Δοκιμάζουμε το νέο BYD Seal U DM-i Comfort 26,6 kWh
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΝΑΓΟΣ / PHOTOS: Δημήτρης Κολιός

Με ηλεκτρική αυτονομία 125 χλμ., μεγάλους χώρους, πλήρη εξοπλισμό και ανταγωνιστική τιμή, το Seal U DM-i με την μεγάλη μπαταρία Blade αποτελεί μια εξαιρετικά ανταγωνιστική πρόταση στην κατηγορία των plug-in hybrid SUV.
Το Seal U ήταν από τα πρώτα μοντέλα της BYD που πάτησαν τους τροχούς τους στη χώρα μας, όντας το μεγάλο SUV της εταιρείας. Υπάρχει βέβαια και το μεγαλύτερων διαστάσεων Sealion 7, αλλά αυτό είναι Sport Activity Coupe και εφοδιάζεται αποκλειστικά με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με μοτέρ στον πίσω ή και τους δύο άξονες.
Το Seal U από την άλλη, προσφέρεται τόσο με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με εμπρός ηλεκτρομοτέρ και δύο διαθέσιμα πακέτα μπαταριών (71,8 kWh ή 87 kWh), όσο και ως επαναφορτιζόμενο υβριδικό DM-i με κίνηση στους εμπρός ή τους τέσσερις τροχούς και πακέτα μπαταριών που μπορούν να εξασφαλίσουν αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία που φτάνει τα 125 χλμ.
BUY NOW

Το Seal U που δοκιμάζουμε φέρει το plug-in hybrid σύστημα κίνησης με το μεγάλο πακέτο μπαταριών των 26,6 kWh και την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Οι υπόλοιπες DM-i εκδόσεις φέρουν μπαταρία χωρητικότητας 18,3 kWh, με την προσθιοκίνητη να συνδυάζεται με θερμικό ατμοσφαιρικό μοτέρ και την τετρακίνητη AWD με υπετροφοδοτούμενο, πάντα στα 1,5 λίτρα.
Με πλούσιο εσωτερικό κόσμο
Οι διαστάσεις του Seal U το τοποθετούν στην κατηγορία των D-SUV, με το μήκος του να φτάνει τα 4,78 μέτρα και το μεταξόνιο του τα 2,77 μέτρα. Οι αναλογίες του είναι σωστές και του εξασφαλίζουν ένα επιβλητικό παρουσιαστικό.
Αισθητικά, ακολουθεί την σχεδιαστική γλώσσα ocean aesthetics της BYD και δεν κρύβει την συγγένεια που έχει με τα Seal και Sealion 7. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει το έντονο ρύγχος και τα φώτα τύπου LED σε σχήμα «C», ενώ στο πλάι τον τόνο δίνουν οι έντονες ανάγλυφες επιφάνειες και οι γυαλιστεροί τροχοί 19 ιντσών που εφοδιάζουν όλες τις εκδόσεις. Πίσω, ξεχωρίζει η φωτεινή υπογραφή των LED φώτων με τις «σταγόνες» και την μπάρα που τα ενώνει, ενώ το παρών δίνει και μια μεγάλη αεροτομή οροφής.

Στο εσωτερικό, η σχεδίαση του Seal U ακολουθεί απλές οριζόντιες γραμμές που τονίζουν το πλάτος, χαρίζοντας αίσθηση ευρυχωρίας. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι καλής ποιότητας μαλακά και σκληρά πλαστικά, με το μεταξύ τους μοντάρισμα να κυμαίνεται σε αντίστοιχο επίπεδο. Σε ορισμένα σημεία μάλιστα υπάρχει και επένδυση vegan δέρματος με ελαφριά γέμιση αφρώδους υλικού που είναι ευχάριστη στην υφή και σε συνδυασμό με τις ραφές αντίθεσης, δημιουργούν μια σύγχρονη και προσεγμένη εικόνα.
Πρωταγωνιστής στο κέντρο του ταμπλό είναι η περιστρεφόμενη οθόνη αφής των 15,6 ιντσών που θυμίζει laptop και μέσα από αυτή ο οδηγός μπορεί να χειριστεί τα πάντα. Στην κονσόλα δαπέδου βέβαια υπάρχει ο κοντός επιλογέας που πλαισιώνεται από ορισμένους χρηστικούς διακόπτες και πλήκτρα συντομεύσεων για τις βασικές λειτουργίες (προγράμματα λειτουργίας υβριδικού συστήματος, κλιματισμό κ.α.).

