Πρώτη δοκιμή: Νέο Peugeot e-208 με 156 ίππους

Δοκιμάζουμε πρώτοι το νέο Peugeot e-208 των 156 ίππων

Έπειτα και από την αναβάθμισή της, η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του ανανεωμένου best seller Peugeot 208 φτάνει σε νέα επίπεδα ωρίμανσης και παρουσιάζεται πιο επίκαιρη από ποτέ.

Σχεδιασμένο με στόχο την κορυφή της κατηγορίας, η τελευταία μέχρι στιγμής γενιά του Peugeot 208 ευθυγραμμίστηκε σχεδόν αμέσως με τις προσδοκίες της γαλλικής εταιρείας αναφορικά με τις επιδόσεις του στον εμπορικό στίβο.

Με αποκορύφωμα τις επιδόσεις του 2021 και του 2022, όταν το μικρό μοντέλο της Peugeot κατέκτησε την κορυφή των πωλήσεων στην Ευρώπη ανεξαρτήτως κατηγορίας, το 208 συγκαταλέγεται σταθερά στα ευρωπαϊκά best sellers από τότε που παρουσιάστηκε το 2019 και έχει βρει περισσότερους από 1.000.000 ευχαριστημένους χρήστες και ιδιοκτήτες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μεγάλα «όπλα» της πρότασης της γαλλικής εταιρείας είναι αδιαμφισβήτητα το μοντέρνο design, η ευρεία γκάμα κινητήρων με τους οποίους είναι διαθέσιμο, η ενδιαφέρουσα και ποιοτική εικόνα του εσωτερικού του και φυσικά το γαλλικό του «πάτημα» στον δρόμο που ασκεί γοητεία και στους οδηγούς που ζητούν αυτό το κάτι παραπάνω και δεν συμβιβάζονται μόνο με την άνεση και την υψηλή ποιότητα κύλισης.

Στις πωλήσεις του μικρού αυτοκινήτου της Peugeot, την δική της συνεισφορά είχε και η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση με το e-208 να λέει «αντίο» στις εκπομπές CO2 και να προσφέρει αθόρυβες και άκρως οικονομικές μετακινήσεις με τον οδηγό να απολαμβάνει παράλληλα την άμεση και ευχάριστη απόκριση που μόνο ένας ηλεκτρικός κινητήρας μπορεί να προσφέρει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Peugeot προχώρησε στην ανανέωση του best seller της με στόχο να το διατηρήσει στην κορυφή απέναντι σε έναν πραγματικά σκληρό ανταγωνισμό, με το 208 να είναι πλέον διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά.

Εμείς είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το αμιγώς ηλεκτρικό e-208 στην κορυφαία έκδοση GT, το οποίο μας έδειξε από την πρώτη στιγμή ότι οι Γάλλοι δεν κινήθηκαν μόνο επιφανειακά αλλά προχώρησαν και κάτω από τις μεταλλικές του επιφάνειες προσθέτοντας ακόμη περισσότερη ουσία σε ένα «πακέτο» με μικρά περιθώρια βελτίωσης.

Πιο φρέσκο και δυναμικό παρουσιαστικό

Το ανανεωμένο e-208 ενσωμάτωσε τις τελευταίες εξελίξεις στη σχεδιαστική γλώσσα της Peugeot και φρεσκάρισε παράλληλα την εμφάνισή του όσο χρειαζόταν.

Αναμφίβολα το μικρό των Γάλλων είναι ένα από τα πλέον ελκυστικά μοντέλα της κατηγορίας του και στο χρώμα του μοντέλου της δοκιμής (Vertigo Blue) τραβά με ακόμη μεγαλύτερη ευκολία τα βλέμματα στο πέρασμά της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας «φιλοξενεί» τη νέα φωτεινή «υπογραφή» των Peugeot με τα φωτεινά LED «νύχια» να έχουν αυξηθεί από ένα σε τρία και να κάνουν το 208 να δείχνει πιο φαρδύ αφού έχουν τοποθετηθεί παράλληλα πιο κοντά στις άκρες του αμαξώματος. Στο κέντρο του εμπρός μέρους δεσπόζει η νέα γρίλια, με το 208 να αποκτά παράλληλα το νέο σήμα της γαλλικής εταιρείας.

