
Το Torres της KGM περνά στην υβριδική εποχή, συνδυάζοντας τη γνώριμη ευρυχωρία και τον πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό με χαμηλότερη κατανάλωση από πριν, αλλά και με καλύτερη απόδοση.
Η KGM με το νέο Torres Hybrid μπαίνει για πρώτη φορά στην κατηγορία των υβριδικών μοντέλων, ώστε να επωφεληθεί από όλα όσα προσφέρει η εν λόγω τεχνολογία σε οικονομία κίνησης και απόδοση.
Παράλληλα και ως αντικαταστάτης του καθαρά θερμικού μοντέλου, το νέο Torres Hybrid βάζει την KGM δυνατά στα μεσαία οικογενειακά SUV, όπου τον πρώτο λόγο έχει το κόστος χρήσης και η πρακτικότητα στην καθημερινότητα.
BUY NOW

Σχεδιαστικά, σε σχέση με το θερμικό μοντέλο που αντικαθιστά δεν υπάρχουν διαφορές, αφού η εξωτερική του εμφάνιση είναι άκρως περιπετειώδης, με διαστάσεις που είναι επιβλητικές και ουσιαστικές για το τομέα της ευρυχωρίας. Με τετράγωνες γραμμές, τονισμένα φτερά και σχεδίαση που δανείζεται στοιχεία από πιο adventure σχολές, το Torres έχει αδιαμφισβήτητα το δικό του χαρακτήρα.

Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζουν τα στάνταρ αιχμηρά LED φώτα που, σε συνδυασμό με τη σχεδόν κάθετη μάσκα και το τονισμένο καπό με τις «χειρολαβές» τύπου Camel Trophy, δημιουργούν μια εντυπωσιακή εικόνα. Στο πίσω μέρος, η σχεδίαση που θυμίζει κλασικό κάλυμμα ρεζέρβας υπογραμμίζει την off-road πλευρά του μοντέλου, κάτι που ενισχύεται από τα περιμετρικά μαύρα προστατευτικά.
Ανοίγοντας την πόρτα της καμπίνας βρεθήκαμε σε μια γνώριμη εικόνα. Η αίσθηση είναι φιλική και ευρύχωρη, με μαλακά πλαστικά στα σημεία που ακουμπά το χέρι και σκληρότερα στο κάτω μέρος. Το εσωτερικό αποπνέει εικόνα ανώτερης ποιότητας κατασκευής σε σχέση με το τίμημα απόκτησης.

Ο οδηγός απολαμβάνει δύο οθόνες 12,3 ιντσών κάτω από το ίδιο πλαίσιο, που ενισχύουν τη μοντέρνα εικόνα του μοντέλου. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων προσφέρει τις απαραίτητες πληροφορίες, καθώς και τη δυνατότητα παραμετροποίησης, ενώ η, σχετικά αργή στις αντιδράσεις της, κεντρική οθόνη αφής φιλοξενεί το infotainment, το σύστημα πλοήγησης και τις βασικές ρυθμίσεις του οχήματος, με δυνατότητα συνδεσιμότητας μέσω Google Android Auto και Apple CarPlay.
Όπως συμβαίνει στην πλειονότητα των νέων μοντέλων, φυσικοί διακόπτες δεν υπάρχουν, με τα περισσότερα να γίνονται μέσα από το μενού, το οποίο όμως είναι πολύ καλά δομημένο.

Στο κομμάτι του εξοπλισμού, το μοντέλο είναι πλούσιο ήδη από τη βάση. Από την εισαγωγική έκδοση Urban συναντάμε, μεταξύ άλλων, διζωνικό κλιματισμό, 6 ηχεία, adaptive cruise control και πίσω κάμερα με αισθητήρες παρκαρίσματος. Στο αμέσως επόμενο πακέτο εξοπλισμού, την έκδοση Club της δοκιμής μας προστίθενται θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, θερμαινόμενο τιμόνι, εμπρός αισθητήρες και κάμερα περιμετρικής θέασης, ενώ στις πιο πλούσιες εκδόσεις υπάρχουν θερμαινόμενα πίσω καθίσματα, ηλεκτρικά αεριζόμενα εμπρός καθίσματα με ρύθμιση οσφυϊκής στήριξης και κρεμάστρα, πανοραμική ηλιοροφή, ηλεκτρική πίσω πόρτα και διαφορετικές δερμάτινες επενδύσεις.
Η συνολική πρακτικότητα δείχνει ότι ο σχεδιασμός είχε ξεκάθαρη προτεραιότητα την οικογένεια, ενώ για ακόμη μια φορά βρήκαμε εξαιρετικά χρήσιμη την ύπαρξη χειριστηρίων στο κάθισμα του συνοδηγού από την πλευρά του οδηγού, που επιτρέπει μικρορυθμίσεις χωρίς τεντώματα.

