Δοκιμάζουμε το νέο DS 4 1.5 BlueHDi 130 EAT8

DS 4 1.5 BlueHDi EAT8 1

Η δεύτερη γενιά του γαλλικού premium μικρομεσαίου έρχεται αποφασισμένη και με σύγχρονο οπλοστάσιο για να βάλει δύσκολα στον καθιερωμένο ανταγωνισμό της ολιγομελούς κατηγορίας.

Από την στιγμή που ο γαλλικός Όμιλος αποφάσισε το 2015 (PSA Groupe τότε, Stellantis τώρα) να κάνει ξεχωριστή μάρκα την DS Automobiles, οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές του νέου brand πήραν το “ελεύθερο” και ξεδίπλωσαν το ταλέντο τους. Με πολύ γοργά βήματα και μέσα σε μόλις μερικά χρόνια, η DS Automobiles άρχισε να παρουσιάζει μοντέλα ξεχωριστής αισθητικής και προσεγμένης ποιότητας, λανσάροντας παράλληλα και τον εξηλεκτρισμό σε όλο τον Όμιλο.

DS 4 1.5 BlueHDi EAT8 7
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο DS 4 είναι το τέταρτο κατά σειρά μοντέλο στη γκάμα της DS Automobiles, δίπλα από τα DS 7 Crossback, DS 3 Crossback και DS 9. Κύριος στόχος του είναι η γερμανική “Αγία Τριάδα” των Audi A3 Sportback, ΒMW Σειρά 1 και Mercedes-Benz A-Class, με το γαλλικό μοντέλο να διατίθεται σε τρεις εκδόσεις: το DS 4 όπως το αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε,το DS 4 Performance Line με σπορ σχεδιαστικά και εξοπλιστικά χαρακτηριστικά, και το περιπετειώδες DS 4 Cross.

Από άλλο πλανήτη

Η σύγκριση με την πρώτη γενιά του μοντέλου είναι ανώφελη, καθώς έχουν μεγάλη ηλικιακή διαφορά και τα χωρίζει άβυσσος σε όλους τους τομείς. Οι σχεδιαστές της DS συνδύασαν στοιχεία από τα κουπέ SUV και τα hatchback για να δημιουργήσουν ένα δυναμικό σχήμα, με έντονη παρουσία και σωστές αναλογίες. Το DS 4 έχει μήκος 4,40 μέτρα, πλάτος 1,87 μέτρα και ύψος 1,47 μέτρα, και σε συνδυασμό με το μεταξόνιο των 2,68 μέτρων και τους μεγάλους τροχούς διαμέτρου 72 εκ. (με ζάντες έως 20 ιντσών) που γεμίζουν τους θόλους, διαθέτει μια ιδιαίτερα αθλητική στάση.

DS 4 1.5 BlueHDi EAT8 16
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το εμπρός μέρος φιλοξενεί τα DS Wings τρίτης γενιάς που ενώνουν νοητά τα λεπτά φώτα τύπου LED (Matrix LED Vision στις πλούσιες εκδόσεις) με αντίστοιχης τεχνολογίας προεκτάσεις που φτάνουν χαμηλά στον προφυλακτήρα και χαρίζουν μια ξεχωριστή φωτεινή υπογραφή που εκτελεί και χρέη φλας. Στο κέντρο δεσπόζει η μεγάλη εξάγωνη γρίλια με τον λογότυπο της φίρμας, ενώ ψηλά συναντάμε το ανάγλυφο καπό με τα τέσσερα νεύρα.