Νέα είναι και η σχεδίαση του εσωτερικού των πίσω φωτιστικών σωμάτων με τις τρεις φωτεινές γραμμές να είναι πλέον οριζόντιες (από κάθετες) και να συμβάλλουν και αυτές στην οπτική αύξηση του πλάτους, όπως και το όνομα της Peugeot που καταλαμβάνει περισσότερο χώρο ανάμεσα στα φωτιστικά σώματα.

Την εικόνα ανανέωσης του μικρού Peugeot συμπληρώνουν τα νέα σχέδια για τις αλουμινένιες ζάντες, με την έκδοση GT να φέρει στάνταρ τις 17άρες «Yanaka» αλλά και μαύρα γυαλιστερά φρύδια στους θόλους των τροχών, τα οποία ενισχύουν αισθητικά τη σπορ πτυχή της σχεδίασης του e-208.

Μοντέρνο και ποιοτικό

Περνώντας στο εσωτερικό η γνώριμη και μοντέρνα εικόνα του 208 παραμένει ως είχε με επίκεντρο την i-Cockpit σχεδιαστική φιλοσοφία του ταμπλό. Για τον έλεγχο των δεκάδων συστημάτων του e-208 ο οδηγός επωφελείται από τη στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις οθόνη αφής των 10 ιντσών (επτά ιντσών πριν στις χαμηλότερες εξοπλιστικά εκδόσεις) που βρίσκεται στο κέντρο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην κορυφαία εξοπλιστική έκδοση GT η κεντρική οθόνη του multimedia συστήματος είναι μάλιστα υψηλής ευκρίνειας (HD) και ξεχωρίζει για την ταχύτατη απόκριση, ενώ τα προσεγμένα γραφικά κάνουν εύκολη και γρήγορη την εύρεση του εκάστοτε υπομενού που ψάχνει ο οδηγός ή ο συνοδηγός.

Περαιτέρω ευκολία προσφέρουν τα φυσικά κουμπιά που βρίσκονται κάτω από την οθόνη, ενώ κάτω από αυτά βρίσκονται οι απαραίτητες θύρες φόρτισης και το μικρό «κρυφό» ντουλαπάκι που κρύβει μέσα του την επιφάνεια ασύρματης φόρτισης smartphone με ισχυρότερο πλέον προαιρετικό επαγωγικό φορτιστή με ισχύ 15 W ένατι 5 του προηγούμενου. Κερασάκι στην τούρτα, το πορτάκι που λειτουργεί και ως σημείο στήριξης του κινητού, με την Peugeot να είναι από τους ελάχιστους κατασκευαστές που φροντίζει με αυτόν τον τρόπο ώστε να έχετε άμεση πρόσβαση και στην οθόνη του κινητού σας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναφορικά με τη θέση οδήγησης και σε αυτό το σημείο το e-208 δεν κρύβει εκπλήξεις. Το κάθισμα συγκρατεί πειστικά το σώμα χωρίς να θυσιάζεται η άνεση και ο οδηγός βρίσκει γρήγορα τη θέση που του ταιριάζει χάρη στο μεγάλο εύρος των προσφερόμενων ρυθμίσεων.

Ο ψηφιακός πίνακας πληροφοριών, του i-Cockpit με διαγώνιο στις 10 ίντσες έχει στην έκδοση GT τρισδιάστατη απεικόνιση, ένα τρικ που εξακολουθεί να εντυπωσιάζει και επιτυγχάνεται με το συνδυασμό δύο οθονών: του πίνακα και μίας ακόμη που έχει τοποθετηθεί κάθετα μπροστά από αυτόν στο πάνω μέρος και προβάλλει την εικόνα της σε μία διάφανη επιφάνεια.

