audi q3

Πρώτη δοκιμή: Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 145 PS

Alfa Romeo Junior Q4 2025 1

Η Alfa Romeo εμπλουτίζει την γκάμα της Junior με μία νέα ήπια υβριδική και τετρακίνητη έκδοση που της χαρίζει ένα μοναδικό οδηγικό ταμπεραμέντο.

Η Alfa Romeo έχει παράδοση στις τετρακίνητες Q4 εκδόσεις και συνηθίζει να παρουσιάζει τέτοιες για τα περισσότερα μοντέλα της, ανεξάρτητα εάν πρόκειται για κάποιο συμβατικό ή SUV.

Δικαιολογημένα θα πούμε εμείς, μιας και η εταιρεία με έδρα το Μιλάνο ανταγωνίζεται εδώ και δεκαετίες τους premium Γερμανούς κατασκευαστές που προσφέρουν αυτή την δυνατότητα στα μοντέλα τους. Βλέπετε, η μερίδα του υποψήφιου αγοραστικού κοινού που αναζητά ελευθερία κίνησης σε ολισθηρά τερέν δεν είναι αμελητέα, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που επιλέγουν τις τετρακίνητες εκδόσεις για λόγους ασφάλειας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Alfa Romeo Junior Q4 2025 2

Το νεότερο μοντέλο στην γκάμα της Alfa Romeo που απέκτησε τέτοια έκδοση είναι το compact crossover Junior που ξεκίνησε την εμπορική του καριέρα στη χώρα μας στις αρχές του έτους. Η γκάμα απαρτίζεται από προσθιοκίνητες ήπια υβριδικές εκδόσεις 145 ίππων (Ibrida) και αμιγώς ηλεκτρικές με 156 (Elletrica) ή 280 ίππους (Veloce), και τώρα ολοκληρώνεται με την τετρακίνητη Ibrida Q4 των 145 ίππων.

4x4xWire

Οι τετρακίνητες επιλογές που έχουν οι υποψήφιοι αγοραστές της κατηγορίας των πιο «εκλεκτών» compact SUV είναι ελάχιστες και μαζί με την ολοκαίνουργια Junior Ibrida Q4 δεν ξεπερνούν σε αριθμό τα δάχτυλα του ενός χεριού.

Alfa Romeo Junior Q4 2025 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αισθητικά, η νέα Alfa Romeo Junior Q4 δεν φέρει κάποιο λογότυπο που να την διαφοροποιεί, αλλά υπάρχουν ορισμένες λεπτομέρειες που την κάνουν την ξεχωρίζει από την δικίνητη έκδοση. Ειδικά στην απόχρωση του αυτοκίνητου δοκιμής, γκρι stone αμάξωμα και μαύρη οροφή, το αποτέλεσμα είναι πολύ ταιριαστό και προσδίδει κλάση.

Η Junior Q4, διαθέτει την Leggenda μάσκα με ολογράφως το Alfa Romeo, Full LED προβολείς εμπρός και τροχούς «Petali» 18 ιντσών. Επιπλέον, η απόληξη της εξάτμισης είναι μονή αντί για διπλή, τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος είναι βαμμένα σε χρώμα gloss black, ενώ οι πιο παρατηρητικοί θα αντιληφθούν ότι διαθέτει και ελαφρώς μεγαλύτερης διαμέτρου πίσω δισκόφρενα (268 χλστ. αντί για 249 χλστ.). Ακόμα, σε περίπτωση που πέσει η ματιά σας πίσω και χαμηλά, θα δείτε την ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων αντί για τον ημιάκαμπτο άξονα που διαθέτουν όλες οι άλλες εκδόσεις.

Alfa Romeo Junior Q4 2025 20
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το σύστημα κίνησης της Junior Q4 αποτελείται από τον 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο 1.2 των 136 ίππων με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες 29 ίππων για συνδυαστική ισχύ 145 ίππων και μια μπαταρία ιόντων λιθίου. Πιο συγκεκριμένα, το ηλεκτρομοτέρ του εμπρός άξονα είναι ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των έξι σχέσεων και το δεύτερο ηλεκτρομοτέρ στον πίσω άξονα και αποδίδει περισσότερη ροπή (88 Nm αντί για 55). Όπως είναι ευκόλως κατανοητό, δεν υπάρχει άξονας μετάδοσης που να συνδέει τον εμπρός με τον πίσω άξονα.

Σύμφωνα με την ιταλική φίρμα, η συγκεκριμένη διάταξη επιτυγχάνει την ιδανική και ταχύτερη κατανομή της δύναμης μεταξύ των αξόνων και εγγυάται υψηλή πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες κίνησης. Αποτελεί δηλαδή μια «all weather» επιλογή που χαρίζει έναν διττό χαρακτήρα στο ξεχωριστό compact SUV της Alfa Romeo.

