Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα το Jeep Renegade e-Hybrid των 130 ίππων

Jeep Renegade E-Hybrid

Το Jeep Renegade αποκτά νέο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά χάρη στο ήπια υβριδικό σύνολο του 1,5 λίτρου και των 130 ίππων το οποίο έρχεται να ενισχύσει τη μέχρι σήμερα γνωστή γκάμα των εκδόσεών του.

Η αλήθεια είναι ότι τo Jeep Renegade δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Όσοι απολαμβάνουν τη γοητεία των γκρίζων κροτάφων το γνώρισαν ως τον φυσικό διάδοχο του θρυλικού Willys, ενώ η νεόκοποι γητευτές του αμερικανικού ονείρου δεν έχασαν τη λαμπρή ευκαιρία να αποθεώσουν τον αστικό προσανατολισμό της σύγχρονης εκδοχής του, κλείνοντας πονηρά το μάτι στον ευρωπαϊκό πολιτισμό.

Βλέπετε το Jeep Renegade γεννήθηκε μέσα από τη σύμπραξη του πάλαι ποτέ κραταιού Fiat Group με τον αμερικανικό όμιλο αυτοκινητοβιομηχανιών της Chrysler, πρεσβεύοντας δύο πολύ διαφορετικές σχολές της αυτοκίνησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Jeep Renegade E-Hybrid

Στον brutal σχεδιασμό του αποτυπώνεται με τον πιο εύγλωττο τρόπο ο αμερικανικός τρόπος σκέψης, δεν ισχύει το ίδιο ωστόσο για τις τεχνικές και μη προδιαγραφές του, οι οποίες θέλοντας και μη αναγκάστηκαν προσαρμοστούν στα κατά κανόνα απαιτητικότερα ευρωπαϊκά δεδομένα.

Κάπως έτσι φτάσαμε σήμερα να μιλάμε για τον εξηλεκτρισμό ενός SUV το οποίο στις αρχές της ευρωπαϊκής καριέρας του βάλθηκε να μας αποδείξει ότι διατήρησε στο ακέραιο τις πολυτραγουδισμένες εκτός δρόμους ικανότητες ενός αυθεντικού Jeep.

Το πέρασμα στην ήπια υβριδική εποχή

Εν έτη 2022 το διακύβευμα δεν είναι η επιβίωση σε ένα σκληρό, αφιλόξενο περιβάλλον  αλλά η ανάδειξη εκείνων των τεχνολογιών που μπορούν να το προστατέψουν μέσα από τη συστηματική προσπάθεια περιορισμού των εκλυόμενων ρύπων.

Jeep Renegade E-Hybrid
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε αυτή την προσπάθεια εντάσσεται και η εξέλιξη ενός νέου υβριδικού συνόλου, το οποίο έρχεται να προστεθεί στην γκάμα του πρόσφατα ανανεωμένου Jeep Renegade αναθερμαίνοντας το ενδιαφέρον μας γι’ αυτό.

Επί της ουσίας πρόκειται για μια ήπια υβριδική υλοποίηση, στην οποία ο ηλεκτροκινητήρας διατηρεί βοηθητικό ρόλο, ωστόσο, οι δαιμόνιοι Ιταλοί θέλησαν να προσφέρουν το κάτι παραπάνω, αυξάνοντας την ισχύ του ηλεκτρικού μοτέρ και τη χωρητικότητα της μπαταρίας ιόντων λιθίου χαρίζοντας τη δυνατότητα στο Renegade να κινείται -έστω και υπό προϋποθέσεις- με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας.

Jeep Renegade E-Hybrid

Δεν θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για ηλεκτρική αυτονομία, ωστόσο, εκπαιδεύοντας το πόδι σου και αξιοποιώντας τις κυκλοφοριακές συνθήκες έχεις την ευκαιρία να περάσεις αρκετό χρόνο κινούμενος με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας.

Σε αντίθετη περίπτωση, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης του 1,5 λίτρου έχει τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο, γεγονός που αντικατοπτρίζεται πλήρως και στην ένδειξη της κατανάλωσης καυσίμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Jeep Renegade E-Hybrid

Θεωρητικά, η μέγιστη απόδοση της συνδυαστικής λειτουργίας θερμικού και ηλεκτρικού μοτέρ μπορεί να φτάσει έως και τους 150 ίππους, για να συμβεί κάτι τέτοιο ωστόσο θα πρέπει ευθυγραμμιστεί ολόκληρο το πλανητικό σύστημα, κάτι που οδήγησε στους ανθρώπους της Jeep να αρκεστούν στην ανακοίνωση των 130 ίππων του κινητήρα βενζίνης.  

