ένας συνδυασμός που δεν αφήνει κανένα ασυγκίνητο. Οι μεγαλύτεροι το κοιτούν με νοσταλγία και αναπολούν τα νεανικά τους χρόνια. Οι μικρότεροι απλά εντυπωσιάζονται από το καλλίγραμμο σχήμα του ΜΧ-5 που τονίζεται ακόμη περισσότερο με τον συγκεκριμένο χρωματικό συνδυασμό και όλοι, ανεξαρτήτως φύλου, δείχνουν να παραδίνονται στην σημαντικά αυξημένη σε σχέση με την προηγούμενη γενιά γοητεία του έστω και για λίγα λεπτά.

Με μοναδικά χαρακτηριστικά

Δοκιμή Mazda MX-5 100th Anniversary Special Edition
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με την έμπνευση να προέρχεται από το πρώτο επιβατικό αυτοκίνητο των Ιαπώνων, το R360 Coupe του 1960, το MX-5 100th Anniversary Special Edition φέρει επετειακά σήματα μπροστά από τους πίσω τροχούς αλλά και στα καπάκια των αλουμινένιων ζαντών, όπου βλέπουμε το ειδικό σήμα που δημιουργήθηκε για την περίσταση.

Το εσωτερικό ακολουθεί χρωματικά στα χνάρια της οροφής με το μπορντώ χρώμα να δίνει το "παρών" στις δερμάτινες επενδύσεις των σπορ καθισμάτων με τα προσκέφαλα να φέρουν ανάγλυφο και το επετειακό σήμα, το οποίο βλέπουμε και στο κλειδί του MX-5. Σε συνδυασμό με τα αποκλειστικά ομόχρωμα πατάκια, η μικρή καμπίνα του ιαπωνικού roadster αποκτά περισσότερη «φωτογένεια» αλλά και έναν άλλο, πιο χλιδάτο αέρα που ανεβάζει τη διάθεση του οδηγού και φυσικά όποιου βρεθεί στο δεξί κάθισμα.

Δοκιμή Mazda MX-5 100th Anniversary Special Edition

«Ραμμένο» στα μέτρα σου

Αν δεν έχετε βρεθεί ποτέ μέσα σε ένα Mazda MX-5 σας συνιστώ ανεπιφύλακτα να το κάνετε με την πρώτη ευκαιρία -έστω στατικά- για να καταλάβετε από πρώτο χέρι τι εστί μεταξύ άλλων σπορ αίσθηση, δύο λέξεις που έχουν χρησιμοποιηθεί με… λαιμαργία τα τελευταία χρόνια από όλους σχεδόν τους κατασκευαστές για μοντέλα κάθε κατηγορίας, τις περισσότερες φορές χωρίς επιτυχία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

To ΜΧ-5 Roadster είναι ένα αυτοκίνητο που ενεργοποιεί όλες τις αισθήσεις του οδηγού του φέροντας τον πιο κοντά στο περιβάλλοντα χώρο που κινείται, με την οροφή ανοιχτή αλλά και κλειστή, μέσα από μια καμπίνα με τις απολύτως απαραίτητες διαστάσεις. Οι γραμμές του ταμπλό ακολουθούν πιστά τη σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία της Mazda που είναι εμφανής και στα υπόλοιπα μοντέλα της, προσαρμοσμένη όμως εδώ στις σπορ ανάγκες του MX-5. Το ρυθμιζόμενο τιμόνι βρίσκεται σε εξαιρετική θέση/γωνία και σε συνδυασμό με τα πολύ καλά σπορ καθίσματα αλλά και τη θέση των πεντάλ να δημιουργεί μια θέση οδήγησης που περιμένεις από το ΜΧ-5 όπου ο έλεγχος βρίσκεται σε προτεραιότητα και η άνεση δεν έχει αφεθεί στην τύχη της. Ακόμη και αν ξεπερνάτε ελαφρώς τα 1,85 μ. θα χωρέσετε με άνεση στο γάντι που λέγεται MX-5 με την κλειστή οροφή να βρίσκεται ωστόσο πολύ κοντά ή να ακουμπά ελαφρώς στο κεφάλι σας.

