Δοκιμή: DS 7 Crossback E-Tense 225 PS

DS 7 Crossback E-Tense

Mε τον ραφιναρισμένο και συνάμα αποδοτικό της χαρακτήρα, η plug-in επιλογή του DS 7 Crossback ταιριάζει απόλυτα στο ξεχωριστό στυλ και την πολυτελή υπόσταση του γαλλικού SUV.

Οι plug-in υβριδικές εκδόσεις των πολυτελών SUV βρίσκονται στο προσκήνιο του ενδιαφέροντος για αυτόν που θα επιλέξει ένα μοντέλο του είδους, αφού προσφέρουν πολλά οφέλη σε κατανάλωση, ρύπους, αλλά και φορολογία, ενώ παράλληλα διακρίνονται και για την πολύ καλή τους απόδοση.

Η γαλλική DS ακολουθώντας αυτό το δρόμο έχει δημιουργήσει αντίστοιχη έκδοση για το SUV της DS 7 Crossback, η οποία διατίθεται με plug-in υβριδικό σύστημα που συνδυάζει έναν 1.600άρη turbo κινητήρα βενζίνης με έναν ηλεκτροκινητήρα, προσφέροντας συνδυαστική απόδοση 225 ίππων (υπάρχει και επιλογή για έκδοση με 2 ηλεκτροκινητήρες και συνδυαστική ισχύ 300 ίππων). Την ίδια στιγμή, η μέση κατανάλωση που ανακοινώνεται είναι από 1,4 λτ./100 χλμ., τονίζοντας στο έπακρο και τον οικονομικό χαρακτήρα της επιλογής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δυναμικό και οικονομικό plug-in υβριδικό σύστημα

DS 7 Crossback E-Tense

To DS 7 Crossback E-Tense των 225 ίππων χρησιμοποιεί για την κίνησή του τον γνώριμο, 1.600άρη turbo κινητήρα βενζίνης των 180 ίππων της PSA Peugeot-Citroen, αλλά και έναν ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων τοποθετημένο πάνω ακριβώς στο 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Η ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα παρέχεται από μια μπαταρία 13,2 kWh τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο, η οποία φορτίζει από εξωτερική πηγή (σε wallbox απαιτεί μόνο 1 ώρα και 45 λεπτά για να γεμίσει η μπαταρία από το 0). Συνδυαστικά, το plug-in υβριδικό σύστημα του DS 7 Crossback αποδίδει 225 ίππους ισχύος και 300 Nm ροπής, όντας ικανό να προσφέρει αρκετά καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (π.χ. 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δλ.). Προσόν του, όπως και σε όλα τα plug-in υβριδικά της εποχής, αποτελεί το γεγονός ότι μπορεί να κινήσει το DS 7 και αμιγώς ηλεκτρικά, για αποστάσεις που η γαλλική μάρκα ορίζει έως και 55 χλμ. με βάση τον κύκλο μέτρησης WLTP.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
DS 7 Crossback E-Tense

Στην πράξη, το DS 7 Crossback E-Tense των 225 ίππων όταν είναι η μπαταρία φορτισμένη, κινείται αποκλειστικά ηλεκτρικά, ασχέτως του προγράμματος οδήγησης που έχει επιλέξει ο οδηγός (υπάρχει πρόγραμμα για πλήρως ηλεκτρική λειτουργία και πρόγραμμα για υβριδική). Σε περίπτωση που η ενέργεια στην μπαταρία φθάνει στο τέλος της ή είναι επιλεγμένη η υβριδική λειτουργία, τότε εμπλέκεται και ο βενζινοκινητήρας για να προσφέρει επιπλέον ισχύ, αν και πάντα το σύστημα ξεκινά αμιγώς ηλεκτρικά. Η εμπλοκή του μοτέρ εσωτερικής καύσης γίνεται χωρίς ο οδηγός να ενοχλείται, με λίγο θόρυβο και ανεπαίσθητο κραδασμό, ως απόρροια της έξτρα ηχομόνωσης της καμπίνας. Κατά την οδήγηση και σε κάθε επιβράδυνση του αυτοκινήτου το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση που αντλεί την τεχνολογία του από την εμπλοκή της DS στη Formula E, φροντίζει να προσφέρει ενέργεια στην μπαταρία, ενώ και ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται και ως γεννήτρια. Σε κάθε περίπτωση, ακόμη και εάν ο οδηγός δεν φορτίσει την μπαταρία, πάντα υπάρχει έστω και ένα πολύ μικρό ποσοστό ρεύματος (1-2%), για να υποβοηθήσει τα συστήματα του αυτοκίνητου. Σημειώστε επίσης ότι στην πράξη, με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη μετρήσαμε περί τα 39 χιλιόμετρα αυτονομίας μέχρι η μπαταρία να φθάσει στο 1% της ισχύος της. Συνδυαστικά τώρα με το βενζινοκίνητο μοτέρ, το DS 7 Crossback E-Tense των 225 ίππων διατηρεί χαμηλά την κατανάλωση βενζίνης, αφού ακόμη και όταν η μπαταρία δεν είναι πλήρως φορτισμένη, τότε η μέση κατανάλωση του αυτοκινήτου δεν ξεπερνά τα 6,5 λτ./100 χλμ.