Τις τεχνικές προδιαγραφές του νέου, ήπια υβριδικού συνόλου συμπληρώνει το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, το οποίο μάλιστα ανήκει στον βασικό εξοπλισμό καθώς στο εσωτερικό του φιλοξενείται ο ηλεκτροκινητήρας των 15 kW.

Jeep Renegade E-Hybrid
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από τη θεωρία στην πράξη

Η ιδέα του FCA Group να συνδυάσει τα πλεονεκτήματα ενός ήπια υβριδικού συστήματος με τις αρχές λειτουργίας ενός πλήρως υβριδικού συνόλου φαντάζει -τουλάχιστον στα χαρτιά- εξαιρετική.

Στην πράξη με τον δείκτη της κατανάλωσης καυσίμου να κινείται στα όρια των 7 λίτρων/100 χλμ. ναι μεν μπορείς να κεφαλαιοποιήσεις την παρουσία του ηλεκτρικού μοτέρ ανάμεσα στις προδιαγραφές του εμβληματικού Jeep, όχι όμως και να το κατατάξεις ανάμεσα στις αποδοτικότερες προτάσεις τις κατηγορίας του.

Jeep Renegade E-Hybrid

Περιθώρια βελτίωσης δείχνει να έχει και η συνολική λειτουργία του ήπια υβριδικού συνόλου, μιας και δεν είναι λίγες εκείνες οι φορές που τα κομπιάσματα ΄ή αν προτιμάτε ο δισταγμός στη μετάδοση-απόδοση της ισχύoς στους τροχούς μαρτυρούν τη μετάβαση από το ένα καθεστώς λειτουργίας στο άλλο, ενώ καλύτερη θα μπορούσε να είναι και η αίσθηση του φρένου, η οποία έχει εμφανώς επηρεαστεί από τη διαδικασία της ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση και την ενεργή συμμετοχή του ηλεκτροκινητήρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά τα λοιπά, το γεγονός ότι η κίνηση σε χαμηλές ταχύτητες, συμπεριλαμβανομένων και των ελιγμών στάθμευσης, πραγματοποιείται «ηλεκτρικά» συμβάλλει τα μέγιστα στη διαμόρφωση μιας… φιλήσυχης εμπειρίας οδήγησης.

Jeep Renegade E-Hybrid

Άλλωστε επιλέγοντας το Jeep Renegade στη συγκεκριμένη διαμόρφωση το πιθανότερο είναι ότι έχεις επενδύσεις περισσότερο στην αποδοτικότητα και στην ευκολία χρήσης παρά στα δυναμικά χαρακτηριστικά ενός πλαισίου που αν μη τι άλλο έχει αποδείξει την αντοχή στον χρόνο και τις… κακουχίες.

Παραπέμποντας στο μακρινό πλην ένδοξο παρελθόν του, το Renegade εξακολουθεί να προσφέρει τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος στη κατηγορία των SUV πόλης, την ίδια στιγμή που το setup των αναρτήσεων και ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζουν τις κακοτεχνίες της ασφάλτου μαρτυρούν τον πρότερο, εκτός δρόμου βίο του μικρότερου σε διαστάσεις και πιο προσιτού μοντέλου στη σημερινή γκάμα της Jeep.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Jeep Renegade E-Hybrid

Σαν το παλιό καλό κρασί

Με τη βοήθεια της υβριδικής τεχνολογίας, των πρόσφατων εξοπλιστικών αναβαθμίσεων αλλά και του διαχρονικού σχεδιασμού, το Jeep Renegade παραμένει επίκαιρο και άκρως ελκυστικό, διατηρώντας αποστάσεις από το… γλυκανάλατο παράδειγμα των βασικών του ανταγωνιστών.

Το ήπια υβριδικό σύστημα του 1,5 λίτρων και των 130 ίππων ενισχύει περαιτέρω τη θέση του, εξασφαλίζοντας νέες, πολύτιμες επιλογές στη γκάμα των εκδόσεων και τη βεβαιότητα ότι μια πρόταση η οποία μετρά ήδη οκτώ χρόνια στην ευρωπαϊκή αγορά μπορεί να ακολουθήσει τις τεχνολογικές και όχι μόνον εξελίξεις.  

Jeep Renegade E-Hybrid
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κινητήρας: 1.469 κ.εκ. βενζίνη, 130 PS/5.500 σ.α.λ., 240 Nm/1.500σ.α.λ. (+20 PS από 48V σύστημα)
Μετάδοση: 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 191 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,7 λτ./100 χλμ., 130 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.236/1.805/1.684 χλστ., 2.570 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.420 κιλά
Χώρος αποσκευών: 351-1.297 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 26.800 ευρώ / 83,2 ευρώ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