Πρώτη δοκιμή: Alfa Romeo Junior Elettrica Veloce
ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΩΤΣΙΟΠΟΥΛΟΣ / PHOTOS: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΛΙΟΣ

Η έκδοση Veloce της Junior κουβαλά τον αυθεντικό οδηγικό χαρακτήρα της Alfa Romeo, με το κοφτερό τιμόνι, το μπλοκέ και το γνώριμο ιταλικό πάθος να σε κάνει να θέλεις να ανακαλύψεις τα όρια της.
Η Alfa Romeo είναι μία από τις λίγες εταιρείες που έχουν ένα περίεργο στατιστικό, δεν έχει “ορκισμένους” εχθρούς. Έχει φανατικούς φίλους, ενώ σχεδόν όλοι όσοι ασχολούνται πιο συστηματικά με το χώρο του αυτοκινήτου θα έχουν γλυκοκοιτάξει κάποιο μοντέλο της. Παρά τη "βαριά" ιστορία της, για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα παλινδρομούσε, προσπαθώντας να βρει τα πατήματά της σε μια εποχή που άλλαζε γρηγορότερα απ’ όσο ίσως περίμενε και αντιμετωπίζοντας σοβαρά οικονομικά προβλήματα.

Πλέον όχι μόνο έχει ορθοποδήσει, αλλά έχει αρχίσει να δίνει και μοντέλα στο κοινό που δεν μπορούν να περάσουν απαρατήρητα, με την πιο πρόσφατη προσθήκη να είναι η Junior, που σηματοδοτεί την είσοδο της εταιρείας στην κατηγορία των μικρών SUV.
BUY NOW
To μοντέλο, παρόλο που βρέθηκε σε έναν κυκεώνα λόγω ονόματος, αφού στην αρχή παρουσιάστηκε ως Milano και λίγες μέρες αργότερα αναγκάστηκε να μετονομαστεί για νομικοπολιτικούς λόγους, ήρθε για να γράψει τη δική της σελίδα στην ιστορία της μάρκας. Είτε σαν υβριδικό, είτε σαν αμιγώς ηλεκτρικό, δείχνει πως η Alfa μπορεί να κινηθεί με άνεση και σε νέα χωράφια. Βέβαια, από τη γκάμα της λείπει κάποια έκδοση Quadrifoglio, αλλά η Elettrica Veloce είναι εμποτισμένη με το DNA του τριφυλλιού, φέρνοντας κάτι διαφορετικό στον κόσμο των μηδενικών ρύπων.

Εξωτερικά, η σχεδίασή της είναι γεμάτη φινέτσα, με το εμπρός μέρος ειδικά να ξεχωρίζει. Το scudetto της Alfa Romeo στη μάσκα, που θυμίζει περισσότερο γλυπτό φιλοτεχνημένο από Ιταλό καλλιτέχνη, σε συνδυασμό με τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, το μυώδες καπό και τον macho προφυλακτήρα, δημιουργούν μία εικόνα που σίγουρα δεν περνά απαρατήρητη.
Οι λεπτομέρειες, όπως οι LED προβολείς Performance Style και τα LED πίσω φώτα, συμπληρώνουν το σύνολο, ενώ η διχρωμία προσφέρει τον απαραίτητο τσαμπουκά. Στο πίσω μέρος τα πράγματα είναι λίγο πιο ήρεμα, αφού δεν ακολουθεί 100% τη δυναμική του εμπρός, και κάπου εδώ τελειώνουν οι ομοιότητες με τις “απλές” εκδόσεις, με τους “μυημένους” να αναγνωρίζουν το μοντέλο με την πρώτη ματιά από τους τροχούς.

Η έκδοση Veloce εξοπλίζεται με 20άρες ζάντες ειδικής σχεδίασης, οι οποίες αφήνουν σε κοινή θέα τα μπροστινά τεράστια δισκόφρενα των 365 χιλιοστών και τις κατακόκκινες δαγκάνες, δείχνοντας ότι θα βάλει δύσκολα σε όποιον καθίσει δίπλα της.
Στο εσωτερικό, η σχεδίαση ιδιαίτερα δεν διαφέρει σε σχέση με τις πιο “αδύναμες” εκδόσεις της γκάμας. Τα υλικά συνεχίζουν να είναι σκληρά, με κάποιες προσθήκες, όπως το δερμάτινο τιμόνι, τα αλουμινένια πετάλια και τη χρήση σουέτ υφάσματος σε κάποια φιλέτα, να αναβαθμίζουν την αίσθηση ποιότητας.

