Δοκιμάζουμε το νέο VW T-Cross 1.0 TSI των 116 ίππων

Δοκιμάζουμε το νέο αυτόματο VW T-Cross 1.0 TSI των 116 ίππων

Η αισθητική ανανέωση και η ποιοτική αναβάθμιση του T-Cross ισχυροποιούν τη θέση του στην «καυτή» κατηγορία των μικρών SUVs, με τις αλλαγές της Volkswagen να πιάνουν τόπο.

Αν και αποτελεί το μικρότερο μέλος της γκάμας SUV της Volkswagen, το T-Cross συγκαταλέγεται μεταξύ των μοντέλων που αποτελούν το «βαρύ πυροβολικό» για τους Γερμανούς στον εμπορικό στίβο.

Με περισσότερες από 1,2 εκατ. πωλήσεις, από το 2019 που παρουσιάστηκε, το T-Cross δέχθηκε την καθιερωμένη ανανέωση για μοντέλα που φτάνουν στο μέσο της ζωής τους το περασμένο καλοκαίρι, με τους Γερμανούς να φροντίζουν για την επικαιροποίηση της εμφάνισής του, αλλά ακόμη πιο σημαντικά για την αναβάθμιση των τεχνολογιών του και τη βελτίωση της ποιότητας των υλικών που χρησιμοποιούνται στην καμπίνα του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνολική αναβάθμιση εικόνας και ουσίας

Εξωτερικά τα μεγάλα νέα έχουν να κάνουν με τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες αλλά και την αλλαγή στην εσωτερική σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων τα οποία είναι πλέον LED και στα δύο άκρα.

Με τις αλλαγές η ταυτότητα του T-Cross ισχυροποιήθηκε με το μικρό SUV των Γερμανών να παρουσιάζεται πιο δυναμικό αλλά την ίδια στιγμή εξίσου σοβαρό με το προηγούμενο καθώς απευθύνεται σε ένα όσο το δυνατό ευρύτερο κοινό, το οποίο μάλλον δεν εκτιμά τις σχεδιαστικές ακρότητες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το φρεσκάρισμα του T-Cross συνεχίζεται και στο εσωτερικό, όπου η εικόνα της ποιοτικής αναβάθμισης είναι αισθητή έναντι του προηγούμενου μοντέλου. Από τη μέση και πάνω το ταμπλό έχει ανασχεδιαστεί, με κυριότερες διαφορές, τους ανασχεδιασμένους αεραγωγούς και την οθόνη του συστήματος πολυμέσων που «ξεκόλλησε» από το ταμπλό και στέκεται πλέον μόνη της σε μια καλύτερη θέση και εργονομικά.

Παράλληλα, τα νέα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί αναβαθμίζουν συνολικά την καμπίνα του T-Cross με το πάνω μέρος του ταμπλό να είναι από μαλακό υλικό μεγάλου πάχους που θυμίζει άλλες, λιγότερο «βιώσιμες» εποχές, ενώ η συναρμολόγηση και η συναρμογή βρίσκονται μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας.

Ευχάριστα ευρύχωρο και πρακτικό

Η διακριτή ποιοτική αναβάθμιση στο εσωτερικό του T-Cross και το ανασχεδιασμένο ταμπλό δεν έχουν επηρεάσει αρνητικά τα πολύ καλά επίπεδα εργονομίας και χρηστικότητας.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μια θέση που μπορεί να φέρει στα μέτρα του εύκολα και γρήγορα, ανεξάρτητα από τον σωματότυπό του, αν και οι πιο μεγαλόσωμοι, άνω του 1,85 μέτρου, ίσως νιώσουν ότι το κάθισμα με την ποιοτική και ευχάριστη στην αφή επένδυση -στην έκδοση Life- είναι οριακό για το μέγεθός τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πλέον το T-Cross, που αναβαθμίστηκε και εξοπλιστικά από τη βασική του έκδοση, φέρει στάνταρ οθόνη για τα μάτια του οδηγού με τη διαγώνιο να ξεκινά από τις οχτώ ίντσες όσο και στη νέα στάνταρ οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων που περιβάλλεται από φυσικά κουμπιά αλλά και κουμπιά αφής. Στις πλουσιότερες εξοπλιστικές εκδόσεις το μέγεθος των οθονών ανεβαίνει στις 9,2 και 10 ίντσες για οδηγό και multimedia αντίστοιχα.