DS 4 1.5 BlueHDi EAT8 3

Στο προφίλ έχουμε έντονες δυναμικές γραμμές πάνω από τους φουσκωμένους θόλους των τροχών και στο μέσο τις χαρακτηριστικές “χαρακιές” σε σχήμα X της DS. Ακριβώς από κάτω υπάρχουν σκουρόχρωμα πλαστικά που καλύπτουν το χαμηλό τμήμα των θυρών και τα μαρσπιέ, με αποτέλεσμα να μην λερώνονται και τα μπατζάκια των επιβατών στο μπες βγες. Την εικόνα συμπληρώνουν οι αναδυόμενες χειρολαβές, η οπισθοκλινής γραμμή της οροφής και το πλαίσιο των παραθύρων που καταλήγει σε γωνία και φέρει τον λογότυπο της DS.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
DS 4 1.5 BlueHDi EAT8 19

Πίσω, συναντάμε έντονη κλίση στο παρμπρίζ που “σκεπάζεται” από αεροτομή με πλαϊνά που αποτελούν συνέχεια της γραμμής της οροφής. Τα φώτα με τρισδιάστατο σχεδιασμό που παραπέμπει σε διαμάντι, βρίσκονται στο ύψος των τονισμένων ώμων, συμβάλουν με τις έντονες ακμές τους στο macho παρουσιαστικό και ενώνονται με μια λεπτή διακοσμητική χρωμιωμένη μπάρα. Ο πίσω προφυλακτήρας διαθέτει έντονες πτυχώσεις και δύο διακοσμητικά στα άκρα του που παραπέμπουν σε απολήξεις εξάτμισης.

Υψηλή ραπτική

Από την βασική κιόλας έκδοση εξοπλισμού Bastille+ του αυτοκινήτου δοκιμής, η εικόνα του εσωτερικού αποπνέει πολυτέλεια. Η σχεδίαση του ταμπλό και των πάνελ των θυρών σχηματίζουν μια νοητή αψίδα που αγκαλιάζει τους επιβάτες, με όλους τους διακόπτες να έχουν ενσωματωθεί περίτεχνα στις διακοσμητικές φάσες. Οι κεντρικοί αεραγωγοί DS Air είναι καλά “κρυμμένοι” ανάμεσα στα πλήκτρα της κεντρικής κονσόλας, ενώ οι πλαϊνοί είναι τοποθετημένοι στις πόρτες. Όλοι οι διακόπτες φωτίζονται και βρίσκονται σε απόσταση βολής από τα ακροδάχτυλα του οδηγού, εισφέροντας στην συνολικά καλή εργονομία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
DS 4 1.5 BlueHDi EAT8 8

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ευχάριστης υφής, με το πάνω μέρος του ταμπλό και των τεσσάρων θυρών να καλύπτεται από μαλακό πλαστικό κορυφαίας ποιότητας. Στο κέντρο και στα χαμηλά σημεία υπάρχουν σκληρά πλαστικά αντίστοιχης ποιότητας, με το μοντάρισμα συνολικά να μην επιδέχεται κριτικής. Τα πάνελ των θυρών, τα υποβραχιόνια και η κονσόλα δαπέδου διαθέτουν δερμάτινη επένδυση με μπόλικη γέμιση για άνεση, ενώ όλες οι θήκες χαμηλά στις πόρτες διαθέτουν μοκέτα στο εσωτερικό τους.

DS 4 1.5 BlueHDi EAT8 14
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα νέα καθίσματα έχουν ενισχυμένη γέμιση και μακρύτερο έδρανο, με τα εμπρός να διαθέτουν καλή πλευρική στήριξη στους μηρούς και την μέση, αλλά όχι όση θα θέλαμε στις ωμοπλάτες. Το κάθισμα του οδηγού έχει μεγάλο εύρος ρύθμισης, κάτι που δεν ισχύει τόσο για την ρύθμιση της απόστασης του τιμονιού. Σε κάθε περίπτωση, η εύρεση σωστής θέσης οδήγησης είναι εύκολη υπόθεση χάρη και στο περιστροφικό χειριστήριο για ακριβή ρύθμιση της πλάτης.

