Δοκιμή: Νέο Audi Q2 1,5 TFSI 150 PS

Audi Q2

Η Audi ανανεώνει εμφανισιακά και τεχνολογικά το μικρότερο SUV της, το Q2 και εμείς, το υποδεχόμαστε στη χώρα μας δοκιμάζοντας την έκδοση με τον 1,5 λίτρων TFSI κινητήρα των 150 ίππων.

Το Q2 είναι το μικρότερο SUV της Audi, το οποίο εδώ και 4 χρόνια από την πρώτη παρουσίασή του στην αγορά, έχει καταφέρει να διαγράψει μια αρκετά καλή εμπορική πορεία. Στην περίπτωση της ανανεωμένης του γενιάς, που λανσάρεται στη χώρα μας, το Q2 ενισχύει την εμφάνισή του χωρίς υπερβολές, τονίζει ακόμη περισσότερο το ποιοτικό του υπόβαθρο, ενώ προσφέρει περισσότερα και στο πεδίο της τεχνολογίας. Τιμολογιακά, το κόστος του ανανεωμένου Q2 ξεκινά από τα 22.350 ευρώ (1,0 TFSI), ενώ η έκδοση με τον 1.500άρη turbo κινητήρα βενζίνης των 150 ίππων της δοκιμής μας, που διαθέτει στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο, κοστίζει από 27.700 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Audi Q2

Πινελιές ανανέωσης στο αμάξωμα, παραμένει άκρως ποιοτικό το εσωτερικό

Η εξωτερική εμφάνιση του Audi Q2 στην περίπτωση της ανανεωμένης του γενιάς, ενισχύεται κυρίως στο εμπρόσθιο και πίσω μέρος του, με την προσθήκη ευδιάκριτων πολυγωνικών μοτίβων, τα οποία διαφοροποιούνται και χρωματικά έναντι του υπόλοιπου αμαξώματος. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας για παράδειγμα που ήταν η έκδοση S line, τα μοτίβα αυτά τα συναντούμε στα άκρα του προφυλακτήρα και, όπως και στο πίσω μέρος, έρχονται στο χρώμα του αλουμινίου, ενώ συνδέονται και με μια οριζόντια λωρίδα ιδίου χρώματος. Μικροαλλαγές έχουν γίνει και στη θέση της μάσκας (είναι λίγο πιο χαμηλά τοποθετημένη), ενώ ανανεωμένη είναι και η γκάμα των χρωμάτων με την προσθήκη 5 νέων αποχρώσεων.

Audi Q2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο εσωτερικό του Audi Q2 η γερμανική μάρκα έχει τονίσει περαιτέρω τα έτσι κι αλλιώς υψηλά ποιοτικά στοιχεία του θαλάμου με την ευρεία χρήση μαλακού, αφρώδους πλαστικού να ξεχωρίζει, ενώ υπάρχουν και αρκετές λεπτομέρειες αλουμινίου που δίνουν μια πιο σπορ νότα στις εκδόσεις S line όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής.  Από εκεί και πέρα, η –απαραίτητη για την εποχή– ψηφιοποίηση της καμπίνας εκπροσωπείται από την παρουσία του πλήρως ψηφιακού πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών (στάνταρ στην S line), αλλά και της κεντρικής οθόνης ψηλά στο ταμπλό που δεν είναι αφής, αλλά χειρίζεται με ευκολία και μέσω του πιεζοπεριστροφικού διακόπτη στη βάση της κονσόλας. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, με το τιμόνι να ρυθμίζεται μέσα-έξω και το κάθισμα να έχει πλήρεις ρυθμίσεις που θα προσφέρουν τη θέση που θέλουν και οι πιο υψηλοί και οι κοντύτεροι οδηγοί.

Audi Q2

Οι χώροι για τους επιβάτες δεν αλλάζουν τα δεδομένα συγκριτικά με ό,τι γνωρίζαμε πριν την ανανέωση του μοντέλου και έτσι, 4 ενήλικες θα χωρέσουν χωρίς πρόβλημα στο εσωτερικό του Q2. Το πορτ-μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 405 λίτρων και είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας. Το δάπεδο είναι μετακινούμενο και, στην ανώτερη θέση του, μπορεί να δημιουργήσει έναν πλήρως επίπεδο, μεγαλύτερο χώρο φόρτωσης όταν πέσουν και οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κινητήρας με πολύ καλή απόδοση και στάνταρ αυτόματο κιβώτιο