Δοκιμή Mazda MX-5 100th Anniversary Special Edition

Εργονομικά δεν υπάρχουν παράπονα με τον οδηγό να έχει πρόσβαση σε όποια πληροφορία ή ρύθμιση χρειαστεί εύκολα και γρήγορα. Ο λόγος γι' αυτό βρίσκεται πίσω από τον επιλογέα φετίχ του μηχανικού εξατάχυτου κιβωτίου. Το πιεζοπεριστροφικό χειριστήριο της ιαπωνικής εταιρίας βρίσκεται σε σημείο που η χρήση του γίνεται διαισθητικά, δίνει πλήρη πρόσβαση στα συστήματα του MX-5 και κάνει την ύπαρξη της λειτουργίας αφής της οθόνης του multimedia συστήματος περιττή. Από πλευράς χώρων το MX-5 Roadster φέρει αφαιρούμενες ποτηροθήκες και το κλασικό από την προηγούμενη γενιά ντουλαπάκι ανάμεσα στις πλάτες των καθισμάτων, όχι όμως και παραδοσιακό ντουλαπάκι στη μεριά του συνοδηγού ή θήκες για μικροαντικείμενα στις πόρτες. Παράλληλα στο πορτμπαγκάζ θα μπορέσετε να χωρέσετε τα βασικά για μια ολιγοήμερη απόδραση με τον διαθέσιμο χώρο να φτάνει στα 130 λίτρα, τρία περισσότερα σε σχέση με την έκδοση με τη σκληρή αναδιπλούμενη οροφή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι Ιάπωνες δεν έχουν κάνει κάποιο λάθος στην ηχομόνωση του ιαπωνικού μοντέλου, έτσι πρέπει να είναι ένα γνήσιο ανοιχτό μοντέλο με σπορ ανησυχίες, πόσο μάλλον αυτό που με την παρουσίαση της πρώτης γενιάς κράτησε κυριολεκτικά στη ζωή μια ολόκληρη κατηγορία και την έβαλε ξανά στον εμπορικό χάρτη και για τους υπόλοιπους κατασκευαστές. Ο ήχος περνά στην καμπίνα διακριτικά, όσο όσο χρειάζεται, ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες. Το ίδιο ισχύει και για το soundtrack του μοτέρ με τους Ιάπωνες να έχουν δώσει προσοχή στη χροιά που απελευθερώνει η εξάτμιση, ώστε να συνάδει με τον χαρακτήρα του MX-5.

Με διάθεση ατμοσφαιρική

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έχοντας να κινήσει λίγο κάτω από έναν τόνο, ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 1,5 λίτρων δεν δυσκολεύεται καθόλου να δώσει έναν σβέλτο ρυθμό στο ΜΧ-5 Roadster με τις ανακοινώσιμες επιδόσεις να επιβεβαιώνονται και ως αίσθηση στην πράξη. Η απόλυτα γραμμική απόδοση της ισχύος έως και τον κόφτη μάλλον θα ξενίσει όλους εκείνους που έχουν συνηθίσει στα σύγχρονα υπετροφοδοτούμενα σύνολα τα τελευταία χρόνια, όχι όμως και του φίλους του MX-5. Αν οι 132 ίπποι του σας ακούγονται λίγοι (στην πράξη δεν θα χρειαστείτε περισσότερους), υπάρχει και η δίλιτρη έκδοση του ιαπωνικού μοντέλου που έρχεται να προσθέσει στο «μενού» 52 επιπλέον άλογα αλλά και 53 έξτρα Nm ροπής. Στις χαλαρές βόλτες αλλά και όταν το… αίμα βράζει ο οδηγός έχει για σύμμαχο έναν από τους καλύτερους επιλογείς όλων των εποχών, ο οποίος χαρακτήριζε και τις προηγούμενες γενιές. Αν είστε λάτρεις της μηχανικής ακρίβειας και της σωστής αίσθησης, το κιβώτιο του MX-5 με τις ιδιαίτερα μικρές διαδρομές μπορεί να αποτελέσει από μόνο του λόγο για να το κάνετε δικό σας. Να σημειωθεί ότι η κλιμάκωση των σχέσεων και της τελικής μετάδοσης είναι ακριβώς ίδια με το μοτέρ των 1,5 λίτρων αλλά και με τον δίλιτρο κινητήρα.