DS 4 1.5 BlueHDi EAT8 9

Το flat bottom πολυλειτουργικό τιμόνι έχει μικρότερη διαμέτρο από το συνηθισμένο και δεν περιορίζει την ορατότητα προς τον καινούριο ψηφιακό πίνακα οργάνων των 7 ιντσών. Πέρα από το νέο σχήμα, ο τελευταίος διαθέτει δυνατότητα επιλογής μεταξύ 8 διαφορετικών χρωμάτων και εμφάνισης πληροφοριών για όλες τις λειτουργίες του αυτοκίνητου. Δίπλα ακριβώς, στο ύψος των ματιών, βρίσκεται ενσωματωμένο το νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας DS Iris System με την Full HD οθόνη των 10 ιντσών. Σε σχέση με τα παλαιότερα συστήματα της φίρμας, το νέο διαθέτει εκσυγχρονισμένα γραφικά και Widgets, και εκτελεί αρκετά πιο γρήγορα τις εντολές μέσω αφής. Ακόμα προσφέρει αυξημένη συνδεσιμότητα με ασύρματο Mirrorlink και δυνατότητα ασύρματης φόρτισης ενός smartphone. Παράλληλα, υπάρχουν και τα hotkeys της κεντρικής κονσόλας για άμεση πρόσβαση σε συγκεκριμένες λειτουργίες, ενώ δίπλα από την οθόνη υπάρχει και το πλήκτρο για την κεντρική οθόνη του μενού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
DS 4 1.5 BlueHDi EAT8 12

Οι θήκες στην καμπίνα κυμαίνονται σε ικανοποιητικό επίπεδο από πλευράς χωρητικότητας, με την κονσόλα δαπέδου να φέρει στο μποστινό της μέρος τις ποτηροθήκες, τη θέση επαγωγικής φόρτισης κινητού και θύρες USB. Στο πίσω τμήμα της έχει μία ψυχώμενη θήκη κάτω από το υποβραχιόνιο, με θύρα USB και έξοδο για το καλώδιο. Στο κέντρο της κονσόλας διαπέδου βρίσκεται ο διακόπτης για την επιλογή σχέσης στο αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων, το πλήκτρο για τα τρία προγράμματα οδήγησης, το κουμπί on/off του συστήματος πολυμέσων και η ροδέλα για την ένταση του ήχου με την “μεταλλική” υφή. Μπροστά από αυτά υπάρχει μια μικρή θήκη με αντιολισθητική επένδυση, που στις πλουσιότερες εκδόσεις την θέση της παίρνει η οθόνη αφής DS Smart Touch 5 ιντσών που αναγνωρίζει σχέδια και εκτελεί εντολές στο σύστημα πολυμέσων.

DS 4 1.5 BlueHDi EAT8 15
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πίσω θα βολευτούν με άνεση 2 ενήλικοι, αρκοί να μην είναι είναι πολύ ψηλοί γιατί θα αναζητήσουν περισσότερο χώρο για τα γόνατά τους. Ο χώρος για το κεφάλι τους είναι αρκετά καλός παρά την κλίση της οροφής, το κάθισμα είναι ιδιαίτερα άνετο και όλες οι επιφάνειες που ακουμπούν είναι μαλακές. Κερδισμένος βγήκε ο χώρος αποσκευών με την κορυφαία χωρητικότητα των 430 λίτρων. Διαθέτει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και μεγάλο άνοιγμα, αλλά απουσιάζει ένας γάντζος για χειραποσκεύες και έναν διπλό πάτωμα που θα βοηθούσε στο να δημιουργηθεί επίπεδος χώρος φόρτωσης όταν πέφτει η διαιρούμενη πλάτη του πίσω καθίσματος.

