Δοκιμάζουμε το νέο Jeep Compass 1,3 Turbo DCT των 150 ίππων

Jeep Compass 1.3 Turbo 150 PS δοκιμή Car and Motor 2021

Το πρόσφατο αισθητικό και όχι μόνο φρεσκάρισμα που δέχτηκε το Jeep Compass λειτούργησε ευεργετικά ως προς την εξωτερική του εικόνα, αλλά κυρίως ως προς τον «εσωτερικό» του κόσμο.

Ο αέρας ανανέωσης φύσηξε δυνατά για το Jeep Compass που, έχοντας παρουσιαστεί το 2017, έφτασε αισίως στο μέσο της ζωής του. Το μικρομεσαίο SUV της Jeep περνά πλέον στην πιο ώριμη περίοδο του, με τις στοχευμένες αλλαγές να αποσκοπούν στην αισθητική αλλά και τεχνολογική του αναβάθμιση, με σημαντικό όφελος για την άνεση αλλά και την... ευεξία εκείνων που βρίσκονται στην καμπίνα του.

«Φρέσκο» και ακόμη πιο κομψό

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή ξεκινώντας από τις εξωτερικές αλλαγές που πραγματοποίησε η Jeep στην ήδη ελκυστική εμφάνιση του Compass, προσφέροντας έτσι στο SUV της ένα πιο φρέσκο look, χωρίς να αλλάξει παράλληλα την επιτυχημένη σχεδιαστική συνταγή. Η τελευταία έχει συντελέσει τα μέγιστα στην ανάδειξη του Compass ως το best seller της μάρκας επί ευρωπαϊκού εδάφους, με τις πωλήσεις του να αναλογούν στο εντυπωσιακό 40% επί του συνόλου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όλα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τα μοντέλα της Jeep είναι παρόντα και στο Compass με τον εμπρός προφυλακτήρα να έχει ανασχεδιαστεί και τη φρεσκάδα του εμπρός μέρους να τονίζεται περαιτέρω από τα επίσης νέα και full LED φωτιστικά σώματα. Το Compass παρουσιάζεται πλέον πιο εκλεπτυσμένο στα σημεία και διατηρεί την κομψότητα που χαρακτήριζε και το προηγούμενο μοντέλο, απαλλαγμένη από όποιες σχεδιαστικές φλυαρίες.

Σημαντική αναβάθμιση στην καμπίνα

Περνώντας στο εσωτερικό μπορεί και να γυρίσεις για να κοιτάξεις ξανά για να βεβαιωθείς ότι... έχεις ανοίξει την πόρτα στο σωστό αυτοκίνητο αφού εδώ οι αλλαγές είναι σαρωτικές. Το ολοκαίνουριο ταμπλό είναι ο μεγάλος υπεύθυνος για την παραπάνω… αμφιβολία και έρχεται να αναβαθμίσει σημαντικά την αισθητική του εσωτερικού κόσμου του Compass, αλλά και τα επίπεδα εργονομίας με το SUV να αποκτά μια καμπίνα σχεδιαστικά ισάξια της εξωτερικής του εμφάνισης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εργονομικά, η σημαντικότερη ίσως αλλαγή είναι η τοποθέτηση της νέας και μεγαλύτερης οθόνης αφής (από 8,4 έως και 10,1 ίντσες ανάλογα με την έκδοση) σε περίοπτη θέση πάνω στο ταμπλό και όχι στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας που βρισκόταν πριν. Η νέα οθόνη αφής με τα κατανοητά μενού και τα προσεγμένα γραφικά, φέρνει μαζί της και το τελευταίας γενιάς σύστημα πολυμέσων UConnect 5, με το Compass να είναι το πρώτο μοντέλο της Jeep που το υιοθετεί. Το εν λόγω σύστημα προσφέρει ασύρματη λειτουργία mirroring στα smartphones, δυνατότητα ταυτόχρονης σύνδεση δύο συσκευών, αλλά και την κρίσιμη συμβατότητα με δίκτυα 5G.

Ο οδηγός αντικρίζει παράλληλα μια εντελώς νέα εικόνα καθώς έχει τώρα μπροστά του για πίνακα πληροφοριών μια μεγάλη οθόνη με διαγώνιο στις 10,25 ίντσες, στη θέση του συνδυασμού αναλογικών οργάνων και ψηφιακών ενδείξεων του προηγούμενου. Τα χειριστήρια και λοιπά κουμπιά στο νέο ταμπλό απαιτούν από τον οδηγό έναν σύντομο και λογικό χρόνο εξοικείωσης, κάτι που ισχύει και για τα μενού και υπομενού της οθόνης του multimedia συστήματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο κομμάτι των χρηστικών λύσεων και των αποθηκευτικών χώρων το Compass τα καταφέρνει καλά, χωρίς να φέρνει τα πάνω-κάτω στην κατηγορία, προσφέροντας επαρκή σημεία αποθήκευσης και στερέωσης, με highlight τη βαθειά θήκη ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα. Τέσσερις ενήλικες θα κάτσουν με άνεση στην καμπίνα του SUV της Jeep με το πορτμπαγκάζ των 438 λίτρων να καλύπτει ικανοποιητικά τις ανάγκες τους για μεταφορά αποσκευών.