Ραφιναρισμένο, άνετο και με πολύ καλή ποιότητα κύλισης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
DS 7 Crossback E-Tense

Αν οι «συμβατικές» εκδόσεις του DS 7 Crossback χαρακτηρίζονται από την παροχή εξαιρετικών επιπέδων άνεσης και ποιότητας κύλισης, η έκδοση E-Tense μεγιστοποιεί ακόμη περισσότερο αυτά τα χαρακτηριστικά, προσφέροντας ένα συνολικά ακέραια ραφιναρισμένο χαρακτήρα που φροντίζει σε κάθε περίπτωση για την άνετη μετακίνηση των επιβατών της. Είναι άλλωστε και η παρουσία των ενεργών αμορτισέρ της ανάρτησης DS Active Scan Suspension που κάνει τη διαφορά, τα οποία παίρνουν συνεχώς δεδομένα από την κάμερα που βρίσκεται στο παρμπρίζ και ορίζουν την απόσβεσή τους ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου και το πρόγραμμα που έχει επιλεγεί (π.χ. στο «Comfort», φροντίζουν για το όσο το δυνατόν υψηλότερη άνεση). Σε πιο δυναμικούς ρυθμούς το DS 7 Crossback E-Tense δεν λέει «όχι» (υπάρχει και το σχετικό πρόγραμμα «Sport») έχοντας λογικές κλίσεις από το αμάξωμα και άφθονη πρόσφυση, όμως έτσι κι αλλιώς το γαλλικό πολυτελές μοντέλο δεν είναι ένα αυτοκίνητο που θα προκαλέσει τον οδηγό του να το πιέσει και να ανακαλύψει τα αυξημένα όριά του. Το τιμόνι από την πλευρά του, έχει καλή αίσθηση και ικανοποιητική αμεσότητα, ενώ τα φρένα είναι αποδοτικά και με πολύ καλή αίσθηση από το πεντάλ.

 Εντυπωσιακό σε εμφάνιση, πολυτελές και φινετσάτο στο εσωτερικό

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
DS 7 Crossback E-Tense

Η εξωτερική σχεδίαση της έκδοσης E-Tense του DS 7 Crossback δεν διαφοροποιείται συγκριτικά με αυτή των «συμβατικών» εκδόσεών του, εκτός ίσως από την παρουσία της δεύτερης «τάπας» για την παροχή του ρεύματος στο πίσω μέρος της πλευράς του οδηγού. Από εκεί πέρα, έχουμε να κάνουμε με ένα από τα πιο ξεχωριστά μεσαία SUV της αγοράς (μήκος 4.573 χλστ.), το οποίο διαθέτει ένα εντυπωσιακό 5θυρο αμάξωμα με πολλές καμπύλες, την χαρακτηριστική «DS Wings» χρωμιωμένη μάσκα στο εμπρός μέρος, αλλά και τα εντυπωσιακά 3D full LED φώτα με το τονισμένο χρωμιωμένο περίβλημα στο πίσω.

DS 7 Crossback E-Tense
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο εσωτερικό, η σχεδίαση θυμίζει κουπέ κατασκευές με το υπερυψωμένο τούνελ μετάδοσης και την αεροπορικού τύπου σχεδίαση του επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, ο οποίος πλαισιώνεται από τα χρωμιωμένα μπουτόν για τα ηλεκτρικά παράθυρα (η θέση τους στην κεντρική κονσόλα απαιτεί λίγο χρόνο εξοικείωσης). Εντύπωση προκαλεί και η μεγάλη διαστάσεων (12 ίντσες) «αιωρούμενη» οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων στο κέντρο της κονσόλας, μέσω της οποίας χειρίζεται και ο αυτόματος κλιματισμός, όπως επίσης και ο πλήρως ψηφιακός και διαμορφώσιμος πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών. Στο ποιοτικό κομμάτι, η DS «ντύνει» το εσωτερικό του DS 7 Crossback με άφθονο μαλακό πλαστικό πολύ καλής ποιότητας, ενώ και η γενικότερη στιβαρή κατασκευή ακολουθεί τα υψηλότερα στάνταρ της κατηγορίας.

DS 7 Crossback E-Tense

Στο πεδίο της πρακτικότητας, στο εσωτερικό του DS 7 Crossback E-Tense υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, ωστόσο χαρακτηριστικό του στοιχείο αποτελούν οι πολύ καλοί του χώροι για 5 ενήλικες επιβάτες, που δεν απαιτούν παραχωρήσεις για τη μεταφορά τους. Επίσης, λόγω της έξυπνης τοποθέτησης της μπαταρίας κάτω από το δάπεδο δεν κλέβεται χώρος από το πορτ-μπαγκάζ, που διατηρείται στα πολύ καλά 555 λίτρα χωρητικότητας, ενώ επιπλέον διαθέτει και μεγάλο άνοιγμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συμπέρασμα

DS 7 Crossback E-Tense

Με την plug-in υβριδική έκδοση του DS 7 Crossback, η DS πέτυχε «διάνα» και δημιούργησε την πλέον ραφιναρισμένη επιλογή του κορυφαίου SUV της, η οποία ταιριάζει απόλυτα στον έτσι κι αλλιώς πολυτελή και φινετσάτο χαρακτήρα της γαλλικής μάρκας. H τιμή των 48.250 ευρώ που κοστίζει το αυτοκίνητο με πλήρη εξοπλισμό βρίσκεται μέσα στα πλαίσια της κατηγορίας, όντας παράλληλα άκρως ελκυστική για τον εταιρικό χρήστη αφού έχει λιανική τιμή προ φόρων κάτω από τα 40.000 ευρώ, προσφέροντάς του αρκετά φορολογικά οφέλη.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας βενζίνης: 1.598 κ.εκ., 180 PS/6.000 σ.α.λ., 300 Nm/3.000 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 110 PS, 320 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 225 PS, 360 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο 8 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 8,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 225 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: από 1,4 λτ./100 χλμ., από 31 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.570/1.895/1.620 χλστ., 2.738 χλστ. Μεταξόνιο
Βάρος: 1.835 κιλά
Χώρος αποσκευών: 555 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 48.250 ευρώ - 0 ευρώ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