Ο οδηγός λαμβάνει πληροφορία από έναν διαμορφώσιμο ψηφιακό πίνακα οργάνων με διαγώνιο 12,3 ιντσών και ένα αντίστοιχων διαστάσεων head up display που απεικονίζει και ειδοποιήσεις των συστημάτων υποβοήθησης.
Οι χώροι είναι πολύ καλοί για πέντε ενήλικους επιβάτες, με τους πίσω να έχουν αρκετό αέρα για τα γόνατα και το κεφάλι τους, και τον μεσαίο να μην αντιμετωπίζει χωροταξικό πρόβλημα για τα πέλματά του, χάρη στο εντελώς επίπεδο πάτωμα που εξασφαλίζει η πλατφόρμα.

Η ευρυχωρία της καμπίνας έχει επιτευχθεί εις βάρος της χωρητικότητας του πορτμπαγκάζ που με τα 450 λίτρα κυμαίνεται κάτω του μέσου όρου της κατηγορίας. Διαθέτει όμως μεγάλο άνοιγμα από την ηλεκτρική πόρτα, έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο ορθογώνιο σχήμα και σε περίπτωση αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος θα δημιουργηθεί επίπεδος χώρος φόρτωσης. Ακόμα, η πρακτικότητα του εσωτερικού ενισχύεται από τις πολλές και χρηστικές θήκες, καθώς από τις θύρες USB εμπρός και πίσω.
Το σωστό
Η τεχνολογία Super DM-i της BYD διαφέρει αρκετά από τα υπόλοιπα επαναφορτιζόμενα υβριδικά συστήματα της αγοράς, δίνοντας μεγάλη έμφαση στην ηλεκτρική φύση του συστήματος.

Το plug-in hybrid σύστημα της έκδοσης Comfort αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων που αποδίδει 98 ίππους και 122 Nm, ένα ισχυρό ηλεκτρομοτέρ 198 ίππων και 300 Nm και μια μπαταρία τύπου Blade χωρητικότητας 26,6 kWh.
Το 4κύλινδρο θερμικό μοτέρ ανήκει στην οικογένεια κινητήρων Xiaoyun και ξεχωρίζει για την υψηλή θερμοδυναμική του απόδοση (43,04%). Παράλληλα, διαθέτει υψηλή σχέση συμπίεσης 15:5 και λειτουργεί στον θερμοδυναμικό κύκλο Atkinson, και έχει σχεδιαστεί για να αποτελεί μέρος υβριδικών συστημάτων κίνησης.

Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος είναι 218 ίπποι και 330 Nm, και η δύναμη περνά στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου πολλαπλών σχέσεων (E-CVT). Οι επιδόσεις που χαρίζει στο δύο τόνων μεσαίο SUV της BYD είναι καλές, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται από στάση σε 8,9 δλ. και την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 170 χλμ./ώρα.
Διαθέτει τέσσερα προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport και Snow) και τρία προγράμματα λειτουργίας (EV, HEV σε σειρά ή παράλληλα). Η λειτουργία EV δίνει έμφαση στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση και η HEV καθορίζει τον τρόπο λειτουργίας θερμικού και ηλεκτρικού μοτέρ (σε σειρά για φόρτιση της μπαταρίας ή παράλληλα για μέγιστη ισχύ).