Μοτέρ με πολύ καλή απόδοση, κιβώτιο που προάγει την άνεση

Το υπετροφοδοτούμενο μοτέρ του Compass έχει όλα εκείνα τα στοιχεία που χρειάζεται κανείς για να κινηθεί σβέλτα και με ασφάλεια και δεν δυσκολεύεται να το κάνει αυτό ακόμη και αν το μοντέλο της Jeep είναι φορτωμένο και στην καμπίνα του υπάρχει πλήρη απαρτία από επιβαίνοντες. Στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, η απόδοση του αυξάνεται κατά 20 άλογα έναντι του συνδυασμού με το χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο και φτάνει στους 150 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. με την πλούσια ροπή να παραμένει αμετάβλητη στα 270 Nm και τη μέγιστη τιμή να κάνει την εμφάνιση της στις μόλις 1.560 σ.α.λ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη δίνει με τη λειτουργία του έμφαση στην άνεση και την ομαλή οδήγηση. Στο στάνταρ πρόγραμμα λειτουργίας δείχνει μια σαφή προτίμηση στο ήπιο βύθισμα του δεξιού πεντάλ αργώντας χαρακτηριστικά να κατεβάσει σχέση και να «συντονιστεί» με το φούσκωμα της καμπύλης ροπής του 4κύλινδρου μοτέρ. Για πιο δυναμική οδήγηση ο οδηγός έχει στη διάθεση του το πρόγραμμα Sport, ή ακόμη καλύτερα, επιλογή για χειροκίνητη λειτουργία, που γίνεται ωστόσο μόνο μέσω του επιλογέα του κιβωτίου. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής η μέση κατανάλωση έφτασε στα 9,7 λίτρα/100 χλμ., μια τιμή λογική για υπετροφοδοτούμενο κινητήρα με χωρητικότητα 1,3 λίτρα αλλά και για το βάρος του Compass που βρίσκεται στον ενάμιση τόνο.

Αναμενόμενα, η παραπάνω τιμή κατανάλωσης πέφτει σε μονοψήφια νούμερα όταν το Compass πατήσει τους τροχούς του στον αυτοκινητόδρομο, εκεί οπού δείχνει αμέσως την ταξιδιωτική του διάθεση αλλά και όλα εκείνα τα στοιχεία που μπορούν να υποστηρίξουν ένα άνετο και ήσυχο ταξίδι, ανεξαρτήτως απόστασης. Με ταχύτητες στα νόμιμα όρια, τα επίπεδα θορύβου στην καμπίνα ελέγχονται αποτελεσματικά και κρατούνται χαμηλά στο μικρομεσαίο SUV της Jeep που παρουσιάζεται ακλόνητο και εμπνέει εμπιστοσύνη, ακόμη και όταν κινείται με απαγορευτικές από το νόμο ταχύτητες. Η ανάρτηση με το σφιχτό set up, που κάνει πιο έντονα την παρουσία του στους ελληνικής ποιότητας αστικούς δρόμους, δείχνει εδώ τον λόγο που οδήγησε τη Jeep σε αυτή την επιλογή με τον έλεγχο του αμαξώματος να βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα και την ευθυβολία να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του DNA του Compass.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ανάρτηση ελέγχει αποτελεσματικά το αμάξωμα και στον επαρχιακό, εκεί όπου το SUV της Jeep θα κινηθεί σβέλτα χωρίς να νιώθει ο οδηγός του ότι προσπαθεί. Το Compass είναι προβλέψιμο και φιλικό με τα φρένα να πείθουν για τη δύναμη και την αντοχή τους και το ελαφρύ αλλά άμεσο τιμόνι να στέκεται σύμμαχος στις ορέξεις του οδηγού, με την περιορισμένη πληροφόρηση που προσφέρει να μην προβληματίζει.

Με τα 198 χλστ. να χωρίζουν το πάτωμα του Compass από το έδαφος, η συντριπτική πλειοψηφία των χωματόδρομων που θα βρει στον διάβα της αυτή η δικίνητη έκδοση δεν είναι ικανοί να ανακόψουν τη διάθεση για περιπέτεια του οδηγού και επιβαινόντων.

Συμπέρασμα

Το ανανεωμένο Jeep Compass απέκτησε επιπλέον δυνατά χαρτιά που ήρθαν για να ισχυροποιήσουν το οπλοστάσιο μιας ήδη ελκυστικής επιλογής στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία των μικρομεσαίων SUV. Ακόμη και στην πολύ καλή τιμή των 27.900 ευρώ της βασικής έκδοσης με το αυτόματο κιβώτιο και το μοτέρ των 150 ίππων ο εξοπλισμός ικανοποιεί με την πληρότητα του και με 3.000 ευρώ επιπλέον μπορεί να γίνει ακόμη πιο πλούσιος στην έκδοση Limited της δοκιμής.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: Βενζίνης, 150 PS, 270 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,2 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 199 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,6-8,7 l/100 χλμ., 152-159 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.404/1.874/1.624 χλστ., 2.636 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.505 κιλά
Χώρος αποσκευών: 438 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 27.900 ευρώ-106,4 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