Όλα όμως αλλάζουν αν ο κάτοχος επιλέξει τα προαιρετικά bucket καθίσματα της Sabelt, όπου το έξτρα κόστος μοιάζει πραγματικά λίγο μπροστά στη στήριξη, στο design και την αίγλη που προσφέρουν.
Το ραμμένο, κόκκινο λογότυπο της Alfa Romeo στο προσκέφαλο είναι μια λεπτομέρεια που φωνάζει motorsport και υπογράφει την ταυτότητα του μοντέλου, όντας μια προσθήκη που όχι μόνο αλλάζει την καμπίνα του αυτοκινήτου, αλλά επαναπροσδιορίζει ολόκληρη τη φιλοσοφία του. Από εκεί και πέρα, συναντάμε ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και οθόνη infotainment 10,1 ιντσών, με πλήρη συνδεσιμότητα, συστήματα πλοήγησης, καθώς και αρκετές μικροθήκες.

Οι πίσω επιβάτες δεν έχουν άπλετο χώρο, ειδικά με τα bucket καθίσματα και το σκληρό, ογκώδες πίσω μέρος τους, παρά το μεταξόνιο των 2.557 χιλιοστών. Ευτυχώς, αποζημιώνει ο πίσω αποθηκευτικός χώρος με το διπλό πάτωμα, που φτάνει τα 400 λίτρα και επιτρέπει να κρύβονται έντεχνα τα καλώδια φόρτισης και λοιπά μικροπράγματα, όπως το φαρμακείο.
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο πρωταγωνιστής της έκδοσης, ένα ηλεκτρομοτέρ που στέλνει την κίνηση αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς και αποδίδει 280 ίππους και 345 Nm ροπής. Γεμάτος σε όλο το φάσμα και με δύναμη από το μηδέν λόγω ρεύματος, μπορεί να αγγίξει τα 200 χλμ./ώρα, ενώ χρειάζεται μόλις 5,9 δευτερόλεπτα για να ολοκληρώσει το 0-100.

Συνεργάζεται με μια μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh, με τη μέση εργοστασιακή κατανάλωση σύμφωνα με την εταιρεία να είναι στα 17,9 kWh/100 χλμ., νούμερο που καταφέραμε εύκολα να πιάσουμε και να διατηρήσουμε, αρκεί να υπάρχει λίγη εγκράτεια στο δεξί πεντάλ. Γιατί αν σε παρασύρει η αδρεναλίνη της επιτάχυνσης, ξεπερνάς τα 20 kWh χωρίς να το καταλάβεις.
Από την άλλη, με ήπια χρήση και καθημερινή οδήγηση εντός πόλης, μπορεί να φτάσεις μέχρι και τα 429 χιλιόμετρα αυτονομίας, με μια μέση πραγματική τιμή να κυμαίνεται στα 300 χιλιόμετρα. Όσον αφορά τη φόρτιση, με AC στα 11 kW, η Junior Elettrica φορτίζει πλήρως από 0% σε 100% μέσα σε 5 ώρες και 45 λεπτά, ενώ αν συνδεθεί σε ταχυφορτιστή DC, χρειάζεται λιγότερο από 30 λεπτά για να ανεβάσει τη μπαταρία από το 20% στο 80%.

Στο δρόμο, δείχνει ότι μέσα της κρύβει την αγωνιστική ψυχή που έχουμε συναντήσει σε παλιότερα δυνατά μοντέλα της Alfa Romeo, αν και σίγουρα θα ήταν αιρετικό να την εξισώναμε με τις εκδόσεις Quadrifoglio. Η ισχύς της γίνεται αισθητή από το πρώτο βύθισμα του γκαζιού, με το κοφτερό κι άμεσο τιμόνι ,που χρειάζεται μόλις 2,6 στροφές από άκρη σε άκρη, και το μπλοκέ να σπρώχνουν τη μούρη και το όχημα ακριβώς εκεί που στοχεύει ο οδηγός.
Ειδικά η αίσθηση του τιμονιού είναι από τις καλύτερες που έχουμε ζήσει το τελευταίο διάστημα, προκαλώντας σε όχι μόνο να ξεχυθείς σε επαρχιακούς δρόμους γεμάτους στροφές, αλλά και να μπεις σε πίστα. Σύμμαχος στην καλή οδική συμπεριφορά είναι και το χαμηλό βάρος των 1.560 κιλών (χωρίς οδηγό), μαζί με τις καλά ρυθμισμένες αναρτήσεις, οι οποίες παρότι δεν αφήνουν περιθώρια για ιδιαίτερα παράπονα στην άνεση, έχουν ξεκάθαρα πιο σπορτίφ προσανατολισμό.