Ο οδηγός μπορεί να επέμβει στο υβριδικό σύστημα κίνησης, είτε για να διατηρήσει το ποσοστό ενέργειας της μπαταρίας είτε να για να ορίσει μέχρι πιο ποσοστό θα διατηρήσει την ενέργεια της μπαταρίας για μετέπειτα χρήση (από 20% έως 70%). Σε κάθε περίπτωση, το ελάχιστο ποσοστό ενέργειας της μπαταρίας κυμαίνεται γύρω από το 20%.
Ο τρόπος που συνεργάζονται οι κινητήρες είναι αρμονικός και χαρίζει καλές επιδόσεις, με το πέρασμα του συστήματος από την ηλεκτρική στην υβριδική λειτουργία, να είναι στρωτή και ανεπαίσθητη.

Η εκκίνηση του Seal U DM-i γίνεται ηλεκτρικά, καθώς ακόμα και όταν το ποσοστό της μπαταρίας είναι το ελάχιστο διαθέτει ικανό απόθεμα για κίνηση σε αστικό ρυθμό. Όπως είναι λογικό, σε μια τέτοια συνθήκη θα ενεργοποιηθεί άμεσα ο θερμικός κινητήρας και φυσικά θα σβήσει στο άσε του γκαζιού ή στο φανάρι για οικονομία καυσίμου. Ταυτόχρονα, διαθέτει δύο επίπεδα έντασης του συστήματος ανάκτησης της ενέργειας, με το έντονο να επιστρέφει κάμποση ενέργεια στην μπαταρία. Πρωταγωνιστής βέβαια στο υβριδικό σύστημα είναι ο ισχυρός ηλεκτροκινητήρας, ανεξάρτητα από το πεδίο κίνησης (πόλη, αυτοκινητόδρομος, επαρχιακός), εξασφαλίζοντας ποιότητα κύλισης που παραπέμπει σε αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο.
Από πλευράς κατανάλωσης καυσίμου, σε περίπτωση που ξεκινάτε τις διαδρομές σας με πλήρως φορτισμένη την μπαταρία, θα χρειαστείτε περίπου 17 kWh για να καλύψετε τα πρώτα 100 χλμ. και ελάχιστη βενζίνη για λόγους λίπανσης ή όταν κυνηγάτε τις επιδόσεις και μπαίνει στο παιχνίδι ο κινητήρας βενζίνης.

Αυτό μεταφράζεται σε αυξημένη ηλεκτρική αυτονομία σε σχέση με την έκδοση Boost που έχει μπαταρία χωρητικότητας 18,3 kWh, διανύοντας εύκολα περισσότερα από 120 χλμ. σε EV mode. Εάν δεν φορτίσετε την μπαταρία, θα λειτουργήσει σαν ένα προηγμένο υβριδικό και θα καταναλώσει κατά μέσο όρο περίπου 6 λτ./100 χλμ. Ο συνδυασμός και των δύο «κόσμων» (μπαταρία με 26,6 kWh και ρεζερβουάρ με 60 λίτρα βενζίνη), θα χαρίσει αυτονομία που θα ξεπεράσει τα 1.100 χλμ.
Επιπλέον, το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα του Seal U DM-i διαθέτει ισχυρή AC φόρτιση, με τον OBC να έχει ισχύ 11 kW και σε περίπτωση που χρειαστεί ταχυφόρτιση, μπορεί να τραβήξει έως 18 kW. Αυτό σημαίνει ότι μιας πλήρης φόρτισης σε wallbox θα διαρκέσει περίπου τρεις ώρες και σε ταχυφορτιστή απαιτεί για το 30-80% κάτι λιγότερο από μία ώρα (55 λεπτά).