Με τη θέση οδήγησης ρυθμισμένη σωστά ένα μέρος του πίνακα κρύβεται από το μικρό σπορ τιμόνι, κάτι που ωστόσο δεν ενοχλεί στην πράξη αφού σε εκείνο το μέρος η Peugeot έχει φροντίσει να το αφήσει επί της ουσίας κενό ή οι πληροφορίες είναι δευτερεύουσας σημασίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι διαθέσιμοι χώροι είναι παράλληλα πολύ καλοί για τους εμπρός αλλά και για τους πίσω με το e-208 να μην δυσκολεύεται στην άνετη μεταφορά μεταφορά τεσσάρων ενήλικων μέσου ύψους. Ένας ακόμη μπορεί να χωρέσει πίσω με τους δύο ακραίους να νιώθουν σε αυτή την περίπτωση να περιορίζεται ο χώρος για τα κεφάλια τους εφόσον το ύψος τους ξεπερνά τον μέσο όρο.

Ο χώρος για τις αποσκευές έχει κανονικό και πλήρως αξιοποιήσιμο σχήμα. Στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση φτάνει τα 309 λίτρα με τα καθίσματα και την εταζέρα στη θέση τους και μπορεί να επεκταθεί έως και 1.118 λίτρα με αναδίπλωση των καθισμάτων και φόρτωση μέχρι την οροφή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με νέο ισχυρότερο και πιο αποδοτικό μοτέρ

Το ανανεωμένο e208 φέρει νέο σύστημα κίνησης που αποτελείται από ισχυρότερο ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρία μεγαλύτερης χωρητικότητα σε σχέση με πριν. Με ωφέλιμη χωρητικότητα στα 48,1 KWh έναντι των 46,3 kWh, η νέα μπαταρία παρουσιάζεται παράλληλα και ελαφρύτερη κατά πέντε κιλά με το συνολικό της βάρος να φτάνει τα 340 κιλά (345 η προηγούμενη).

Για τη φόρτιση της μπαταρίας από ενισχυμένη πρίζα, από το 20% έως και το 80% χρειάζονται 10,5 ώρες, ένας χρόνος που πέφτει στις 4,5 ώρες σε φορτιστή 7,4 kW και σε κάτι λιγότερο από τρεις ώρες σε φορτιστή 11 kW. Ο χρόνος μπορεί να μειωθεί έως και τα 30 λεπτά της ώρας σε ταχυφορτιστή DC με ισχύ 100 kW.

Αναφορικά με τις επιδόσεις, τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σύμφωνα με την Peugeot σε 8,2 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα. Ο οδηγός έχει παράλληλα στη διάθεσή του τρία προγράμματα λειτουργίας, Eco, Normal και Sport όπου στο τελευταίο απολαμβάνει τις πλήρεις δυνατότητες του ηλεκτρομοτέρ, ενώ στο πρώτο τα μέγιστα επίπεδα εξοικονόμησης ηλεκτρικής ενέργειας

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μικρό λιοντάρι για τη ζούγκλα της πόλης

Μπορεί το λιοντάρι να μην είναι ο βασιλιάς της πραγματικής ζούγκλας, το e-208 όμως φορά επάξια το στέμμα για τη «ζούγκλα» της πόλης και έπειτα από την ανανέωσή του παρουσιάζεται ακόμη πιο ολοκληρωμένο για τον νευραλγικό του ρόλο ως καθημερινός σύντροφος στο αστικό και περιαστικό τοπίο.

Με την αθόρυβη και υποδειγματικά πολιτισμένη λειτουργία του που ξεπερνά ακόμη και τους ακριβούς πολυκύλινδρους κινητήρες, το νέο, ισχυρότερο μοτέρ κινεί με άνεση το e-208 και το επιταχύνει ακαριαία σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ.