Η Junior Veloce κάθεται χαμηλότερα κατά 25 χιλιοστά σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις της γκάμας, ενώ τα ενισχυμένα anti-roll bars παίζουν τον δικό τους ρόλο για να περιορίσουν τις κλίσεις και να προσφέρουν μεγαλύτερη ακρίβεια. Το στήσιμο εμπνέει εμπιστοσύνη σε γρήγορες, πατημένες στροφές, με τα “εργοστασιακά” Michelin Pilot Sport EV να εξασφαλίζουν πρόσφυση όταν τη χρειάζεσαι, ενώ ο ηλεκτρικός ήχος του κινητήρα συμπληρώνει την εμπειρία οδήγησης. Αντίθετα, δεν σου δίνει αμέσως την ίδια σιγουριά το σύστημα πέδησης, το οποίο μπορεί να φρενάρει αποτελεσματικά το ιταλικό μοντέλο, όμως απαιτεί αρκετή εξοικείωση και στην αίσθηση και στη δύναμη.

Στην πόλη είναι ιδιαίτερα ευέλικτη, χάρη στον μικρό κύκλο στροφής που φτάνει τα 10,5 μέτρα, αλλά και τις μαζεμένες διαστάσεις (4.173 μ. μήκος και 1.981 πλάτος), που την κάνουν εύκολη υπόθεση το παρκάρισμα. Μπορεί να μην διαθέτει one-pedal λειτουργία, αλλά η επιλογή "B" για αυξημένη ανάκτηση ενέργειας κάνει δουλειά, ενώ η κάμερα οπισθοπορείας και οι περιμετρικοί αισθητήρες μειώνουν τους περιορισμούς των μικρών σε διαστάσεις παραθύρων. Τέλος, σαν γνήσιο ηλεκτρικό που σέβεται τον εαυτό του, το infotainment της έχει ενσωματωμένα παιχνίδια για να περνά η ώρα όσο φορτίζεις.
Η Alfa Romeo Junior Elettrica Veloce δείχνει αποφασισμένη να σπάσει τα όρια της κατηγορίας της, αφού δεν δηλώνει μόνο hot hatch, αλλά το ενσαρκώνει, όντας γρήγορη, στιβαρή, με ιταλική φινέτσα και φτιαγμένη για να προσφέρει οδηγική απόλαυση. Μπορεί πολλές φωνές να αναφέρονται στην αυτονομία της που δεν εντυπωσιάζει, αλλά είναι το μόνο “περιορισμένο” πάνω της.

Από την άλλη, η τιμή της χωρίς επιδότηση και με τα bucket της Sabelt (+3.100 ευρώ) αγγίζει τα 50.000 ευρώ, τοποθετώντας τη σε χωράφια μεγαλύτερων κατηγοριών. Δεν πρόκειται για ένα αμελητέο ποσό, αλλά εκτός ότι είναι ικανή να σου το ξεπληρώσει οδηγικά μέχρι τελευταίο cent, έχει και τη δική του αίγλη να κάθεσαι στο δεξί κάθισμα της πιο γρήγορης ηλεκτρικής Alfa Romeo ευρείας παραγωγής.
Κινητήρας: Ηλεκτρικός, 280PS, 345 Nm.
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης, στους μπροστινούς τροχούς
Xωρητικότητα μπαταρίας: 54 kWh
Επιδόσεις: 5,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 2000 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 17,9 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία: Έως 334 χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.173/1.781/1.539 χλστ., 2.557 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.560 κιλά
Χώρος αποσκευών: 400 λίτρα
Τιμή: 46.900 ευρώ