Ο οδηγός του Seal U DM-i κάθεται σε ένα σπορ σχεδίασης ημιμπάκετ κάθισμα με ενσωματωμένο προσκέφαλο και λειτουργία κλιματισμού (ζέστη/κρύο) και προσφέρει καλή άνεση και αποδεκτή στήριξη του σώματος, και σε συνδυασμό με το ικανό εύρος ρύθμισης του τριάκτινου πολυλειτουργικού τιμονιού με την δερμάτινη επένδυση, είναι βέβαιο ότι βρει μια σωστή και βολική θέση οδήγησης. Η ορατότητα περιμετρικά είναι πολύ καλή και σε αυτό βοηθούν οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και οι αντίστοιχου μεγέθους εξωτερικοί καθρέφτες.
Η ανάρτηση του PHEV BYD έχει μαλακή ρύθμιση και προσφέρει πολύ καλή άνεση, μαρτυρώντας τον «τουριστάδικο» προσανατολισμό του μοντέλου. Αντιμετωπίζει τις κακοτεχνίες αποτελεσματικά και μόνο όταν είναι πολύ έντονες θα ακουστεί ελαφρώς η λειτουργία της. Από την άλλη, το εμπρός σύστημα είναι σχετικά άμεσο στις εντολές τους οδηγού και ακριβές, και η κλίση που θα πάρει στις στροφές δεν θα επηρεάσει την πορεία που χαράξει ο οδηγός. Το τιμόνι είναι ελαφρύ, ακόμα και στο σπορ πρόγραμμα, και δεν ξεχωρίζει σε αίσθηση. Σε κάθε περίπτωση, προτεραιότητα είναι η άνεση και η ασφαλείς μετακινήσεις.

Τα φρένα με την σειρά τους αποτελούνται από αεριζόμενα δισκόφρενα εμπρός και συμπαγή πίσω. Είναι αρκετά δυνατά, αλλά το πλατύ πεντάλ τους έχει μικρή διαδρομή και σπογγώδη αίσθηση, λόγω του ότι πραγματοποιούν και ανάκτηση ενέργειας.
Εν κατακλείδι
Μπορεί σαν plug-in hybrid που είναι να θεωρείται ιδανικό για εταιρικούς χρήστες, που είναι, αλλά μοιάζει και ως μια εξαιρετικά συνιστώμενη επιλογή για τον υποψήφιο αγοραστή που θέλει να πάρει ένα οικογενειακό SUV με ένα αποδοτικό εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης. Ενημερωτικά πάντως, τo Seal U DM-i δεν επιβαρύνεται από φόρο, έχει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και μπορεί να εισέρχεται καθημερινά στον Δακτύλιο. Ακόμα, καλύπτεται από εγγύηση έξι ετών για τα μηχανικά μέρη και 8ετή για το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα.
Η τιμή του νέου BYD Seal U DM-i Comfort κυμαίνεται στα χαμηλά κλιμάκια της κατηγορίας και έχει οριστεί στα 37.990 ευρώ (28.946 ευρώ Λ.Τ.Π.Φ.). Από πλευράς εξοπλισμού άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας, τα στάνταρ χαρακτηριστικά είναι πάρα πολλά και παραπέμπουν σε αυτοκίνητο ακριβότερης κατηγορίας.

Συμπερασματικά, το νέο BYD Seal U DM-i με την μεγάλη μπαταρία των 26,6 kWh είναι η καλύτερη έκδοση της γκάμας και μια αρκετά αποδοτική πρόταση που συνδυάζει τα καλά των δύο κόσμων, και σίγουρα αξίζει να βρεθεί στη λίστα του υποψήφιου αγοραστή που αναζητά ένα ολοκληρωμένο και σύγχρονο οικογενειακό SUV.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.498 κ.εκ. 98 ίπποι/6.000 σ.α.λ., 122 Nm/4.000-4.500 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 198 ίπποι (145 kW)/300 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 218 ίπποι, 300 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο E-CVT, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 8,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 170 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 0,4 λτ./100 χλμ., 9 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.775/1.890/1.670 χλστ., 2.765 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.995 κιλά
Χώρος αποσκευών: 450 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 37.990 ευρώ (Λ.Τ.Π.Φ. 28.946 ευρώ)-0 ευρώ