Αφής είναι και τα χειριστήρια του κλιματιστικού, ενώ στο τιμόνι εξακολουθούν να είναι παρόντα τα φυσικά κουμπιά που δίνουν γρήγορη πρόσβαση τόσο στο multimedia σύστημα όσο και στην ευκρινή οθόνη πληροφοριών του οδηγού με τις τρεις διαφορετικές απεικονίσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι θήκες και οι θέσεις για αντικείμενα είναι πολλές και βρίσκονται στα σωστά σημεία στην κεντρική κονσόλα και στις πόρτες με τους επιβαίνοντες να έχουν παράλληλα στη διάθεσή τους τέσσερεις συνολικά θύρες USB-C -δύο εμπρός και δύο πίσω.

Το T-Cross είναι από τα πλέον ευρύχωρα μοντέλα της μικρής κατηγορίας και θα φιλοξενήσει με άνεση τέσσερεις ενήλικες, ενώ ένα παιδί θα κάτσει ανάμεσα στους πίσω με τον χώρο να περιορίζεται από την ύπαρξη κεντρικού τούνελ και την άνεση ελαφρώς από τη διαμόρφωση της μεσαίας θέσης.

Στον τομέα της πρακτικότητας το SUV της γερμανικής εταιρείας σκοράρει έξτρα πόντους, οι οποίοι προκύπτουν από τη δυνατότητα μετακίνησης του πίσω καθίσματος εμπρός-πίσω κατά 140 χλστ., αλλά και από την πλήρη αναδίπλωση της πλάτης του καθίσματος του συνοδηγού που επιτρέπει την φόρτωση αντικειμένων με μεγάλο μήκος που φτάνει έως και τα 2,4 μέτρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το συρόμενο πίσω κάθισμα μεταβάλλει τον χώρο αποσκευών από τα 385 έως και τα 455 λίτρα με την εταζέρα στη θέση της, ένας χώρος από τους μεγαλύτερους μεταξύ των μικρών SUVs, ενώ με την αναδίπλωση των καθισμάτων η χωρητικότητα φτάνει έως και τα 1.281 λίτρα.

Να σημειωθεί τέλος ότι η Volkswagen βελτίωσε και το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος που μπορεί να στερεωθεί πάνω στην μπίλια του κοτσαδόρου, από τα 55 στα 75 κιλά. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι πλέον το T-Cross μπορεί να μεταφέρει με ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια μια σχάρα ποδηλάτων που «δένει» στον προαιρετικό κοτσαδόρο, πάνω στην οποία έχουν τοποθετηθεί ηλεκτρικά ποδήλατα, συνήθως αρκετά βαρύτερα από τα αντίστοιχα συμβατικά.

Πολλαπλών ρόλων

Το T-Cross είναι από τα αυτοκίνητα που καταβάλλει φιλότιμη προσπάθεια ώστε να αποτελεί πιστό σύμμαχο στην καθημερινότητα του οδηγού του αλλά και να εξυπηρετεί τις ανάγκες του όταν έρθει η ώρα της φυγής από το αστικό περιβάλλον με την καμπίνα γεμάτη και τον χώρο αποσκευών φουλ στις αποσκευές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ανανεωμένο T-Cross της δοκιμής ήταν η εξοπλιστική έκδοση Life με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και τον χιλιάρη turbo κινητήρα των 116 ίππων, η έκδοση που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως η χρυσή τομή στην γκάμα του μικρού SUV των Γερμανών.

Με εξοπλισμό που επί της ουσίας δεν αφήνει κάτι σημαντικό έξω από την εξίσωση -εκτός ίσως από τα θερμαινόμενα καθίσματα σε αυτό το επίπεδο τιμής- σε αυτή τη διαμόρφωση το T-Cross λύνει τα χέρια του οδηγού εντός και εκτός πόλης.