Alfa Romeo Junior Q4 2025 4
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στον τομέα των επιδόσεων, η τετρακίνητη Alfa Romeo Junior των 1.500 κιλών δεν υστερεί σε σχέση με την δικίνητη που είναι περίπου 200 κιλά ελαφρύτερη, με την επιπλέον πρόσφυση που εξασφαλίζει το πίσω ηλεκτρομοτέρ σε αυτές τις συνθήκες να βοηθά στη μέτρηση 0-100 χλμ./ώρα και να ολοκληρώνεται σε 9,1 δλ. (8,9 δλ. η δικίνητη). Ελαφρώς μειωμένη είναι και η τελική ταχύτητα της έκδοσης που είναι ακριβώς 200 χλμ./ώρα (206 χλμ./ώρα η δικίνητη).

Σαν γνήσια Alfa Romeo που είναι, η Junior Q4 διαθέτει τα προγράμματα οδήγησης DNA (Dynamic, Natural και Advanced Efficiency), μόνο που είναι εμπλουτισμένα με μία επιπλέον επιλογή λόγω χαρακτήρα, την Q4 που εξασφαλίζει ασφαλή κίνηση σε ολισθηρά τερέν και ακόμα καλύτερο έλεγχο σε αυτά.

Alfa Romeo Junior Q4 2025 14

Αναλυτικότερα, στα προγράμματα οδήγησης Advanced Efficiency και Natural, το σύστημα τετρακίνησης Q4 λειτουργεί αυτόματα και ενεργοποιεί το πίσω ηλεκτρομοτέρ όποτε χρειάζεται, δίνοντας με αυτό τον τρόπο έμφαση στην υψηλή αποδοτικότητα. Μέχρι την ταχύτητα των 90 χλμ./ώρα, η Junior είναι προσθιοκίνητη για την μέγιστη ενεργειακή απόδοση. Ωστόσο, το λογισμικό διαχείρισης του συστήματος κίνησης μπορεί να στείλει ρεύμα στο πίσω ηλεκτρομοτέρ και να το θέσει σε λειτουργία όταν το απαιτούν οι συνθήκες, μεταβαίνοντας σε AWD λειτουργία για να προσφέρει την μέγιστη σταθερότητα και πρόσφυση σε όλα τα τερέν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όταν ο οδηγός επιλέξει το πρόγραμμα οδήγησης Dynamic, το σύστημα διαχείρισης θα προσφέρει την μέγιστη δυνατή πρόσφυση και απόκριση. Από στάση και μέχρι τα 40 χλμ./ώρα το πίσω ηλεκτρομοτέρ είναι ενεργοποιημένο με αποτέλεσμα να μοιράζεται η ροπή μεταξύ των δύο αξόνων και να προσφέρει δυνατή επιτάχυνση, αδιαφορώντας για τις συνθήκες. Πάνω από τα 40 χλμ./ώρα, απενεργοποιείται το πίσω ηλεκτρομοτέρ και η Junior Q4 γίνεται προσθιοκίνητη για να μειωθούν οι απώλειες ενέργειας.

Alfa Romeo Junior Q4 2025 5

Στο πρόγραμμα οδήγησης Q4, η Junior είναι τετρακίνητη με ταχύτητα μέχρι τα 30 χλμ./ώρα για μέγιστη πρόσφυση σε χαμηλή ταχύτητα κίνησης. Πάνω από αυτή την ταχύτητα και μέχρι τα 90 χλμ./ώρα ενεργοποιείται η λειτουργία Smart Q4, με το πίσω ηλεκτρομοτέρ να παραμένει σε λειτουργία stand by για αστραπιαία επέμβασή όταν χρειαστεί. Επιπρόσθετα, η νέα Junior Q4 διαθέτει τεχνολογία Power Looping που διατηρεί ενεργό το πίσω ηλεκτρομοτέρ, ακόμα και όταν η μπαταρία έχει λίγη ενέργεια. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στο εμπρός ηλεκτρομοτέρ που μετατρέπεται σε γεννήτρια, διατηρεί το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας με αποτέλεσμα να λειτουργεί το πίσω ηλεκτρομοτέρ. Με αυτό τον τρόπο, η Junior Q4 είναι τετρακίνητη όποτε και όσο χρειαστεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι Ιταλοί μηχανικοί δεν τοποθέτησαν απλά ένα ηλεκτρομοτέρ στον πίσω άξονα και τέλος, αλλά ενίσχυσαν το ιδιαίτερο και ξεχωριστό προφίλ της έκδοσης, εξοπλίζοντάς την και με νέα ανάρτηση. Για την ακρίβεια, η Junior φέρει πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, αντί για ημιάκαμπτο που έχουν όλες οι άλλες εκδόσεις, λανσάροντας παράλληλα αυτή την αρχιτεκτονική στην πλατφόρμα CMP του Ομίλου Stellantis στην οποία βασίζεται. Ακόμα, τα ελατήρια, τα αμορτισέρ και οι αντιστρεπτικές ράβδοι είναι νέα και έχουν εξελιχθεί ειδικά για την συγκεκριμένη έκδοση. Σε συνδυασμό με το μελετημένο σύστημα διαχείρισης του συστήματος κίνησης, η Junior Q4 υπόσχεται ένα διαφορετικό και πιο ώριμο πρόσωπο στο δρόμο.