Ο γνώριμος 1.500άρης turbo κινητήρας των 150 ίππων της Audi βρίσκεται κάτω από το μπροστινό καπό του Q2 της δοκιμής μας. Πρόκειται για ένα μοτέρ που κινεί με άνεση το μικρότερο SUV της μάρκας, έχει ευχάριστη λειτουργία και παράλληλα μια έξυπνα σπορτίφ ηχητική χροιά. Συνδυάζεται στάνταρ με το 7άρι αυτόματο, διπλού συμπλέκτη DSG κιβώτιο του Ομίλου Volkswagen, το οποίο διαθέτει και paddles πίσω από το τιμόνι για την εναλλαγή των σχέσεων. Ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης (auto, efficiency, comfort, dynamic, individual) ορίζεται και η λειτουργία του, με τα τρία πρώτα προγράμματα να του δίνουν μια μάλλον πιο «ράθυμη» αλλά όχι ενοχλητική απόκριση στις εντολές του οδηγού, ώστε και να μην επιβαρυνθεί η κατανάλωση του πολύ ικανού και «ζωντανού» κινητήρα. Ειδικά στο πεδίο της κατανάλωσης, το Q2 των 150 ίππων έχει μια μέση τιμή στα 8,7 λτ./100 χλμ., που μπορεί να μειωθεί περαιτέρω αν ο οδηγός εκμεταλλευτεί τη ροπή του μοτέρ.

Audi Q2
Audi Q2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ευχάριστο οδηγικά με δυναμικά χαρακτηριστικά που του ταιριάζουν

Το Audi Q2 έχει υψηλότερη απόσταση από το έδαφος συγκριτικά με τα παραδοσιακά χάτσμπακ της μάρκας, χωρίς όμως να είναι τόσο υψηλή ώστε να μην του επιτρέψει να προσφέρει αντίστοιχα ενδιαφέροντα οδηγικά και οδικά χαρακτηριστικά. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι το Q2 μπορεί να προσφέρει σε ένα δρόμο με στροφές μια πολύ ευχάριστη οδηγική εμπειρία, με μικρές κλίσεις από το αμάξωμα, υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και αρκετά συμπαγή αίσθηση. Το τιμόνι, στο dynamic αποκτά και μια πιο «σφριγηλή» παρουσία, χωρίς να σημαίνει ότι στα άλλα προγράμματα είναι πολύ ελαφρύ. Αντίστοιχα, άκρως αποτελεσματικά αποδεικνύονται και τα φρένα. Στο πεδίο της άνεσης βέβαια, αυτός ο πιο δυναμικός οδηγικός χαρακτήρας του Q2 συγκριτικά με ένα υψηλότερο SUV έχει ως αποτέλεσμα τα παρεχόμενα επίπεδα να μην είναι τα ανώτερα δυνατά, ιδίως όταν το αυτοκίνητο περνά από μια έντονη ανωμαλία του οδοστρώματος. Πάντως, λόγω και του μεγέθους του, το Q2 δεν έχει κανένα πρόβλημα να ελιχθεί μέσα στους πολύβουους δρόμους της πόλης, ενώ παρκάρει σε μικρές θέσεις με ευκολία.

Συμπέρασμα

Η ανανέωση του Q2 δεν άλλαξε τα επιτυχημένα βασικά στοιχεία μια premium συνταγής στη μικρή κατηγορία, που έχει απόδείξει τις «ικανότητές» της. Το Audi Q2 παραμένει εύχρηστο, ευχάριστο, ποιοτικό και περισσότερο πρακτικό από τις διαστάσεις του. Η επιλογή του κινητήρα 1,5 λτ.-150 ίππων είναι η ιδανική στη γκάμα (υπάρχουν επιλογές με τον 1,0 TFSI-100 PS και τους 2λιτρους diesel των 116 και 150 PS), αφού το μοτέρ με το καλό στάνταρ αυτόματο κιβώτιο προσδίδει και έναν ταξιδιάρικο χαρακτήρα στο Q2 που διευρύνει τις επιλογές του αγοραστή του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Audi Q2

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.498 κ.εκ. βενζίνη, 150PS/5.000-6.000 σ.α.λ., 250 Nm/1.500-3.500 σ.α.λ.
Μετάδοση: 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 8,6 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 218 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,0 λτ./100 χλμ., 137 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.208/1.794/1.537 χλστ., 2.601 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.380 κιλά
Χώρος αποσκευών: 405 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 27.700 ευρώ / 88 ευρώ

Διαβάστε επίσης

BMW M4 Coupe: Οδηγούμε στην Ελλάδα το βαυαρικό υπερόπλο των 510 ίππων

Δοκιμάζουμε το Peugeot 2008 1.5 BlueHDi των 130 ίππων

Δείτε εδώ το carandmotor.gr, το πρώτο premium site αυτοκινήτου στην Ελλάδα

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