Μεγάλο μερίδιο ευθύνης στη δυναμική που παρουσιάζει το T-Cross φέρει το DSG κιβώτιο με την διακριτική και γρήγορη λειτουργία του αλλά και ο εν σειρά τρικύλινδρος κινητήρας. Το μηχανικό σύνολο μπορεί να μην εντυπωσιάζει με τις επιταχύνσεις από στάση, ούτε και με την αρχική του απόκριση στο πάτημα του δεξιού πεντάλ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο, με τα 200 Nm ροπής που παραμένουν αμετάβλητα από τις δύο έως και τις 3.500 σ.α.λ. το μοτέρ διαθέτει πάντα τα απαραίτητα αποθέματα για ασφαλείς προσπεράσεις και τη διατήρηση της επιθυμητής ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο ακόμη και σε έντονη ανωφέρεια.

Παράλληλα, το σύστημα τροφοδοσίας του εν σειρά τρικύλινδρου κινητήρα διατηρεί υπό έλεγχο την κατανάλωση καυσίμου με τη μέση τιμή να βρίσκεται στα 6,5 λτ./100 χλμ., ενώ στους δρόμους της πόλης θα κυμανθεί στα 7,5 λίτρα χάρη στη σωστή λειτουργία του συστήματος ενεργοποίησης και απενεργοποίησης που φέρει.

Το T-Cross διακρίνεται για την πολύ καλή ποιότητα κύλισης στην οποία συμβάλλουν τόσο η στιβαρότητα του πλαισίου όσο και η λειτουργία της ανάρτησης. Μπορεί τα ελατήρια να είναι λίγο πιο σκληρά από το ιδανικό αλλά συνολικά οι επιβαίνοντες δεν ταλαιπωρούνται ούτε σε έντονες, συνεχείς ανωμαλίες με τους τριγμούς να λάμπουν και εδώ δια της απουσίας τους. Ρόλο σε αυτό παίζει και το σχετικά μεγάλο προφίλ των ελαστικών που προκύπτει από τις στάνταρ ζάντες αλουμινίου των 16 ιντσών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το T-Cross προσφέρει σιγουριά και αυτοπεποίθηση στις υψηλές ταχύτητες με την καμπίνα να παραμένει ήσυχη και το μοτέρ να μην ενοχλεί λόγω της πολιτισμένης λειτουργίας του. Από την άλλη σε επαρχιακό δρόμο το μικρό SUV της Volkswagen θα κινηθεί με ταχύτητα και ασφάλεια ακολουθώντας τις ορέξεις του οδηγού, ο οποίος έχει στη διάθεσή του υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, ένα σχετικά άμεσο τιμόνι με ελαφρώς αργή επαναφορά και σωστό βάρος και ένα δυνατό σύστημα πέδησης με πολύ καλή αίσθηση στο μεσαίο πεντάλ.

Καθημερινός «στρατιώτης»

Η ανανέωσή που επιχείρησε η Volkswagen στο T-Cross έπιασε τόπο και το μικρότερο SUV στην γκάμα της γερμανικής εταιρείας παρουσιάζεται πλέον πιο ολοκληρωμένο σε σχέση με πριν και με πλουσιότερο εξοπλισμό από τη βασική κιόλας έκδοση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το αναβαθμισμένο και ποιοτικότερο SUV, με τους πολύ καλούς χώρους για το μέγεθός του, δείχνει ότι έχει τα φόντα για να αντιμετωπίσει τον σκληρό ανταγωνισμό της μικρής κατηγορίας, ενώ στην έκδοση της δοκιμής αποτελεί μια επιλογή που πρέπει σίγουρα να συμπεριληφθεί στη λίστα με τα υπό εξέταση μοντέλα των ενδιαφερόμενων.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας:
999 κ.εκ. βενζίνη, 116 ίπποι, 200 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,3 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 192 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,8 λτ./100 χλμ., 132 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.127/1.760/1.573 χλστ., 2.551 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.296 κιλά
Χώρος αποσκευών: 385-455 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 23.950 ευρώ/158,4 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