Γερά θεμέλια

Το DS 4 βασίζεται σε μια εξελιγμένη εκδοχή της πλατφόρμας EMP2 με 70% νέα ή εξατομικευμένα μέρη, δίνοντας έμφαση στην μείωση του βάρους, την ασφάλεια και την ηχομόνωση. Διατίθεται σε εκδόσεις βενζίνης PureTech (1.2 130 ίππων, 1.6 180 και 225 ίππων), πετρελαίου BlueHDi (1.5 130 ίππων) αλλά και ως plug-in υβριδικό E-Tense με συνδυαστική ισχύ 225 PS και ηλεκτρική αυτονομία άνω των 50 χλμ. (WLTP). Ανεξαρτήτως κινητήρα, όλα τα DS 4 εξοπλίζονται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.

DS 4 1.5 BlueHDi EAT8 4
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η έκδοση της δοκιμής αποτελεί την μοναδική πετρελαιοκίνητη της γκάμας, με τον πολιτισμένο 4κύλινδρο 1.5 με την τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας να αποδίδει 130 ίππους και 300 Nm από τις 1.750 σ.α.λ., εξασφαλίζοντας ζωντάνια στο γαλλικό hatchback. Το αυτόματο κιβώτιο είναι γρήγορο, λειτουργεί στρωτά και έχει άμεσο kickdown, και έχει δυνατότητα χειροκίνητης αλλαγής των σχέσεων μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι. Οι επιδόσεις που χαρίζει o συνδυασμός στο βάρους 1.414 κιλών πετρελαιοκίνητο DS 4 είναι καλές για το είδος και σύμφωνα με την εταιρεία τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται από στάση σε 10,9 δλ.. Τα φρένα αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και συμπαγής πίσω, και δείχνουν να μην κουράζονται ακόμα και μετά από σκληρή χρήση. Επιπλέον, το πλατύ πεντάλ έχει σωστή αντίσταση και καλή αναλογικότητα στο πάτημα.

DS 4 1.5 BlueHDi EAT8 20

Η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός επηρεάζεται και από τα προγράμματα οδήγησης, με το Sport να επεμβαίνει ελαφρώς στην αμεσότητα του γκαζιού και το βάρος του τιμονιού, βάζοντας ταυτόχρονα σε πιο επιθετικό προφίλ την λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου και απενεργοποιώντας το σύστημα start/stop. Στην λειτουργία Eco το κιβώτιο ανεβάζει σχέση το ταχύτερο δυνατό, ενώ το Normal συμπεριφέρεται με σωστά και με αποφασιστικότητα στην επιλογή σχέσης. Επιπλέον, τα δύο τελευταία προγράμματα θέτουν σε λειτουργία coasting την μετάδοση όταν δεν πατάτε γκάζι για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
DS 4 1.5 BlueHDi EAT8 11

Η ανάρτηση του νέου DS 4 αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω άξονα. Στις πλούσιες εκδόσεις μάλιστα διατίθεται και η ενεργή ανάρτηση DS Active Scan Suspension που χρησιμοποιεί κάμερα για να σκανάρει την επιφάνεια του οδοστρώματος, προσαρμόζοντας κατάλληλα τη σκληρότητα των αμορτισέρ ανεξάρτητα σε κάθε τροχό.

DS 4 1.5 BlueHDi EAT8 18

Και χωρίς αυτή, το DS 4 της δοκιμής με τις 17άρες ζάντες “Athenes” και τα ελαστικά με το μπόλικο προφίλ (215/65) προσφέρει την κορυφαία άνεση της κατηγορίας. Η μαλακή ρύθμισή της διαχειρίζεται με τρομερή ευκολία και ησυχία τις ανωμαλίες που χαρακτηρίζουν το ελληνικό οδόστρωμα, χωρίς να επιτρέπει πλεύσεις. Η κλίση στις στροφές είναι λογική και σε συνδυασμό με το καλοζυγισμένο πλαίσιο και το τιμόνι με την καλή αίσθηση και το σωστό βάρος, το DS 4 θα στρίψει με μεγάλη αυτοπεποίθηση. Μόνο σε υπερβολή του οδηγού μπορεί να ανοίξει ελαφρώς την τροχιά του, με το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας να επεμβαίνει διακριτικά και αποτελεσματικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
DS 4 1.5 BlueHDi EAT8 5