Alfa Romeo Junior Q4 2025 6

Στην πράξη, η νέα Junior Q4 είναι η πιο καλοστημένη και άνετη compact Alfa Romeo των τελευταίων δεκαετιών. Ο τρόπος που αντιμετωπίζει τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος είναι περίτεχνος και δεν θα ιδρώσει το αυτί της ακόμα και εάν τις πετύχει υπό πίεση σε στροφή. Ταυτόχρονα, η σωστή διαχείριση της δύναμης μεταξύ των δύο αξόνων μειώνει την τάση υποστροφής στη γρήγορη οδήγηση, χαρίζοντας ένα ουδέτερο πρόσωπο και εμπνέοντας ασφάλεια στο οδηγό. Αναντίλεκτα, θα πάρει κλίση στις στροφές αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα αλλοιωθεί η πορεία που έχει χαράξει ο οδηγός. Για την ακρίβεια, το πίσω μέρος παραμένει «κολλημένο» στο οδόστρωμα σε όλες τις συνθήκες και χαρίζει συνολικά ατελείωτη πρόσφυση, χωρίς να υποβαθμίζεται η άνεση. Μπορούμε να πούμε δηλαδή ότι οι Ιταλοί μηχανικοί πέτυχαν την χρυσή τομή μεταξύ άνεσης και κρατήματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μικρής διαμέτρου τιμόνι με τη σειρά του προσφέρει κάμποση αίσθηση και ακρίβεια, ενώ το αυτόματο σασμάν διαθέτει δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας μέσω τον paddles στο τιμόνι. Οι αλλαγές σχέσεων που πραγματοποιεί είναι ομαλές και γρήγορες, αλλά δεν τις κρατάει στον κόφτη. Τα φρένα από την άλλη, έχουν σωστή διαδρομή και αντίσταση κατά το πάτημα, το σύστημα όμως ανάκτηση της ενέργειας υποβαθμίζει ελαφρώς την αίσθηση.

Alfa Romeo Junior Q4 2025 7

Την εμπλοκή του πίσω ηλεκτρομοτέρ δεν θα την αντιληφθείτε εύκολα, αλλά την ενεργοποίησή του θα την δείτε στο αντίστοιχο γραφικό του ψηφιακού πίνακα οργάνων και θα την νοιώσετε με τέρμα γκάζι και απενεργοποιημένο το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (στα 50 χλμ./ώρα ενεργοποιείται ξανά για λόγους ασφάλειας). Φυσικά, εάν κινηθείτε σε ένα λασπωμένο ή χορταριασμένο τερέν που γλιστράει πολύ, θα νοιώσετε και την αστραπιαία λειτουργία της τετρακίνησης και την ασφάλεια που προσδίδει στο ιταλικό compact SUV.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οδηγοκεντρικό και πλήρως εξοπλισμένο

Το εσωτερικό της Junior Q4 δεν διαφέρει αισθητικά από αυτό των υπόλοιπων εκδόσεων, και διαθέτει πλούσιο βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα Spiga με την σωστή εργονομία και στήριξη του σώματος (με λειτουργία μασάζ του οδηγού), τον ηλεκτροχρωματικό καθρέφτη, τα φιμέ πίσω κρύσταλλα, την βάση ασύρματης φόρτισης κινητού τηλεφώνου, το σύστημα πολυμέσων με οθόνη 10,25 ιντσών και πλοηγό, τον ατμοσφαιρικό φωτισμό και το σύστημα εισόδου και εκκίνησης κινητήρα χωρίς κλειδί.

Alfa Romeo Junior Q4 2025 12

Ακόμα, η ομπρέλα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού είναι εμπλουτισμένη και επιτρέπει αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2, περιλαμβάνοντας ενεργό cruise control με Lane Centering και Traffic Jam Assist, παρακολούθηση τυφλού σημείου, και σύστημα ημι-αυτόνομου παρκαρίσματος με αισθητήρες περιμετρικά του αμαξώματος.