Όσον αφορά στην ευρυχωρία, η αρχιτεκτονική και το μεταξόνιο των 2.680 χλστ. δεν αφήνουν περιθώρια για παράπονα. Οι πίσω επιβάτες έχουν εξαιρετικό χώρο σε γόνατα και κεφάλι, ακόμα κι αν οι εμπρός έχουν τραβηγμένα τέρμα πίσω τα καθίσματα, ενώ το πλάτος του οχήματος επιτρέπει και τρίτο άτομο να καθίσει πίσω χωρίς παραχωρήσεις στην άνεση. Το πορτμπαγκάζ παραμένει από τo κορυφαία στην κατηγορία, με 703 λίτρα διαθέσιμου χώρου και φαρδύ άνοιγμα, επιτρέποντας τη φόρτωση ογκωδών αντικειμένων, ενώ με τα καθίσματα διπλωμένα, ο χώρος φτάνει τα 1.662 λίτρα, ικανά να καλύψουν κάθε ανάγκη.
Κάτω από το καπό συναντάμε το υβριδικό σύστημα Dual-Tech, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη BYD. To σύνολο αποτελείται από έναν θερμικό, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,5 λίτρων απόδοσης 150 ίππων, ο οποίος προσφέρει μέγιστη ροπή 220 Nm στις 2.400 σ.α.λ., και ένα ηλεκτρομοτέρ 177 ίππων και 300 Nm ροπής, με τη συνδυαστική ισχύ να φτάνει τους 204 ίππους.

Υπεύθυνο για τη μετάδοση στους μπροστινούς τροχούς είναι το ειδικά εξελιγμένο για υβριδικά μοντέλα e-DHT κιβώτιο, το οποίο διαχειρίζεται την ισχύ σύμφωνα με την πίεση του πεντάλ, ισορροπώντας μεταξύ επιδόσεων και οικονομίας. Το σύνολο είναι σβέλτο και προσφέρει σιγουριά στις προσπεράσεις, με τη ροπή να είναι διαθέσιμη σε όλο το φάσμα λειτουργίας, ενώ η τελική ταχύτητα διαμορφώνεται στα 180 χλμ./ώρα.
Ο προσανατολισμός του είναι ξεκάθαρα η μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, κάτι που φαίνεται και στον τρόπο λειτουργίας του. Με λίγη προσεκτική οδήγηση και «διαβάζοντας» τη ροή της κίνησης, το μοντέλο μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για ένα πολύ μεγάλο μέρος της καθημερινής διαδρομής, αγγίζοντας το 90% που δηλώνει η εταιρεία. Σε αυτό βοηθάει και η ανάκτηση ενέργειας, η οποία ρυθμίζεται μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι, ώστε η αυτοφορτιζόμενη μπαταρία των 1,83 kWh να έχει πάντα τα απαραίτητα αποθέματα.

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας είδαμε την κατανάλωση να κυμαίνεται από 5,8 έως 6,4 λίτρα/100 χλμ., ανάλογα με το τερέν, τιμές που είναι εξαιρετικές για όχημα 1,6 τόνων και 4,7 μέτρων.
Στο δρόμο αποδεικνύεται χαμαιλέοντας, αφού στέκεται καλά τόσο μέσα στο αστικό περιβάλλον, όσο και έξω από αυτό. Μέσα στην πόλη, παρά τις επιβλητικές διαστάσεις του, τις οποίες συνηθίζεις γρήγορα, παραμένει ευέλικτο χάρη στον σχετικά μικρό κύκλο στροφής (10,8 μ.) και το ελαφρύ τιμόνι, που κάνουν παιχνιδάκι ακόμη και τις πιο δύσκολες μανούβρες.