Το αγαπημένο όμως πεδίο δράσης του νέου γαλλικού μικρομεσαίου της DS είναι ο ανοιχτός δρόμος. Σε ταχύτητα ταξιδιού οι στροφές του κινητήρα βρίσκονται λίγο πάνω από τις 2.000 σ.α.λ. και σε συνδυασμό με την άνεση που προσφέρουν η αθόρυβη ανάρτηση και τα καθίσματα, και την ενισχυμένη μόνωση με τα στάνταρ ηχομονωτικά κρύσταλλα, η ποιότητα κύλισης χτυπάει κορυφή. Μόνο ένα μικρό θρόισμα προέρχεται από τις εμπρός κολόνες σε ταχύτητα άνω του ορίου στον αυτοκινητόδρομο, που όμως δεν μπορεί να πλήξει τον αρχοντικό τρόπο με τον οποίο μεταφέρει τον οδηγό και τους επιβάτες. Η κατανάλωση καυσίμου σε αυτές τις συνθήκες μπορεί να φλερτάρει με χαμηλά 5άρια, με την μέση της δοκιμής μας να στρογγυλοκάθεται στα 6 λίτρα/100 χλμ.

Στο ταμείο

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πέρα από τις εκδόσεις που διαφοροποιούν την εμφάνιση και τον χαρακτήρα, το DS 4 διατίθεται στα επίπεδα εξοπλισμού Bastille+, Trocadero και Rivoli. Το βασικό επίπεδο που εξόπλιζε το αυτοκίνητο δοκιμής περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 7 αερόσακους (μαζί με αυτόν ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα), ESP, Hill Assist, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας, αναβαθμισμένο σύστημα αυτόματης πέδησης, cruise control, ημιδερμάτινο σαλόνι, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, σύστημα infotainment με οθόνη 10 ιντσών, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και αναδιπλούμενους θερμαινόμενους καθρέφτες, προβολείς LED, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος και ζάντες αλουνίου 17 ιντσών.

DS 4 1.5 BlueHDi EAT8 2

Η ελληνική αντιπροσωπεία της DS Automobiles έχει ανακοινώσει μόνο ότι η τιμή εκκίνησης της γκάμας του νέου DS 4 θα κυμαίνεται γύρω από τα 30.000 ευρώ. Εάν δεν αλλάξει κάτι μέχρι την δημοσίευση του επίσημου τιμοκαταλόγου, κρίνεται ως ανταγωνιστική για τα δεδομένα της κατηγορίας. Επιπλέον, καλύπτεται από πέντε χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά του μέρη και το 1.500άρι μοτέρ πετρελαίου εξασφαλίζει και χαμηλά ετήσια έξοδα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
DS 4 1.5 BlueHDi EAT8 6

Συμπερασματικά, το νέο DS 4 μπορεί να κοιτάξει στα ίσια τον γερμανικό ανταγωνισμό και να προσφέρει αυτό που έλειπε από την κατηγορία, την απόλυτη άνεση και ησυχία. Σε συνδυασμό μάλιστα με την πολύ καλή ποιότητα της καλοεξοπλισμένης καμπίνας, τον μεγάλο χώρο αποσκευών και την ξεχωριστή εμφάνιση, έχει όλα τα εχέγγυα για να πρωταγωνιστήσει στο κλειστό κλαμπ των premium μικρομεσαίων.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας
: 1.499 κ.εκ. πετρέλαιο, 130 PS/3.750 σ.α.λ., 300 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: 8άχυτο αυτόματο κιβώτιο, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 203 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,8 λτ./100 χλμ., 127 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.400/1.866/1.470 χλστ., 2.675 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.414 κιλά
Χώρος αποσκευών: 430 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 30.000 ευρώ* / 81 ευρώ
*Αφορά την τιμή εκκίνησης της γκάμας του νέου DS 4

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