Η αθόρυβη λειτουργία του κινητήρα «επισημαίνει» πιο ξεκάθαρα τα υψηλά ποιοτικά στάνταρ με τα οποία κατασκευάζεται το Peugeot 208 και είναι γνωστά από την παρουσίαση του μοντέλου το 2019. Οι τριγμοί απουσιάζουν από την προσεγμένη καμπίνα με τα ποιοτικά υλικά και η ανάρτηση θα κάνει μόνο ηχητικά αντιληπτή τη λειτουργία της σε έντονες ανωμαλίες φροντίζοντας παράλληλα για την άνεση του οδηγού και των επιβατών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην καθημερινή χρήση η συμβίωση με το e-208 είναι μια ιδιαίτερα ευχάριστη εμπειρία, ενώ το ίδιο ευχάριστη είναι και η κίνηση εκτός των τειχών της πόλης, κάτι που επιτρέπει η μεγάλη προσφερόμενη αυτονομία.

Το νέο μοτέρ, σε συνδυασμό με τη μεγαλύτερη μπαταρία, μπορεί να προσφέρει στο αστικό τοπίο ωφέλιμη αυτονομία πάνω από 360 χιλιόμετρα ή έως και 400 αν ο οδηγός είναι ιδιαίτερα προσεκτικός με το δεξί πεντάλ και εξαντλήσει εντελώς την ενέργεια που έχει αποθηκευτεί στην μπαταρία του. Οι τιμές της κατανάλωσης φλερτάρουν διαρκώς με τις 12 kWh/100 χλμ. χωρίς τη χρήση του κλιματισμού, ενώ στον ανοιχτό δρόμο μπορούν να διατηρηθούν κάτω από τα 15 kWh. Έτσι και σε αυτές τις συνθήκες κίνησης η αυτονομία μπορεί να ξεπεράσει και τα 300 χιλιόμετρα.

Από την άλλη ως μοντέλο της Peugeot, το e-208 προσφέρει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και γεμίζει με αυτοπεποίθηση τον οδηγό που θέλει να τα εκμεταλλευτεί και να κινηθεί με πιο γρήγορο ρυθμό. Με τη συνολική εικόνα να μην χαρακτηρίζεται σπορ, το μικρό γαλλικό μοντέλο παρουσιάζεται προοδευτικό και άκρως φιλικό χάρη στην ποιοτική λειτουργία της ανάρτησης αλλά και της αίσθησης του άμεσου συστήματος διεύθυνσης, ενώ τα φρένα δείχνουν ανθεκτικότητα και στην έντονη καταπόνηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ηλεκτρική πρόοδος

Βελτιωμένη στα σημεία, με φρεσκαρισμένη εμφάνιση, αλλά και ισχυρότερο και πιο αποδοτικό σύστημα κίνησης, η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του ευρωπαϊκού best-seller Peugeot 208 έρχεται να ισχυροποιήσει τη θέση της και να βάλει δύσκολα στον ανταγωνισμό, από όπου και αν προέρχεται αυτός στην κατηγορία. Σημαντικό ρόλο στη συνέχεια της εμπορικής επιτυχίας του e-208 θα παίξουν και οι τιμές των εκδόσεών του, οι οποίες αναμένεται να ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες. Να σημειωθεί τέλος, ότι η μπαταρία του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης συνοδεύεται από 8ετή εγγύηση (η 160.000 χλμ.), κάτι που εγγυάται τα υψηλά επίπεδα απόδοσης για πολλά χρόνια.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Ηλεκτρικός μόνιμου μαγνήτη, 156 ίπποι, 260 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο μονής σχέσης, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 8,2 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 150 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα (Sport Mode)
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2 (WLTP): 15,8 kWh/100 χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 410 χλμ. (συνδυασμένος κύκλος)
Χωρητικότητα μπαταρίας: 51 kWh (48,1 kWh ωφέλιμη)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.055/1.745/1.430 χλστ., 2.540 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.455 κιλά
Χώρος αποσκευών: 309 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 18.000 ευρώ (έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης) - 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