Η εξηλεκτρισμένη του φύση προσφέρει ηρεμία, ενισχυμένη από την προσεγμένη ηχομόνωση, με τη μετάβαση από ηλεκτρική σε υβριδική λειτουργία να είναι ομαλή και διακριτική, ενώ η ψηλή θέση οδήγησης και τα μεγάλα παράθυρα προσφέρουν καλή περιμετρική ορατότητα. Η ανάρτηση είναι σύμμαχος του οδηγού ως προς την άνεση, αφού η ρύθμισή της απορροφά με ευκολία τις κακοτεχνίες του δρόμου, αν και μερικές φορές δείχνει πιο μαλακή απ’ όσο θα θέλαμε.
Η «άνεση» ως κύρια ρύθμιση φαίνεται περισσότερο όταν βρεθείς σε κλειστά επαρχιακά κομμάτια και θέλεις να κινηθείς με ρυθμό. Ακόμα και στο Sport mode, όπου το τιμόνι και η απόκριση του γκαζιού οξύνονται και παρότι τα αμορτισέρ είναι εξελιγμένα ώστε να ρυθμίζουν αυτόματα την απόσβεσή τους ανάλογα με το στυλ οδήγησης, οι κλίσεις δεν λείπουν. Πάντως η συμπεριφορά παραμένει προβλέψιμη και ουδέτερη σε κάθε περίπτωση, αν και δεν σε «προκαλεί» να πας στο όριο, αφού όταν πατήσεις βαθιά το γκάζι, ο ήχος της μετάδοσης θυμίζει CVT, κάτι που σίγουρα δεν «ξυπνάει» πάθη.

Στον αυτοκινητόδρομο, το Torres Hybrid δείχνει ακόμη πιο ξεκάθαρα τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό του. Η ποιότητα κύλισης είναι υψηλή, με το θόρυβο να παραμένει χαμηλά ακόμη και σε μεγαλύτερες ταχύτητες, ενώ τα άνετα καθίσματα και η πλούσια σουίτα συστημάτων υποβοήθησης ενισχύουν τη συνολική οδηγική εμπειρία.
Όπως συμβαίνει πλέον στα περισσότερα σύγχρονα μοντέλα, τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας είναι λίγο παραπάνω «ενθουσιώδες» από ότι θα θέλαμε ως προς την παρέμβαση και συνοδεύονται από συχνές ηχητικές προειδοποιήσεις. Το θετικό είναι πως απενεργοποιούνται σχεδόν όλα, αν και πρέπει να μπαίνεις στη διαδικασία μέσα από την οθόνη κάθε φορά που βάζεις μπροστά.

Τέλος, τα 18 εκατοστά από το έδαφος είναι ικανοποιητικό νούμερο για ήπια εκτός δρόμου χρήση, όμως η έλλειψη τετρακίνησης και τα ασφάλτινα ελαστικά, δεν αφήνουν περιθώρια για κάτι περισσότερο από κίνηση σε βατούς χωματόδρομους.
Στο δια ταύτα
Το KGM Torres Hybrid απευθύνεται στον οδηγό που τα θέλει σχεδόν όλα και δεν τον ενδιαφέρει να θυσιάσει λίγη οδηγική αμεσότητα για ένα ολοκληρωμένο σύνολο στους υπόλοιπους τομείς. Με πλούσιους χώρους, εξαιρετικό εξοπλισμό από τη βασική έκδοση και σωστή κατανάλωση χωρίς να πληρώσει premium υπεραξία σήματος, αποτελεί μια τίμια, πρακτική, ευρύχωρη και ολοκληρωμένη πρόταση.

Αν βάζεις πάνω απ’ όλα την άνεση, την καθημερινή χρηστικότητα και το value for money, τότε το Torres μπαίνει δίκαια στη λίστα σου, με την εισαγωγική έκδοση Urban να βρίσκεται στα 33.190 ευρώ και να μην της λείπει τίποτα. Βέβαια, το αμέσως επόμενο εξοπλιστικό πακέτο Club του αυτοκινήτου της δοκιμής προσφέρει ακόμη περισσότερα όπως είδαμε παραπάνω, με το επιπλέον κόστος των 2.500 ευρώ να είναι χαμηλό σε σχέση με την αυτά που σου δίνει.
Σε κάθε περίπτωση, το κορεατικό SUV εστιάζοντας στη χρηστικότητα, την άνεση και το κόστος χρήσης προσφέρει πολλά περισσότερα στην κατηγορία των μεσαίων SUV, τοποθετούμενο από πλευράς τιμής στην αμέσως προηγούμενη των μικρομεσαίων και έχοντας έτσι ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ KGM Torres Hybrid
Κινητήρας βενζίνης: 1.498 κ.εκ., 150 ίπποι/5.500 σ.α.λ., 220 Nm/2.400-4.200 σ.α.λ.
Hλεκτροκινητήρας: 177 ίπποι/ 300Nm
Συνδυαστική απόδοση: 204 ίπποι
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο e-DHT , στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 180 χλμ./ώρα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,8 λτ./100 χλμ., 132,80 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.705/1.890/1.710 χλστ., 2.680 χλστ. Μεταξόνιο
Βάρος: 1.670 κιλά
Χώρος αποσκευών: 703 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 33.190 ευρώ – 159.6 ευρώ