Αναβαθμισμένη παρουσιάζεται και η ποιότητα καμπίνας της έκδοσης, καθώς φέρει μαλακής υφής υλικά μπροστά από τον συνοδηγό και την κεντρική κονσόλα δαπέδου. Ο χώρος των επιβατών δεν έχει διαφοροποιηθεί, πράγμα που σημαίνει ότι τέσσερις ενήλικοι θα βολευτούν, ακόμα και με την ύπαρξη της προαιρετικής ηλιοροφής που είχε το αυτοκίνητο δοκιμής. Μόνο εάν είναι ψηλοί οι πίσω επιβάτες θα αναζητήσουν παραπάνω χώρο για τα γόνατά τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Alfa Romeo Junior Q4 2025 19

Εκεί που εντοπίζεται χωροταξική διαφορά μεταξύ δικίνητων και τετρακίνητων εκδόσεων, είναι στο πορτμπαγκάζ. Η ύπαρξη ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων και ηλεκτρομοτέρ πίσω, έφεραν μείωση του χώρου αποσκευών κατά 75 λίτρα, φτάνοντας πλέον τα 340. Έχει όμως πλήρως εκμεταλλεύσιμο ορθογώνιο σχήμα, μεγάλο άνοιγμα φόρτωσης, διαθέτει γάντζους για χειραποσκευές και το cargo flex kit με το διπλό πάτωμα για δημιουργία επίπεδου χώρου φόρτωσης σε περίπτωση αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος.

Στο ταμείο

Η νέα Alfa Romeo Junior Q4 διατίθεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, Ibrida και Intensa, με την πρώτη να κοστίζει 36.900 ευρώ και την δεύτερη 39.300 ευρώ, πάντα σε συνδυασμό με την προωθητική ενέργεια των 1.400 ευρώ της εγχώριας αντιπροσωπείας. Ο εξοπλισμός άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας της εισαγωγικής έκδοσης είναι πλήρης χαρακτηριστικών και δεν παρουσιάζει ελλείψεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Alfa Romeo Junior Q4 2025 21

Στον τομέα της μέσης κατανάλωση καυσίμου, η Junior Ibrida Q4 τα καταφέρνει περίφημα. Κατά την διάρκεια της δοκιμής μας η μέση κατανάλωση καυσίμου καρφώθηκε στα 6,6 λτ./100 χλμ., ενώ μια τιμή που γυροφέρνει τα 6 λτ./100 χλμ. είναι εφικτή χωρίς κόπο ή ιδιαίτερο τρόπο.

Ακόμα, η τετρακίνητη Alfa Romeo Junior δεν επιβαρύνει τον ιδιοκτήτη της με ετήσια τέλη κυκλοφορίας και μπορεί να εισέρχεται σε καθημερινή βάση στον Δακτύλιο, χάρη στην ήπια υβριδική τεχνολογία που ενστερνίζεται. Επιπρόσθετα, όπως συμβαίνει και με τις υπόλοιπες Junior έτσι και η Ibrida Q4 θωρακίζεται από 4ετή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη και συνοδεύεται από ψηφιακό πιστοποιητικό NFT. Το τελευταίο είναι ένα αδιάβλητο ψηφιακό αρχείο όπου αποθηκεύονται όλες οι πληροφορίες της χρήσης και της συντήρησης του αυτοκινήτου, θωρακίζοντας με αυτό τον τρόπο την μεταπωλητική του αξία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Alfa Romeo Junior Q4 2025 8

Εν κατακλείδι, η νέα Alfa Romeo Junior Q4 αποτελεί την καλύτερη ίσως έκδοση της γκάμας, τιμώντας και με το παραπάνω την καταγωγής της. Προσφέρει σοφιστικέ οδικά χαρακτηριστικά και ατελείωτη πρόσφυση, ένα αποδοτικό ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης που εξασφαλίζει χαμηλό κόστος χρήσης, και πλούσιο εξοπλισμό, σε ένα περιτύλιγμα που δεν περνά απαρατήρητο και φωνάζει από μακριά Alfa Romeo.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

  • Κινητήρας: 1.199 κ.εκ. βενζίνη, 145 ίπποι/5.500 σ.α.λ., 230 Nm/1.750 σ.α.λ.
  • Μετάδοση: αυτόματο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, στους τέσσερις τροχούς
  • Επιδόσεις: 9,1 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 200 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
  • Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,2 λτ./100 χλμ., 118 γρ./χλμ.
  • Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.173/1.781/1.538 χλστ., 2.562 χλστ. μεταξόνιο
  • Βάρος: 1.500 κιλά
  • Χώρος αποσκευών: 340 λίτρα
  • Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 38.300 ευρώ (Από 36.900 ευρώ με προωθητική ενέργεια)/0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