Ανοιχτή απόλαυση η καθημερινή

Με μήκος λίγο κάτω από τα τέσσερα μέτρα, λιγότερο δηλαδή από αρκετά μοντέλα της μικρής κατηγορίας, το MX-5 είναι ένα αυτοκίνητο που νιώθει το ίδιο άνετα και ευχάριστα στον επαρχιακό αλλά και στο κέντρο της πόλης. Οι αναρτήσεις απορροφούν ικανοποιητικά τις ανωμαλίες ακόμη και σε αυτό το περιβάλλον λόγω του χαμηλού συνολικού βάρους που επέτρεψε στους Ιάπωνες να μην χρησιμοποιήσουν πολύ σκληρά ελατήρια χωρίς να θυσιάσουν το set up. Έτσι μπορεί να προσφέρει τις υπηρεσίες του και στην καθημερινή μετακίνηση δίνοντας έναν ακόμη λόγο για να το χρησιμοποιείτε και ως "εργαλείο" για διαδρομές ρουτίνας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με τον οδηγό και τις επιθυμίες του να παραμένουν στο επίκεντρο και σε αυτή την τελευταία γενιά, το MX-5 δείχνει τα πραγματικά χαρίσματα του εκτός αστικού κέντρου. Με την θερμοκρασία να είναι σωστή και τον ήλιο να μη ζεματά, η οροφή χάνεται σχεδόν αστραπιαία πίσω από τα προσκέφαλα των σπορ καθισμάτων με την πολύ καλή πλευρική στήριξη και το ίδιο γρήγορα αλλάζει και η διάθεση. Το ΜΧ-5 μπορεί να κινηθεί χαλαρά μεταφέροντας ανάλογο κλίμα και διάθεση στους επιβαίνοντες του ή να ακολουθήσει με προθυμία τις επιθετικές ορέξεις του οδηγού αλλάζοντας συμπεριφορά όπως και ένας ζωντανός οργανισμός.

Δοκιμή Mazda MX-5 100th Anniversary Special Edition

Για την επικοινωνία του οδηγού με τον δρόμο φροντίζει το εξαιρετικό σε αίσθηση και ακρίβεια τιμόνι που δείχνει με σαφήνεια προς τα πού κοιτούν οι τροχοί, ενώ και το πεντάλ των φρένων συνεισφέρει στο κομμάτι της οδηγικής απόλαυσης με γραμμική απόκριση στο πάτημα του μεσαίου πεντάλ. Η ισορροπία μεταξύ των δύο αξόνων είναι υποδειγματική, ενώ σε πολύ υψηλά επίπεδα βρίσκεται και η στιβαρότητα του αμαξώματος που δεν θα απασχολήσει ποτέ αυτόν που κάθεται στο αριστερό κάθισμα. Λίγη περισσότερη ροπή θα ήταν ευπρόσδεκτη στο μεσαίο φάσμα λειτουργίας, αλλά γι΄αυτό το σκοπό υπάρχει και η σαφώς ισχυρότερη δίλιτρη έκδοση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

To ΜΧ-5 κινείται με άνεση και στον αυτοκινητόδρομο και παρά το σχετικά κοντό μεταξόνιο και μήκος παραμένει απόλυτα ευθύβολο και «ψύχραιμο» και κοντά στην τελική του. Σίγουρα πάντως αυτές δεν είναι ταχύτητες για να ταξιδεύει κανείς με ένα roadster που σε προκαλεί να ανοίξεις τον οροφή του και να βγεις στην πρώτη έξοδο του αυτοκινητόδρομου ακολουθώντας πιο ενδιαφέρουσες από κάθε άποψη διαδρομές.

Dream car το προσιτό

Με τις τιμές του να ξεκινούν από τα μη απαγορευτικά 26.859 ευρώ, το MX-5 είναι μια μηχανή παραγωγής ονείρων που δεν χρειάζεται να βλέπετε μόνο στα όνειρά σας. Για το επετειακό 100th Anniversary Special Edition θα πρέπει να αποχωριστείτε ένα ποσό που αυξάνεται σχεδόν κατά 40% (35.950 ευρώ) λόγω και του σημαντικά πλουσιότερου εξοπλισμού άνεσης, στον οποίο περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, το hi-end ηχοσύστημα της Bosch αλλά και τα δερμάτινα καθίσματα. Όπως και να έχει το best seller roadster όλων των εποχών, στην καλύτερη «εκτέλεση» του μέχρι σήμερα, είναι ένα αυτοκίνητο που καταφέρνει να μεταμορφώνει τη διάθεση του οδηγού του σε οποιαδήποτε σχεδόν διαδρομή και στιγμή της ημέρας. Ένα μοντέλο που αξίζει να κρατήσετε στο γκαράζ σας για πάντα και να το δείχνετε στο μέλλον σε όλους εκείνους που θα σας ρωτούν με έντονα ζωγραφισμένη την απορία στο πρόσωπο τους "τι είναι roadster;"

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: Βενζίνης, 1,5 λίτρα, 132 PS, 152 Nm
Μετάδοση: Μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, στους πίσω τροχούς
Επιδόσεις: 8,3 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 204 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,3 λτ./100 χλμ., 142 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 3.915/1.735/1.225 χλστ., 2.310 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 996 κιλά
Χώρος αποσκευών: 130 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 26.859 ευρώ- 99,4

Διαβάστε επίσης:

Δοκιμάζουμε το plug in υβριδικό Jeep Renegade των 240 ίππων

Οδηγούμε το νέο Hyundai Bayon

Δοκιμάζουμε το VW ID.4

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Audi Q2

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